אפשר גם מכוער: מכבי ת"א התקשתה, אך ניצחה 2:0 את מכבי פ"ת

מחזור 24 של ליגת העל החל דווקא עם האלופה שבדרך, מכבי ת"א. היא פגשה יריבה שעשויה להיות קשוחה למדי, בתלות להשתלשלות האירועים במשחק – מכבי כבר הראתה, במיוחד בחודשיים האחרונים, שהמשחק הולך לה הרבה יותר בקלות אם היא מבקיעה מוקדם, ונמצא בסיכון אובדן נקודות אמיתי אם לא מצליחה לעשות זאת.

מכבי פ"ת הגיעה למשחק בתור אחת משתי ברות מזל – כמו הפועל ת"א, גם מכבי פ"ת לא הפסידה למכבי ת"א העונה בליגה. כמובן, דברים נראו אחרת לגמרי בתקופת המפגש הקודם בין השתיים, ובפתח תקווה המצב נראה הרבה יותר עגום כיום. הקבוצה של גיא לוזון קיוותה להשיג נקודות מהמפגש הזה לא רק כדי לשמור על הרקורד המוצלח מול מכבי השנה, אלא גם לשם הנקודות עצמן, כשכל אחת מהן קריטית במאבקי התחתית.

מתכונן ליום עמוס. צחי גיגי (צילום: מושיק אושרי)

 

הרכבים פותחים:

מכבי ת"א: פרדראג ראיקוביץ'; אלי דסה, אנריק סבוריט, ז'איר אמאדור, שחר פיבן; דן גלזר, דור פרץ, דור מיכה; עומר אצילי, אלירן עטר, צ'יקו אופואדו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מכבי פ"ת: צחי גיגי; עיסא סיסוקו, נאור פסר, עומר דנינו, תומאש סיבוק; איתי טאקו, פרנק במבוק, גידי קניוק; ארמנדו קופר, האריסון מנזלה, תאי בריבו.

 

מכבי ת"א הקדישה את הדקות לפני המשחק ואת חולצות המשחק שלה למחזור זה לאגדת המועדון אבי כהן ז"ל.

המחווה לאבי כהן ז"ל (צילום: מושיק אושרי)

המארחים פתחו בלחץ מאסיבי על רחבת פ"ת אך לא הצליחו לשלוח כדור אחרון לעבר השער – בדקה השישית מצא את עצמו צ'יקו אופואדו עם הכדור ברחבה, אך עצר אותו בצורה לא נקייה ולבסוף הכדור הורחק.

מכבי איבדה מעט את השליטה במשחק ונכנסה לצרות מול הלחץ של השחקנים הקדמיים של גיא לוזון. בדקה ה-14 גידי קאניוק הראה זאת כשחטף כדור ליד הרחבה של הצהובים, אך הוא לא הספיק לשחרר בעיטה לשער והכדור הורחק לאזור בטוח.

פתח תקווה הצליחה למנוע ממכבי ת"א לפתח שטף משחק והכיחה אותה לייצר התקפות בעזרת מסירות בדרגת קושי גבוהה יותר מהרגיל. בדקה ה-27 הצליחה מכבי לפתח קומבינציית מסירות יפה ולשחרר את סאבוריט באגף השמאלי, שבניסיון השני הצליח להרים לרחבה – הכדור בסופו של דבר מצא את דרכו לעומר אצילי, אך הוא לא הצליח להכניע מקרוב את צחי גיגי.

אלירן עטר קיבל הזדמנות לנסות את מזלו בכדור חופשי ממרחק של כ-30 מטרים בדקה ה-34, ולמרות בעיטה טובה צחי גיגי היה מוכן וקלט את הכדור ללא בעיה.

מכבי המשיכה להסתמך על המצבים הנייחים כדי להתקרב לשער, ובדקה ה-40 הגיע כדור קרן לראו של ז'איר אמאדור, שלא הצליח לנגוח כראוי והכדור התגלגל קרוב יחסית לשער, אך בלי באמת לאיים עליו.

מכבי פ"ת הרבתה לבצע עבירות, כשביין היתר רשמה שני כרטיסים צהובים בעשר הדקות הראשונות, ובתוספת הזמן של ההפסקה זה עלה לה ביוקר. אופואדו ניסה לפוח מתפרצת והוכשל מאחור על ידי פרנק במבוק, שכבר קיבל צהוב ראשון בדקה העשירית. לריינשרייבר לא נשארה ברירה, ומכבי פ"ת ירדה להפסקה אמנם בלי לספוג, אבל עם שחקן פחות.

מאבק עיקש במרכז המגרש. (צילום: מושיק אושרי)

 

גם איביץ' וגם לוזון הרגישו צורך בביצוע חילוף לאור אירועי המחצית הראשונה ובמיוחד סיומה. לפתיחת המחצית השנייה, איתי שכטר נכנס במקום דור פרץ במכבי, ויובל שבתאי החליף את גידי קניוק אצל פ"ת.

הכרטיס האדום ללא ספק השפיע על ההחלטה של גיא לוזון לעבור למצב מגננה מוחלטת במחצית השנייה. פ"ת הצליחה לסחוט כדור חופשי בדקה ה-57, אך סיבוק נגח אותו חלש לידיים של ראיקוביץ'. מכבי יצאה למתפרצת מיידית, בסיומה הכדור הגיע לעומר אצילי שבעט מחוץ לרחבה ומעל השער.

הצהובים השקיעו את כל האנרגיה בהגנה ואיפשרו לפ"ת לתקוף גם עם כמות השחקנים המגובלת בה השתמשו למטרה זו. בדקה ה-61 הכדור הגיע ליובל שבתאי המחליף, שמ-16 מטר בעט ללא הפרעה, אך פיספס את המסגרת.

מכבי ת"א התקשתה לפצח את הבונקר כשגם שטח לבעיטות מחוץ לרחבה היא לא הצליחה למצוא. אלירן עטר דווקא עשה זאת בדקה ה-71 ושחרר כדור נהדר שהיה בדרכו לחיבורים, אך גיגי זינק נהדר והצליח למנוע את השער.

בדקה ה-74 הגיעה הטעות לה מכבי התחילה לקוות. שכטר קיבל כדור ברחבה צפופה וניסה לייצר לעצמו שטח, אך נתקל בידו הפרושה של איתי טאקו. פנדל למכבי ת"א. מלך השערים של הליגה, אלירן עטר, ניגש לבעוט, לא התבלבל ושלח את צחי גיגי לפינה השנייה. 1:0 למכבי ת"א, הקרח נשבר פחות מרבע שעה לסיום המשחק.

עטר חוגג (צילום: מושיק אושרי)

אין ספק שהלחץ באוויר השתחרר בבת אחת, וכעת נאלצה מכבי פ"ת לדרוף – משימה קשה מול קבוצה עדיפה, על המגרש וגם מספרית. פ"ת השאירה למכבי שטחים לצאת להתקפות מהירות וזה אכן מה שקרה בדקה ה-82, כשיונתן כהן קיבל את הכדור לבסוף בצד ימין, חתך לרגל שמאל הטובה וירה כדור חד ליד העמוד.

כעבור דקה מתפרצת נוספת הסתיימה בבעיטה נוספת של יונתן כהן, שהפעם הצליח לחדור לרחבה אך נאלץ לנסות בעיטה ברגל ימין, והכדור היה חלש מדי עבור צחי גיגי שלקח אותו בקלות.

המפתרצת הבאה כבר נגמרה אחרת. בדקה ה-89 כדור של ברסקי מצא את דרכו לסאבוריט, שעם כל הזמן בעולם התקדם לרחבה ולבסוף השאיר לדור מיכה. הקשר השכיב מגן אחד וירה כדור מדוייק, כמו שהוא יודע, לפינה הימנית של גיגי. 2:0 למכבי ת"א.

מכבי פ"ת לא נתנה הנחות למארחים אף לא לרגע, וזה ללא ספק הורגש על המגרש ובאצטדיון. אבל אלופה צריכה לדעת לנצח גם משחקים כאלה, וזה בדיוק מה שמכבי ת"א עומדת להיות בעוד כחודשיים.

לחצו לאלבום התמונות המלא מהמשחק

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort