במכבי חיפה מחפשים מאמן

מקום 9 , ו-16 נקודות אחרי 16 מחזורים. נקודת שפל חסרת תקדים במכבי חיפה ב-40 שנה האחרונות, ועדיין מחפשים מחליף לגיא  לוזון. מה שהכי  עצוב- שלפרקים אצל לוזון עוד היו תוצאות.

אחרי שלוזון פוטר, ובצדק, מכבי חיפה עם 3 הפסדים רצופים. הירוקים, נכון להרגע- קבוצת תחתית וצריכה לחשוב קודם כל איך לשרוד. לכן, אין מנוס במצב הנוכחי לדעתי להביא מאמון ישראלי לקבוצה, וזו דעתי.

אבחן פה את המועמדים לאימון הקבוצה, ונראה מה יותר כדאי לקטר שאין בו סולר אפילו להגיע למצב בעיטה מול הפועל עכו.

הנק פראזר:

אולי המאמן ההולנדי הטוב ביותר שיכול להגיע למכבי חיפה, נמצא  במצב קשה מאוד בויטסה. הקבוצה עצמה מאוד העריכה אותו ואת מוחמד אלאך על הפילוספיה ההתקפית שלהם, אבל פריזר לא מרוצה מכל ההעיסקאות עם צ'לסי ועם השחקנים שנוחתים אליו או שלוקחים לו. הוא היה רוצה יותר שקט בניהול הקבוצה.  אני חושב שהשיתוף פעולה שלהם בעבר יכול ליצור פה משהו יפה בכרמל. הבעיה? במצב הנתון אין זמן ללמוד ומכבי חיפה צריכים להבין שזה לא הגיוני לחכות למאמן, כי עוד יכולים לרדת במצב הנוכחי. לזכות אני יאמר שיש לו היסטוריה מרשימה בבניית שחקנים צעירים ועבר את הדרך מלמטה למעלה. מאמנים כאלה בדר"כ יסודיים, ולפי מקורות בהולנד מדובר במאמן סופר התקפי שמאמין בהתקפה לפני הכל.זה בהחלט  נתון חיובי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לסיכום : למרות שזה נראה מתלבש ככפפה הולנדית, אני לא חושב שפריזר מתאים למכבי חיפה, לפחות כרגע.

פרד רוטן :

מאמן ותיק שיש לו עבר בקבוצות הולנדיות כמו טוונטה, ויטסה  שלנו, ושנה בשאלקה 04.

האם הגיע הזמן לעבור לאיזור חיוג 04 ?

לדעתי,  הוא מאמן בכיר פנוי שקצת ירד לו הערך, זה קצת מזכיר לי את סיפור לואיס פרננדז, שהגיע לכאן ועם הסוכרייה חשב שהוא מלך העולם. אני לא יודע אם זה אותו פרסונה, אבל מכבי חיפה לדעתי, אם כבר מאמן זר, עדיפות למאמן  צעיר יותר, שם גדול יותר שיטריף גם את הקהל המיואש.

ספק אם רוטן מתאים למשימה. מה שעוד חשוד שהוא פנוי, נקודה למחשבה.

לסיכום: אני חס ושלום לא מזלזל לעולם באף אדם, אבל מכבי חיפה שוב לא בנוייה לשיקומי קריירה, ומאמנים שפעם היו גדולים. אמנם הכל תלוי בשכר המאמן, ובזה מכבי חיפה  לא תגיע לרמה של מכבי ת"א, אבל חובה להביא הפעם שם גדול יותר- אם הולכים במונחים אירופאים. לדוגמא: ראניירי מנאנט, קרלוס גרסיה שפוטר מסנט-אטיין, וכד' זה הסגנון.

Zaria-Feyenord (1).jpg
רוטן, מספר 2 ברשימה (קרדיט :lFootball oranje)

אלכס פסטור

סיפור אלכס פסטור הוא המוזר ביותר. בהחלט שם אלמוני ביותר, שאימן סה"כ קבוצת תחתית בליגה ההולנדית שעוד פוטר בבושת פנים, ולכן אין היגיון להביא מאמן כזה.  אולי יש שדברים שאלאך יודע ואני לא, אבל לנסות לבנות מאמן במכבי חיפה במצבה הנוכחי זה קצת מביך אפילו, או תמים ברמה מלחיצה.

אני לא חושב שאפשר להמר בקבוצה כזו, בהפועל עכו אולי זה היה מרעננן, במכבי חיפה אין זמן עכשיו לניסוי הולנדי למאמנים צעירים.

לסיכום : הסיכוי שפסטור יגיע, לדעתי נמוך עד אפס. הוא גם פוטר  לפני כמה שבועות, ולכן אלאך מחכה למועמדים אחרים, אני בטח שהוא ברשימה הכי למטה. 

תוצאת תמונה עבור ‪alex pastor sparta‬‏
פסטור, נראה צעיר אך בן 50 עם קריירת בוגרים לא מרשימה בלשון המעטה. (קרדיט: Football Oranje)

אלברט סטייפנברח

לאוהדי מכבי חיפה יש סיוט מעוזרים במנצ'סטר יונטייד. רנה מונלסטיין, היה העוזר הדגול של פרגוסון, ובתקשורת החיפאית הוא מקוטלג כרגע " מאמן בית ספר".  אצל מולנסטיין היה כדורגל לא רע בהתחלה, אבל לאט לאט זה דעך, והסבלנות פקעה, אמנם לא על ההתחלה אבל נתנו לו את הצ'אנס. כיום מולנסטיין בליגה ההודית גם כן לא חוגג יתר על המידה. סליחה בדיוק פוטר… (אמיתי)

מיודענו, היה עוזר ביונטייד, ופוטר לאחרונה מהליגה הבלגית התאומה. כך שיש לו עבר עם שחקנים ישראלים והמנטליות.

לפי הממצאים נראה שמדובר במאמן לא רע, אבל שוב אומר שאנחנו חוטאים במטרה.

זה לא המאמן הענק, הדמות  הגדולה, הפיגורה שיכולה לעמוד על הקווים ללתת לכולנו השראה.

אולי רק אני חושב שמאמן טוב יותר יכול להגיע, אבל כנראה שיש מגבלת תקציב, ולכן הסכומים שאני חושב הם לא אלו שקיימים אצל שחר, ואולי בצדק.

לסיכום: לא מאמין  שהוא מעומד הבכיר בשביל אלאך.

Image result for ‫אלברט סטייפנברח‬‎
סטייפנברח שעבר גם ביונטייד- לא הסאב טייטל שיקנה את אוהדי מכבי חיפה. (קרדיט : Football Oranje)

מרסל קייזר :

המועמד האחרון ששמעתי אליו והפתעה… הוא הולנדי. הפתעה נוספת: הוא מאמן אייאקס עד לא מזמן.

שאייאקס מפטרת מאמן, זה בדרך כלל כישלון טוטאלי וכמו הטוטאל פוטבול שאייאקס פיתחה גם ככה המצב בכדורגל בהולנד.

הדור הצעיר של המאמנים וגם של השחקנים לא מרשים כמו פעם. קייזר הגיע לבוגרים, אחרי אימון הנוער של אייאקס , ואכן המועדון עם ההיבט היהודי  העביר  הרבה שחקנים לבוגרים.

אבל העונה, אייאקס  מאכזבת, מהדחה באלופות עוד בקיץ, ואיבוד אליפות בשנה שעברה לפיינורד, והעונה זה לא עובד. 5 הפרש לפ.ס.ו, שזה לא נורא, אבל הכדורגל לפי ההולנדים פשוט לא תואם את הערכים של אייאקס.

אם מסתכלים על הנתונים, סך הכל אימן בכמה קבוצות קטנות ובנוער של אייאקס, לכן הטייטל לא עצום עבור לאמן את מכבי חיפה.

לסיכום : ספק אם קייזר ירצה לאמן בישראל, אבל אם כן ואלאך  ימשוך לכיוון, יש מיסתורין ונראה לי מעניין מאוד.

Marcel Keizer.jpg
מרסל קייזר- ללא ספק מאמסטרדם לחיפה זה שינוי קיצוני.  (UEFA)

הסיכום שלי : יהיה מפתיע מאוד אם קייזר יגיע לחיפה.

המועמד שלי :  אלישע לוי 

במצב הנוכחי של מכבי חיפה אני חוזר לנקודת ההתחלה, מאמן ישראלי.

במצב של מכבי חיפה למרות רצונו של אלאך לתהליך, מכבי חיפה חייבת מאמן ישראלי שמכיר את הכדורגל המקומי, הישראלים והכי חשוב מכיר את הבוס.

אני מתכוון לאלישע לי, שהצליח במכבי חיפה  לקחת אליפיות, להגיע לליגת אלופות והכי חשוב- גם קידם שחקנים ישראלים.

כולם זוכרים לו את מקרה  תומר חמד והייבוש וההשאלות לקבוצות תחתית. אבל מעבר לזה, הפגיעה שלו בזרים, הקידום של  גולסה וגאדיר במכבי חיפה ובכלל הוא מאמן של תוצאות ! אי אפשר להתווכח.

הבחירת שחקנים שלו בנבחרת לדעתי הייתה טובה, הוא לא פגע בעמדות ספיציפיות,ואכן מקרה דאבור ושחקנים מהמגזר עלה לכותרות, אבל מאיך גיסא נתן למרוואן קבהה דקות ראשונות, והאחרון החזיר לו בלחימה אדירה ובמשחק אחראי.

לסיכום: אלישע לוי כרגע לדעתי תפור למכבי חיפה, ועכשיו כולם מודים שלוותר על רוני לוי הייתה טעות או לחץ לא מובן.

וזה אומר הכל. מאמנים שהצליחו בקנדציה הראשונה יכולים להצליח גם בקנדציה השנייה, ואלישע שכבר חווה קנדציה של 4 שנים כמאמן יציב, לדעתי יוכל לתת יציבות והכי חשוב- קודם כל לשרוד בליגה.

זה לא מצחיק, או שאני הוזה! אלישע שחווה את "בית שאן סרט מלחמה " בשנת 1995 צריך לחזור 23 שנים אחרי, ולהציל את מכבי חיפה מהתרסקות לא פחות רצינית.

לכן, אליש לוי למרות הכישלון בנבחרת צריך לחזור למכבי חיפה, לתת לו זמן וחוזה ארוך טווח. והכי חשוב: לא להצהיר הצהרות.

לא להצהיר אלא להצעיר את הסגל. לתת לשחקנים הצעירים במה, להוריד את מפלס הלחץ, לא לשאוף להתחרות בבאר שבע ובמכבי ת"א, ולהוריד את התקציב משמעותי.

זה ייתן שקט וגם אם יגיעו 10,000 צופים ולא 18,000, צריך להבריא את הקבוצה, ולשחק חיובי ללא לחץ. אלאך אני מאמין יודע מה הוא עושה. בוא נראה מה תהיה ההחלטה, לפי כל הסממנים זה לא יהיה ישראלי, אבל זו דעתי וזה מה שהייתי רושם במחברת המדוברת.

תוצאת תמונה עבור ‪elisha levi‬‏
אלישע לוי, "סרט מלחמה" (קרדיט: UEFA) 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort