צעירים חסרי מנוח

רומא-מילאן (ראשון 21:45):
נסיך איטליה:
שניהם צעירים, שניהם מוכשרים, האחד מקומי השני זר: רומא ומילאן יפגשו ביום ראשון ומעבר לדו קרב בין שתי הקבוצות האיכותיות, נקבל גם התמודדות ראש בראש בין פטריק קוטרונה וצ'נגיז אונדר הנהדרים. שני הכשרונות ישבו ברוב המשחקים בתחילת העונה על הספסל, ובתקופה האחרונה גם הטורקי וגם האיטלקי מקבלים את הקרדיט בהרכב ובהחלט מספקים את הסחורה. האוהדים המקומיים כבר מכירים אותם היטב, ואם הם ימשיכו ביכולת שלהם מהתקופה האחרונות הם כבר יהפכו לקונצנזוס ברמה עולמית כדוגמת ג'יאנלואיג'י דונארומה או מרכוס ראשפורד. אז רגע לפני שזה קורה, זה הזמן להכיר את מי שהולכים להיות הפנים של הכדורגל העולמי בעוד כמה שנים, ייתכן ופחות מן הצפוי:
צ'נגיז אונדר הטורקי החל את קריירת הבוגרים שלו בקבוצת אלטינורדו, אליה הובא על ידי מחמט אוזקאן, נשיא הקבוצה, אשר שלח סקאוטרים אחרי אונדר הכישרוני, ובסופו של דבר הנחית אותו בקבוצה שידועה בפיתוח צעירים, על אף שהיא נמצאת במקום בו הם בדרך כלל לא מקבלים הזדמנות. אונדר בילה שנתיים די מוצלחות באלטינורדו שלאחריהן נמכר לאיסטנבול בשאקשהיר תמורת כ5 מיליון יורו. הקבוצה מהעיר הגדולה ביותר בטורקיה הדהימה את כולם (לא כולל את האוהדים שלה, משום שאין לה) ורצה חזק מאוד בצמרת, אך היא נפלה וסיימה שנייה אחרי בשיקטאש. אונדר חווה אף הוא עונה טובה, בה כבש 7 שערים ובישל 5, אך מעבר לכך הוא פשוט הראה ניצוצות של כוכב כדורגל. אחרי עזיבתו של מוחמד סאלח לליברפול רומא הייתה צריכה למלא את החסר באגף ימין. המנהל המקצועי החדש, מונצ'י, מיד הלך על הכוכב הצעיר בן ה-20 ושילם עליו 13 מיליון יורו. מה שהתברר הוא שמונצ'י עקב אחרי אונדר במשך כמה וכמה שנים, ולמעשה אם הספרדי היה נשאר מנהלה של סביליה, ככל הנראה צ'נגיז היה לובש את המדים האדומים של ה"פלאנגנאס". בחודשיים הראשונים שלו בבירת איטליה פתח אונדר 3 פעמים בהרכב, אך לא הצליח להטביע את חותמו ונשלח לעומק הספסל לתקופה ממושכת. ההתאקלמות בקבוצה הייתה לא פשוטה כלל, וקשיי השפה בהחלט לא עזרו לשחקן הצעיר. בינואר נראה היה שהשחקן יעבור בהשאלה לקייבו, אך פתיחה נוראית של הקבוצה ל2018 ושיחת טלפון ממאמן נבחרת טורקיה השאירו אותו בשורות הזאבים בסופו של דבר. מירצ'ה לוצ'סקו הרומני התקשר גם אל אונדר וגם אל מאמן רומא, אוזביו די פרנצ'סקו, והבהיר להם שלא כדאי להם לוותר כל כך מהר, עם עוד התמדה ומאמץ זה יגיע ושני הצדדים יהנו. לאחר מעשה, ניתן לראות שבינתיים התחזית של לוצ'סקו התגשמה, אולם עוד נצטרך לראות אם תהיה לכושר הזה של הטורקי המשכיות. מאז אותה שיחת טלפון שינה דה פרנצ'סקו את המערך של הקבוצה מ4-3-3 ל4-2-3-1, המערך בו אונדר רגיל לשחק מבשאקשהיר, ומאז הקיצוני פורח. 5 שערים ובישול, זהו היבול של אונדר בארבעת המשחקים האחרונים, כשהאחרון שלהם, מול שחטאר בשמינית גמר ליגת האלופות, הוא החשוב מכולם, והוא יכול להיות זה שלבסוף יקנה לזאבים את הכרטיס רבע הגמר.
יביא את הג'ילארוסי לרבע? אונדר (Daily Sabah)
פטריק קוטרונה נולד בפארה, עיירה הנמצאת כשעה נסיעה ממילאנו. עוד מילדות הוא ניחן במהירות, כוח עצום ושליטה בכדור לא אופייניים לגילו. מהר מאוד שמו עליו עין, והחלוץ שמזוהה כיום עם מילאן,  היה יכול להיות בכלל שחקנה של היריבה העירונית אינטר. אינטר הייתה זאת שפנתה ראשונה לחלוץ, אך ההססנות שלה פתחה פתח לקבוצות אחרות כדוגמת מילאן שקפצה על המציאה. מאורו ביאצ'נסי הזמין את פטריק ומשפחתו לסיור מיוחד, שלאחריו הצליח לשכנע את האב פסקאוול לחתום אצל הרוסונורי. קוטרונה התקדם במהירות רבה וחורר רשתות בכל קבוצת גיל בה שיחק. הוא הועלה מקבוצת הנערים לקבוצת הנוער, זאת על אף שכולם בנוער היו גדולים ממנו לפחות בשנתיים, אך זה לא ממש הפריע לו להרשית 29 שערים בעונה. גם בעונה הקודמת הוא הפציץ יותר מ20 כיבושים חרף העבודה כי התאמן עם הקבוצה הבוגרת במשך כחצי עונה. בקיץ היה נראה כי האיטלקי הצעיר עשוי לצאת להשאלה, אולם יכולת נהדרת שלו במשחקי ההכנה, כולל צמד מול באיירן מינכן, טרפה את הקלפים וגרמה למאמן לשעבר, וינצ'נזו מונטלה להאמין בו ולהשאיר אותו בסגל. פתיחת העונה של החלוץ הייתה פשוט חלומית: הוא שם שני שערים ב4 משחקים במוקדמות הליגה האירופית, ובשני המשחקים הראשונים בליגה הוא כבש שני שערים ובישל שניים נוספים. האוהדים התאהבו בו במהרה, והוא הפך לאחד מהשחקנים האהובים עליהם. אולם לאחר הנסיקה הגיעה הנסיגה. למרות פתיחת העונה הנהדרת, מונטלה החליט לפתוח בליגה עם שני חלוצים מהשלושה הללו: אנדרה סילבה, סוסו וחלוץ הרכש ניקולה קאליניץ', רק לא קוטרונה. עד לפיטוריו של המאמן האיטלקי, קוטרונה פתח בהרכב מילאן 3 פעמים בלבד במסגרת הליגה. רק בליגה האירופית הוא קיבל את ההזדמנות, אותה הוא לקח בשתי ידיים, וכבש 3 שערים ב4 משחקים. לאחר מינויו של גאוטוזו במקומו של מונטלה, חזר קוטרונה לעניינים. אמנם לקח זמן עוד שהוא חזר להרכב, וגם אז הוא לא פגע מיד, אך 6 שערים ו2 בישולים בתקופה האחרונה מאפשרים לחשוב שוב על כך שהילד הזה הוא העתיד של מילאן, יותר מקלאבריה, רומאניולי, לוקאטלי או דונארומה.
הפך לחביב הקהל – קוטרונה חוגג עוד שער (zimbio)
ביום ראשון, יפגשו שני הכשרונות האדירים הללו למשחק בו, בניגוד לתקופות אחרות העונה, הם יפתחו בהרכב. כל אחד רוצה להצליח, להוכיח שגם בגיל כזה מגיע לו להוביל את הקבוצה שלו, לכן אל תתפלאו אם תראו את שניהם מככבים ואף מוצאים את הרשת.
ניחוש מושכל: 2-1 למילאן, בדו-קרב בין קוטרונה לאונדר – האיטלקי יהיה זה שיצא כשידו על העליונה.
יובנטוס-אטאלנטה (ראשון 19:00):
יובנטוס פותחת שבוע וחצי בהם תשחק 3 משחקים. על הנייר זהו המשחק הקל שביניהם, אולם דווקא אטאלנטה הלא יציבה מסוגלת להגיע ביום טוב ולהפתיע את השנייה בטבלה, כמו שכמעט עשתה מול דורטמונד בליגה האירופית. גם תיקו יהיה הישג עבור הקבוצה מברגמו, כשיובה יודעת שכל תוצאה למעט ניצחון לא באה בחשבון, משום שאז תינתן לנאפולי האפשרות להגדיל את הפער בפסגה ל4 נקודות במשחק שלה מול קליארי בשני. יובה תגיעה עם חיסורים בהתקפה בשל פציעות: חואן קואדרדו ייעדר בוודאות, היגוואין וברנרדסקי צפויים אף הם להיות חסרים בחלק הקדמי של הגברת הזקנה. הבשורה המשמחת מגיעה מכיוונו של פאולו דיבאלה שחזר מפציעה לפני שבוע, והוא עשוי לקבל דקות ואף לפתוח בהרכב בכדי לחזור לכושר משחק לפני הגומלין הקריטי מול טוטנהאם בשמינית גמר ליגת האלופות.
חוזר בול בזמן עבור יובנטוס, דיבאלה (daily star)
כדאי לשים לב אל: מריו מנדז'וקיץ'. החלוץ הקרואטי מוסט לצד שמאל גם בעונה הזאת וכמו שהיה בשנה שעברה, הוא מתקשה לתרגם את היכולת הנהדרת שלו לשערים. מנדז'וקיץ' הוא חלק אינטגרלי ביובנטוס, היא לא הייתה עוברת את ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות, אם לא העבודה השחורה שהוא עשה על המגרש, אך כמו שכבר דובר בעבר, עולה שוב סוגיית המספרים: הכיצד יכול שחקן התקפה לא לספק כמות של שערים ובישולים? בקבוצה עם התקפה כמו של יובנטוס זה כנראה אפשרי, אולם כשמנדז'וקיץ' כובש זה מוסיף כל כך הרבה לקבוצה. אשתקד הוא הגיע למאני טיים וכבש בחצי גמר ליגת האלופות מול מונאקו, וכמובן, השער הפנומנאלי שלו בגמר שיזכר לעוד שנים רבות וארוכות. בראשון יש לו הזדמנות לפתוח בעמדת החלוץ, מה שלא קורה העונה, וזה בדיוק הזמן שלו להתחיל לחמם מנועים ולהפציץ שערים, משום שעכשיו אנו נכנסים לתוך שלבי ההכרעה של העונה, בהם יובה צריכה בדיוק אותו.
ניחוש מושכל: 3-0 ליובנטוס, דיבאלה כובש, מנדז'וקיץ' גם כן.
יתר המשחקים:
בולוניה-גנואה (שבת 19:00)
אינטר-בנבנטו (שבת 21:45)
קרוטונה-ספאל (ראשון 13:30)
פיורנטינה-קייבו (ראשון 16:00)
ורונה-טורינו  (ראשון 16:00)
סמפדוריה-אודינזה  (ראשון 16:00)
ססואלו-לאציו  (ראשון 16:00)
קליארי-נאפולי (שני 21:45)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort