הסגנות בידינו: מכבי חיפה עלתה למקום השני לאחר 3:2 על הפועל ת"א

בעבר הלא רחוק, מכבי חיפה והפועל ת"א היו שני המועדונים המובילים בכדורגל הישראלי. סוף העשור הקודם ותחילת הנוכחי היו למעשהקרב אחד גדול בין מכבי חיפה להפועל תל אביב, שסיפקו לנו יריבות ספורטיבית ואף רמת כדורגל שלא באמת ראינו מאז.

בהתחשב במצבם של שני המועדונים כיום, הימים ההם נראים רחוקים ממה שהם באמת. הפועל ת"א עדיין מתאוששת מההתרסקות שעברה, שכללה גם ירידה לליגה הלאומית. מכבי חיפה איבדה את דרכה כבר מזמן, ונראה שהיא כבר התייאשה לחפש אותה. היום (שני) התקיים "מפגש הצלליות" – משחק בין שני מועדונים שהיום, אינם אלא צל של מה שהיו.

 

הרכבים פותחים:

מכבי חיפה: גיא חיימוב; ארנסט מאבוקה, רז מאיר, אטיין ריינן, עאיד חבשי, עופרי ארד; ג'ורג' מנדז'ק, נטע לביא; סינטיהו סלליך, ניקיטה רוקאביציה, מוחמד עוואד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הפועל ת"א: רובי לבקוביץ'; אוראל דגני, עמירן שקלים, אדי גוטליב, רז שלמה; קלאודמיר פריירה, עמנואל בואטנג, רמזי ספורי; ג'וזף גנדה, אחמד עאבד, נריוס ואלסקיס.

 

כצפוי, ירדן שועה הפצוע נשאר מחוץ לסגל למשחק, כאשר שני רכשים נוספים של מכבי חיפה, מקסים פלקושצ'נקו והמושאל הטרי קרים פריי, פתחו על הספסל.

בדקה הרביעית של המשחק הגיע המצב הראשון לחיפה. כדור קרן הורחק אך המשיך לטייל סביב הרחבה, ולבסוף הורד לאחור לסולליך, שממצב נוח החטיא במעט את המסגרת.

שתי הקבוצות הראו נכונות לתקוף את הרחבות ונתנו קצב טוב בדקות הראשונות. בדקה השביעית שוב התקרבה חיפה, כשמאבוקה נשאר חופשי והרים כדור מדוייק – עוואד נשאר חופשי, פגש אותו מצויין עם הראש ולא השאיר סיכוי ללבקוביץ'. 1:0 למכבי חיפה.

הפועל ת"א ניסתה להפעיל לחץ גבוה יותר ולפרקים הצליחה להוציא את מכבי חיפה משלוותה, אך לא השכילה לנצל זאת כדי לתקוף את השער, ולבסוף השטחים שהשאירה מאחור היו בעוכריה. בדקה ה-19 סלליך פרץ באגף ימין והגביה, במרכז רחבת החמש היה רוקאביצה חופשי לחלוטין, והוא נגח בקלות פנימה. 2:0 למכבי חיפה.

אולי זו הייתה שאננות, ובכל מקרה קיבלה חיפה תזכורת מהירה לקלות בה ניתן לאבד את המשחק לחלוטין. בדקה ה-24 כדור חופשי של הפועל יצר ערבוביה ברחבה, ולבסוף יצא ממנה אדי גוטליב עם שער קל מתוך הרחבה. 2:1.

כדקה לאחר מכן שוב נדחקה חיפה לאחור. גנדה מצא את עצמו לבד באגף ימין והרים כדור נהדר לאחמד עאבד, שבתנועה מושלמת היה צריך רק נגיעה כדי להמם את חיפה – אך הוא החטיא את המסגרת ונשאר המום בעצמו.

חיפה ניסתה להאט את המשחק ולהשתלט על הקצב, ובדקה ה-29 שוב כמעט וספגה במתפרצת, אותה סיים דגני בכדור רוחב מדויק לואלסקיס, אך יציאה טובה של חיימוב מנעה ממנו לדחוק פנימה.

בדקה ה-36 המומנטום התהפך לחלוטין לצד השני. לבקוביץ' איבד כדור למוחמד עוואד, שעם כל הזמן שבעולם חלף על פניו וגילגל לרשת. 3:1 למכבי חיפה.

הפועל לא ויתרה וסיפקה את התשובה המהירה ביותר האפשרית. רמזי ספורי קיבל מעט שטח 25 מטרים מהשער ובעט כדור לא חזק, אך מספיק מדוייק כדי לנצל תגובה איטית מאוד של חיימוב. 3:2.

בכך הסתיימה מחצית ראשונה בקצב גבוה ותנועה תכופה של הרשתות, ובעוד המחצית השנייה לא צפויה הייתה לעלות לציפיות מהראשונה, המשחק נשאר פתוח לחלוטין.

 

המחצית השנייה נפתחה בקצב דומה לשל הראשונה, לפחות מבחינת נוכחות סביב הרחבות. בדקה ה-54 ניסתה חיפה לראשונה לצאת למתפרצת, אך המסירה של סלליך לרוקאביצה לא הייתה מאוד מדוייקת. הוא הצליח להגיע לכדור ולהרים אותו מאגף ימין, אך הנגיחה של מנדז'ק הייתה חלשה.

הרכש החדש, קרים פריי, עלה לבסוף בדקה ה-61 של המשחק. כבר לאחר דקה, הוא הגיע למצב ראשון – עוואד נשאר חופשי לגמרי בצד ימין של הרחבה, נתן לו רוחב מול שער ריק, אך הכדור של עוואד לא היה מדוייק ופריי הצליח רק להסיט את הכדור מעל השער. החטאה גדולה.

פרי ועוואד המשיכו לבלוט ובדקה ה-65 השלימו מסירה כפולה נהדרת ברחבה של הפועל. פריי ניסה לעבור את לבקוביץ', אך השוער סגר יפה את הזווית ומנע בעיטה לשער.

חיפה המשיה לאיים ובדקה ה-67 מצא סלליך את רז מאיר למתפרצת. המגן בחר ללכת לבד וניסה להכניס את לבקוביץ' ברגל ימין, אך שוב עבודה יפה שלו מנעה שער נוסף.

הפועל ת"א לא ממש הצליחה לייצר התקפות משמעותיות במחצית השנייה, למרות שניסתה ללחוץ, אך נראה שהיא לא נזקקה לכך כדי לכבוש. בדקה ה-74 היא הצליחה בכל זאת לבעוט לשער, כשעאבד השתחרר ממנדז'ק ובעט כדור טוב מחוץ לרחבה, ששרק ליד הקורה.

בהגנה, לעומת זאת, ההפקרות לא הפסיקה, ובדקה ה-77 מצא את עצמו עוואד לבד לגמרי מול לבקוביץ'. הוא ניסה לעבור אותו שוב, אך הפעם לבקוביץ' היה מוכן ולקח לו את הכדור מהרגל.

בלבול החל להוריד את קבוצתו לאחור יותר ויותר, והפועל המשיכה להתקשות בייצור מצבים. בדקה ה-86 חיפה סיכנה את השער בכדור חופשי, היה זה מקסים פלקושצ'נקו שהיה קרוב מאוד לכבוש אך החטיא את המסגרת מכ-27 מטרים.

הפועל הצליחה לענות בהתקפה משלה כשהמחליף פירסמן נכנס באין מפריע לרחבה, העביר רוחב, אך ואלסקיס הסתבך איתו ונתן לו להתגלגל לידיים של חיימוב.

המשחק עבר למצב בזבוז זמן עבור מכבי חיפה, שהשתמשה בחילוף האחרון שלה בתוספת הזמן כדי להכניס את מוחמד אבו פאני לבכורה מחודשת במקום עוואד. תוספת הזמן של ארבע הדקות הועברה בהצלחה, ומכבי חיפה עלתה למקום השני בטבלה, שם תקווה להישאר גם בעוד כמה חודשים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית