זווית קהה – על המצב העגום של הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים רגע לפני קרב על מקום בפלייאוף העליון

מכירים את המושג "משחק על שש נקודות?"

בית"ר ירושלים והפועל באר שבע יצחקו עליכם כאשר תשתמשו במשפט הזה ביום שני. כי זה לא משחק על שש נקודות.

זה משחק על עונה שלמה.

שבוע מלא בשעות מתוחות, סוערות ובעיקר מבולבלות, זה מה שעבר על כל מי שקשור להפועל באר שבע, בעלים הנהלה, מאמנים, שחקנים ואוהדים. ערפל מוחלט. לומר שהכאוס הזה השפיע על איכות המשחק או על תוצאת המשחק מול הפועל תל אביב זה יהיה רק תירוץ ולא יותר, אבל אם אלונה ברקת רוצה לדעת איך תיראה הפועל באר שבע ביום שאחרי הערפל אם היא לא תדאג לעתידה, היא קיבלה אתמול תשובה ברורה.

ברקת החלה לממש אמש את תוכנית ההתנתקות מהקבוצה. בשלב הראשון היא כבר לא יושבת עם האוהדים, ולא בפעם הראשונה בשבועות האחרונים. כרגע הישיבה איתם לא תהיה כל כך נוחה ולא בגלל התוצאות. השאלה הגדולה כרגע היא מה הפועל באר שבע עושה לקראת העונה הבאה. האם התוכניות לרכש הוקפאו? האם החיפוש אחר זרים איכותיים נעצר? כי העונה הבאה של האלופה הנוכחית צריכה להתחיל עכשיו, בהכנות אמיתיות ורציניות. העונה הזו הרי כבר הלכה לאיבוד כמעט בוודאות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הולכים לאיבוד? (האתר הרשמי של הפועל באר שבע)

מי שצריך לקחת על עצמו אחריות הוא ראש העיר רוביק דנילוביץ', שהוא במקרה גם ידידה הטוב של ברקת. דנילוביץ' יודע את המשמעות הגדולה של הקבוצה לעיר שלו ועליו לעשות כל מה שיכול כדי להפיג את הערפל, אם בעזרת תשובות ברורות מברקת ואם בסיוע מיידי במציאת רוכש למועדון. חוסר הוודאות יהרוס את העונה הבאה הרבה לפני שהחלה.

בשורה התחתונה – הפועל באר שבע שוב הפסידה, אבל לאחר הרבה מאוד זמן אפשר לראות גם סימנים חיוביים בהפסד הזה. הרבה מאוד שבועות בהם הקבוצה פיגרה והתרסקה על המגרש, ואמש באר שבע פיגרה אך המשיכה לשחק, הגיעה ללא מעט מצבים אבל פשוט לא הצליחה לכבוש. לא מדובר בשינוי דרמטי אבל בימים בהם שום דבר לא עובד כמו שצריך, אולי סוף סוף יש לבאר שבע משהו קטן להיאחז בו.

אין ספק שמבחינה מקצועית אלו ימים לא קלים לבן שהר, שמתקשה למצוא את רשת היריבה. דווקא אתמול אפשר היה לראות שלמרות הקשיים ולמרות האכזבה שהר לא מוריד את הראש גם אחרי החטאות מסמרות שיער, ממשיך להיאבק ולנסות, ממשיך להילחם כדי להחזיר עצמו לפוקוס. בסוף זה יעבוד לו. אולי דווקא מול בית"ר ירושלים אותה הוא כל כך אוהב?

הפנים של באר שבע כעת מופנים לעבר המשחק נגד בית"ר ירושלים בשבוע הבא, משחק שכנראה ממנו לא תהיה דרך חזרה אם באר שבע רוצה להגיע לפלייאוף העליון. אם ברק בכר לא יצליח להגיע לשם, הוא יכול להתנחם לפחות בדבר אחד: הפלייאוף התחתון קצר יותר, והעונה המסוייטת הזו תסתיים עם עוד שבעה משחקים מתישים ולא עשרה.

בבית"ר ירושלים רואים במשחק החוץ נגד הפועל באר שבע ביום שני, הזדמנות אחרונה להישאר בתמונת הפלייאוף העליון. המאמן ניר קלינגר צפוי לערוך מספר שינויים. אנטואן קונטה סובל מקרע קטן בשריר התאומים ויחזור להתאמן בעוד 10 ימים, כמו גם אנתוני וארן. שניהם יחמיצו את המשחק בטרנר. בבית"ר אמרו: "הפועל באר שבע בלחץ לא פחות גדול מאיתנו. לנו כבר אין מה להפסיד, נבוא לשחק על כל הקופה ולהשיג ניצחון, אחרת הסיכוי שלנו נגמר".

לא יקח חלק בהתמודדות (האתר הרשמי של בית"ר ירושלים)

אם בית"ר תפסיד בטרנר, ההכנות לעונה הבאה יתפסו תאוצה. עדיין לא ברור אם ניר קלינגר ימשיך וישנם גם סימני שאלה גדולים סביב מרבית השחקנים בסגל. בבית"ר מאוד רוצים לראות את איתמר ניצן ממשיך ונאבק עם ארנסטס שטקוס על מקום בהרכב, אך לוקחים בחשבון שהוא ירצה לשמש שוער ראשון ויקבל הצעות מליגת העל.

בואו ננסה לתת לבית"ר מודל 2019 זווית אחרת – מאמן בית"ר ירושלים ניר קלינגר הוא איש בעל יחסי ציבור טובים יותר מרוב המאמנים הפעילים בליגת העל כיום. אבל לאחר שניסה את כוחו בקבוצות רבות אין מנוס מהקביעה, שיש לו נטייה לאמן כפי ששיחק. הוא היה שחקן טוב, אבל לא הכי יצירתי. הוא תרם למכבי חיפה ולמכבי תל אביב 200 אחוז מהיכולת שלו. צריך לכבד את זה וגם את משחקיו הרבים בנבחרת ישראל. הוא אדם עם הרבה הומור עצמי, ואת זה קשה מאוד למצוא בענף.

קשה להאמין שקלינגר יגיע לפליי אוף העליון. הוא מחלץ את בית"ר ירושלים מסכנת ירידה וגם זה אולי הישג בעונה כה ירודה. נדהמתי מכך ששחקני חיפה נלחמו יותר מאשר הבית"רים השבוע, בעיקר במחצית הראשונה. מאמן חיפה מרקו בלבול נראה כרגע כאיש הנכון במקום הנכון. אם זה נכון גם לגבי קלינגר, אז המצב באמת מייאש. אפשר לחבב את קלינגר אבל לסלוד מהכדורגל שלו. בעצם, זוהי האופציה היחידה בפני אוהדי בית"ר ירושלים.

המשחק ביום שני (21:00) יהיה משחק של להיות או לחדול.

משחק על שש נקודות.

אולי אפילו על שש עונות.

יתר משחקי המחזור:

שבת 16:00 הפועל רעננה – הפועל תל-אביב

שבת 18:00 מ.ס אשדוד – בני סכנין

שבת 18:15 בני יהודה – הפועל חיפה

שבת 20:30 מכבי תל-אביב – עירוני קרית שמונה

ראשון 19:00 מכבי פתח-תקווה – מכבי נתניה

ראשון 20:30 מכבי חיפה – הפועל חדרה

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort