התלתן של שמרוק רוברס- תומר חנצ'ינסקי

נדמה שתומר חנצ'ינסקי הניח בשנה שעברה את מקל הנדודים, לאחר קריירה שלמה בה עבר ממקום למקום, נלחם בשיניו על מקומו, ולא מעט פעמים גם הצליח לתקוע יתד בהרכב, עד ההגעה לשמרוק (התלתניים) רוברס האירית, שם נדמה שמצא בית חם. בעוד שחקנים רבים היו רואים את המעברים התכופים כמועקה, תומר נהנה מההזדמנות להיחשף ולהכיר תרבויות חדשות, כאשר מאז יצא לאירופה לפני כעשור, הוא הספיק כבר לעבור במולדובה, פינלנד, שבדיה וכמובן ישראל, שם נולד לראשונה. השחקן התראיין באירלנד ואמר "(המעברים) עזרו לי להתפתח- לא רק כשחקן כדורגל, אלא גם כאדם. זו הייתה חוויה נהדרת לחוות תרבויות שונות".

אז מיהו תומר חנצ'ינסקי? חנצ'ינסקי נולד בישראל, וכבר בגיל צעיר החל הרומן עם הכדור העגול. גם המעבר של משפחתו לקנדה, לא מנע ממנו להמשיך ולשחק, אך רק בגיל 20, במהלך לימודיו הבין שיוכל לשחק למחייתו והוא החליט ללכת על זה. בתום הלימודים תומר נבחן בקבוצת הדגל של הכדורגל הקנדי, מועדון הכדורגל של טורונטו, שם הצליח להרשים את צוות האימון ואף להשיג חוזה, אך לא יותר מכך. כדי להשיג דקות משחק בצפון אמריקה, תומר עבר לקבוצת קטרגל בארה"ב, ואף השיג חוזה בקבוצה בליגות הנמוכות, אך באותה עונה קיבל הצעה לצאת ליבשת הישנה לראשונה, כאשר ניסטרו אוטצ'י החתימה אותו. אומנם ההרפתקה הזו לא הוגדרה כהצלחה, אך שנה לאחר מכן תומר הגיע למבחנים בקבוצת VPS, הפינית, שם הצליח להרשים, להשיג חוזה, לסלול את דרכו להרכב הראשון ולבסוף להיבחר לשחקן המצטיין של הקבוצה בקרב האוהדים והעיתונאים, כשהוא מראה דומיננטיות רבה בזכות גבוהו (1.90) ואינסטינקטים בריאים.

תומר המשיך להראות את רוח הלחימה שלו גם בשבדיה, מה שהוביל את ג'ורדי קרויף, אז בכובע המנהל המקצועי, להמר על השוער הישראלי שידע שהוא מגיע לישראל "כחידה". ההימור אומנם לא צלח, עם משחק אחד בלבד בשורות הצהובים, והשאלות לר"ג ורמה"ש שם זכה לדקות משחק משמעותיות יותר בטרם מעברו, אך בתקופה זו גם זכה להופעתו היחידה בנבחרת קנדה. לבסוף חזר חנצ'ינסקי לפינלנד, שם כמעט זכה באליפות, משם העביר עוד עונה בשבדיה לפני המעבר לירוק והלבן של שמרוק רוברס האיריים. שמרוק הביאו אותו על מנת להשרות שקט על ההגנה, ובעונתו הראשונה הוא הצליח לעשות בדיוק את זה כאשר הוא שומר על שער נקי ב12 משחקים, והוביל את הקבוצה למקום השלישי ולמוקדמות הליגה האירופאית.

תומר חנצ'ינסקי במדי מכבי ת"א (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

בניגוד לשנים עברו, תומר נשאר בקבוצה לעונה נוספת, ואהבה אליו מהקהל וחבריו לקבוצה רק פורחת. הקבוצה נמצאת בריצה טובה, נמצאת כרגע במקום השני בליגה האירית והאוהדים רואים בשוער הישראלי כמודל לחיקוי. עשרות ילדים מתקבצים כל משחק בשביל חתימה ותמונה עם השוער הנערץ, אשר מנהל איתם שיחות קולחות ומראה חיבור ייחודי לקבוצה לאזור. על אף שביציעי האולטרס של שמרוק מונף דגל פלסטין, אוהדי הקבוצה לא חוששים להביע חיבה, וגם שחקנים צעירים כדוגמת סאם בון הצעיר, אשר שיחק בקבוצת הנוער של צ'רלטון האנגלית, אך נאלץ לעזוב את הקבוצה כדי להילחם בסרטן, וחזר לכדורגל מקצועני לראשונה בקבוצה. בון סיפר על התמיכה מצדו של תומר כאשר חתם באופן רשמי במועדון והציג את האופי הנעים של הישראלי. תומר מהווה שגריר של ממש לישראל, ועל אף תקריות אנטישמיות מבזות, הוא אינו נגרר לפסים מכוערים אלו, אלא מתעלה עליהם ומרוויח את אהבת הקהל בזכות עבודה קשה .

האולטרס של שמרוק עם דגל פלסטין (צילום: נועה אלמן)

דווקא כשהכדורגל הישראלי חוזר לתת צ'אנסים לשוערים ישראלים, נדמה שהישראלי-קנדי מצא בית חם בדבלין, ונדמה כי היכולת הטובה שהציג במשחקים האחרונים נובעת מכך שהקבוצה הינה "תלתן המזל" שלו. אומנם חנצ'ינסקי כבר בן 32, אך כשוער יש לו עוד לא מעט שנים לשחק, ואם ימשיך להשתבח כך אולי עוד נזכה לראותו משחק בליגת העל, ומשם גם זימון מחודש לנבחרת קנדה אינו דבר מופרך כלל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
חנצ'ינסקי בסיום המשחק של הרוברס (צילום: נועה אלמן)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort