הפלסטר הטוב ביותר

ברכות! בשעה טובה סוף סוף יש מאמן לנבחרת ישראל, אנדריאס הרצוג האוסטרי. לאחר מספר שבועות של חיפושים, וילי רוטנשטיינר המנהל המקצועי של הנבחרת החליט על מאמן אוסטרי שיקח את המושכות בנבחרת בכחול לבן.

אנדריאס או אנדי, הוא שחקן עבר אוסטרי בעל רזומה מאוד מרשים כשחקן, בין היתר שיחק בוורדר ברמן, באיירן מינכן וראפיד וינה. בנוסף, אנדי היה קפטן הנבחרת האוסטרית וב-103 הופעות כבש 26 שערים. אנדי זכור לכולנו מההופעות הנהדרות שלו נגד הנבחרת הישראלית בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2002. הרצוג, כבש שער ניצחון באוסטריה מול הנבחרת שלנו וכמובן את אחד השערים הזכורים ביותר בהיסטוריית הנבחרת, הבעיטה החופשית בדקה ה-91 באיצטדיון רמת גן ששלחה את אוסטריה לפלייאוף העלייה למונדיאל ואת ישראל שבורי לב הביתה.

נהג להתעלל בנבחרת (these football time)

כמאמן, הרזומה של הרצוג פחות מנופח ומרשים. הרצוג, היה עוזר מאמן נבחרת אוסטריה ומאמן הנבחרת הצעירה במדינה. בנוסף, היה עוזר מאמן נבחרת ארצות הברית, תחת יורגן קלינסמן, השניים הובילו את הנבחרת האמריקאית לרבע גמר מונדיאל 2014. כמו כן, הרצוג אימן גם את הנבחרת האולימפית של ארצות הברית.

יום לאחר המינוי, בתקשורת הישראלית נשמעו קולות שחרצו את גורלו של הרצוג. המון מפרשני הכדורגל המובילים במדינה טענו כי חייב מאמן ישראלי שמכיר את השחקנים, רבים אף טענו כי הרצוג אינו מנוסה מכיוון שמעולם לא אימן קבוצה או נבחרת בוגרת. רוב הפרשנים פשוט השתלחו ללא רסן במינוי והזכירו למה הכדורגל שלנו כל כך רקוב.

מצד אחד, אין ספק כי הרצוג הוא אינו מאמן מנוסה לעומת קודמיו בתפקיד, אך לא זכור לי שהצליחו על אף ניסיונם הרב, כמו כן, מי היו המועמדים האחרים לתפקיד? איזה מאמן ישראלי טוב מספיק יש בכדי להוביל  את ישראל לטורניר גדול או אפילו לשפר את מעמדה בדירוג העולמי? בואו נודה באמת, אין מאמנים ישראלים טובים מספיק בכדי לבצע את המשימה הזו. בקמפיינים האחרונים היו רק מאמנים ישראלים בנבחרת ולאן הגענו? הגענו לשפל הדירוג העולמי שלנו בזמן שנבחרות כמו איסלנד, אוסטריה וויילס הגיעו לטורנירי היורו והמונדיאל. משום מה, יש התעלמות ענקית מצד פרשני הכדורגל מהבעיה האמיתית בנבחרת ישראל, השחקנים הישראלים פשוט לא מספיק טובים. השחקן הישראלי, הוא שחקן מפונק ועצלן, שחקן שמעדיף לצאת לליגה קטנה באירופה בשביל  לחזור שנה אחר כך לארץ ולשדרג את המשכורת שלו פי 3, הרי זה לא באמת משנה מי יאמן, גם אם רוטנשטיינר היה מחתים את פפ גווארדיולה וז'וזה מוריניו זה ככל הנראה לא היה עוזר לנבחרת שהשחקנים פשוט לא מספיק טובים. בנוסף, הרצוג עבד כעוזר מאמן של אחד ממאמני הנבחרות הטובים בעשור האחרון, יורגן קלינסמן. אם נקח את הקריירה הנהדרת כשחקן, תפקיד חסר האגו כעוזר מאמן והרצון ללמוד מהטובים ביותר ונקבל מאמן שלמד המון בנוסף לניסיון הרב שצבר כשחקן עם קריירה מפוארת.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הרצוג וקלינסמן, למד מהטובים ביותר (us soccer)

אינני שותף להשתלחות חסרת הרסן במאמנה החדש של הנבחרת, אך מבחינתי, מינויו של הרצוג הוא רק פלסטר על הבעיה האמיתית של הכדורגל הישראלי, אין בנייה יסודית מגילאי הילדים. אם נתסכל על הנבחרות האחרונות שהצליחו ע"י תהליך ארוך של מספר שנים נמצא את בלגיה ואיסלנד. בשתי המדינות, בוצע תהליך ארוך של מספר שנים שכלל בניית תשתיות רבות, השקעה במאמנים ואימון נכון מגילאי הילדים בכדי להצמיח שחקנים איכותיים שיוכלו להצעיד את הכדורגל במדינה להישגים מרשימים. אולם אצלנו, אוהבים פתרונות זמניים, במדינת ישראל הגדולה אין זמן לתהליכים ובנייה מחדש, כולם בטוחים שיש לנו שחקני עילית שמסוגלים להגיע לטורניר גדול בזמן שאין אפילו שחקן אחד ישראלי שמככב באחת הליגות הגדולות באירופה. רוב הליגיונרים, שמשחקים גם במדינות זניחות באירופה מקשטים את הספסל בקבוצותיהם. הכדורגל הישראלי רקוב מהיסוד ורק בתהליך יסודי של בנייה מחדש יהיה אפשר לשנות ולחדש משהו בכדורגל שלנו.

המינוי של הרצוג כרגע הוא הנכון ביותר, מאמן אוסטרי שנמצא בקשר טוב עם המנהל המקצועי ויוכל לפעול לפי הקו של רוטנשטיינר. בנוסף, הרצוג מחזיק ברזומה מרשים כשחקן ובעל ניסיון בכדורגל נבחרות, הרצוג הוא הפלסטר הטוב ביותר שיכל להיות לנבחרת ישראל. כמובן, שאם יצליח להוביל את הנבחרת ליורו זו תיהיה הפתעה אדירה וסביר להניח שלא יקרה, אבל אולי יוכל להעלות את הנבחרת מספר מקומות בדירוג פיפ"א העולמי. לבינתיים, תתנו לבן אדם צ'אנס לעבוד ודי עם שנאת הזרים.

תנו לו צ'אנס (ויקיפדיה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort