קרואטיה בחצי הגמר אחרי 4:3 דרמטי בפנדלים

רבע גמר המונדיאל הגיע לסיומו הערב (מוצ"ש) עם המפגש בין נבחרת קרואטיה המצויינת לבין רוסיה שהדהימה את עולם הכדורגל כשהדיחה את ספרד בשמינית הגמר – כאשר רבים האמינו שהיא אפילו לא תעבור את שלב הבתים.

הקרואטים הגיעו למשחק כפייבוריטים ברורים אך ידעו שלא יהיה קל, כמו באף משחק בטורניר הזה. אחת הנבחרות החזקות בעולם מחפשת לבצע את הצעד קדימה מסוס שחור לפייבוריטית אמיתית לזכייה, וכדי לעשות כן הייתה חייבת להגיע לחצי גמר ראשון מאז 1998. רוסיה הייתה צפויה, כמו בשמינית הגמר, לנסות לשמור על השער שלה נקי, אולי לעקוץ במתפרצת, להעניש על טעות או פשוט להגיע לפנדלים.

למרות היותה אנדרדוג מובהק, נבחרתו של צ'רצ'סוב בחרה להחזיר להרכב את דניס צ'רישב על חשבון יורי ז'ירקוב, ולהסיט לעמדת המגן השמאלי את פיודור קורדיאשוב שפתח כבלם שלישי מול ספרד. שינוי אחד גם אצל זלאטקו דאליץ', שהחזיר את מרסלו ברוזוביץ' לספסל והעלה על חשבונו את שחקן הופנהיים, אנדריי קראמאריץ'.

ההרכבים הפותחים:

רוסיה: איגור אקינפייב; מאריו פרננדש, פיודור קורדיאשוב, סרגיי איגנשביץ', איליה קוטפוב; רומן זובנין, דאלר קוזיאייב; אלכסנדר סאמדוב, דניס צ'רישב, אלכסנדר גולובין; ארטיום דזיובה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קרואטיה: דניאל סובאשיץ'; שימה ורסאליקו, איבן סטריניץ', דומאגוי וידה, דייאן לוברן; איבן ראקיטיץ', לוקה מודריץ'; אנטה רביץ', איבן פרישיץ', אנדריי קראמאריץ'; מריו מנדז'וקיץ'.

אווירה ביתית. (David Basheer Twitter)

מהלך המשחק:

בדקות הראשונות דווקא רוסיה נכנסה לרחבת קרואטיה אך נבצר ממנה לאיים על השער – ובדקה השישית אנטה רביץ' איים בצד השני. הוא קיבל כדור ברחבה, זרק את קורדיאשוב וסחט קרן מכדור הרוחב. את כדור הקרן נגח רביץ' עצמו מעט מעל המשקוף.

רביץ' שוב עשה שמות בהגנת רוסיה בדקה ה-11. מספר 18 בשחור לקח את זובנין לסיבוב ומצא את ורסאליקו לבד באגף – המגן המשיך למנדז'וקיץ' ברחבה אך חלוץ יובנטוס לא פגע כראוי בכדור.

בדקה ה-18 רביץ' המשיך בסורו והפעם סחט עבירה במשבצת נוחה לכדור חופשי – אך ראקיטיץ' בעט אותו גבוה מעל השער.

המהלך שרוסיה חלמה עליו קרה בדקה ה-31. גולובין זכה בכדור ארוך מול לוברן, הוריד אותו לצ'רישב שהמשיך במסירה כפולה עם דזיובה, אותה סיים עם טיל ברגל שמאל לחיבורים של שובאשיץ'. 1:0 לרוסיה, עוד שער אדיר של צ'רישב.

הרוסים התעוררו מהחלום כעבור כ-8 דקות. מנדז'וקיץ' נשלח חופשי לגמרי באגף שמאל ועם כל הזמן שבעולם מצא את קראמאריץ' שנגח בלי בעיה לפינה של אקינפייב. 1:1.

רוסיה ירדה להפסקה אולי מעט מאוכזבת לאחר שכבר החזיקה ביתרון ואיבדה אותו די מהר – הקרואטים בעיקר נשמו לרווחה, שכן הם זכו להתחיל את המחצית השנייה ללא הצורך לרדוף. 1:1 במחצית.

לא נתן להם לחלום. (OptaJoe Twitter)

אף אחד מהנבחרות לא שינתה את האסטרטגיה שלה – הרוסים ניסו ללחוץ את החלק האחורי ולנצל את אגרסיביות המגנים, וקרואטיה המשיכה להסתדר עם הלחץ ולתקוף בסבלנות – ואת הדקות הראשונות של המחצית בילה הכדור ליד הרחבה הרוסית.

בדקה ה-51 ראינו ניסיון ראשון לעבר השער הרוסי, ואיזה ניסיון – קראמאריץ' קיבל כדור תועה על קצה הרחבה, לא היסס וניסה מספרת שנראתה טוב, אך נקלטה אצל אקינפייב.

קרואטיה המשיכה בלחץ ובדקה ה-60 הגבהה של סטריניץ' יצרה ערבובייה ברחבה הרוסית. קראמאריץ' קיבל את הכדור בצד השני וניסה להחזיר לרוחב השער, הרחקה רעה של הרוסים סידרה לפרישיץ' הזדמנות זהב לכבוש – אך האחרון הצליח למצוא רק את הקורה.

הרוסים הצליחו לשרוד את הגל, להרגיע את המשחק ובדקה ה-71 אף יצאו להתקפה משלהם – בסופה מאריו פרננדש מצא את המחליף ירוחין לבד לגמרי, הנגיחה שלו הלכה החוצה.

קרואטיה נראתה עייפה יותר אך בדקה ה-76 הצליחה לייצר עוד התקפה מסוכנת, כאשר קראמאריץ' הרים לאמצע, הכדור הורחק למרכז הרחבה, לרגלי מודריץ' – שלא הצליח לייצר בעיטה לשער.

ממש בדקה ה-90 חוויה מפחידה עברה על הקרואטים כאשר רגע אחרי החילוף השלישי, שהכניס את קובאצ'יץ' במקום קראמאריץ', השוער סובאשיץ' נראה כאילו מתח את שריר הירך האחורי בניסיון למנוע קרן. בסופו של דבר סובאשיץ' המשיך את המשחק וסיים את חמשת דקות תוספת הזמן. 1:1 בסיום 90 הדקות, שתי הקבוצות שוב הולכות להארכה.

האם יתחרטו על זה? (MOTD Twitter)

טעות איומה של לוברן בדקה ה-99 השאירה לרוסים הדזמנות ענקית למתפרצת, אך סמולוב לא הצליח לעשות מזה בעיטה לשער.

קרואטיה יצאה שוב להתקפה לאחר מכן והשיגה קרן. ההרמה הגיעה לראש של דומאגוי וידה, והנגיחה שלו מצאה את דרכה לפינה. 2:1 לקרואטיה. שקט באצטדיון בסוצ'י.

רגע גדול לכדורגל הקרואטי. (Football Tweet)

רוסיה ניסתה להשתמש בכוחותיה האחרונים כדי להציל את המשחק וללכת לפנדלים. בדקה ה-112 כדור תועה ברחבה הגיע לקוזיאייב שבעט חזק אך נעצר אצל סובאשיץ'.

בדקה ה-114 זה כבר נגמר אחרת נגיעת יד של פיבאריץ' הובילה לכדור חופשי – אותו הרים המחליף דזאגוייב, שמצא את מריו פרננדש חופשי לחלוטין. הנגיחה שלו הלכה פנימה, וזה 2:2, ויש לנו בעיטות הכרעה!

או שלא? (ESPN Stats & Info Twitter)

בעיטות הכרעה: 

סמולוב בעט ראשון. ניסה להקפיץ, סובאשיץ' לקח!!

ברוזוביץ' ראשון לקרואטיה. חזק, מעל אקינפייב המזנק, 1:0 לקרואטיה.

דזאגוייב ניסה להשוות. שלח את סובאשיץ' לפינה הנגדית, 1:1.

קובאצ'יץ' ניגש בביטחון. אקינפייב קרא אותו, זינק והדף את הכדור הנמוך!

מאריו פרננדש ניגש לנסות להעלות את הרוסים ליתרון. והבעיטה שלו איומה והלכה החוצה!

מודריץ' הבועט הבא. אקינפייב הצליח להדוף, אך רק לקורה ופנימה! 2:1 לקרואטיה.

סרגיי איגנשביץ' הותיק. דייק לפינה הנגדית לסובאשיץ'. 2:2.

וידה ניגש לבעוט רביעי לקרואטיה – והכדור בחיבורים. 3:2 לקרואטיה!

דאלר קוזאייב היה חייב לכבוש, והוא כבש! הרוסים עדיין בחיים, 3:3. 

אבל ראקיטיץ' יכל להכריע עם הבעיטה החמישית. והוא עשה את זה! שקט מוחלט בסוצ'י. קרואטיה בחצי הגמר!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort