לקראת המחזור ה-11 בליגת העל

לאחר פגרה לא קצרה בעקבות משחקי נבחרות העולם ושזרוע אצטדיוני ארצנו, הליגה שאנחנו כל כך אוהבים תשוב ביתר שאת עם מקבץ משחקים מרתקים במיוחד, כאשר כולם על טהרת הפלייאוף העליון/התחתון בהתאמה, נכון למחזור ה-11. במשחק המרכזי בית"ר ירושלים תארח את האלופה הפועל באר שבע למשחק עתיר עניין. במוקד משחקי השבת צפויים אוהדיה של מכבי חיפה לצבוע את יציעי "היהלום" בירוק ויקוו לנצחון מול מכבי נתניה הלוהטת, ובתווך משחק צמרת לכל דבר בין המוליכה האדומה מהכרמל שצפויה לארח את מכבי תל אביב. במורד הטבלה שתי הקבוצות שנמצאות מתחת לקו האדום צפויות להתעמת ראש בראש, כאשר החבורה שמעליהן תנסה כל אחת להשיג נצחון שיגביר את סיכויה להתברג בפלייאוף העליון מחד ולהתרחק מהקו האדום מאידך.

בני סכנין (9) – הפועל אשקלון (10)

שבת | 16:00 | טוטו עכו

הפועל אשקלון מגיעה למשחק החוץ מול בני סכנין במומנטום לא מזהיר. בשלושת המשחקים האחרונים בליגה צברה החבורה של יובל נעים נקודה בלבד, כאשר בשני משחקי הליגה האחרונים שבתה מהבקעת שערים. הדרומיים פתחו את העונה לא רע והשיגו תוצאות משביעות רצון יחסית לקבוצה שאמורה להלחם על מקומה בליגת העל, אך תוצאות הליגה האחרונות והמשך המומנטום הרע עלולים לדרדר אותה לקו האדום ולהשכיח כליל את הפתיחה הנאה. במהלך הפגרה התחזקה הפועל אשקלון ברכש מפתיע בדמותו של אייל משומר (אקס הפועל תל אביב ומכבי חיפה ושחקן נבחרת ישראל) שעתיד להכנס למשבצת של אלעד גבאי הפצוע ומעלה את מפלס הציפיות מהקבוצה. טל איילה שפתח לא רע את העונה מצטרף לאלעד גבאי ועשוי לא לחזור לשחק עד תום העונה. נצחון של אשקלון יבסס את מיקומה במרכז הטבלה.

מנגד מגיעה החבורה של פליקס נעים, אשר ממוקמות מעל הפועל אשקלון אך נמצאת במגמה שלילית אף יותר. בארבעת המחזורים האחרונים ובעצם מאז הניצחון היוקרתי על בית"ר ירושלים לא ניצחה סכנין בליגה ונכנסה לתקופה שחונה גם בהבקעת השערים. נציגת המגזר יודעת שהציפיות ממנה גבוהות לפחות ביחס לשאר הקבוצות שממוקמות בסביבתה ואי העפלה לפלייאוף העליון תהווה כשלון. למצבת הפצועים הלא שגרתית שלה הצטרף הבלם עלאא אבו סאלח שעשוי להעדר כחודש בעקבות דלקת. כליבאת, עטאא ג'אבר, עידן שמש, מוחמד קנדיל ושלומי אזולאי סוגרים את הרשימה הארוכה כאשר האחרון נמצא בספק ושיתופו במשחק יקבע סמוך למועד. חלוץ הרכש לוקאס גאושו שנבחן בקבוצה עשוי לערוך בכורה בהרכב.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

*הפועל אשקלון ובני סכנין חולקות יחד אותו הפרש שערים (3-) כאשר אשקלון מצטיינת יותר בהבקעת שערים אך מרבה לספוג כאלו לרשתה, ומנגד סכנין שממעטת להבקיע אך גם ממעטת לספוג.

הפועל קרית שמונה (8) – בני יהודה (7)

שבת | 18:15 | אצטדיון עירוני ק"ש

חוסר יציבות מאפיין מאוד את החבורה של חיים סילבס עד כה בליגה. במחזור האחרון חילצה ק"ש נקודה מאשקלון ואף לא היתה רחוקה מהפסד. לצד נצחונות נאים כמו האחרון על מכבי חיפה, קרית שמונה לא מצליחה לייצר לעצמה מומנטום חיובי שיצעיד אותה בחזרה לפלייאוף העליון, משכנה המוכר עד לא מזמן. אין ספק שחיים סילבס יכול להיות מרוצה עד כה מההגנה שלו שממעטת לספוג העונה, ושוערה הוציא עד כה רק שמונה שערים מהרשת, בצוותא עם המוליכה הפועל חיפה. אך מנגד כבשה הקריה רק תשעה שערים מה שמתייג אותה כקבוצה אנמית מאוד לכל הנוגע להתקפה.

החבורה של יוסי אבוקסיס מגיעה באופרה אחרת. 2 נצחונות רצופים עם שערי נצחון בדקות דרמטיות מרגליו של ולסקיס, כאשר האחרון הושג מול בית"ר ירושלים החזקה  ואלו צריכים לתת רוח גבית לזהובים לכל הנוגע לרצון להשתחל לפלייאוף העליון. נראה היה עד לא מזמן שמאז הנצחון על מכבי חיפה במחזור הראשון ובטח מאז התוצאה המרשימה מול זניט בליגה האירופית בני יהודה מתאמצת לפשל לעצמה ולקלקל את הרושם החיובי שנוצר, ואין כמו נצחון שלישי רצוף כדי להשיב את אמון הקהל.

התמונה של ‏הפועל אשקלון | Hapoel Ashkelon‏.חוזר לליגת העל. אייל משומר (מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של הפועל אשקלון)

הפועל עכו (12) – מכבי פתח תקווה (11)

שבת | 20:30 | טוטו עכו

המדורגות אחת אחרי השניה החליפו ביתיות ונפגשות בינהן לקרב תחתית חשוב. בעת הזו של העונה אשתקד מכבי פ"ת דורגה במקום השני ושיחקה כדורגל מלהיב שעשה חיים קשים לכל קבוצה בליגה. העונה, עם שחרור השחקנים המאסיבי, מכבי פ"ת נאבקת עמוק בתחתית הטבלה ורחוקה מאוד מתצוגות הכדורגל המלהיבות שאפיינו אותה בעונה שעברה. הגנה שסופגת בצרורות לצד התקפה שממעטת להבקיע הובילו למדרון חלקלק שדרדר את מיקומה של החבורה ממלאבס עד למקום ה11, וקרבות התחתית כרגע נראות כמו מנת חלקה של הקבוצה ששואפת להתברג בפעם השלישית בארבע שנים בחלק העליון של הטבלה. קובי רפואה עוד הספיק להתפטר מאימון הקבוצה ולאחרונה לקח את המושכות שרון מימר אשר ינסה להוביל את הקבוצה להישגים חיוביים יותר. במחזור האחרון ספגה מכבי פ"ת הפסד ביתי לאלופה, מה שככל הנראה מתקבל על הדעת אצל קברניטי המועדון. אך איבוד נקודות מול העולה החדשה לא יתקבל בהבנה, מה שיוביל למתח רב בקבוצה ושקיעה בבוץ עמוק עוד יותר 2 מחזורים לפני תחילת הסיבוב השני.

גם עכו מגיעה אחרי הפסד להפועל באר שבע במסגרת משחק ההשלמה מהמחזור השישי. אך למרות שספגו שלישיה בטרנר, הציגה החבורה של אלדד שבט כדורגל לא רע בשלבים לא מעטים של המשחק. במידה וישכילו להציג כדורגל זהה למה שראינו מהם במחצית הראשונה בטרנר, עם מחוייבות, משמעת ורצון, צפויה עכו להשיג תוצאה ראויה מהעימות מול המלאבסים.

*מכבי פתח תקווה והפועל עכו הן הקבוצות בעלות ההגנה הגרועה בליגה עם ספיגות שערים של 19 ו-21 בהתאמה ועם 11 שערי זכות כל אחת.

מכבי נתניה (5) – מכבי חיפה (6)

שבת | 20:30 | אצטדיון נתניה

המשחק המרכזי של השבת. מכבי נתניה, העולה החדשה הכי מרשימה שנראתה בכדורגל שלנו בשנים האחרונות מארחת את מכבי חיפה למשחק צמרת מסקרן במיוחד.

דראפיץ'&ברדה אחראים על כדורגל איכותי פרי עיטם ומכבי נתניה, שזכתה בצדק לכינוי "המרעננת הרשמית של הליגה" נראית בדרך הבטוחה לפלייאוף העליון. הקבוצה מהשרון שלפני שנתיים הציגה את אחד הקמפיינים היותר משפילים של עונת ירידה, חזרה בקול תרועה רמה לליגת העל ומציגה כדורגל נהדר. החלוץ המצטיין של הקבוצה, דיא סבע, מוביל את טבלת הכובשים של הליגה ודומה שהוא לא הולך להעצר בקרוב. הקישור של היהולמים בהובלתו של עלי מוחמד ממשיך לשלוט במרבית המשחקים בליגה. מאידך ההגנה של הצהובים שחורים בעוכריה ולולא ריבוי הטעויות בהגנה מכבי נתניה היתה יכולה להביט על הליגה במיקום גבוה אף יותר. עם כל זה צפויה מכבי נתניה לארח את הירוקים מהכרמל למשחק פלייאוף עליון לגיטימי. חניכיו של גיא לוזון שניצח במחזור הקודם (והראשון של מו אלאך במועדון הירוק) את סכנין, מגיעים עם רוח גבית ועם רצון עז ליצור מומנטום חיובי ארוך טווח לשם שינוי ואין כמו משחק מהסוג הזה בשביל לעלות את המורל כאשר במחזור הבא צפויות שתי הקבוצות מהכרמל להתעמת זו מול זו במסגרת משחק צמרת טייק 2. מאור בוזגלו, הרכש הנוצץ של הקיץ ומי שבונים עליו כפקטור משמעותי, עשוי לקבל דקות ראשונות בליגה בהתמודדות בנתניה.

*נצחון ירוק יותיר את מכבי חיפה במקום השישי, כאשר איבוד נקודות עלול לדרדר אותם למקום השמיני. מנגד, מכבי נתניה עשויה בהתאם לתוצאות במגרשים האחרים לסיים את המחזור במקום השני אם תנצח את הירוקים.

התמונה של ‏FC Maccabi Netanya - מועדון כדורגל מכבי נתניה‏.

יחגגו גם מול הצד הירוק של הכרמל? (מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי נתניה)

מ.ס. אשדוד (13) – הפועל רעננה (14)

ראשון | 19:00 | אצטדיון הי"א

קרב תחתית רותח באשדוד. שתי הקבוצות שמדורגות מתחת לקו האדום נפגשות למשחק גורלי, כזה שעשוי בסיטואציה מסוימת לחרוץ גורלות כבר עכשיו. מ.ס. אשדוד רוצה לשוב למיני מומנטום החיובי שנוצר מאז הגעתו של תורג'מן ותשאף לעשות זאת מול החבורה העיקשת של חיים קורצקי, שחזר לאמן את הקבוצה במשחק ההפסד מול מכבי תל אביב (1:0). חניכיו שיחקו היטב מול סגנית האלופה והיו צריכים להשיג יותר ואף הרבה יותר מהפסד מינימאלי כאשר במרבית דקות המשחק היתה החבורה מהשרון טובה יותר מיריבתה.

מדובר בקרב עיקש מאוד מול קבוצות שרוצות מאוד לדלג מעל הקו האדום כאשר אנו נמצאים כבר בשלבים מתקדמים יותר של העונה. אם לא יחששו האחת מהשניה אנו צפויים לקבל משחק מרתק בי"א, ולא, אנו נאלץ להסתפק בתיקו מאופס ומשמים.

הפועל חיפה (1) – מכבי תל אביב (4)

ראשון | 20:15 | אצטדיון "סמי עופר"

הפועל חיפה ומכבי תל אביב נפגשות למשחק צמרת באצטדיון החדש בחיפה. שתי הקבוצות סיימו את המחזור האחרון לא כפי שציפו ורצו. הפועל חיפה ספגה מהלומה ראשונה העונה בדמות הפסד (0:2) למכבי נתניה. מנגד החבורה של ג'ורדי קרויף אמנם ניצחה את רעננה, אך הציגה כדורגל רע מאוד אשר מותיר את אוהדיה פסימיים למרות חזרתם של הפצועים לשורות הקבוצה.

מכבי תל אביב רוצה להשקיע מאמצים במפעל היחיד והחשוב ביותר מבחינתה ותשאף להשיג נצחון שני רצוף אשר יקנה לה בטחון רב ושקט תעשייתי במערכת הצהובה, מה שלא קרה זמן רב. אייל גולסה צפוי לשוב מפציעה ובמכבי תל אביב רוצים להאמין שהוא יביא את השינוי והרוח החדשה בקבוצה. בנוסף יקוו בקרית שלום שהבצורת הממושכות בליגה של וידאר קיארטנסון תגיע לקיצה כבר במחזור הקרוב בדרך אולי למלכות שערים שנה שנייה ברציפות מה שנכון לערב המחזור ה11 נראה רחוק מאוד.

הפועל חיפה תגיע פצועה וחבולה להתמודדות המסקרנת. אל מאמון קשוע הפצוע, אלון תורג'מן שבספק ואל עדן בן בסט המורחק הצטרף לאחרונה גם השוער ארנסטס שטקוס שייעדר בעקבות פציעה מה שיתן את המושכות לשוער המשנה המנוסה רן קדוש שינסה להשתלט על אפודת השוער הראשון לזמן רב. בנוסף, מי שמוליכה את הליגה ערב המחזור ה11 תקווה לנשום אוויר פסגות שבוע נוסף בטח לאור העובדה שבשבוע הבא מצפה לה דרבי לוהט מול מכבי חיפה במה שעשוי להיות הדרבי החיפאי המסקרן ביותר של השנים האחרונות.

המשחק המרכזי: בית"ר ירושלים (3) – הפועל באר שבע (2)

שני | 21:00 | אצטדיון טדי

"כל העיר בהתרגשות שיא לקראת המשחק" כך הגדירו זאת גורמים בבית"ר ירושלים לקראת הגעתה של הפועל באר שבע למשחק הצמרת המסקרן בין סגנית המוליכה והאלופה, לבין מי שמדורגת מתחתיה.

בית"ר ירושלים, נכון למחזור העשירי, בעלת ההתקפה הפורייה ביותר בליגה כאשר באמתחתה לא פחות מ25 שערי זכות, כאשר מנגד האלופה מהדרום עם 18. במחזור האחרון מעדו חניכיו של בני בן זקן מול בני יהודה וספגו הפסד בדקות הסיום. ההגנה הבית"רית העונה, בניגוד גמור להתקפה, מרבה לשמור על אי יציבות וסופגת שערים קלים ורבים שאינם מתקבלים על הדעת אצל קבוצה שמגדירה עצמה כקבוצת צמרת לגיטימית, בטח לקבוצה שרוצה להאבק על תואר האליפות. ההתקפה הפוריה של הבית"רים בהובלתם של איתי שכטר, חן עזרא ועידן ורד שלבשו עד לא מזמן שלושתם ירוק, ינסו להמשיך במומנטום החיובי מבחינת התפוקה שלהם וינסו להנחיל לאלופה הפסד שני העונה מול הקהל הביתי בטדי שצפוי להיות מלא לרגל המשחק המסקרן.

מנגד, האלופה מבאר שבע מגיעה אחרי שהודחה מהליגה האירופית מול לוגאנו השוויצרית ותנסה להתאושש בשנית מהדחה ממפעל אירופי כאשר בפעם האחרונה, מול מאריבור, זה נגמר במשבר ממושך. בנוסף לאפקט המנטאלי שיוצרת ההדחה, לא היטיבה באר שבע להציג יכולת מקצועית גבוהה ולמעשה מדובר באחד ממשחקיה היותר חלשים בתקופה האחרונה, מה שעלול להדאיג מאוד את הצוות המקצועי לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים. הדרומיים לא הפסידו ליריבתם במסגרת הליגה מאז עונת 2012/13. אך שלא במסגרת הליגה, האלופה זוכרת היטב את התבוסה שהנחילה להם הקבוצה מהבירה בטרנר באוגוסט האחרון במסגרת גביע הטוטו (3:0) ותרצה לתקן את הרושם מולה ולגמול לה בהפסד ביתי משלה. בן שהר שנמצא בתקופה נהדרת וחתום בעצמו על נצחון של באר שבע מול בית"ר בטדי עם צמד פרטי ו-2:0 בעונת האליפות הראשונה, ינסה לעשות זאת שוב ולהוביל את באר שבע לפסגה.

*בית"ר תצטרך להתעלות על עצמה לכל הנוגע לשמירה על שער נקי מול ההתקפה של האלופה, בטח בכדורים חופשיים שמהם הצהובים שחורים מרבים לספוג. מנגד הפועל באר שבע לא חפה מטעויות הגנה וסופגת כמעט בכל משחק מהיריבות שלה. דווקא מול ההתקפה של בית"ר, היא חייבת להשיב לעצמה את הבטחון בחלק האחורי, לו חלק משמעותי ועיקרי בהישגי הקבוצה בשנתיים האחרונות. מעידות הגנתיות נוספות של האדומים עלולות לעלות להם ביוקר במשחק החוץ בבירה.

התמונה של ‏הפועל באר-שבע‏.

מי מהשתיים תהיה עם ידה על העליונה? (מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של הפועל באר שבע)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort