ליגות נמוכות – סיכום העונה הסדירה, בדרך למאבקי עלייה

העונה הסדירה בליגות הנמוכות הסתיימה השבוע בשלל המחוזות והתברר זהות העולות היורדות והמתמודדות בפלייאוף.

ליגה א' צפון –
העולה ליגה הלאומית –
הפועל אום אל פאחם אשר הבטיחה עלייה היסטורית לליגה הלאומית מהמקום הראשון לאחר שנתיים בליגה השלישית. למרות הפסד במחזור האחרון להפועל ירושלים שנשרה לליגה ב'.

היורדת לליגה ב' –
הפועל ירושלים, המועדון הותיק מן הבירה המשיך את ההידרדרות עם שתי ירידות ליגה בתוך שנתיים, וככל הנראה אם לא יקרה דבר בלתי צפוי כמו איחוד עם קטמון שלא נראה באופק, הקבוצה תפגוש בדרבי מקומי בליגה ב' מול מעלה אדומים. העונה יש לציין כי ירדה קבוצה אחת בלבד בעקבות ההתפרקות של הפועל שפרעם.

פלייאוף ההישרדות –
הקרב כנגד המבחנים התנהל עד לדקה ה-90' כששלוש קבוצות היו באיום הקו האדום – הפועל אסי גלבוע, עירוני טבריה ועירוני נשר, האחרונה שלא הייתה תלויה בעצמה והגיעה במצב הרע ביותר אומנם ניצחה במחזור האחרון בעונה הסדירה אך לא הצליחה להרוויח מאיבוד נקודות של היריבות ובעקבות כך הידרדרה עד למקום ה-14 המוביל למבחנים מול המנצחת בפלייאוף בליגה ב' בין הפועל בני ערערה לבין אחווה כפר מנדא.

הנשר ישרוד? (עמוד הפייסבוק של אוהדי עירוני נשר)

משחקי הפלייאוף העליון –
העלייה דרך שלב הפלייאוף, מורכבת מארבעה שלבים – בשלב הראשון ובשלב השני מתמודדות הקבוצות במחוז הצפוני למשחק בודד. בשלב השלישי המנצחת מול המנצחת במחוז הדרומי. בשלב הרביעי והאחרון הקבוצה מליגה א' תתמודד מול הקבוצה מהליגה הלאומית לשני מפגשים. הפלייאוף הצפוני יחל בשבוע הבא,
המפגשים שיתקיימו –
הפועל באקה אל גרבייה נגד הפועל טירה
הפועל הרצליה נגד הפועל כאוכב

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הפועל באקה אל גרבייה שהייתה בפסגה ברוב העונה, היא זו שתצליח לזכות בכרטיס השני לליגה הלאומית? (עמוד הפייסבוק של באקה אל גרבייה)

ליגה א' דרום –
העולה לליגה הלאומית –
לאחר קרב עיקש וצמוד ברוב העונה, בין מועדון ספורט כפר קאסם לבין הכח רמת גן, כפר קאסם שמרה על המקום הראשון והבטיחה עלייה שני מחזורים לסיום העונה.

היורדות לליגה ב' –
הפועל מחנה יהודה – לאחר 7 שנים בליגה השלישית הקבוצה מפ"ת ירדה. ירידה זו היא תוצאה של עונה רעה במיוחד עם ארבעה ניצחונות בלבד.

בית"ר כפר סבא – לאחר 8 שנים ירדה לליגה הרביעית כשהיא השיגה שני ניצחונות בלבד במשך עונה שלמה.

פלייאוף ההישרדות –
הפועל בקעת הירדן, קבוצת מרכז טבלה במשך ארבעת העונה בה היא משחקת בליגה א' דרום, פתחה את העונה בצורה רעה בדומה לקבוצות התחתית האחרות עם 5 ניצחונות העונה, כשהחליפה שלושה מאמנים. הקבותה תפגוש את המנצחת בין מכבי שדרות לבין בית"ר רמת גן.

משחקי הפלייאוף העליון –
בשלב הראשון בשבוע הבא יפגשו –
הכ"ח רמת גן – מכבי הרצליה
מכבי שעריים – הפועל אדומים אשדוד

יכול לחכות לנו מפגש מסקרן בין ליגה לאומית לליגה א' בדמות דרבי רחובות, זו בהחלט מחשבה שרצה בין אוהדי שעריים שיאצו להילחם בשלבי הפלייאוף ולקוות למפגש מסקרן מול מרמורק (עמוד הפייסבוק של מכבי שעריים)

ליגה ב' – דרום א' –
כרטיס העלייה לליגה א' –
הליגה הסדירה הסתיימה עם שוויון נקודות בפסגה,
ובעקבות כך מועדון כדורגל עירוני אור יהודה ושמשון תל אביב נפגשו לקרב על הכרטיס לעלייה שהסתיים בתוצאה 1:1 בתום 120 דקות אחריהן התמודדו שתי הקבוצות בבעיטות עונשין מ-11 מטרים,  שהסתיימו בניצחון 3:0 לזכות אור יהודה.

פלייאוף הכרטיס הנוסף –
חצי הגמר הפגיש בין בית"ר רמת גן לבין עירוני בית דגן, המארחים ניצחו בבעיטות הכרעה 4:3, לאחר שאחרי 120 דקות התוצאה הייתה 0:0.
בחצי הגמר השני, שמשון תל אביב ניצחה 1:0 את הפועל קרית אונו ועלתה לגמר המחוז.
הגמר בין שמשון תל אביב לבין בית"ר רמת גן הסתיים ללא הכרעה 1:1 במשך 120 דקות, רמת גן ניצחה בבעיטות ההכרעה 3:0 ועלתה לגמר המחוזות מול הקבוצה מליגה ב' דרום ב'.

היורדות לליגה ג' –
הפועל נחלת יהודה רשל"צ (מקום 15) ירדה לראשונה בתולדותיה לליגה החמישית בארץ, מועדון ספורט רוח תל אביב (מקום 16) ירדה לאחר ארבע עונות בליגה הרביעית.

פלייאוף ההישרדות –
משחק ההישרדות בין צעירי טייבה לבין הפועל כפר ברא הסתיים ב-120 דקות המשחק ב-1:1, בתום בעיטות הפנדלים, ניצחה כפר ברא 4:3.
בעקבות ההפסד אירחה טייבה את מכבי כפר יונה מליגה ג' למשחק על ההישרדות, בסופו ניצחה טייבה 1:0, ובעקבותיו נשארה בליגה.

ליגה ב' דרום ב' –
כרטיס העלייה לליגה א' דרום –
מועדון כדורגל מכבי אשדוד – עלתה לראשונה בתולדותיה.

פלייאוף הכרטיס הנוסף –
בחצי הגמר הראשון התמודדות מכבי עירוני שדרות ומועדון ספורט דימונה. המשחק הגיע לבעיטות מ-11 מטרים לאחר שהמפגש הסתיים ללא הכרעה, שדרות ניצחה 4:3 ועלתה לגמר.
בחצי הגמר השני התמודדו מכבי קרית מלאכי נגד מועדון ספורט הפועל ירוחם. האורחת ניצחה 3:2 ועלתה על חשבון היריבה למשחק הגמר.
הגמר יתקיים ביום שני הקרוב, באצטדיון הי"א בין מכבי עירוני שדרות לבין הפועל ירוחם.

היורדות לליגה ג' –
בני יצ'אלאל רחובות – לראשונה מזה 9 עונות בליגה הרביעית.
בית"ר גבעת זאב – לראשונה בתולדות המועדון. (הקבוצה סימה את העונה עם ניצחון בודד ו-3 תוצאות תיקו, כשגם הופחתו לה 3 נקודות)

פלייאוף ההישרדות –
בית"ר עירוני קרית גת (מקום 13) אירחה את הפועל לוד (מקום 14) לקרב על ההידרדרות הבטוחה בליגה הרביעית. בתום ההתמודדות ניצחה לוד 3:0.
בעקבות ההפסד התארחה קרית גת למבחן מול הפועל גדרה (הפתעת הגביע בתחילת העונה שעברה על מספר קבוצות מהליגה השלישית). במשחק ההישרדות גברה קרית גת על גדרה 2:0 ובעקבות כך נשארה בליגה.

ליגה ב' צפון א' –
כרטיס העלייה לליגה א' צפון –
מכבי עירוני טמרה, עליה שנייה ברציפות לאחר שעלו מליגה ג', חזרה לליגה א' לאחר 12 שנה.

בהחלט שם חדש בנוף של ליגה א' צפון (עמוד הפייסבוק של מכבי טמרה)

פלייאוף הכרטיס הנוסף –
חצי הגמר החל עם ההתמודדות בין מכבי אווחה כפר מנדא לבין בית"ר נהריה. המארחים ניצחו 3:0 ועלו לגמר.
חצי הגמר השני בין הפועל בועיינה לבין איחוד בני מג'דל כרום, המקומיים עלו ליתרון כבר לאחר שלוש דקות, שער שקבע את תוצאת המשחק 1:0.
במשחק הגמר בין הפועל בועיינה לבין מכבי אחווה כפר מנדא האורחים ניצחו 3:1 ועלו לגמר שיתקיים בראשון הקרוב, המנצחת כאמור תתמודד מול עירוני נשר מליגה א' צפון.

היורדות לליגה ג' –
אין יורדות אוטומטית מהמחוז בעקבות התפרקותן של מכבי צעירי שפרעם ומועדון כדורגל אחווה עראבה.

פלייאוף ההישרדות –
מכבי אחווה ירכא (מקום 13) אירחה את מועדון כדורגל אלנהדה נצרת (מקום 14) לקרב על ההישארות הבטוחה בליגה. המשחק הסתיים ללא הכרעה ב-120 דקות כשהתוצאה הייתה 1:1, לאחר בעיטות ההכרעה המקומיים, מכבי אחווה ירכא ניצחו 3:1 ונשארו בליגה.
משחק ההישרדות התקיים בין מועדון כדורגל אלנהדה נצרת שאירחה את הקבוצה מליגה ג' הפועל בני טובא זנגריה במגרש באום אל פאחם. המארחים ניצחו את היריבה מהליגה החמישית, ונשארה בליגה.

ליגה ב' צפון ב' –
העולה לליגה א' צפון –
מועדון ספורט דבוריה – עלתה לאחר 8 שנים בליגה ב'

פלייאוף הכרטיס הנוסף –
חצי הגמר הראשון, הפגיש בין הפועל בני פרדיס לבין הפועל טירת הכרמל. המקומיים ניצחו את ההתמודדות בתוצאה 2:0 ובעקבותיה עלו לגמר.
בחצי הגמר השני אירחו הפועל בני ערערה את הפועל בני מוסמוס, גם כן הייה תוצאה דומה לחצי הגמר הראשון, המארחים ניצחו 2:0 ועלו לגמר.
הגמר כאמור הפגיש בין הפועל בני ערערה לבין הפועל בני פרדיס, שתי הקבוצות סיימו 120 דקות ללא הכרעה בתוצאה מאופסת, וניגשו לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים, המקומיים הצליחו לנצל את הביתיות וניצחו 4:3  ועלו כאמור להתמודדות מול מועדון כדורגל אחווה כפר מנדא ביום ראשון שממנו תצא הקבוצה המנצחת להתמודדות מול עירוני נשר.

יורדות לליגה ג' –
אין יורדות אוטומטית מהמחוז בעקבות התפרקותן של צעירי עירוני באקה ומכבי עין מאהל.

פלייאוף ההישרדות –
הפועל דלית אל כרמל (מקום 13) אירחה את הפועל רמות מנשה (מקום 14) לקרב ההישארות, המשחק רווי השערים הסתיים עם ניצחון של האורחים, רמות מנשה ניצחו 4:2.
בעקבות ההפסד, דלית אל כרמל התארחה אצל מכבי אום אל פאחם מליגה ג' להתמודדות מול הירידה. המקומיים ניצחו את ההתמודדות בניצחון מפתיע 2:0 שהצליח להדיח את הפועל דלית אל כרמל לליגה ג' לראשונה מאז עונת 1996.  מן העבר השני יש לציין כי מכבי אום אל פאחם חזרה לליגה ב' לראשונה מזה שתי עונות.

ליגה ג' – עולות לליגה ב' אוטומטית – 

מחוז גליל עליון – צעירי סכנין – עלייה כבר בשנה השנייה להקמת המועדון.

מחוז גליל תחתון – מועדון כדורגל בני ביר אל מכסור –  מקרה נוסף של עלייה כבר בשנה השנייה להקמת המועדון.

מחוז דרום – מועדון צעירי רהט – עלייה בחזרה לליגה ב', עונה אחת בלבד לאחר שירדה.

מחוז יזרעאל – מועדון ספורט פרדס חנה כרכור – עלתה לראשונה לליגה ב' בשבע השנים בה הקבוצה פועלת.

מחוז מרכז – מועדון כדורגל בית"ר יבנה – עלתה בחזרה לליגה ב' לאחר שירדה לפני שנתיים לליגה החמישית.

מחוז שרון – הפועל קלנסווה – עונה ראשונה של המועדון שבסיומה כאמור, עלייה לליגה ב'.

מחוז שומרון – מכבי נווה שאנן אלדד – עלתה לליגה הרביעית לאחר כמעט 40 שנה.

פעם בכמעט ארבעים שנה (עמוד הפייסבוק של מכבי נווה שאנן אלדד)

מחוז תל אביב – עוצמה מועדון כדורגל חולון – עלתה לליגה ב' לאחר ארבע שנים בליגה ג'.

כאמור רק קבוצה אחת עלתה במבחני העלייה מול קבוצה מליגה בה, מכבי אום אל פאחם.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית