הכל נזיל: פורטוגל מאבדת את הפסגה בתוספת הזמן, 1:1 מול איראן

 

שלב הבתים של מונדיאל 2018, הגיע הערב לסיומו (21:00, ש' ישראל), גם במסגרת בית ב'. שני המשחקים האחרונים של הבית נננהמסקרן נערכו הערב במקביל, במטרה לקבוע באופן סופי מי תסיים ראשונה את הבית, כמו גם האפשרות לסנסציה גדולה. פורטוגל שסיפקה ניצחון לא מרשים בעליל מול מרוקו, נפגשה לקרב ראש בראש ב-"מורדוביה ארינה"  – מול נבחרת איראן הלוחמנית, אשר סיפקה משחק מרשים מול ספרד, אך נותרה עם המחמאות בלבד, בעקבות השער המוזר של דייגו קוסטה. הפרסים ידעו שניצחון סנסנציוני הערב, יעלה אותם לשלב הבא והם זכו לתמיכה גבית ראויה, בדמות עשרות אלפי בני עמם שהגיעו לעודד את נבחרתם וסיפקו אווירה גועשת במיוחד. פורטוגל מנגד, הגיעה להתמודדות עם מאזן זהה לזה של נבחרת ספרד (4' נק'), כשאיראן מאחוריהם עם נקודה פחות. .

יריבו של החלוץ הספרדי על קרב מלכות השערים – כריסטיאנו רונאלדו, היה באופן טבעי בראש מעייניו של המנטור שלו לשעבר – קרלוס קיירוש, אשר העמיד מערך בעל קישור מעובה במטרה לעצור את הנבחרת של מולדתו ומדינתו ובעיקר ואת הכוכב הפנומלי שלה. אדריאן סילבה פתח בהרכב הפורטוגלי על חשבונו של ז'ואו מוטיניו, בעד אנדרה סילבה תפקד כחלוץ שני לרונאלדו.

לאחר שתי דקות של כדורגל, הגיע המצב המסוכן הראשון של אלופת היורו האחרון. ז'ואו מריו סיפק מסירה איכותית בנגיעה אל רונאלדו, שעקף את השומרים שלו וחדר לרחבה, אך הבעיטה הייתה מזווית קשה והשוער היה במקום. בדקה ה-9', טעות קשה של  השוער הפרסי – אלרייזה ביירנבאנד – כמעט ועלתה לחניכיו של קיירוש ביוקר. השוער בעל הסיפור המרגש, סיפק יציאה רעה, הריבאונד הגיע אל ז'ואו מריו, שמקצה הרחבה בעט לשמיים.

בדקה ה-22, איראן זכתה לכדור חופשי ממצב נוח, אך הבעיטה של רמין רזייאן חלפה מעל המשקוף. כעבור דקה, איבוד פורטוגלי הוביל למסירת עומק טובה של אזמון, אך רוי פטריסיו סיפק יציאה נהדרת והקדים את ג'חנהאבש, שפספס את הכדור בסנטימטרים ספורים ובמקום הכדור, רגלו פגשה את גופו של השוער הפורטוגזי הנפלא, שנזקק לטיפול רפואי קל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בדקה ה-34' שוב הפרסים היו מסוכנים ממצב נייח. גח'נהאבש סיפק הרמה טובה מהבעיטה החופשית, אשר מצאה את ראשו של אטצטולאי, אך הכדור הלך למרכז השער ורוי פטריסיו קלט אותו ללא מאמץ ניכר. ככל שחלפו הדקות, הצפיפות של הנבחרת הממשועמת של קיירוש במרכז, הקשתה יותר ויותר על הפורטוגלים, שהתקשו למצוא פתרונות.  בדקה ה-40', כריסטיאנו רונאלדו שהחל לצבור תסכול נוכח התוצאה, ניסה את כוחו בבעיטה מ-30 מטרים, אך הכדור נעצר בידיו של ביירנבאנד.  כעבור דקה, סדריק הכניס כדור טוב לקוורסמה הבלתי מורגש עד אותו רגע. אך בעיטת הבננה שהקיצוני ניסה, פספסה את מסגרת השער.

ממש לפני שהשופט הוסיף זמן פציעות, ריקרדו קווארסמה סיפק תיקון מוחלט להחמצה שניפק. שחקנה של בשיקטאש החליף מסירות עם אנדרה סילבה, התקדם מעט ומ-18 מטרים אלכסונית מעט לשער, סיפק בעיטת בננה שהפעם הלכה לפינה הימנית הגבוהה והכניעה את השוער חסר האונים. 0:1 לפורטוגל. 

קווארסמה סיפק שער מופלא (דף הפייסבוק הרשמי – מונדיאל 2018)

חמש דקות מפתיחת המחצית, נדמה היה שאטזולאי  הכשיל את רונאלדו ברחבה. תחילה השופט התעלם, אך לבסוף קיבל את ההוראה להסתכל במסך ה-VAR ולאחר שהביט בצילומים, הצביע על הנקודה הלבנה. בין כל הבירוקרטיה הגענו כבר לדקה ה-53. רונאלדו ניגש לנקודה, אך סיפק בעיטה רעה במיוחד לפינה הימנית. איירנבאד הימר נכון וסיפק את רגע השיא של הקריירה שלו.

בעקבות הפנדל הפרסים החלו לאבד שליטה, כמו גם קיירוש מאמנם, שבזעמו ירד למנהרה על מנת לא לספק מעשה שהוא יתחרט עליו. גם המשחק הפך לאגרסיבי במיוחד וקווארסמה, אשר ספג חבטה מיריב להתעלמות השופט, סיפק עבירה שדינה בכל מקרה אחר היה כרטיס אדום.

בדקה ה-66', רונאלדו חדר מהאגף למרכז ומקצה הרחבה, שחרר בעיטה חלשה שיצאה החוצה. בדקה ה-72', סלאן גודוס המחליף, מצא עצמו במצב בעיטה נוח, אך הבעיטה שלו מקצה הרחבה חלפה ליד הקורה השמאלית.

בעקבות העצירות המרובוןת של המשחק, השופט הוסיף שש דקות תוספת זמן וכעבור דקה כזו, סדריק נגע  בכדור בידו בתוך הרחבה. לאחר לבטים רבים וצפייה במסך ה-VAR, הוחלט על כדור עונשין מ-11 מטרים. בדקה ה-93' –  קארים אנסריפארד, ניגש לנקודה וסיפק בעיטה מושלמת לפינה הגבוהה הימנית. 1:1 דרמטי.

בדקה ה-94' המהפך המטורף כמעט והושלם לאחר שהכדור נהדף לעבר מהדי טרהאמי, שמצא את עצמו מול רוי פטריסיו, אך השוער חסם את הפינה הקרובה, והבעיטה פגעה ברשת החיצונית. עד הסיום התוצאה נשארה על כנה.

הכל השתנה בתוך תוספת הזמן, בעקבות שער השוויון של אספאס במשחק השני וכמובן, אנסיפארד. פורטגול מסיימת שנייה את בית ב' והיא תפגוש את פורטגול בשלב הבא. איראן הולכת הביתה, גאה ומרשימה, לאחר שהציגו נבחרת מאומנת להפליא תחת קיירוש.

 

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית