לקראת עונת המלפפונים של ינואר

אז חודש ינואר בפתח ואיתו התקופה האהובה על הישראלים, חלון העברות. צר לי לצנן את ההתרגשות, אבל חוץ מחיזוקים נקודתיים אני חושב שיהיה קשה לקבוצות להתחזק משמעותית.
איפה הקבוצות יכולות וצריכות להתחזק ואילו קבוצות צריכות לוותר על ה"חיזוק" ולהתקדם לעבר העונה הבאה.

נתחיל עם המוליכה ונרד לאט לאט עד הפועל עכו בקצה.

קבוצה: הפועל באר שבע. מקום בליגה: 1, 33 נק'. ב"ש היא אולי הקבוצה הכי שלמה בכדורגל הישראלי וגם כשהיא 'מגמגמת' היא מוליכה את הליגה.
הקבוצה צריכה להביא עוד בלם לסגל (או לקדם מהנוער), בשביל עיבוי החלק ההגנתי לאחר הרחקתו של שיר צדק עד סיום העונה והנטייה של ויטור להפצע.
מעבר לזה, במידה והשחקן הטוב בליגה, טוני וואקמה, אכן יעזוב, הקבוצה תהיה חייבת להביא מחליף זר, וזר בלבד, לעמדה שלו, לא רואה לו תחליף ראוי בליגה שלנו, אך אם זאת מאמין שגם אם יעזוב, הקבוצה תדע לעשות את ההתאמות הנכונות.
עוד מהלך שצריך להעשות לטעמי בינואר הוא החתמת עומר דמארי לקראת העונה הבאה. דמארי שלא מצליח לפרוח בחיפה ויסיים את תקופת ההשאלה בקיץ, יהפוך לשחקן חופשי והוא רשאי לנהל משא ומתן כבר בינואר עם כל קבוצה שתחפוץ בו. בגלל שגם החלוץ פקהארט לא הצליח להשתלב בקבוצה, דמארי יכול להיות אופציה מעולה, וישראלית כמובן, בלי דמי העברה ורק עם השכר. רצוי להחתים כבר בינואר על מנת לא לאבד את ההזדמנות בקיץ.
בנושא קוואנקה, אני דווקא חושב, שכן שווה לתת לו צ'אנס עד סוף השנה, גם ובעיקר בגלל שאני לא רואה קבוצה שתהיה מוכנה לשלם את המשכורת הגבוהה שהספרדי משתכר בבאר שבע (השכר הגבוה בקבוצה).

קבוצה: הפועל חיפה. מקום בליגה: 2, 32 נק'. החבורה של ניר קלינגר עושה עונה חלומית, עם ההגנה הטובה בליגה.
בהתקפה ישנה בעיה לטעמי במקרים של פציעות ומתן מנוחה ולכן הייתי מחזק את החלק הקדמי. ההמלצה שלי היא, ג'ורדן פושה, מהפועל רעננה. החלוץ אומנם לא התחבר בצורה טובה בליגה הראשונה, אבל לאחר שקרע רשתות בליגה הלאומית במדי מכבי הרצליה, אני סבור שהוא יהיה שחקן רוטציה משמעותי בקבוצה של יואב כץ.
עוד שחקן שהייתי מביא לעיבוי הסגל הוא אחד הקשרים הכי מוכשרים שיש לנו, גילי ורמוט. נכון, יש שיגידו שהקשר הוותיק מעבר לשיא ולראייה העונות האחרונות במכבי ת"א ומכבי חיפה. אני חושב שהקשר, שגדל בהפועל חיפה כזכור, יכול להיות תוספת מעניינת מאוד לחבורה האדומה של העיר, שחייבת להתחזק בעמדות האלה אם היא רוצה להמשיך לרוץ חזק בצמרת עד הסוף.
עוד שחקן שיכול לעזור בנושא הזה הוא, אור אינברום, שלא מוצא את מקומו באירופה וכרגע בקצה הסגל של גנט.

יפרח מחדש כשיעזוב את מכבי חיפה כמו חברו? (קדריט: ויקיפועל)

קבוצה: בית"ר ירושלים. מקום בליגה: 3, 30 נק'.  הקבוצה אולי המסקרנת ביותר של הליגה, או כמו שאני קורא לה, ה-'ליברפול של ישראל'. קבוצת ההתקפה הפורה בארץ (37 שערים, 9 שערים יותר מב"ש ונתניה שחולקות את המקום השני) אך אם זאת הגנה שעושה מלא טעויות, בהתקפה הייתי רוצה לראות את אלי אוחנה מביא חיזוק לספסל, על מנת לתת לשכטר קצת יותר מנוחה. בהגנה לטעמי הקבוצה צריכה להתחזק בבלם לאחר שלא עשתה זאת בקיץ עם עזיבת חסוס רואדה, בלי חיזוק שכזה, קשה לי לראות את הקבוצה נלחמת עד הסוף על התואר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קבוצה: מכבי תל אביב. מקום בליגה: 4, 29 נק'. את הרכש הגדול של ינואר מכבי תל אביב כבר עשתה וזה כמובן חזרתו של המגן, אלי דסה, המחייה של וידאר קיארטנסון. עם חזרתו הצפויה של עומר אצילי בחודש הבא, מכבי צריכה להתחזק בחלק האחורי/הגנתי. לטעמי האישית צריך לשחרר את פיליפנקה וסושיץ' שמאכזבים ולהביא שני זרים, אחד בלם איכותי והשני קשר אמצע, גרזן.

אלי דסה, כמו רכש חדש. (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

קבוצה: מכבי נתניה. מקום הליגה: 5, 29 נק'. הקבוצה המרעננת של הליגה, זאת שרק עלתה העונה מהליגה הלאומית ואחרי 15 מחזורים כבשה כמו האלופה, ויותר משאר קבוצות הליגה, פרט מבית"ר.
הרכש הגדול ביותר שנתניה יכולה לעשות הוא כמובן לא שחקן רכש, אלה להחתים את הקפטן, ערן לוי, על חוזה חדש ויפה שעת אחת קודם, לשמור על הסגל הקיים בלי להתפתות לכסף של הגדולות, בתוספת חיזוק בדמותו של עלי מוחמד שיחזור מפציעה באמצע ינואר (ע"פ הדיווחים), הקבוצה שדראפיץ' ושי ברדה בנו בקיץ תמשיך להציג לנו כדורגל יפה ולהשיג תוצאות. הקבוצה לטעמי לא צריכה לקפוץ מעל הפופיק כי היא לא תכוון לאליפות בכל מקרה והקבוצה כיום מספיק חזקה. אפשר להוסיף שחקן קישור/התקפה לספסל על מנת לאפשר רוטצייה רחבה יותר.

ישאר וימשיך את העונה החלומית? (מתוך הפייסבוק הרשמי של מכבי נתניה)

קבוצה: בני יהודה. מקום בליגה: 6, 29 נק'. כמו במקרה מכבי נתניה, הקבוצה של יוסי אבוקסיס קבוצה מלוכדת, לא רצה לאליפות ופלייאוף עליון הוא המטרה העיקרית. הסגל הקיים מספיק ביותר על מנת להשלים את המשימה, אך עם זאת, הייתי מחזק את הקבוצה בעוד בלם, רק לשם עיבוי הסגל.

קבוצה: הפועל ק"ש. מקום בליגה: 7, 19 נק'. לק"ש יש בעיה מרכזית, תפוקה. הגנה יציבה וטובה שמרה אותה עד עכשיו בתמונת הפלייאוף העליון, אבל בשביל הבוסט שהקבוצה רוצה ומחפשת היא צריכה חלוץ חוד נוסף לצד שובל גוזלן, שמגיע למצבים אבל לא מצליח לנצל אותם.
גם להם, כמו להפועל חיפה, הייתי ממליץ ללכת על פושה. עוד שחקן שאני מאמין שיתחבר לקבוצה של חיים סילבס הוא הקשר, ציון צמח, שממעט לקבל דקות בבית"ר.

קבוצה: בני סכנין. מקום בליגה: 8, 19 נק'.  הקבוצה של המגזר, או איך שצריך לקרוא לה, בני "פיראס מוגרבי" סכנין, חייבת שחקן התקפה שיוריד מהעומס על הקשר הזה, שמעורב ברוב שערי הקבוצה. שחקן שיכול לקחת חלק בזה, בעיקר בצד המבשל, זה לידור כהן, קצת קשה לי לראות את השחקן עוזב בינואר את מכבי פ"ת אבל הוא יהיה חיזוק נהדר. בנוגע לכיבוש שערים, אני סבור שברק בדש, כיום במכבי נתניה, יעזור להורדת העומס בשילוב עם הצוות הקיים.

יקבל עזרה בינואר? (מתוך הפייסבוק הרשמי של בני סכנין)

קבוצה: מכבי חיפה. מקום בליגה: 9, 16 נק'. הכל נאמר כבר על הקבוצה של יענקלה שחר, הרכש שהכי נחוץ לקבוצה בינואר יהיה מאמן קבוע על הקווים. חיפה כבר לא תרוץ לאליפות ואפילו הפלייאוף העליון נראה כמו חלום לא אפשרי, לכן, מה שלדעתי יהיה הדבר הכי נכון לעשות הוא לא להשתגע על רכש אלה דווקא לצמצם את הסגל, אפילו לאחר הפציעה של מאור בוזגלו. לדעתי צמצום הסגל משחקנים שלא בונים עליהם לעונה הבאה, סטייל עומרי בן הרוש ואתנאסיאדיס, יביא, עם המאמן הנכון, להתחברות סוף סוף של הסגל ולריצה יותר טוב עד סוף העונה, ובקיץ, עם רכש מתון ונקודתי לצאת לדרך חדשה.

מו אלאך יביא מאמן שיסדר את הבלאגן. מתוך הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה.

קבוצה: מכבי פתח תקווה. מקום בליגה 10, 16 נק'. את העצה שלי למכבי פ"ת יש לי הרגשה שהלוזונים לא יאהבו כ"כ, היא לגבי שחקן ה-"20 מליון דולר", מנור סולומון. מנור הוא ללא ספק השחקן הכי מוכשר בקבוצה, אבל לטעמי הדבר שהכי יתרום לקבוצה זה לשחרר אותו, ולשחרר אותו לקבוצה בארץ.
אני אסביר, את החוש העסקי של הלוזונים כולם מכירים, לטעמי הם יכולים לבשל על מנור טרייד עם אחת "הגדולות" בתמורה ל-3 שחקנים ואחוזים ממכירה עתידית, דבר שיעזור לקבוצה לדעתי האישית. למשל, מנור לב"ש, שתשמח לקבל את השחקן ובתמורה תדרש הקבוצה את, וובה בראון, גיא מלמד ואמיר חלאילה המוכשר, ובזאת מכבי פ"ת תתחזק במספר עמדות נחוצות, בנוסף כסף מיידי/ממכירה עתידית. בלי קשר לזה, הקבוצה חייבת להתחזק בחלוץ להרכב, לתפקיד זה יכולים להכנס ברק בדש וברק יצחקי (יכול להכלל בטרייד על מנור עם מכבי ת"א).

ישתפו פעולה בעתיד? (מתוך הפייסבוק הרשמי של מכבי פ"ת.)

קבוצה: הפועל אשקלון. מקום בליגה: 11, 13 נק'. הקבוצה של יובל נעים עושה את העבודה המצופה ממנה ואף יותר מזה כאשר היא ממוקמת 5 נקודות מעל הקו האדום, זאת למרות הקשיים והפציעות המשמעותיות. אבל מה שהספיק לחצי עונה לא יספיק עד הסוף ובשביל לשרוד הקבוצה חייבת להביא שחקן במקומו של טל איילה שגמר את העונה ועוד שחקן התקפה. כסף גדול אין לקבוצה אבל בכל זאת, יש מספר שחקנים בעלויות לא גבוהות שהיא יכולה להביא, אפילו רק בהשאלה. אמיר עגייב, שלא בתמונה בבית"ר כמו גם יעקב בריהון וציון צמח יכולים להיות חיזוק משמעותי. גם אופיר מזרחי, ממכבי חיפה שצריכה לדלל את הסגל, יכול להגיע בהשאלה עד סיום העונה ולעזור לקבוצה להשאר בליגה עונה נוספת.

קבוצה: הפועל רעננה. מקום בליגה: 12, 12 נק'. אתחיל בגילוי נאות, רעננה היא המאכזבת של העונה מבחינתי. אני ראיתי בקבוצה כסוס השחור הפוטנציאלי של כל הגדולות, אבל משהו שם לא התחבר. את הרכש של "ינואר" הם כבר עשו, כאשר החתימו את מאיוקה ונימניה ניקוליץ' כשחקנים חופשיים, ועם מנחם קורצקי על הקווים זה נראה כאילו זה מתחיל להתחבר. הנקודה שהכי הייתי מחזק בקבוצה היא בעמדת השוער, הייתי משחרר את קושיצקי והולך בכל הכח על שוער הנבחרת, אופיר מרציאנו, שמשחק בליגה הבכירה בסקוטלנד או בשוער זר אחר. בחלק הקדמי אני מציע את מה שהצעתי לאשקלון, וללכת על אחד משחקני הקצה של בית"ר ירושלים.

הרכש למעשה כבר נעשה, יציג יכולת טובה כמו בהפועל תל אביב? (קרדיט: ויקיפועל.)

קבוצה: מ.ס אשדוד. מקום בליגה: 13, 8 נק'. הרכש הטוב ביותר שהקבוצה מעיר הנמל יכולה לעשות הוא להשאיר את גדי קינדה. בנוסף להבאה של בלם זר וחיזוק הכרחי בעמדת החלוץ, במקומו של מאוריסיו שלא מספק את הסחורה. אשדוד היא הקבוצה שכבשה הכי מעט העונה בליגה (10) ומי שיכול לעזור לקבוצה לעלות את המאזן הוא מלך שערי הליגה הלאומית והפועל כפ"ס, רועי זכרי, שכבר עם 13 שערי ליגה ב-15 הופעות העונה. בנוסף אליו, כדאי לצרף את בן אז'ובל, שלא מרוצה בהפועל עכו ורוצה לעזוב.

קבוצה: הפועל עכו. מקום בליגה: 14, 6 נק' *לאחר הפחתת 2 נקודות*. הבעיות בקבוצה של אלדד שביט הן הרבה יותר עמוקות משחקן כזה או אחר, ולא משנה איזה רכש הם יביאו, הוא לא יצליח להציל את הקבוצה לטעמי. העצה שלי, לשחרר. לא לפטר את המאמן אחרי כמה הפסדים, לא להשתגע בחלון העברות עם רכישות חסרות ערך, פשוט לתת לקבוצה לרוץ. בלי שאיפות ובלי דאגות זה רק יתן לשחקנים ביטחון ומהמקום הרע שהקבוצה נמצאת הם יוכלו רק לעלות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort