ניסיון רפואה נוסף- לקראת הדרבי התל אביב והמחזור ה-18 בליגת העל

משחק הדרבי התל- אביבי, מאז ומתמיד מסומן כאירוע החם של השנה בליגת העל. אירוע שקובע את השליטה בעיר, שיכול להשפיע על עונה שלמה, שלעתים אף מהווה גורם מכריע בזהות אלופת מדינה ובעיקר, משחק שהמועדונים נעים סביבו ומתעסקים בו, יחד עם כל התקשורת והקהל בארץ, במשך כל השבוע הקודם לו. אך הפעם, האווירה היא אחרת, כאשר הבדלי הרמות בין המועדונים ברורים כשמש, המצב המנטלי בין המועדונים שונה ב-180 מעלות והמשחק בעיקר מהווה מצד אחד עוד תחנה בדרך לאליפות, או מן הצד השני כנקודת דרך משמעותית על מנת לנסות ולהשיג נקודות במאבקי התחתית, מה שמשאיר את המשחק בין מכבי והפועל תל אביב במסגרת המחזור ה-18 בליגה, ביום שני, 14/1, בשעה 21:00, כדרבי עירוני, חם וחווייתי, אך לא יותר מזה.

המארחת הפועל תל אביב, שמאז הדרבי הקודם, שנגמר בתיקו אפס (מוכר לכם? נכון, הפועל עשתה עוד חמישה כאלה העונה), ניצחה רק פעם אחת בליגה, אמנם מופיעה למשחק הזה עם אותו מאמן שעמד על הקווים באיצטדיון בנתניה, אך קובי רפואה, בסיטואציה ביזארית למדי, לא היה מאמן הפועל בכל התקופה הזו. לא הבנתם? הכל בסדר! בשלושת החודשים שעברו מאותו דרבי הספיקה הקבוצה לפטר את רפואה, למנות את אופיר חיים, לרדת למקום האחרון בטבלה, להתעסק בדו"ח המפרקים הקשה, לפטר את חיים ולמנות שוב, לא טעיתם, את קובי למאמן. קובי רפואה לא עשה משחקי אגו, הפועל הביעה חרטה על הפיטורים הראשונים בציבור' אך קיבלה, בצדק, ביקורת רבה מסביב, בהתייחס לעובדה שחיים אימן את הקבוצה חודש בלבד, בסגל שהוא לא בנה, ללא מתן האפשרות לעשות את השינוי עם הרכש של ינואר, אך זה, כפי שראינו, כבר היסטוריה. הפועל מגיעה לדרבי בלחץ עצום, כשהיא במקום ה-12, במרחק נקודה בלבד מהקו האדום ושתי נקודות מהמקום האחרון, עם מספר הכיבושים הנמוך ביותר בליגה, עשרה בלבד. האדומים אמנם איבדו את עומר דמארי הפצוע, שסיים את העונה, אך החתימו את החלוץ ואלסקיס, בתקווה שאולי הוא ישבור את הבצורת העונתית שחווה הקבוצה, כאשר אחריו, חתם גם הקשר הנהדר קלאודמיר פריירה, שהגיע מבני סכנין. בקבוצה מודעים לפערי הכוחות, אך עדיין נוטים להאמין לקלישאה ש'לדרבי חוקים משלו' ול'אפקט המאמן החדש (אך גם הישן)' ומשתוקקים לנקודות, שיעלו את מורל הקבוצה ובעיקר, יחזירו את האוהדים מרוצים מהמשחק הכי חשוב להם בשנה.

ימשיכו לחגוג על חשבון היריבה העירונית? אצילי ומיכה (האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

מהצד השני של העיר, בניגוד גמור להפועל, מכבי תל אביב תגיע למושבה מפוצצת ביטחון, כשהיא מוליכה את הליגה בבטחה ללא הפסד העונה, עם פער של 16 נקודות על השניה בני יהודה ורחוקה 20 נקודות מבאר שבע, במה שנראה הדרך הבטוחה לאליפות. איביץ' ממשיך להתנהל בשלו ואצלו באמת אפשר להגיד ש'כל מטאטא יורה', כשההוכחה היא ש-14 שחקנים שונים הבקיעו העונה לזכות הקבוצה, כאשר שישה מתוכם הבקיעו לפחות ארבעה שערים. מכבי אמנם לא ביצעה רכש עד כה בחלון ההעברות, למעט ניקוליץ' שהצטרף מזמן ואף שיחררה את באטוקיו, כאשר עוד שחקן או שניים עשויים להשתחרר וביניהם אלי דסה, בו יש התעניינות גדולה מצידה של לודוגורץ, אך זה לא מפריע לאיביץ' שנהנה מ'צרות טובות' בהן אפילו דסה המצוין לא נמצא בתמונת ההרכב הבטוחה, למרות שאצל איביץ' אף שחקן לא בטוח ב-11, לאור היכולת הנהדרת שמציג מאור קנדיל. אז מכבי, שמול כמות השערים הנמוכה של הפועל, ספגה הכי מעט העונה, רוצה להמשיך את רצף הניצחונות שלה, שעומד על שישה ולחזור עם ניצחון מהמושבה.

כולנו יודעים שההבדל בין הקבוצות צריך להתבטא במגרש ושמכבי היא המועמדת הוודאית לתת לאוהדיה את האות לצבוע את העיר בצהוב, אך מן הצד השני, הפועל רוצה להוכיח לליגה ולנו, שיש לה מה להציע גם מול הקבוצה הטובה במדינה כרגע וכמובן, להזכיר לנו שבדרבי התל- אביבי הכל פתוח, לא משנה מהם רעשי הרקע ולתת לרפואה סיפתח, שני בקבוצה, מופלא שיכול לעשות בהפועל שינוי לעונה כולה. מזג האוויר אמנם צפוי להיות קר וגשום, אך מה שבטוח, מחכה לנו דרבי לוהט!

משחקים נוספים

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הפועל באר שבע- מכבי חיפה (שבת, 12/1, שעה 20:30)- אם לפני כמה שבועות המשחק הזה היה נראה כמפגש קצוות עם תוצאה ידועה מראש, השבוע הוא כבר נראה פתוח לחלוטין, מפגיש את הרביעית עם החמישית בטבלה ובעיקר, משחק ששווה צפייה. המארחת, שהפסידה בשבוע שעבר לבני יהודה ונראית לא טוב לאחרונה, או יותר נכון לאורך העונה כולה, יודעת שהפסד יוריד אותה למקום החמישי בוודאות, או אולי אפילו לשישי, מה שיהווה שפל חדש במועדון ששלט במדינה בשלוש השנים האחרונות. באר שבע תחסר את סאבו המורחק ורוצה לקבל את התפוקה, לה היא כל כך מצפה, מההתקפה שלה על מנת להשיג ניצחון בית חשוב. מנגד, האורחת תגיע במצב רוח מרומם במיוחד, לאחר שלראשונה מזה תקופה ארוכה מאוד, השיגה שלושה ניצחונות רצופים בליגה ונמצאת במרחק נקודה בלבד מהמקום השלישי בטבלה, שכאמור מוביל לאירופה בסוף העונה, איך שגלגל מסתובב. חיפה, שמרוצה מאוד מהתהליך שעושה מרקו בלבול בקבוצה, הפתיעה השבוע עם החתמה גדולה, כאשר מדובר כמובן בהחתמתו של מלך השערים של ליגת ג'פניקה, ירדן שועה. חיפה רוצה שהצעירים המבטיחים של הקבוצה, יתעלו בהובלתו של שועה ויובילו את חיפה למקום חדש, כשניצחון בטרנר בהחלט יהיה הצהרות כוונות ברורה שהאימפריה החיפאית כאן, חיה ובועטת.

רוצה להמשיך לכבוש ולהמשיך את העליה בטבלה. רוקאביצה (דף הפייסבוק של מכבי חיפה)

בית"ר ירושלים- עירוני קריית שמונה (ראשון, 13/1, שעה 20:30)- עם שלושה חודשים ללא ניצחון בטדי, בית"ר ירושלים, שממוקמת במקום ה-11 בלבד בטבלה, יודעת שסבלנות האוהדים ביציע המזרחי תתחיל להתקצר ושעליה, להוכיח הרבה מאוד על המגרש הביתי ולנצח במשחק משמעותי מאוד, על מנת להחזיר את האוהדים הרבים הביתה ולהוריד את הלחץ הרב שנמצא בקבוצה. בית"ר תחסר כאמור את אינברום, שלא צפוי לחזור בקרוב, אך צפויה להכליל בסגל את שני שחקני הרכש החדשים, יוסי בניון, שמחכה לתיקון החוויה הרעה תחת טביב ופלומיין, הזר המבטיח שהגיע מחדרה, אשר הקבוצה מצפה ממנו שייתן רוח חדשה ואיכותית בצהוב. בבית"ר מרוצים מאוד מהרכש, שכולל גם את שטקוס שיצטרף בסיום העונה, יחד עם עוד רכש שאולי יגיע בהמשך, אך היא רוצה להיות מרוצה גם על המגרש, כאשר ניצחון יכול להעלות אותה עד למקום השמיני, על חשבונה של קרית שמונה ובעיקר להעלות את מצב הרוח. מנגד, קריית שמונה תגיע מהצפון לאחר ניצחון במחזור הקודם על הפועל תל אביב, במשחק הבכורה של המאמן החדש-ישן, תומר קשטן, בתקווה לנצל את המאזן הביתי הגרוע של בית"ר ואולי לעלות מקום אחד בטבלה, על חשבונה של הפועל חיפה. הצפוניים רעבים להגיע לפלייאוף העליון העונה והמשחק מחר הוא ללא ספק, נקודה חשובה בדרך לשם.

יתר משחקי המחזור

מכבי נתניה- מ.ס אשדוד (שבת, 12/1, שעה 16:00)

הפועל רעננה- בני יהודה ת"א (שבת, 12/1, 18:00)

הפועל חיפה- מכבי פתח תקווה (שבת, 12/1, 18:15)

הפועל חדרה- בני סכנין (שבת, 12/1, שעה 20:15)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית