קרח בורידים

לפני מספר ימים נחתה נברת ישראל בהוקי קרח חזרה בארץ אחרי שייצגה את המדינה בכבוד במקסיקו, שם נערכה אליפות העולם בדיוויזיה 2 ב' כשהפרס חוץ ממדליית הזהב הוא עלייה לדיוויזיה 2 א'. במידה וכבר הסתבכתם עם הדרגים, זה הזמן לעשות סדר.

הפירמידה של ענף ההוקי קרח בעולם מורכבת מארבע דיוויזיות (דיוויזיית האליפות, דיוויזיה א', דיוויזיה ב' ודיוויזיה ג'), כל דיוויזיה חוץ מדיוויזיית האליפות מחולקת ל-2 קבוצות איכות, בקבוצת האיכות א' נלחמים על עלייה לדיוויזיה בכירה יותר ונלחמים נגד הירידה לקבוצת האיכות הנמוכה יותר ובקבוצת האיכות ב' נלחמים נגד הירידה לדיוויזיה נמוכה יותר ונלחמים על עלייה לקבוצת איכות הבכירה יותר. דיוויזיית האליפות כוללת 16 נבחרות, מהטובות בעולם כשבסופו של דבר נקבעת מהן אלופת העולם כאשר 2 המדורגות אחרונות יורדות לדיוויזיה 1 א'. דיוויזיה 1 מורכבת מ-12 נבחרות כאשר ששת הנבחרות שבקבוצת איכות א' נלחמות על כרטיס לדיוויזיית האליפות, וששת הנבחרות שבקבוצת איכות ב' נלחמות להגיע לקבוצת איכות א' ולא לרדת לדיוויזיה הבאה. דיוויזיה 2 מורכבת גם היא מ-12 נבחרות כשהשיטה זהה לחלוטין כמו בדיוויזיה הקודמת. ששת הקבוצות מא' נלחמות על עלייה לדיוויזיה 1 ונגד הירידה לקבוצת איכות ב', ששת הנבחרות בקבוצת איכות ב' נלחמות על עלייה לקבוצת איכות א' ונגד הירידה לדיוויזיה 3, הנמוכה ביותר. בדיוויזיה 3 ישנן 6 קבוצות שמתחרות על עלייה לדיוויזיה 2 ובתחתית הפירמידה ישנן את כל יתר הנבחרות שנותרו, נבחרות חדשות שנוסדות וכו', הן מתחרות על עלייה לשיטת הפירמידה וכלל לא נחשבות כשייכות לדיוויזיה כלשהי. מה שהן משחקות בינן לבין עצמן זה טורניר מוקדמות על הזכות להשתייך לדיוויזיה הנמוכה ביותר ולהתחיל את המסע שלהן במעלה הפירמידה.

אחרי שקיבלתם את הפירוט המדויק לגבי  הדיוויזיות, זה הזמן להזכיר שלפני אותו טורניר במקסיקו, ישראל השתייכה לדיוויזיה 2 ב', כלומר ירידת ליגה הייתה זורקת אותה לדיוויזיה 3, הנמוכה ביותר, כאשר זכייה במדליית הזהב הייתה מעלה אותה לקבוצת האיכות א' ובשנה הבאה נותנת לה הזדמנות להתחרות על עלייה לדיוויזיה בכירה יותר.

קבוצת האיכות ב' ערכה את הטורניר שלה במקסיקו בו השתתפו המארחת, ישראל כמובן, ניו זילנד, איסלנד, גיאורגיה וצפון קוריאה. מבחינת איכות הנבחרות, איסלנד הייתה מסומנת בתור פייבוריטית יחד עם ישראל אבל בכל זאת, מדינה שקרח לא חסר בה בהחלט נמצאת העמדת יתרון מול מדינה ששרב הוא משהו לא יוצא דופן בחודש מאי.

לוח המשחקים לא עשה חסד עם הבחורים בכחול-לבן וכבר במשחק הפתיחה הם נתקלו ביריבה הכי גדולה שלהם, איסלנד. מצד אחד זה יכל להוציא את הרוח מהמפרשים כבר בתחילת הדרך, מצד שני ניצחון, והמשוכה הגדולה ביותר תישאר מאחור. החבורה הנהדרת שמאמונת על ידי שחקן העבר של הניו ג'רזי דווילס מה-NHL, בובי הוליק, גברה על האיסלנדים 6:3 ולא הביטה לאחור! ניצחון 5:3 על ניו זילנד כבר פיתח ציפיות רציניות יותר בכל הקשורק לעלייה וניצחון מול נמושת הבית צפון קוריאה בתוצאה 9:3 היה בוסט נהדר נוסף. במשחק הרביעי הנבחרת חוותה מיני-מעידה שכן לא הצליחה לנצח לראשונה בתום הזמן החוקי ונזקקה להארכה כדי לגבור על מקסיקו המארחת אחרי שחזרה מפיגור 3:1 לשווין 4:4 ובמשחק הסיום הנבחרת גברה גם על גיאורגיה (7:3) כדי לסיים את התחרות על 4 נצחונות רגילים, אחד בהארכה ומדליית זהב.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
נבחרת ישראל חוגגת מדליות זהב ועלייה לקבוצת האיכות א' בדיוויזיה שלה (האתר הרשמי של ה-IIHF)

בקבוצת האיכות א' יחכו לנבחרת שלנו נבחרות סטייל ספרד, סין, אוסטרליה וקרואטיה כשגם היורדת הטרייה מהדיוויזיה הראשונה, בלגיה, תשתתף בחגיגה. האם בחורנו יהיו מסוגלים לעלות ליגה מיד אחרי עלייה לקבוצת איכות עדיפה? קשה להאמין, שכן מדובר בנבחרות חזקות מאוד ביחס לנבחרת שלנו, אבל עם קצת אמונה והמון קרח בורידים שיגרום לשחקנים לא להתרגש מהמעמד – הכל אפשרי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית