זו שעולה וזו שיורדת- על ההפיכה בעיר חיפה

אמש קרה משהו שלא חשבו שעשוי לקרות במכבי חיפה, הקבוצה שוב נכשלה במשחק מול היריבה העירונית ועם טעות קריטית של השוער של עומרי גלזר (הוחלף במחצית) הודחה על ידי הפועל חיפה מהגביע. המועדון ישחק לראשונה בחייו בפלייאוף התחתון וזה לא מופרח להגיד שסכנת ירידת הליגה עדיין מרחפת מעל קבוצתו של יענקל'ה שחר.

התהליך, משני צידי המטבע

בשנים האחרונות שמענו לא פעם את המילה "תהליך" ואת המשפטים "זה עוד יתחר" ו "צריך עוד זמן", מהמועדון הירוק בכרמל, התהליך שכבר נמשך שנים ובכל פעם מאכזב מחדש, הציפיות של האוהדים בירוק שבתחילת כל עונה מקווים ואומרים בליבם, אולי הפעם זה יקרה, אולי השנה באמת נראה את הקבוצה שכולנו רוצים לראות כבר שנים, קוראת תיגר על כל התארים בישראל.
בכל שנה מחדש מכבי חיפה מאכזבת, התהליך שמתחולל כל שנה ובניית הקבוצה מחדש בכל שנה, לא מבשרים טובות עבור הירוקים שמשנה לשנה במקום להתפתח ולהתקדם, רק הולכים אחורה.
בשנים האחרונות חיפה הפכה מקבוצה מלהיבה וכזאת שחורצת גורלות, לקבוצה שמגיעים כדי לקחת נקודות ממנה, ההידרדרות ממאבקי האליפות למאבק על כרטיס לאירופה ממקום רביעי ועד למאבק על הזכות לשחק בפלייאוף העליון ולבסוף ירידה ברורה אל החלק התחתון של הטבלה והבטחת הפלייאוף התחתון, עוד מוקדם מהצפוי.
מנגד הפועל חיפה עשתה הכל נכון והתהליך שהחל בצד האדום בשנים האחרונות, רק הולך וגובר, הפועל חיפה הפכה מקבוצה שנלחמת על חייה, לכזאת שכמעט ועשתה פלייאוף עליון בשנתיים האחרונות ולא הייתה רחוקה מהמקומות הגבוהים ונראה שהשנה פשוט הכל מתחבר לאדומים, לעומת הצד הירוק שבו הכל קורס.
בהפועל חיפה בנו קבוצה שבכל פעם כמעט והגיעה והשנה היא באמת הצליחה לעשות זאת, ההתקדמות של המועדון כולו וההבנה שבתוספת השקעה קטנה ניתן באמת לעשות עונה גדולה, תרמו לכך שהשנה הקבוצה רצה בגדול למעלה.
הפועל חיפה של השנה הפכה כל רכישה של שחקן, לבינגו, "מודל ביתר ירושלים" אפשר לקרוא לזה, שחקנים שהיו מעבר לשיאם, או לא ביכולת גבוהה לאחרונה, הגיעו לצד האדום של העיר חיפה ופשוט פורחים לעומת הירוקים שהצליחו להרוס כמעט כל רגל שדרכה שם, רכישת הזרים בהפועל חיפה הייתה מאוד ממוקדת ונכונה, בדיוק בעמדות שהיו צריכים תגבור בהם, לעומת הירוקים שפשוט קנו כל זר שעלה ברשימה במהלך השנים האחרונות.

תמאש ושטקוס מציגים חומה באדום

אם ננתח את ההרכבים ואת תרומת השחקנים המובילים בשתי הקבוצות נוכל להבין עד כמה הפערים בין הקבוצות גדולים כל כך, מהזרים ועד ההעמדות החשובות ביותר על המגרש, כגון- שוער וקשר אחורי.
בצד האדום קנו פשוט חומה לשער, שטקוס שנמצא בעונה נהדרת עד כה ולא פעם היה האחראי על הנקודות שקלינגר וקבוצתו אספו במגרשים השונים, לעומתו, בצד הירוק נוכל למצוא את עמרי גלזר, שוער צעיר ומבטיח עם עתיד ורוד ללא ספק, אך חוסר הניסיון וגילו הצעיר השפיעו לא פעם על היכולת שלו בשער, הצלות נהדרות מכדורים אבודים, לעומת כיסוי לא טוב של הפינה שלו, או לחילופין השמטות והדיפות שפשוט תרמו שער ליריבות של הירוקים, גם ההגנות וגם השוער, שהוא אחת העמדות החשובות במגרש, מספרים על ניצחון אדום חד וחלק, לא סתם הפועל חיפה היא אחת ההגנות הטובות בליגה, לעומת ההגנה הירוקה שנראתה לא פעם כמסננת העונה.
אחד הגורמים להצלחתו של קלינגר הוא הבאת הבלם הזר, גבריאל תמאש, למרות העבר הבעייתי והסטיגמה של הבליין שהתקשורת הרומנית קשרה אליו, קלינגר החליט שלא לוותר על הבלם הרומני שהפך לגורם הראשי והבלתי מעורער לכך שהפועל חיפה הפכה לקבוצה שקשה להכניע אותה ועוד יותר קשה לכבוש נגדה, מלבד התבוסה למכבי תל אביב במחזור הקודם 0:4, תבוסה שבהפועל חיפה לא רגילים לראות ביום יום, ההגנה האדומה היא אחת הטבוות בליגה, עם 21 ספיגות בלבד ב 24 משחקים, פחות משער למשחק, מאזן לא רע בכלל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
                             תמאש- האס של קלינגר (דף הפייסבוק רשמי של הפועל חיפה)

בצד הירוק חלמו להביא גרזן, בלם כזה שאפשר לסמוך עליו, אחד שישדרג את החברים שלידו בחוליית ההגנה, כזה כמו גבריאל תמאש, אך צמד הבלמים הירוק כלל לא מתקרב ליכולת של הרומני האדום, שלצד קפילוטו המנוסה, הפכו לחומה בצורה בצבע האדום, בצד הירוק נוכל למצוא את רמי גרשון, הבלם שהפך ללעג בעיני חלוצי היריבות, לא הצליח לשמור ולעמוד איתן מול חלוצים גבוהים וחסונים ולא הצליח להתמודד מול המהירות של לא מעט שחקנים בליגה, גם הבלם שצוות לו, זה שהיה אמור להשלים אותו, לא סיפק את הסחורה עד כה, כמובן מדובר על דוס סנטוס, הבלם שעמד בצל סערה בין מכבי חיפה למלאבסים, חיפה שנלחמה על הבלם ולא ויתרה לרגע, פשוט לא מקבלת את התמורה שציפתה לה ודוס סנטוס נראה כעוד בלם בליגה ולא מעבר לכך, בטח לא אחד שיכול לשדרג קבוצה בדרך לאליפות, ממש לא דומה לגבריאל תמאש.
שחקן שדווקא כן נראה כמו החתמה לא רעה של שחר, הוא המגן מאבוקה, שההנחתה שלו במכבי חיפה הייתה מעולה, הבעיה היחידה אצל המגן היא היכולת בהגנה, שכאמור גם הוא לא עושה את המטלות שמציבים לו, אלא עסוק לא מעט בתקיפה ומשאיר הרבה חורים בהגנה, לעומתו בצד האדום נוכל למצוא את דור מלול, או מהצד השני את שיימן, שעושים עבודה הגנתית והתקפית על הצד הטוב ביותר.

 

ברסקי- האלברמן של הפועל והפערים בחוד

הקישור של האדומים עבר לא מעט טלטלות העונה, חנן ממן, מהמובילים בקבוצה, עזב להפועל באר שבע, פלקושצ'נקו שלא הצליח לפרוץ העונה, גינסארי וגל אראל, שנראים לא רע העונה, אך לא יציבים ולא מצליחים להשיג את השליטה שהאדומים רוצים במרכז השדה, אל מול היריבות מהצמרת ובכל זאת הפועל חיפה לא נשברה והקישור שלה עוצמתי במיוחד, הרבה בזכות שחקן אחד שבהחלט עשה את הפריצה שלו העונה בקישור האדום, אחד המועמדים לפריצת השנה, רוסלן ברסקי, הקשר שעבר הכל בגיל כל כך צעיר, התמודד עם פציעות חוזרות ונשנות ועם מות אביו בגיל צעיר ולמרות הכל לא ויתר לעצמו והפך לאקס פקטור של האדומים, הקשר שפשוט לא מפסיק לעבוד על המגרש, מתקל, מסכל ואף מוציא קדימה הבינגו של כץ אפשר לומר והגישה הנהדרת של קלינגר, בגישה מול הצעירים הביאו לפריצה המסחררת של הקשר, שעוד חולם על חזרה לסגל הצהוב של מכבי, על אף שקלינגר לא ייוותר עליו כל כך מהר.

                                     תמאש וברסקי, מהבולטים בצד האדום
                                           (דף הפייסבוק הרשמי של הפועל חיפה)

אם בצד האדום יש את ברסקי, בצד הירוק יש את אלברמן, גל שנמצא כבר מעבר לשיא ולא מצליח להביא את המחץ שציפו ממנו בצד הירוק, מול הקשרים של מכבי באר שבע וביתר וגם זה של הפועל חיפה, גל פשוט לא מספיק, ברסקי סיפר לא פעם על אהדתו לגל, שהיה סמל ומודל לחיקוי עבורו, נראה שרוסלן עשה בדיוק מה שחלם והפך לגל אלברמן של הפועל חיפה ובהחלט משמעותי בקרב של האדומים בצמרת הליגה.
קבוצה הגנתית, כזאת שלא מפרקת את היריבות, אך בהחלט שומרת על יציבות לאורך כל העונה, כך אפשר להגדיר את העונה של הפועל חיפה, אך נראה שעד כה ההתקפה של האדומים בהחלט סיפקה את הסחורה, סיבוב ראשון אמנם מוצלח יותר, עם ממוצע הבקעות של מעל גול למשחק, אל מול סיבוב שני מוצלח פחות וירידה ביכולת של שחקני ההתקפה, אך ללא ספק החוד האדום עושה פלאות העונה, ללא שמות נוצצים במיוחד וללא זרים במליונים, עדן בן בסט ואלון תורג'מן חתומים על 20 שערים מתוך ה 32 שכבשה הפועל חיפה, יכולת שיא של שני השחקנים שנראו כבר הרבה מעבר לשיאם, אך נתנו שניהם את אחת העונות הטובות בקריירה, בתוספת הקישור שלא הפסיק לתמוך ואפילו ורמוט שהגיע בינואר, הפועל חיפה היא קבוצה כובשת וקבוצה שלא תלויה בשחקן אחד, אלא הגול יכול להגיע מכמה כיוונים.

                         חזר לחייך אצל קלינגר, בן בסט
                            (דף הפייסבוק הרשמי של הפועל חיפה)

בשונה מהאדומים, התקפת הירוקים פשוט לא מחוברת, מלבד הרביעייה לרשת של רעננה וקריית שמונה, שת יריבות שלא הקשו על הירוקים, ההתקפה הירוקה כבשה 26 שערים בלבד, ממוצע של גול למשחק, בהחלט לא ממוצע שמספיק להיות בצמרת, 10 משחקים העונה סיימה מכבי חיפה ללא כיבוש, עוד סממן על היכולת הדלה של שחקנים שציפו מהם לקרוע רשתות, כגון עומר דמארי, שמשבוע לשבוע מוצא עצמו בדך החוצה ממכבי חיפה, רועי קהת, שפשוט לא פוגע, נקודת האור היחידה בצד הירוק, היא ניקיטה רוקאביצה, שכבש העונה 7 שערים, אך בהחלט לא מזכיר את החלוץ האימתני שהביא אלי טביב לביתר בעונה שעברה ועשה שמות להגנות הטובות בארץ.
בכל הפרמטרים העונה האדומים עולים הירוקים, התהליך האדום כמו שנאמר כבר נושא פרי והפועל חיפה מתמודדת יפה מאוד בצמרת הליגה ויכולה בעזרת כמה מחזורים טובים שלה לעשות את הבלתי ייאמן ולזכות בתואר הנכסף, הירוקים מנגד צריכים להפסיק ללכת על שמות נוצצים, או כאלו שנתנו חצי עונה טובה ובעזרת הסוכן שלהם הפכו לשחקני על והם בהחלט לא שווים את הסכומים שנזרקים עליהם.

         רוקאביצה, נקודת האור והיחיד שמצדיק את הסכומים שנשפכים בחיפה
                                (דף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

למרות הפערים שנפערו בין הקבוצות, נכבי חיפה הוכיחה לא פעם שכשהיא מגיעה כאנדרדוג, היריבה צריכה לדאוג, הדחת מכבי תל אביב בגביע, הניצחון בתחילת העונה על באר שבע ואפילו המאבק הצמוד בסיבוב הראשון מול ביתר, מראים שכשחיפה מסתגרת וכופה על היריבה ליזום ולצאת קדימה ועוברת להתקפות מתפרצות בעזרת המהירות של סלליך ורוקאביצה, חיפה בהחלט מסוכנת ובהחלט יכולה לנצח כל יריבה.
אז הדרבי יפגיש את הקבוצות בליגה במחזור הקרוב, כאשר שתיהן במגמות שונות לחלוטין, האדומים רוצים עוד צעד אל עבר הצלחת ולעבר אירופה, הירוקים רוצים לספק קצת נחת לקהל, הפועל חיפה בהחלט נראית כמו קבוצה שתחרוץ גורלות העונה ואין ספק שהאליפות תעבור בסמי עופר, הפעם המשפט נאמר על האדומים דווקא ולא על הירוקים, אך לדרבי חוקים משלו, ומכבי באה לטרוף את הקלפים וללכת על כל הקופה, בקרב על טהרת העיר, בדרבי שהפך לבכיר ביותר בישראל כיום.

                  האוהדים הירוקים, יזכו לקצת נחת בדרבי?
                           (דף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

 

משחקי המחזור הקרוב בליגת העל:
מכבי פתח תקווה- הפועל רעננה (שבת, 16:00, אצטדיון המושבה)
מכבי נתניה- הפועל אשקלון (שבת, 18:10, אצטדיון נתניה)
בני סכנין- בני יהודה (שבת, 18:10, אצטדיון עכו)
מ.ס אשדוד- מכבי תל אביב (שבת, 20:30, אצטדיון אשדוד)
הפועל קריית שמונה- הפועל באר שבע (ראשון, 20:00, אצטדיון קריית שמונה)
בית"ר ירושלים- הפועל עכו (ראשון, 21:00, אצטדיון טדי)
מכבי חיפה- הפועל חיפה (שני, 21:00, אצטדיון סמי עופר)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort