ממשיכים שלב

התאחדות הכדורגל פירסמה שלשום (יום רביעי) את מועדי המשחקים לשלב שמינית גמר גביע המדינה שיתקיימו בחודש ינואר. בין הקבוצות ניתן למצוא קבוצות מליגה א׳, מהליגה הלאומית, מצמרת ליגת העל וגם קבוצות שנלחמות שלא לרדת אל הליגה הלאומית.

מי תפתיע? למי יש את הסיכוי הטוב ביותר לנצח? כל התשובות כאן בכתבה.

כפר קאסם – קריית שמונה:

כפר קאסם ממוקמת במקום השני בליגה א׳ דרום, מרחק שתי נקודות בלבד מהמובילה הכח רמת גן. הקבוצה, באימונו של אסמעיל עאמר, לא הפסידה בעשרת המשחקים האחרונים ששיחקה. מלך השערים של הקבוצה הוא יוסף אסייג, החלוץ הוותיק בן ה-30 שהגיע בעונה האחרונה מנס ציונה לאחר שהוכתר כמלך שערי הליגה (עם 30 שערים). החלוץ עלה עם מרמורק לליגה הלאומית ואולי גם השנה יעשה זאת עם כפר קאסם.

קריית שמונה לעומת זאת, ממוקמת במקום העשירי בליגת העל, רק 4 נקודות מהקו האדום. המאזן שלה  עומד על שער אחד בלבד למשחק, עם 15 שערי זכות ו-15 שערי חובה כאשר אנו נמצאים אחרי המחזור החמישה עשר. גם נגד הפועל מגדל העמק שממוקמת במקום ה-13 בלבד בליגה א׳ צפון, הצליחה קריית שמונה לנצח רק 1:0. ייתכן שזה הזמן של סילבס לעשות שינוי אמיתי בהתקפת הקבוצה ולשתף שחקנים צעירים שאולי יביאו ניצחון לקבוצה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המנצחת: על אף שלרוב קבוצה מליגת העל היא הפייבוריטית, הקרב כאן לא יהיה קל עבור קריית שמונה. כפר קאסם היא קבוצה חזקה עם שחקנים מצויינים שנלחמים על העלייה לליגה הלאומית. ההימור שלי הוא שכפר קאסם תפתיע ותהיה זו שתעפיל לשלב רבע הגמר.

באה להפתיע (הפייסבוק הרשמי של כפר קאסם)

מכבי נתניה – הפועל באר שבע:

הפועל באר שבע נמצאת בתקופה רעה מאוד. היא אמנם נמצאת במקום השלישי בטבלה, אך במשחקה האחרון נגד מכבי תל אביב השבוע נראה היה כי קסם הקבוצה התחלף בייאוש כבד. משחק רשלני, לחץ גדול, ובעיקר קושי מנטלי של שחקני הקבוצה הביאו למשחק רעוע של הדרומיים. עם זאת, עדיין מוקדם להספיד את האדומים מהדרום. בב״ש סגל חזק שצמא להוכיח את עצמו, לכבוש, ולהעפיל לשלב הבא.

מכבי נתניה ממוקמת במקום החמישי בליגה, אך מרחק נקודה אחד בלבד מהפועל ב״ש. בסיבוב ח׳ של הגביע הראתה הקבוצה יכולת טובה וחסרת רחמים אל מול דבורייה הקטנה כאשר ניצחה 5:1. גם המשחק האחרון בליגה נגמר ב-1:0 לטובת הנתנייתים.

קצת היסטוריה: בשנות ה-80 של המאה הקודמת, שתי הקבוצות היו יריבות מושבעות במשחקי הגביע. בעונת 82׳ נפגשו הקבוצות בשמינית הגמר. באותה השנה הניצחון היה שייך לאדומים שניצחו 1:0 והודחו לאחר מכן ברבע הגמר על ידי הפועל תל אביב. המפגש הבא התקיים שנתיים לאחר מכן, בעונת 84׳. שתי הקבוצות נפגשו בחצי גמר הגביע וגם שם האדומים ניצחו, והפעם 2:0. בהמשך העונה הפועל באר שבע הפסידה בגמר להפועל לוד שזכתה באותה שנה בגביע. לבסוף נפגשו הקבוצות שוב בחלוף שנתיים, בעונת 86׳ בשמינית הגמר. גם בפעם השלישית ניצחה הפועל באר שבע ועלתה לשלב רבע הגמר שם הובסה על ידי שמשון תל אביב.

המנצחת: ההיסטוריה אומרת שהניצחון כאן שייך להפועל באר שבע. עם זאת, באר שבע נמצאת בתקופה לא טובה וייתכן שמכבי נתניה תכתוב את ההיסטוריה מחדש.

מכבי תל אביב – הפועל עכו:

מכבי תל אביב: לא הרבה אנשים יתווכחו שבנוסף לאליפות הצהובים של איביץ' פייבורטים גם בגביע. פער של 13 נקודות מהמקום השני בליגה ומספר השחקנים שכבשו השנה כבר דו-ספרתי, הם בין הנתונים שמבססים את תחושת הדאבל באוויר. בגביע יש הפתעות, אך סביר מאוד שמכבי תעבור את עכו. גם בשנים שעכו הייתה בליגה הראשונה, מכבי הייתה הקבוצה המועדפת די בקביעות. ייתכן שאיביץ׳ יחליט לבצע רוטציה בסגל הקבוצה אך גם ההרכב השני של מכבי השנה שווה ככל הנראה פלייאוף עליון ורוטציה לא אמורה להשפיע על התוצאה.

הפועל עכו ממוקמת במקום העשירי בליגה הלאומית, אך זה לא מנע ממנה לנצח 1:0 את הפועל חיפה למרות שהחיפאים נמצאים בתקופה טובה לאחרונה. כובש השער במשחק היה אמיר ח׳לאילה וזה היה אחד מתוך 3 השערים שלו השנה במסגרות השונות. מלך השערים של הקבוצה הוא אליאור סיידר עם 6 שערים העונה. הקשר, שגדל במועדון וחזר לשחק בקבוצה בה גדל, נדד מספר שנים בהן שיחק גם במעלות תרשיחא וזכה עם הפועל עפולה בגביע הטוטו של הליגה ליגה הלאומית.

קצת היסטוריה: על אף העונה שהייתה להפועל עכו בליגת העל בשנה שחלפה, מפגשי הקבוצה עם מכבי תל אביב במסגרת משחקי הגביע מציירת תמונה שונה לחלוטין. בעונת 2006 ניצחו הצפוניים 4:0 (!!!) את מכבי תל אביב בשלב שמינית הגמר, כאשר הצפוניים שיחקו אז רק בליגת המשנה.

המנצחת: עם כל הכבוד לאירועים של לפני 12 שנים, העונה הזאת היא כל כולה מכבי תל אביב. מכבי הביסה קבוצות חזקות בהרבה מהפועל עכו, ועכו תצטרך להפתיע בענק כדי לנצח את המכונה של איביץ׳.

מכבי פתח תקווה – הכח רמת גן:

מכבי פ״ת פתחה את העונה טוב אך התדרדרה להיות קבוצה די בינונית. לקבוצה אין הצלחות גדולות בגביע בשנים האחרונות. מנור סולומון, הפוטנציאל הצעיר, לא פוגע כבר כמה חודשים וסובל מפציעות חוזרות ונשנות, והקבוצה ככלל לא עומדת בפוטנציאל שרבים ייחסו לה בתחילת העונה. גידי קאניוק הוא ככל הנראה השחקן החשוב והמסוכן ביותר בקבוצה בזמן האחרון יחד עם תאי בריבו שכבש מספר שערים העונה, על אף גילו הצעיר. הכנסתו של גינזבורג לשער במקום השוער צחי גיגי נראית כהחלטה מצויינת כאשר השוער מציג יכולת טובה בתקופה האחרונה. בגביע, בו הכל אפשרי, לשוער יש תפקיד גדול עוד יותר.

הכח רמת גן מובילה את ליגה א׳ דרום ופייבוריטית אמיתית לעלות לליגה הלאומית. בראש כובשי השערים של הקבוצה העונה נמצאים יאיר שפונגין ושרון גורמזנו, כל אחד מהם עם 7 שערים. הקבוצה ניצחה בפנדלים את הפועל רעננה, וייתכן שזו לא תהיה הקבוצה היחידה מליגת העל שתפסיד לה. הקבוצה רשמה כבר 15 משחקים ללא הפסד והסגולים יקוו להמשיך את הרצף הנאה גם בגביע.

קצת היסטוריה: לשתי הקבוצות היסטוריה בגביע המדינה. כבר בשנת 1968 נפגשו הקבוצות לראשונה. במפגש השני בשנת 73׳ נפגשו הקבוצות בחצי גמר הגביע. הכח רמת גן ניצחה את פתח תקווה ולאחר מכן הפסידה להפועל ירושלים בגמר. המפגש האחרון בין הקבוצות היה בעונת 2005 בה הקבוצות נפגשו בשלב רבע הגמר. במפגש הזה, מכבי פ״ת היא זו שניצחה 1:0 את הכח מליגת המשנה, ולאחר מכן הפסידה בשלב חצי הגמר למכבי ת״א.

המנצחת: מדובר במשחק בין זו שיש לה המון פוטנציאל שהיא לא מצליחה להגשים, לבין זו שלא מפסיקה להגשים את הפוטנציאל שלה. במידה והשחקנים של מכבי פ״ת לא יגיעו על מנת דרוכים ומפוקסים, ייתכן שרמת גן תחזיר את מאזן הניצחונות בין השתיים לטובתה.

חייב לפגוע (הפייסבוק הרשמי של מכבי פ״ת)

הפועל ת״א – הפועל חדרה:

הפועל תל אביב מעניקה בעיקר תסכול לאוהדים שלה. כאשר היא ניצבת מתחת לקו האדום, הפועל תל אביב נמצאת בסכנה אמיתית לירידת ליגה. חילופי המאמנים, פרשות ההתנהגות של גוטליב, והקושי הבלתי מוסבר להכניס את הכדור אל תוך השער, הפכו את העונה הזאת של הפועל תל אביב לסיוט. אמנם האדומים ניצחו את הפועל קטמון במשחק הגביע 2:1, אך הירושלמים עלו ליתרון כבר בדקה הרביעית. בסופו של דבר אין פה קבוצה שאין בה שחקנים טובים, או יכולת. הקושי העיקרי של הקבוצה הוא להכניס את הכדור לשער ואם היא רק תצליח לשחרר את ״המנחוס״, היא תשאר בליגה וגם ככל הנראה תשאר בקרב על הגביע.

הפועל חדרה: אחרי 39 שנים בליגות הנמוכות, הפועל חדרה עלתה לליגת העל. תוך שנתיים בלבד העפילה הקבוצה מליגה א׳, דרך הליגה הלאומית, אל הליגה הבכירה. בניגוד למה שחשבו וציפו מהקבוצה, שתזכיר את הפועל עכו של העונה שחלפה – הקבוצה שקבוצות אחרות ישמחו לקבל בהגרלה ומהווה משחק של 3 נקודות מתנה, הפועל חדרה ניצבת במקום הרביעי בטבלה, הרחק מיריבתה הפועל תל אביב. הפועל חדרה נמצאת על התפר שבין קבוצה חובבנית לקבוצה מקצוענית, אך בעומק התפר הזה מצוי הקסם של הקבוצה.

קצת היסטוריה: בשנתיים האחרונות נפגשו הקבוצות במסגרת הליגה הלאומית וגם במסגרת ליגת העל. בכל המשחקים, למעט אחד, הקבוצות נפרדו בתיקו. באותו משחק בודד במחזור הראשון העונה, בו ניצחה הפועל חדרה, היה זה כשהפועל תל אביב נותרה ב-10 שחקנים בלבד. שתי הקבוצות מאוזנות באופן שרק הוצאת שחקן מהמגרש הצליחה להפר.

באשר למשחקי הגביע, הניצחון הבלעדי הוא של הפועל חדרה. בשנת 1955 ניצחה הפועל חדרה 1:0 את הפועל תל אביב בשמינית הגמר ולאחר מכן הודחה ברבע הגמר על ידי מכבי תל אביב שזכתה באותה השנה בגביע. גם בתקופה זו, היו שתי הקבוצות בליגה הבכירה. המפגש הבא בין שתי הקבוצות היה בשנת 1979, שוב בשמינית הגמר. גם המשחק הזה נגמר בניצחון של חדרה 4-2 והיא הודחה ברבע הגמר, הפעם על ידי בני יהודה.

המנצחת: שתי הקבוצות מתקשות להיפרד בניצחון של אחת הקבוצות. ככל הנראה תהיה זאת העייפות של ההארכה, הרחקה של שחקן או קרב פנדלים שיכריעו את המשחק.

יגמר בפנדלים? (הפייסבוק הרשמי של הפועל חדרה)

הפועל עפולה – מ.ס אשדוד:

הפועל עפולה ממוקמת במקום השישי בליגה הלאומית. היא מגיעה לשלב שמינית הגמר לאחר שניצחה 4:2 את הפועל בני לוד בסיבוב ח׳ של הגביע. עידן דוד הוא מלך השערים של הקבוצה עם 8 שערים במסגרות השונות. דוד, שהיה אחד מהשחקנים האהובים בהפועל כפר סבא בעונה החולפת, שוחרר בצורה מבישה מהקבוצה מהשרון. עם זאת, החלוץ מצא את דרכו החדשה בהפועל עפולה ועתיד להיות סכנה גדולה לשחקני אשדוד. בקבוצה משחקים גם השוער רון שושן והקשר אדריאן רוצ׳ט. שושן מצידו, ידוע כשוער פנדלים מדופלם ואשדוד תצטרך להחזיק אצבעות שלא תגיע למבחן הזה מול השוער של עפולה. באשר לרוצ׳ט, הוא אמנם כבר לא אותו אחד שלקח אליפות עם קריית שמונה בתחילת העשור, אך עדיין מדובר בשחקן מסוכן על המגרש שיכול להפתיע גם את ההגנה של אשדוד.

מ.ס אשדוד היא ככל הנראה הקבוצה עם הסגל החלש ביותר בליגת העל. גם גדי קינדה, אחד מהכשרונות הגדולים ביותר בסגל של יובל נעים, מתקרב לפרידה בינואר בעקבות בעיות משמעת בקבוצה. דן ביטון הוא השחקן הבולט ביותר בהתקפה אך חוזקה של הקבוצה נמצא דווקא בין הקורות. יואב ג׳רפי שמציג יכולת נהדרת מתחילת העונה הוא אולי השחקן החשוב ביותר לאשדוד במשחק הזה, בעיקר כשמדובר בגביע. מאז שנעים החליף את מיטרבסקי הקבוצה נראית טוב יותר על אף שמבחינת התוצאות לא נרשם שיפור. ייתכן כי הקבוצה תתחזק בינואר כי כרגע נראה שהסגל הקיים לא מספיק טוב כדי להישאר בליגה.

המנצחת: ההכרעה תהיה קשה בעיקר אם המשחק יגיע לפנדלים שכן השוערים של שתי הקבוצות מסתמנים כשוערי פנדלים מדופלמים. על אף הפערים בין הליגות, החולשה של אשדוד עשויה להוביל למשחק מאוזן, כזה בו לא מן הנמנע שאכן יהיו אלה השוערים שיקבעו את זהות העולה לרבע הגמר.

 

בני יהודה – נצרת עילית:

בני יהודה הפגינה סיבוב ראשון מצויין, אך מעט איבדה את המומנטום בתקופה האחרונה ונראית לא יציבה. הקבוצה הפסידה לסכנין ונפרדה בתיקו ממכבי פתח תקווה לאחר רצף תוצאות טובות שמיקמו אותה במעלה הטבלה. הסגל של הקבוצה מלא בכוכבים צעירים לצד דמויות מנוסות. שועה וצ׳יבוטה לא מפסיקים לכבוש שערים ובנוסף קוויאר בהגנה שעל אף גילו מפגין יכולת נהדרת. ייתכן ששועה יעזוב בינואר וזו תהיה מכה רצינית לקבוצה, אך אבוקסיס הוכיח שהוא יודע כיצד להחליף שחקנים אלמוניים בשחקנים אלמוניים אחרים מבלי לאבד מהסגנון והיעילות של הקבוצה. דוגמה לכך אפשר לראות במגנים קונסטנטין ובלטקסה,  מהבולטים בליגה עד כה, על אף שלא שיחקו בקביעות בליגת העל עד כה. הקבוצה זכתה בגביע לפני שנתיים נגד מכבי תל אביב בגמר במתכונת דומה של שחקנים מושאלים ממכבי, לכן לא כדאי לבטל את הסיכויים לשחזור ההישג גם השנה.

נצרת עילית ממוקמת במקום הרביעי בליגה הלאומית, שלוש נקודות בלבד מהפועל כפר סבא שבמקום הראשון. הקבוצה ניצחה את איכסל 3:0 בדרכה לשמינית הגמר. מובילי טבלת הכיבושים של הקבוצה העונה הם אוהד רבינוביץ׳, איתן וולבלום, גיא דיין וחוליו סזאר, כל אחר מהם עם 5 שערים משלו. גיא דיין הוא ללא ספק השם הבולט ביותר בקבוצה. הן בגלל היכולות הטכניות ובפרט טכניקת הבעיטה, והן בגלל העמדות שביטא בשנים האחרונות. דיין היה בין השחקנים הבולטים שנאבקו על המקום של הדת ושל חובשי הכיפה במשחק ומנגד התבטא בגזענות כלפי הקשר עומר לקאו במשחק ידידות בין הקבוצה לקריית שמונה. אך אם נדבר על כדורגל נטו, דיין יכול להיות האדם שיוביל את הקבוצה לניצחון במשחק.

המנצחת: אמנם זוהי עונה טובה של נצרת עילית והיא מפגינה יכולת טובה בליגת המשנה, אך המשחק הזה שייך לבני יהודה, הקבוצה שהראתה את היכולת הטובה ביותר בליגת העל העונה פרט למכבי תל אביב.

 

בני סכנין – מכבי חיפה:

מכבי חיפה נתונה השנה בכאוס מוחלט, כאשר החליפה כבר שלושה מאמנים השנה. מוחמד עוואד מסתמן כשחקן המרכזי בקבוצה, אך כל עוד השינויים המדוברים בינואר לא יתבצעו, נראה כי עם הסגל הנוכחי הקבוצה לא תוכל להיות זו שתביא את הגביע. על פי דיווחים, הירוקים שמו עין על טאפוקו מהפועל חדרה ועל חלוץ סרבי כחיזוק אפשרי לינואר על חשבונם של קרמר וסומא המאכזבים. שלוש שנים חלפו מאז זכתה הקבוצה בגביע יחד עם יוסי בניון ותקריות בין השחקן האוהדים והבעלים יענקל'ה שחר. בתקופה האחרונה החלו מחאות דיי חריגות של הקהל כנגד יענקל׳ה, והעתיד של הקבוצה דיי מעורפל.

בני סכנין לעומת זאת התחילה את העונה בצורה מבטיחה, אך כיום היא מגששת את דרכה. הקבוצה פיטרה את בני בן זקן והחתימה את עמיר תורג׳מן במקומו אך עושה רושם כי החילוף לא הביא לשינוי המיוחל. פיראס מוגרבי סיים את העונה, דבר שלבטח יקשה על הקבוצה. באופן כללי, נראה כי הקבוצה תשקיע מאמצים רבים בקרבות התחתית אז ייתכן שלא תהיה פנויה להשקיע את אותן אנרגיות גם בגביע. קלאודמיר ככל הנראה יעזוב ולא ברור עדיין מי יגיע בינואר. ההתקפה של הקבוצה לא פוגעת על אף השמות המצויים בסגל. סכנין לקחה גביע היסטורי בשנת 2004, ומאז מנסה לשחזר את אותו הרגע המכונן. עם זאת, בשנה שעברה הקבוצה הפסידה לסקציה נס ציונה מליגה א 2-0 והודחה מהתחרות.

המנצחת: מדובר בשתי קבוצות שמתקשות להתרומם בליגה ומשקיעות בה את מירב המאמצים. שתי הקבוצות נמצאות על סף חלון העברות גדוש בשחרורים והחתמות, וייתכן  כי להחתמות יהיה משקל מכריע בנוגע לזהות המנצחת. סך הכל,  מסתמן כמשחק די מאוזן ונוכל רק לקוות לכדורגל קצבי וגולים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית