נתראה בשנה הבאה: סיכום עונה בליגת העל לכדורגל

איזו עונה וואו! מה לא היה לנו? התרסקות ותחייה של מכבי ת"א, ריצה של בית"ר ירושלים לאליפות (מה???) שהסתיימה רק לקראת הסוף, הפועל חיפה ונתניה שמתחפשות לקבוצות צמרת לגיטימיות בניגוד לעוד עונה בקרשים של מכבי חיפה ומעל כולן…הפועל ב"ש ששוב גרפה את התואר. כמעט שכתי את בני יהודה של אבוקסיס (לנבחרת!!!) אבל היי, היא תמיד תזכיר שהיא פה.

העולות לאירופה: האלופה הפועל ב"ש עלתה למוקדמות ליגת האלופות ותתחיל את המפעל מהסיבוב השני שלו במסלול האלופות. סגניתה מכבי ת"א והקבוצה שסיימה במקום השלישי, בית"ר ירושלים, יתחילו מהסיבוב הראשון של הליגה האירופית בו שתיהן אמורות להיות מדורגות (מכבי בוודאות) כאשר מחזיקת הגביע, הפועל חיפה, היא העולה הנוספת והיא כיאה למחזיקת גביע תתחיל מהסיבוב השני בתקווה לראות את חברותיה לליגת העל בשלב הזה גם.

הקבוצה המצליחה ביותר:

אחת הבחירות הכי קשות שיש! ב"ש התמודדה עם ההרחקה של שיר צדק לכל העונה, הפציעה של מיגל ויטור (שוב), יכולת בינונית של וואקאמה ומה לא. בית"ר ירושלים פשוט אוסף שחקנים סביר-פלוס (בעיקר הגנתית) שהוציא מעצמו 120% ורק בגלל שבמשחק העונה עמב שוער מחליף לא מוצלח מדי בשער היא קרסה. מכבי נתניה נתנה עונה הרבה מעבר למצופה וכנ"ל הפועל חיפה אז למי מגיע התואר הנ"ל? נלך על החבורה של יואב כץ! ואלו השמות: דור מלול (לא התאקלם באף מועדון גדול שדרך בו), שמואל שיימן (היישר מהירידה עם הפועל), ניסו קפילוטו ("שחקן גמור" אמרו, הזימון לנבחרת קבע אחרת), גבריאל תמאש (אף מועדון שפוי לא רצה לגעת בו), אלון תורג'מן ("בלוף"). עם כל אלו ותחת שרביטו של ניר קלינגר הקבוצה טסה בצמרת וקינחה עם זכייה בגביע. שאפו!

הקבוצה המאכזבת ביותר:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

התלבטות קשה על טהרת מכבי. התואר הלא נחשק הולך לחיפה כי ת"א לפחות סיימה כסגנית אחרי סיום עונה נהדר שקצת השכיח פתיחה נוראית. הירוקים יקוו שההמשך יהיה בסדר.

מאמן העונה:

פה יהיה הפוך על הפוך. מדגדג להגיד קלינגר אבל מי שיקבל את התואר הוא בני בן זקן. אתה צריך עצבים מברזל כדי להישאר באותה אדישות מהרגע בו מינו אותך ועד לסיום העונה עם כל מה שקרה מסביב. הלחץ מהתקשורת, מאוחנה, מטביב, מחלק מהשחקנים שדרשו דקות ומה לא כל זה התנקז לאיזו פינה שקטה במוחו של בב"ז ונתן לו לסיים עוד עונה עם כרטיס לאירופה. ולכל ה-"איזה מאמן הגנתי", נחשו מי שברה את שיא הכיבושים הרצופים בליגה ואת השיא האישי שלה. כן כן, אותה בית"ר ירושלים.

הרגע הכי גדול של העונה:

חלון ההעברות של החורף. כאן בעצם נקבעה האלופה. מכבי ת"א מביאה את גידי קניוק, בית"ר ירושלים את יאקוב סילבסטר והפועל ב"ש את חנן ממן. קניוק לא פקטור-מכבי מנצלת דעיכה של בית"ר בשלושת המחזורים האחרונים כדי לסיים שניה. סילבסטר מתאים כמו כפפה וממשיך את המומנטום של בית"ר שהתרסק במשחק העונה. ב"ש מביאה את חנן ממן שהופך לשובר שוויון במשוואה ומביא תואר אליפות שלישי רצוף לנגב.

משחק העונה:

בחירה קשה!  מה שמשעשע זה שבית"ר ירושלים מעורבת בשלושתם ושהם היו בטדי! אדרג בסדר עולה, התיקו 2:2 מול הפעול ב"ש. למען האמת, בית"ר עקצה פה ניצחון ועם 2 בומבות לחיבורים הוציאה 2:2 במחזור ה-11 של העונה. סאבו והייסטר היו אחראים ל-2 מועמדים ראוים לשער העונה.  עוד תיקו דרמטי שהתחרש היה בין הירושלמים לבין הפועל "עדן בן בסט" חיפה כשהחלוץ החיפאי כובש בדקה ה-93 וכופה שוויון אחרי שבית"ר השוותה כל שער קודם שלו במשחק ואף עלתה ליתרון בעזרת ז'ורז'יוניו, בן בסט סיים עם שלושער נפלא. אבל ה-משחק הוא ללא ספק הניצחון 4:2 של הירושלמים על בני סכנין. סכנין כבר הייתה ביתרון כפול בטדי, נגמר? המנטליות של בית"ר ברצפה? הקהל הדורש לוחץ? כל זה נשכח אחרי השער של קריאף שצימק ל-2:1. עם פתיחת המחצית השניה וארן השווה וחן עזרא כבש את שער המהפך. מפה בית"ר כבר לא הביטה לאחור כשהייסטר עוד נועץ את הרביעי עם טיל קרקע חיבור לרשת של קנדיל.

שער העונה:

יסלח לי מרסל הייסטר וכמעט כל גול שהוא מבקיע, יסלח לי גם טוני וואקאמה, טל כחילה ועוד רבים וטובים. משום מה, מה שהכי הדליק אותי זו מסירת הקוורטרבק של ערן לוי מקצה לקצה במגרש בק"ש שנתנה לדיא סבע שער קליל וחביב. יכולת המסירה של לוי-וואו!

שחקן העונה:

שאלה בכלל? ודים מנזון. הקשר ההתקפי הרוסי שהגיע…סתם נו. דיא סבע. לא באמת צריך לפרט למה מלך שערי הליגה (מעמדת החלוץ הנסוג) הוא האיש שנבחר, הזימון לנבחרת בונוס נפלא עבורו, עכשיו הגיע הזמן גם אולי להרהר על חו"ל.

הרכב העונה:

שוער: ארנסטאס שטקוס (הפועל חיפה). שוערה של הפועל חיפה היה האיש הנכון במקום הנכון רוב העונה, תענוג לראות אותו.

הגנה: אורן ביטון ולואי טאהא (הפועל ב"ש), דור מלול (הפועל חיפה) וטל כחילה (בית"ר ירושלים). בכללי זאת לא הייתה עונה דפנסיבית טובה אבל המגנים שנבחרו היו שם גם כדי לתמוך כמה שיותר הגנתית וגם עשו עבודה טובה בפן ההתקפי. טאהא השתדרג המון וכשנפלה עליו ועל עבד-אל-חמיד המשימה להחזיק את ההגנה של ב"ש אחרי ההשעייה של צדק והפציעה של ויטר הם עמדו בעומס כשטאהא בולט יותר. כחליה? בלעדיו בית"ר חוטפת עוד 10.

קישור: ערן לוי (מכבי נתניה), קלאודמיר פריירה (בית"ר ירושלים) וחנן ממן (הפועל חיפה/הפועל ב"ש) . לוי בעונה נפלאה החזיק יחד עם סבע את נתניה והזימון שקיבל לנבחרת מוצדק ביותר! קלאודמיר בעונתו הטובה ביותר בקריירה עם דיוק מטורף במצבים הנייחים וניהול משחק משובח. ממן? שחקן העונה אם מודדים מהחצי השני. היה שותף לריצה הנפלאה של הפועל חיפה (שיאמר לזכותם לא נבלמה עם עזיבתו) ובב"ש בכלל מהרגע הראשון הפך לשחקן הכי משמעותי של הקבוצה.

התקפה: דיא סבע (מכבי נתניה), אלון תורג'מן (הפועל חיפה) ויאקוב סילבסטר (בית"ר ירושלים). אני יודע שהרמתם גבה על סילבסטר אבל אם הוא היה נמצא מפתיחת העונה אז א'-אנת'וני וארן לא היה תגלית העונה וב'-בית"ר אולי הייתה זוכה בתואר. על סבע לא צריך להרחיב, כבר פירטתי למה הוא שחקן העונה. תורג'מן? נתן עונה גדולה אחרי שכבר קברו אותו. קיארטנסון ובלקמן עמכם הסליחה, קצת לא הוגן אבל אני נשאר עם הבחירה שלי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort