אירופה שייכת לצעירים: אייאקס ניצחה 2:1 ועלתה לחצי הגמר

את האקסית שלו היא כבר הדהימה, אך תידרש סנסציה ענקית באמת כדי להדיח את מר צ'מפיונס בכבודו ובעצמו כבר בשלב רבע הגמר של ליגת האלופות. אייאקס ככל הנראה תצטרך לנצח באצטדיונה הביתי של המפלצת האיטלקית, לה נשארה מטרה אחת בלבד להגשים העונה, מטרה שעבורה היא לא בחלה באמצעים. אייאקס? לה נשאר רק להאמין.

 

הרכבים פותחים:

יובנטוס: ווז'ייץ' שצ'סני; מאטיה דה שיליו, אלכס סנדרו, דניאלה רוגאני, לאונרדו בונוצ'י; מיראלם פיאניץ', אמרה צ'אן, בלז מאטודי; פדריקו ברנרדסקי, פאולו דיבאלה, כריסטיאנו רונאלדו.

אייאקס: אנדרה אונאנה; יואל פלטמן, נוסאיר מזראווי, דיילי בלינד, מתייס דה ליכט; לאסה שונה, פרנקי דה יונג, דוני ואן דה ביק; האקים זייך, דויד נרס, דושאן טאדיץ'.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

 

שתי הקבוצות פתחו את המשחק בקצב מהיר ואינטנסיבי בשני צידי המגרש. בדקה החמישית זה כמעט יצר את השער הראשון של המשחק, כשאמרה צ'אן ניסה ללחוץ את אונאנה וכמעט גרם לשער, אך למזלו של הקמרוני הצעיר, ניסיון ההרחקה שלו פגע בצ'אן ויצא החוצה.

שתי הקבוצות המשיכו לחנוק אחת את השנייה עם הרבה לחץ על הכדור והתאמצו מאוד למנוע אחת מהשנייה למצוא שטחים להתקפות. דווקא אייאקס הייתה זו שהצליחה להרגיע את המשחק, אבל כחצי שעה מפתיחתו, הוא הלך לכיוון אחר לגמרי.

בדקה ה-28, כדור קרן מצויין של פיאניץ' לרחבה מצא את ראשו של כריסטיאנו רונאלדו, שנגח נפלא פנימה. חשד לעבירה על פלטמן בעת ההגבהה גרר בדיקה של ההילוך החוזר, אך התברר שהוא נדחף דווקא על ידי הקפטן שלו, והשער אושר. 1:0 ליובנטוס.

אייאקס ידעה שבכל מקרה היא הייתה חייבת לכבוש כדי להישאר עם סיכוי לעלות, אך לכבוש פעמיים בחוץ מול יריבה כמו יובנטוס זו משימה, ובכן, פי שניים קשה יותר. אולי זה בדיוק מה שהעיר את החבורה הצעירה של אריק טן האח, והתגובה הגיעה מהר מהצפוי. בדקה ה-34, ניסיון בעיטה חלש של זייך מצא את דרכו היישר לרגלי ואן דה ביק, שנשאר חופשי ברחבה. עם כל הזמן שבעולם, הקשר ההולנדי הכין לעצמו את הכדור ומול שצ'סני, גילגל לפינה הרחוקה והדהים את האליאנץ סטדיום. 1:1.

הלחץ החל להיערם על המארחת, מה שניתן להבין בהתאם לנסיבות. הספיגה המהירה מיד אחרי כיבוש השער והמצב בסיכום שני המשחקים שנוצר עקב כך, נראה שהשפיע מאוד על שחקני יובנטוס. אייאקס, לעומתה, לא ממש קפצה על ההזדמנות ונראתה מוכנה להעביר את הזמן עד להפסקה, שאכן הגיעה כשלוח התוצאות מראה על שוויון מוחלט בסיכום המשחקים.

מי אמר שלחץ אינו מוחשי? (Ajax Twitter)

 

פאולו דיבאלה היה, כמו למשך כל העונה, הראשון לאבד את הקרדיט של אלגרי, כשמויסה קן עלה לשחק במקומו עם פתיחת המחצית השנייה.

יובה לא נרגעה ובדקה ה-54 כמעט וגרמה לספיגה נוספת. איבוד כדור מיותר במרכז מהגרש פתח התקפה מהירה של אייאקס, כשדויד נרס דהר קדימה, השאיר בעדינות לזייך שבעט טוב אבל נהדף אצל שוער נבחרת פולין.

אייאקס המשיכה להיות החדה יותר ושוב הפעילה את שצ'סני כעבור שלוש דקות בלבד. ואן דה ביק חיפש שוב את השער, בפעם בבעיטה מסובבת מרחוק, אבל זינוק נהדר של שצ'סני הוביל להדיפה מעל המשקוף.

מויסה קן ניסה להכניס את הקבוצה שלו ואת הקהל שלו לעניינים בדקה ה-61. הוא קיבל מסירה מרונאלדו לאחר פריצה קדימה של האחרון, הבעיטה שלו שרקה ליד העמוד, אך זה לא מנע ממנו להפציר בקהל להיכנס למשחק ולדחוף את השחקנים.

אבל אייאקס לא התכוונה להרפות. עוד מהלך נפלא שלה הסתיים בכדור של טאדיץ' לזייך, שבמקום לבעוט מתוך הרחבה ניסה להמשיך במסירה, והכדור הורחק על ידי בונוצ'י.

הדקות הנפלאות של אייאקס הגיעו גם ללוח התוצאות בדקה ה-67. ואן דה ביק הרים קרן נהדרת כלפי חוץ, דה ליכט פגש אותה ובנגיחה חדה קירב מאוד את הסנסציה. 2:1 לאייאקס.

נראה שיובנטוס קרסה תחת הלחץ. בדקה ה-74 טעות של רוגאני בהרחקה מתוך הרחבה כמעט ויצרה עוד שער, אבל דויד נרס, לבד מול השוער, ירה החוצה.

בדקה ה-80 אייאקס כבר חגגה שער שלישי, לאחר בעיטה מסובבת נפלאה של זייך. אך התערבות מהירה של ה-VAR קבעה עמדת נבדל של זייך מוקדם יותר במהלך, והשער נפסל. אך אייאקס המשיכה להפגין עליונות מוחלטת על הגברת הזקנה במגרש שלה, והשער השלישי המשיך להיראות קרוב יותר מהקאמבק של רונאלדו וחבריו.

יובנטוס קיבלה מעט תקווה בדקה ה-89. כדור של קאנסלו לרחבה נחסם, ספק כתוצאה מיד של מגן האורחת, והשופט ניגש להילוך החוזר – ולבסוף בחר לא להעניק פנדל, שכן קשה היה לקבוע שנגיעת היד של בלינד הייתה מכוונת.

בכך הסתיים המשחק. את הנס רובנו חיפשנו אצל סולשאר בקאמפ נואו, אבל הוא הגיע מהמקום הכי טבעי, מקבוצת הילדים המדהימה של אייאקס, ששלחה הביתה את האיש שהגיע לחצי הגמר בכל שמונה העונות האחרונות.

 

 

 

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort