בעיית ההתקפה בהגנה

זידאן לא מצליח לנהל את המשחק כראוי, מודריץ' מתקשה להשפיע כמו בעבר, איסקו תקוע בין הקישור להתקפה ולא מזכיר את היכולת של העונה שעברה, בנזמה לא מספק את הסחורה וכמובן כריסטיאנו רונאלדו נמצא בכושר הגרוע ביותר בקריירה שלו.
לא חסרות בעיות לריאל מדריד וקשה לפספס זאת, מהמאמן דרך ההתקפה ועד לטקטיקה, אך אף אחת מהן לא משתווה לעובדה ששני המגנים שלה: מרסלו ודניאל קרבחאל- חזרו מאז פגרת הקיץ כ"שחקנים אחרים".

"שחקנים אחרים"(דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

הארכה בברנבאו, השעון מראה 109 דקות והתוצאה היא 2-2, שער של באיירן מינכן יעלה אותה לחצי גמר ליגת האלופות אך השליטה היא כולה של ריאל מדריד שמחפשת שער שיבטיח לה מקום בשלב הבא, סימני העייפות מתחילים להשפיע על כולם שמתקשים לרוץ, כולם מלבד ברזילאי אחד עם מספר 12 על הגב, שבתרגיל גאוני בודד עובר את כל הגנת באיירן ומבשל לרונאלדו את השער שמעלה את הבלאנקוס לחצי הגמר ופותח את החגיגה, אותה חגיגה שנמשכה כל הדרך עד לגביע אירופה ה12.

מרסלו הוא אחד השחקנים הכי חשובים בריאל מדריד, למרות שהוא משחק בעמדה שלא שייכת כביכול לכוכבים הכי גדולים הוא אחד השחקנים שמשפיעים הכי הרבה על הקבוצה שלו באירופה, וביחד עם קרבחאל הוא הרכיב בעונה שעברה את צמד המגנים הטוב ביותר בעולם בפער, כששניהם ביכולת טובה-ריאל מדריד בלתי ניתנת לעצירה אך כששניהם חלשים-ריאל מדריד בבעיה.

כשמרסלו וקרבחאל חלשים-ריאל בבעיה(דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

בשיא של העונה שעברה הבעיה לא הייתה קיימת כי שניהם, כל אחד מהצד שלו, עשו את העבודה בצורה קרובה לשלמות, בהגנה ובעיקר בהתקפה, בה הראו שמעמדת המגן הם חשובים לא פחות מכל שחקן התקפי אחר.
אך העונה ריאל נתקלה בבעיה שלא הכירה-מרסלו מאז הרגע הראשון בעונה נראה כמו שחקן אחר, חזר להפקיר את ההגנה, לא מצליח לדייק בהתקפה ונראה מתוסכל מכל רגע על המגרש בו המועדון שהוא כל כך אוהב, נכשל.
גם דני קרבחאל חזר שונה מאוד מהצורה בה סיים את העונה ההיסטורית הקודמת, בה הוכיח שאין לו מתחרים בעמדה שלו מכל הבחינות: הגיע מחופשת הקיץ עם משקל עודף, נראה כבד ועייף ודווקא כשהיה נראה לרגע שמתחיל להיכנס לכושר התגלתה אצלו בעיה בלב שגרמה לו להיעדרות של למעלה מחודש ומאז? הספרדי פשוט לא מוצא את עצמו.

לא מוצא את עצמו (דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

אז מה בעצם הופך את קרבחאל ומרסלו לכל כך חשובים במערך של זידאן?    ריאל מדריד משחקת בסגנון משחק שמאוד מתבסס על הגבהות לרחבה על מנת לחפש את הנוגחים הנהדרים שיש לבלאנקוס להציע, כשהכדור מבלה בעיקר באגפים מול היריבות שמצופפות באמצע- רוב ההגבהות מגיעות משניהם.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המשחק של זיזו כמעט לא משתנה ואנחנו רואים את צמד המגנים ממשיך להגביה עשרות כדורים לרחבה בכל משחק אך דבר עיקרי כן השתנה: הדיוק שלהם- ניקח לדוגמא את מרסלו, במשחק הליגה האחרון מול ויאריאל הגביה הברזילאי 28 כדורים כשרק שלושה מהם הגיעו לשחקן עם חולצה לבנה, שיא שלילי אישי שלו ואחוזים נוראיים ללא כל ספק, וזה לא משחק אחד כזה, מגני ריאל נכשלים בהגבהות מתחילת העונה פעם אחר פעם, תוסיפו לזה את העובדה שמוראטה,  אחד הנוגחים הטובים בעולם כבר איננו ואת היכולת הנוראית בסיומת של כריסטיאנו מאז אוגוסט- וקבלו ריאל מדריד חלשה וחסרת אונים.

ריאל חלשה וחסרת אונים (דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

מבט על עמדת המחליפים יגלה לנו ששניהם התחלפו מאז עונת 2016/17-אז דנילו החלש החליף את קרבחאל וקונטראו הפציע את מרסלו.
דנילו שנמכר בקיץ לסיטי, הוחלף בידי אשרף חכימי שחקן הבית בן ה19 וקונטראו בתיאו הרננדס הכישרוני שהגיע מאתלטיקו לאחר עונת השאלה נהדרת באלאבס.
על הנייר זאת הייתה אמורה להיות סיטואציה מושלמת עבור שניהם, הם ציפו לשחק פעם בכמה משחקים בקבוצה קטלנית עם כימיה נהדרת.
בפועל- אשרף נזרק כבר בשלב מוקדם של העונה למים העמוקים על מנת להחליף את קרבחאל הפצוע ומלבד ניצוצות לא הצליח להראות סימן לאלטרנטיבה אמיתית בעמדה הזו, תיאו הרננדס לעומתו למרות כל הפוטנציאל כנראה לא מצליח להרשים את זידאן שלמרות עונה זוועתית של מרסלו נותן לתיאו כמות דקות מזערית.
טבעי ששניהם לא יעמדו בציפיות מאחר והם מוגדרים כרגע רק כשחקני עתיד ושחקני עתיד צריך לטפח לאט לאט ועם שקט וביטחון ולא לזרוק אותם למגרש כששניהם יודעים שעל כל נגיעה לא טובה בכדור הם "יזכו" לבוז צורם מהקהל המתוסכל בברנבאו.

בעיה גם בעמדת המחליפים (דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

אז איך יכול זינאדין זידאן להרוויח בחזרה את מרסלו וקרבחאל? אולי דרושה יותר עבודה על התיאום עם שחקני ההתקפה, יכול להיות שהבאת שחקן התקפה ברמה גבוהה תרענן את ההתקפה ותאפשר להם יותר אופציות במשחק וייתכן גם שדרוש שינוי טקטי, אחרי הכל אפילו את הטיקי טאקה הצליחו ללמוד איך לעצור ואולי שיטת משחק שונה שתהיה פחות תלויה בשניים תוריד מהם את הלחץ ותעזור לריאל לחזור לדרך המלך.

את האליפות העונה הבלאנקוס כבר הפסידו ולמרות שאסור להספיד אותם-קשה לראות את הלבנים זוכים גם בליגת האלופות ביכולת הנוכחית, וכמו בכל עונת שפל בחודשים הקרובים צפויים לצוץ עשרות שמות של כוכבים שמועמדים לריאל מדריד, ביניהם: ניימאר, קיין, האזרד ועוד רבים וטובים אחרים, וריאל, שמביטה בבארסה מהצד מחתימה את קוטיניו ודמבלה במאות מיליונים ומטיילת בדרך לאליפות נוספת ביכולת נהדרת, אולי באמת תנחית איזה "גלאקטיקו" משלה, וזה כנראה יתרום מאוד לקבוצה שצריכה חיזוקים בעמדות רבות, יש לקבוצה את היכולת להביא כמעט כל שחקן שתרצה בעולם, אך דבר אחד הנהלת ריאל מדריד מוכרחה להבין-עד שלא תיפתר הסוגיה עם קרבחאל ומרסלו, האוהדים יאלצו להתרפק על זיכרונות מסוף העונה הקודמת עוד הרבה זמן, כי היכולת המדהימה לא צפויה לחזור.

תמונות שאולי לא יחזרו בקרוב (דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort