ליגת האלופות: ביירן מפרקת את בשיקטאש ששיחקה רוב המשחק עם 10 שחקנים לגורמים וסגרה את הסיפור עם העלייה לרבע הגמר

למרות שהערב רוב צומת הלב של אוהדים ברחבי עולם היה מוקדש לממפגש של צ'לסי נגד ברצלונה, המשחק לא פחות מסקרן התרחש במינכן, איפה אלופת גרמניה ביירן מינכן אירחה אצלה את אחת ההפתעות של השלב הבתים של הליגת האלופות – בשיקטאש. האלופה הטורקית עלתה לשמינית מהמקום הראשון והצליחה להקדים את מונאקו, רד בול לייפציג ופורטו שזה באמת הישג מרשים לקבוצה שמהתחלה הייתה נחשבת על הנייר כהכי חלשה בבית הזה. אך ה"נשרים השחורים" מקבלים היום נגדם אחת הפייבורטיות של המפעל והמשימה היתה אמורה להיות הרבה יותר קשה. המשימה הזאת היתה נראת עוד יותר קשה מעוד כמה סיבות – דבר ראשון הקבוצה נמצאת בתקופה לא טובה, כאשר במחזור האחרון היא השיגה רק תיקו עם קוניאספור שזה קבוצת תחתית בטורקיה ועכשיו הפער בינה לבין בשאקשהיר גדל לחמש נקודות וזה הקטין עוד יותר את הסיכויים שלה לאליפות. שנית, לקבוצה פצועים 4 שחקנים – קבלק, טוסיץ', נוקאן וטורה שהקטין גם ככה סגל לא רחב של הקבוצה. ובנוסף לזה בחורף קבוצה איבדה את הכובש המצטיין שלה במפעל – צ'נק טוסון שכבש 4 שערים במפעל עבר לאברטון, והחתמה של וואגנר לאב הוותיק במקומו מעלה הרבה סימני שאלה. מצד שני ביירן מגיע בתקופה מצויינת, כאשר היא ניצחה 13 משחקים האחרונים שלה, למרות שלא כל הניצחון של החניכיו של היינקס הוא מרשים. במשחק האחרון הבווארים גברו במשחק לא פשוט את וולפסבור 2-1, כאשר היינקס נתן מנוחה לחצי סגל. גם מבחינת הפצועים המצב של הגרמנים היה הרבה יותר טוב, כאשר הקבוצה הגיע בסגל מלא בלבד נוייר שגם בלעדיו הקבוצה התרגלה להסתדר.

הרכבים:

ביירן מינכן: אולרייך, קימיך, בואטנג, הומלס, אלאבא, וידאל(טוליסו דק' 83), מרטינס, רודריגס(רובן דק' 44), מולר, לבנדובסקי, קומן(ריברי דק' 81)

בשיקטאש: פאברי, אדריאנו, פפה, וידא, ארקין(גונול דק' 69), האנצ'ינסון, מדל(ארסלן דק' 85), קווארסמה, טליסקה, באבל, לאב(טוסיץ' דק' 57)

המשחק נפתח מהלחץ הגבוה של הטורקים על המערכת והם היו הרבה יותר מסוכנים בפתיחת המשחק. אך ההזדמנות הראשונה היתה של ביירן – אלאבא הגביה לרחבה ומולר התרומם מצוין ונגח, אך הכדור עבר ליד הקורה בדקה ה-6. לאחר 3 דקות קומן היה מאוד קרוב לכבוש את השער הראשון, לאחר ששלח בעיטה מסובבת לפינה מחוץ לרחבה, אך פאברי הצליח להציל את הקבוצה והדף את הכדור שהלך לפינה הנמוכה. בדקה ה-14 שוב לאחר הגבהה הפעם של קומן מצד שמאל נגח מולר, אך הפעם תומאס שלח את הכדור מעל המסגרת. ובדקה ה-16 בשיקטאש נשארה ב10 שחקנים! לאחר איבוד כדור לבנדובסקי היה בדרך לברוח למפגש מול פאברי, אך וידא עצר את הפולני דרך ההכשלה וקיבל אדום מוצדק. איזה הופעת בכורה במדי בשיקטאש בצ'מפיונס. הכדור החופשי המסוכן על סף הרחבה בעט חמס רודריגס, אך לאחר הבעיטה שלו הכדור חלף ממש בסנטימטרים מהקורה בדקה ה-18. ולאחר דקה ואגנר לאב החמיץ הזדמנות ענקית, כאשר הצליח לעבור את כמה שחקני הגנה ולצאת למפגש מול אולרייך, אך שלח את הכדור ליציאה. לאחר שקצב טיפה ירד ההזדמנות המסוכנת התרחשה רק בדקה ה-27 לאחר בעיטה מרחקו של מרטינס, אך זה הגיע לידיים של פאברי. ובדקה ה-30 פאברי עשה הצלה ענקית – הומלס נגח מכמה מטרים בודדים לאחר ההגבהה מעולה של חאמס, אך פאברי הצליח לשמור על השער הריק. בדקה ה-35 לבנדובסקי בעט מסוכן מהחצי מספרת, אך שלח את הכדור מעל המסגרת וגם קיבל כרטיס צהוב למען האמת לא מוצדק על העבירה על מדל בזמן המספרת, שבכלל לא ראה את הבלם. ובדקה ה-39 קווארסמה קיבל כדור מצויין מואגנר לאב, פרץ מצד שמאל כשעבר את הומלס כמו עמוד ובעט לפינה הקרובה, אך אולרייך הדף את הבעיטה. לאחר דקה גם פפה ניסה את מזלו עם הבעיטה מרחוק וזה היה קרוב, אך עבר טיפה מעל המשקוף. אך בדקה ה-43 ביירן ניצלה את היתרון המספרי! קומן מסר רוחב, הכדור הגיע לאלאבה ומהרגל שלו הגיע למולר, שעם השפיץ של הרגל העביר את הכדור בין הרגליים של פאברי מכמה מטרים בודדים 0:1 לביירן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
ביירן הצליחה לממש את היתרון המספרי וכבשה את השער החשוב (קרדיט:twitter)

לאחר השער הוחלף חאמס שנפצע ובמקומו עלה רובן. בדקה ה-45+2 ביירן היתה קרובה גם לכבוש שני, אך לאחר הרוחב של קימיך וידאל בעט את הכדור לידיים של פאברי. מחצית הסתיימה ביתרון מינימלי של הגרמנים, למרות המשחק הלא מרשים של הפייבוריטית ולמרות החסרון המספרי בשיקטאש הראתה כדורגל טוב וזה השאיר לה תקווה ל"נשרים השחורים" להשיג תוצאה טובה לגומלין.

מחצית השנייה נפתחה ביתרון של ביירן ובדקה ה-48 הומלס שוב נגח מסוכן בתוך הרחבה לאחר הקרן, אך הכדור עבר קצת מעל השער. ולאחר שתי דקות ביירן קיבלה בעיטה חופשית ממש מסוכנת מ-16 מטר ולבנדובסקי הדביק את הכדור לקורה. ובדקה ה-53 ביירן כבשה את השני! לבנדובסקי פרץ מצד ימין ומסר רוחב למרכז הרחבה אל קינגסלי קומן, שבנגיע אחת שלח את הכדור לפינה 0:2 לגרמנים ובישקטאש מתפרקת.

קומן ממשיך לפרוח תחת היינקס וקינגסלי מוכיח שמקומו בהרכב מוצדק (קרדיט:twitter)

לאחר הכיבוש ביירן המשיכה לשלוט טוטאלית על המשחק ובדקה ה-66 ביירן המשיכה לפרק את טורקים! רובן מסר לקימיך שהכניס רוחב מצד ימין ומולר שהיה לבד במרכז הרחבה, בנגיע אחת העביר את הכדור לפינה הקרובה ופאברי לא הציל את הקבוצתו 0:3 ביירן עשתה צד ענק לעבר הרבע הגמר.

מולר לאחר פתיחת עונה לא טובה חזר על עצמו תחת היינקס וכבש הערב צמד קריטי (קרדיט:twitter)

בדקה ה-70 מולר יכל לכבוש שלושער, אך לאחר ההגבהה נגח את הכדור קמת מעל המשקוף. ביירן המשיכה להתעלל ורובן בעט מסוכן מאוד מחוץ לרחבה, אך הכדור חלף ליד הקורה.

ביירן לא רצתה לעצור ובדקה ה-79 היא כבשה את הרביעי! הומלס הרגיש כל כך בנוח שהתקרב עד הרחבה, בעט מ-18 מטר לפינה של פאברי, השוער הדף, אך לבנדובסקי היה רישון בכדור החוזר ומכמה מטרים העביר את הכדור לרשת 0:4 ביירן השאירה רק סיכוים טאורטיים לבשיקטאש להגיע לרבע הגמר של המפעל!

ביירן המשיכה לשחק התקפית ומרטינס היה קרוב לכבוש גם שער משלו, אך הפצצה שלו מחוץ לרחבה לפינה הנמוכה פאברי הצליח להדוף. אך בדקה ה-88 גם חמישי נכנס! רובן הוציא את מולר למפגש מול פאברי, תומאס פירגן ומסר ללבנדובסקי שהצטרף מצויין והיה לבד מצד שמאל והעביר את הכדור לשער הריק 0:5 ביירן מרסקת את בשיקטאש לחתיכות.

לבנדובסקי הצטרף להשפלת בשיקטאש עם צמד משלו (קרדיט:twitter)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort