המטרה: ליון

במוצאי השבת (19:00 ליתר דיוק), תיערך באולם המוזיקה באיל דה סגין הגרלת הבתים של מונדיאל 2019 בכדורגל נשים.

24 נבחרות יוגרלו לשישה בתים של 4 כאשר שתי הראשונות מכל בית וארבעת הנבחרות הטובות ביותר שבמקום השלישי, יעלו לשלב שמינית הגמר. משם הדרך לגביע תהיה בשיטת הנוקאווט.

אז מי בעצם מוגרלות?

דרג א': צרפת (מארחת, תיכנס לבית א'), ארה"ב, גרמניה, אנגליה, אוסטרליה, קנדה.

דרג ב': הולנד, יפן, שבדיה, ברזיל, ספרד, נורבגיה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

דרג ג': דרום קוריאה, סין, איטליה, ניו זילנד, סקוטלנד, תיאלנד.

דרג ד': ארגנטינה, צ'ילה, ניגריה, קמרון, דרום אפריקה, ג'מייקה.

מכיוון שאופ"א שולחת 9 נציגות, היא ההתאחדות היחידה שיכולה שתהיה יותר מנבחרת אחת מההתאחדות בכל בית.

הכירו את הנבחרות!

נתחיל את ההיכרות בסדר יורד. דרג א', הדרג הבכיר, מונה את המארחת צרפת שבעצמה מעצמת כדורגל ואת זה ניתן לראות בעזרת הזכיות של ליון בליגת האלופות בשנים האחרונות (למרות מעורבות לא קטנה של הזרות בקבוצה). השחקניות המובילות של הנבחרת הן הקפטנית אמנדין הנרי שמובילה גם את אלופת אירופה למועדונים ויחד איתה גם אאוז'ני לה-סומה שנמצאת איתה גם בנבחרת וגם במועדון. גם גאאטאן ת'ינה, אליז בוסאליה (שעבורה זה ככל הנראה מונדיאל אחרון) ו-וונדי רנאר נותנות את הטון. שחקנית שיהיה מעניין לעקוב אחריה היא סקינה קרשאווי שלפני 3 וחצי שנים התרוצצה במגרשי הכדורגל בארץ שלנו במהלך יורו עד גיל 19 ושרפה את שני צידי האגפים בקישור. מאז היא הספיקה לעשות הסבה להגנה וכעת השחקנית בת ה-22 של מונפלייה תנסה להתבסס בהרכב הנבחרת.

מסיבה ביתית. שחקניות נבחרת צרפת רוצות לקחת את התואר אצלן בבית (FIFA)

ארה"ב, להזכירכם אלופת העולם, מגיעה עם נבחרת שמונעת על ידי שלישיית ההתקפה של קרלי לויד, אלכס מורגן ומייגן ראפינו שצברו יחד 663 הופעות נבחרת! לעצור את המכונה המשומנת הזו מזכיית בק-טו-בק יהיה מאוד קשה! שחקנית שכדאי לעקוב אחריה היא הגיבוי של השלישייה הקסומה הזו מהספסל, מאלורי פיו שבגיל 20 כבר גרפה 42 הופעות נבחרת בהן כבש 12 שערים, הספק לא רע למישהי שעדיין לא חוקית לשתות בסטייט שלה (פלורידה). גרמניה עשתה החלפת דורות לפני כמה שנים וכעת דז'ניפר מארושז'ן בת ה-26 (שאגב גם משחקת בליון) היא השחקנית המובילה של החבורה הלוחמנית הזו. אחת ששווה מעקב צמוד היא לאה שולר בת ה-21 שמככבת ב-SC אסן המקומית ומתחילה לבסס את מעמדה בנבחרת מול החלוצות הותיקות יותר. אנגליה מתבססת בעיקר על שחקניות מנצ'סטר סיטי וארסנל, שללא ספק מהמוכשרות שבסגל, אם כי הכוכבת המרכזית היא טוני דאגן שמשחקת בברצלונה. עוד שחקנית שזכורה לישראלים שעקבו אחרי היורו בארץ לפני 3 שנים היא לאה ווילאמסון שזומנה לנבחרת הבוגרת בעקבות יכולת טובה במדי ארסנל. הבלמת בת ה-20 שיכולה לשחק גם כמגנה וגם כקשרית אחורית תרצה להוכיח עד יוני שמקומה בסגל הסופי ואולי גם להיות הפתעה נעימה בהרכב. הקנדיות מגיעות עם כוכבות NWSL ושחקניות מאוד ותיקות בסגל מאוזן אבל מי שללא ספק תהיה תחת זכוכית מגדלת היא דיאן רוז בת ה-19 שערכה את הופעת הבכורת שלה בנבחרת לא הרבה אחרי חגיגת הסוויט סיקסטין שלה!

איקס פקטור, דיאן רוז בדרך לעוד שער (האתר הרשמי של ה-CONCACAF)

אחרונה חביבה בדרג הזה, אוסטרליה, תציג את כוכבות הליגה המקומית (בה גם שיחקה עד לא מזמן לי פלקון שלנו) אבל דווקא זו שעשויה להיות הכוכבת הראשית היא נערה בת 19, אלכס צ'ידיאק שמה, שכבר מגיל 15 (!) כיכבה בליגה המקומית וכעת אחת השחקניות החשובות של אתלטיקו מדריד, הלגיונרית הבודדה ששייכת לסגת הנבחרת.

כוכבת בגיל צעיר, צ'ידיאק בעת הצגתה באתלטיקו מדריד (הטוויטר הרשי של אתלטיקו מדריד)

בדרג ב' ניתן למצוא את ההולנדיות החזקות כששחקנית ברצלונה לייקה מרטנס מובילה את הכתומות הנפלאות. ויוויאן מיידמה, מכונת השערים שמככבת בארסנל (51 שערים  ב-66 הופעות נבחרת) היא זו שתסייע למרטנס כשדזירה ואן לונת'רן תהיה אחראית על ייצוב ההגנה.

רוצה לככב גם בבמה הגדולה מכל, מיידמה (UEFA)

פינאליסטית הטורניר הקודם, יפן, אמנם ירדה קצת ביכולת אבל עדיין יכולה להפתיע ולהגיע רחוק. חבורת הסמוראיות הלוחמת תציג את היקארו נאומוטו מפרייבורג הגרמנית בתור הכוכבת המרכזית כשהיתר שחקניות פחות בולטות אישית. שבדיה מגיעה עם עוד שחקנית שכיכבה במגרשי ישראל בזמנו (וגם נבחרה למצטיינת הטורניר ב-2015), סטינה בלקסטניוס. החלוצה האימנתית לובשת את מדיה של מונפלייה אחרי שהוכיחה מזמן שהיא גדולה על הליגה המקומית שלה.

בלקסטיניוס עם תואר השחקנית המצטיינת של יורו עד גיל 19 בישראל (UEFA)

מי שתהיה במוקד העניינים היא הקפטנית שלה בטורניר בארץ, נטלי ביורן, שרק לפני כמה חודשים ערכה את הופעת הבכורה שלה בנבחרת הבוגרת אבל הצדיקה את הזימון וכעת נמצאת בתפר שבין ההרכב לספסל למרות גילה הצעיר. הבלמת בת ה-21 שיכולה לתפקד גם בצד ימין של ההגנה בהחלט שווה זימון לסגל הסופי ויותר מכך, אולי גם תהיה בסופו של דבר ב-11 שיפתחו. ברזיל, נציגת דרום אמריקה הבכירה, תגיע כמובן עם מי שלדעת רבים השחקנית הטובה בעולם, מארתה. הברזילאיות ללא ספק הנבחרת הכי דומיננטית ביבשת אבל הן רוצות להפגין גם שליטה בבמה העולמית וזה לא יהיה קל. הקוריוז של הנבחרת הן צמד הנציגות של אינצ'און רד איינג'לס מהליגה הדרום קוריאנית, ביאטריז ות'איס, שיחברו למארתה בחוליית ההתקפה. ספרד בנויה בעיקר על שחקניות ברצלונה ואתלטיקו מדריד, 2 קבוצות מאוד דומיננטיות בליגה המקומית. ג'ניפר הרמוסו שחזרה לליגה המקומית עדיין נותנת את הטון כשהיא מלווה במרתה קורדרה ואלכסיה פוטייאס. מי שכן יהיה שווה לשים עליהן עין הן מריונה קלדנטיי שלאט לאט מתחילה לממש את הפוטנציאל שתמון בה ונהיקארי גרסיה שגם כיכבה בטורניר בארץ ושנה לאחר מכן הותירה את כל עולם הכדורגל בהלם אחרי החמצה מטורפת מול שער ריק בהארכה בגמר המונדיאליטו. נורגביה נמצאת ברגשות מעורבים. מצד אחד היא מיוצגת על ידי זוכת כדור הזהב הראשון בהיסטוריה מלפני כמה ימים, מצד שני אותה אדה הגרברג החלטיה שהיא לוקחת פסק זמן בלתי מוגבל מהמדים הלאומיים עקב מחלוקת אישית לגבי נושאים מסוימים הקשורים בתקצוב שחקניות הנבחרת. ללא השחקנית הטובה בעולם (על פי בוחרי פראנס פוטבול), לסקנדינאביות אין כוכבת בולטת להציג אלא חבורה לוחמנית שתעשה חיים קשים לכל יריבה.

כדור זהב יש, האם הזוכה המפורסמת תגיע למונדיאל? (FF)

בדרג ג' נמצאות נבחרות "קלות" יותר (למרות שאין דבר כזה "קל" במונדיאל). למרות ליגה מקומית חזקה, הדרום קוריאניות אמנם נמצאות בדירוג גבוה מבחינה יבשתית, אך ברמה העולמית עדיין לא הצליחו לבסס את עצמן למדינת כדורגל שקשה להתמודד מולה. את הנבחרת תוביל אחת הלגיונריות הבודדות, ג'י סו-יון שמשחקת בצ'לסי האנגלית. שכנתה סין במצב די דומה, כשאצלן זו וואנג שואנג מפ.ס.ז' בתור הכוכבת הראשית כשיתר נמצאות בליגה המקומית. האיטלקיות אמנם מציגות נבחרת מאוזנת וטובה אבל הן איבדו לא מעט שחקניות אחרי היורו לפני שנה וחצי ודור ההמשך עדיין לא מספיק דומיננטי, תכונה שמוכרת גם בנבחרת הגברים המקבילה. ולנטינה צ'רנויה ודניאלה סבאטינו אמורות לקחת את המושכות אבל השאלה המתבקשת היא האם זה בכלל יספיק לנוקאאוט. ניו זילנד אמנם מדורגת יחסית נמוך אצל נבחרות הדרג השלישי, אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם, מדובר בחבורה שמאוד מאוזנת בין הותיקות לבין הדור הצעיר והמוכשר של נערות בנות 18-19 שעשו את צעדיהן הראשונים בנבחרת כבר לפני שנתיים וכעת חלקן מרכיבות את השלד של הנבחרת הבוגרת. אחת כזו היא אמה רולסטון שמשחקת בדואיסבורג הגרמנית וכבר עם שישה שערי נבחרת בחמש הופעות, אחרי שחוררה רשתות במדי הנבחרת הצעירה והעמידה מאזן פסיכי של כמעט 4 שערים למשחק (31 שערים ב-8 הופעות בלבד!) בכל הופעה שלה באנדר-20 (יש מי שיגיד שזו לא חוכמה נוכך היריבות אבל עדיין מדובר שהישג חסר תקדים).

מכונת שערים, רולסטון (OFC)

סקוטלנד אמנם גם בדרג 3 אבל מנבחרת שהגיעה ליורו הקודם ונראתה לא רע אפשר לצפות להגיע לשלבים הבאים. גורלן של הסקוטיות יהיה בעיקר תלוי ביכולת הכיבוש של חלוצת ווסטהאם, ג'יין רוס אבל גם חברתה לחוד ארין קאת'ברט דמות מרכזית. אחרונה חביבה בדרג היא תאילנד שלא מזמן ביצעה מהפכה בכל הנוגע לתרבות הכדורגל נשים במדינה וכעת קוצרת את הפירות עם הגעה למונדיאל. אין בנבחרת כוכבות בולטות מדי אבל סוצ'אוואדי נילדראמהונג שמשחקת בארה"ב אמורה להיות זו שפורצת את הדרך עבור הדור הבא כאשר הקשרית ההתקפית בת ה-21 נחשבת כבר לותיקה בנבחרת הזו.

דרג 4 נפתח עם מדליסטית הארד של הקופה אמריקה, ארגנטינה, ששחקניותיה הבכירות מככבות בקבוצות אמצע טבלה בספרד. אלדאנה קומטי משחקת בהוילה הקולומביאנית, אלופת היבשת הטריה, ויאמילה רודריגס מבוקה ג'וניורס גם צפויה להיות הפתעה נעימה בנבחרת. צ'ילה גם שולחת לא מעט נציגות מהליגה הספרדית כשהדמות הבלוטת היא השוערת כריסטיאן אנדלר (שדווקא לא משחקת בספרד אלא בפ.ס.ז'). ניגריה היא הכוח הדומיננטי ביותר באפריקה וזכתה ב-11 מתוך 13 אליפויות היבשת, כולל 3 רצופות כעת! לא מעט מהבנות משחקות בליגה המקומית, ללא ספק החזקה ביותר באפריקה, אבל יש גם לא מעט לגיונריות. אחת כזו, ריטה צ'יקוולו, היא המוח מאחורי הנבחרת והיא ממש מנווטת כמעט כל מהלך אפשרי שלהן. קמרון מחזיקה גם בליגה מקומית לא רעה אבל מי שבעיקר בולטות הן גבריאל נ'גוונה מאלפא קלינינגראד הרוסית והחלוצה של רוזנגארד השבדית, גאאל אנגאנאמווי, שלצערה הייתה מעורבת בתקרית לא נעימה לא מזמן במהלך אליפות אפריקה כאשר החמיצה פנדל מכריע מול ניגריה וחזרה לביתה בבירת קמרון רק כדי לגלות שהבית נסקל באבנים, חלונותיו נופצו וכתובות נאצה נרשמו על קירותיו. כעת היא שוקלת את המשך דרכה בנבחרת ולא ברור אם נראה אותה עוד חצי שנה בצרפת.

רגע לא נעים, אנגאנאמווי ברגע החמצת הפנדל (CAF)

דרום אפריקה מגיעה ללא המון ציפיות אבל אם נומפומללו ניאנדני תצליח לגבש סיבה כוח מסייע טוב, הן יכולות לדבר חזק עד כדי עלייה לשלב הבא. אחרונה חביבה היא ג'מייקה, שרוב שחקניותיה נמצאות בליגות המשנה בארה"ב ובקבוצות דרג ב'-ג' באירופה. שחקנית אחת תבלוט לעין הצופה הישראלי יותר מהיתר וזוהי סשנה קמפבל שמככבת בליגה המקומית שלנו במדי כשרונות חדרה עם עוד 2 שחקניות שעדיין לא משתייכות לסגל הנבחרת (שאקירה דאנקן ושנוסקה יאנג).

קמפבל במדי הנבחרת, גם לליגה שלנו צפויה להיות נציגה בטורניר (אתר ההתאחדות לכדורגל הג'מייקנית)

אז מהם המוקשים? מהו הבית האפור ביותר ואיזה בית יהיה הכי מרתק?

אחרי שלמדנו קצת על כל אחת מ-24 הנבחרות, אפשר לומר בבטחון מלא שבית המוות יכלול את ארה"ב, הולנד ניו זילנד/סקוטלנד וניגריה. בית שכולל את צרפת ויפן כמובן גם לא יהיה מתנה משמיים לדרגים הנמוכים, כאשר דרגי א'-ב' ינסו להתחמק לא רק מהניו זילנדיות והסקוטיות אלה גם מהאיטלקיות (ג') והקמרוניות (ד').

ומה עם הבית האפור ביותר? אבכן אוסטרליה, נורבגיה, תאילנד וג'מייקה כנראה יספקו לכם אותו אם אכן יורגל בית שכזה.

בכל מקרה, אנחנו כבר לא יכולים לחכות למחר בערב, ואתם?!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית