לא יהלום, כוכב

השבוע מצוינים 4 תאריכים מהחשובים של השחקן היקר בעולם, הלא הוא הברזילאי ניימאר JR ותאריכים אלה מדגישים מאוד את חדירתו לכדורגל העולמי ככוכב על, אך גם על אישיותו המסובכת של השחקן ששואף להיות הטוב בעולם.

נתחיל בתאריך הראשון: ב-7/3/09 עשה ניימאר, אז כשחקן אלמוני שלא הרבה ידעו באמת את יכולותיו, את הופעת הבכורה שלו בסנטוס הברזילאית כנער בן 17 שאומרים עליו שהוא עוד פוטנציאל אדיר שהגיע מהשכונות לאקדמיה של ענקית הכישרונות הברזילאית אך ידעו שלא כל כישרון יצליח לצאת מגבולות ברזיל ולהצליח ועל ניימאר הייתה חובת ההוכחה, והוא לקח אותה ב-2 ידיים. הנער הצעיר לקח את קבוצתו לזכייה בליברטדורס (ליגת האלופות של דרום אמריקה) באשר גם זכה במלכות השערים של הליגה והליברטדורס וגם זכה בתואר שחקן העונה בברזיל, מה שהביא לו מעבר יוקרתי לברצלונה תמורת סכום ענק של 80 מיליון יורו. ניימאר עשה את הקפיצה לה כל כך ציפה אך אז הגיע השלב הבא שהוא אולי חשוב יותר מהקפיצה לברצלונה- ההשתלבות בברצלונה. ומכאן אני נקפוץ לתאריך הבא.

כאן הכל התחיל, ניימאר בבכורה בסנטוס (OLE)

התאריך הבא הוא תאריך ששינה לגמרי את פניו של ניימאר בברצלונה ובעולם, גם אם לערב אחד קסום. עד אותו לילה ניימאר צוייר בכדורגל העולמי כשחקן יהיר, שיעדיף תמיד דריבל על פני בעיטה, שיאבד כדורים כמו ילד בכל מקום על המגרש ושיציג סטיסטיקה לא ראויה יחסית ל-2 חבריו לשלישיית החוד שלו לשעבר, ה-MSN. אבל, ב-8.3.17 בעונה שעברה, ניימאר נתן תצוגת כדורגל משובחת בדרך לניצחון שכל העולם זוכר- 6:1 גדול בקאמפ ניאו מול פ.ס.ז' (שחושבים שהוא עשה את זה דווקא מול קבוצתו העתידית זה נשמע אירוני) ונהפך למלך של ברצלונה אחרי צמד שערים ובישול בתוך 10 הדקות האחרונות (הוא בישל עוד פעם גם לפני, במחצית הראשונה).

הרמונטאדה לגמרי על שמו, ניימאר רץ לחולל מהפך אחרי שכדור חופשי שלו העלה את בארסה ל-4:1 בדרך ל6:1 המפורסם (AS)

לאחר משחק זה ניימאר יצא המלך של האוהדים בקטאלוניה והאחראי על החזרה הראשונה בהיסטורית הצ'מפיונס מפיגור 4 שערים במשחק הראשון. ניימאר בעצם ניצח, גם אם באופן זמני, את כל הביקורות נגדו והפך להיות מוזכר באותה שורה עם שחקני הטופ של העולם, גם עם חברו לקבוצה לשעבר.

מצד אחד מנטור מצד שני מחסום לזכייה בתארים אישיים, ניימאר ומסי (AS)

ואולי העובדה שנחנך דווקא על ידי לאו מסי, השחקן שאין עליו עוררין בברצלונה ותמיד יישאר מלך האוהדים, גרמה לשינוי הכבד שנעשה אצלו בגישה. הוא ידע שאם לא יככב לא יקבל קרדיט ושהוא צריך להילחם על הקרדיט שלו עם אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה, מלחמה חסרת סיכוי מבחינתו. הוא גם ידע ששאיפותיו לזכות בכדור הזהב לא אפשריות כל עוד הוא ומסי נמצאים באותה קבוצה. וכאן התחיל דור חדש, שניימאר נהפך מהיהלום הקטאלוני למנהיג של בירת צרפת. לא כל אחד יכול להיות מנהיג, וזה מוביל אותנו לתאריך הבא, שמראה מעט מתכונותיו של ניימאר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הלך להוביל, בפועל זה עוד לא שם (L'Equipe)

התאריך הזה אמנם לא קשור לניימאר עצמו אך זה תאריך ידוע וחשוב לו. ב-4 שנים האחרונות (וגם השנה אבל זה כבר לכל השנה) ניימאר הקפיד לא לשחק משחקי ליגה באיזור יום הולדתה של אחותו רפאלה ב-11/3 שהוא מקפיד לא להחמיץ. כבר 4 שנים עם תירוץ אחר כל שנה (14/13 אוסאסונה פציעה קלה, 15/14 ראיו וואיקאנו צהובים, 16/15 אייבאר צהובים, 17/16 לה קורוניה פציעה). זה מראה על רמת המחויבות של ניימאר לקבוצה, וכשחקן שאמור להנהיג הוא חייב להיות מחויב ולא לברוח למסיבות ימי הולדת במקום להיות עם קבוצתו. עוד מראה על רמת המחויבות לקבוצה אלו הריבים המטופשים שלו עם קבאני כשרק הגיע לכבוש את לב פאריס, החליט שכל פנדל הוא חייב לבעוט והמריבה התפתחה עד שסגרו אותה לכאורה אך חסר ניצוץ קטן שיחזיר אותה בענק לעניינים.

ויכוח מיותר. ניימאר עושה שריר לקבאני על הפנדל (AS)

בקיצור עם כמה שניימאר הגיע להנהיג את פאריס נראה שהוא לא בנוי לכך ויש מצב טוב שהוא עוד פעם ירצה לעזוב, ולפה מגיע התאריך הבא, שקרה השבוע.

ניימאר עם רפאלה, פציעות והרחקות ברגע הנכון (O BOLA)

את ניימאר עצמו אי אפשר להאשים בנפילה של קבוצתו מול ריאל מדריד אך הברזילאי יודע שהוא הגיע כדי לזכות בליגת האלופות ובכדור הזהב, ולא כדי לזכות באליפות צרפת. אך אחרי הנוקאאוט שפ.ס.ז' חטפה בצמד המשחקים מול אלופת אירופה מחזיר את התהייה- האם ניימאר יישאר בפאריס או שינסה למצוא קבוצה אחרת לזכות איתה, כשדווקא השם של מי שהעיפה אותו מהצ'מפיונס היא זו שתקלוט אותו וזה לא מופרך בכלל. כל זאת ועוד בעתיד הלא רחוק בכלל…

בקרוב? (עריכה: MIZ047)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית