יום הולדת למראדונה היהודי

יש מעט מאוד שחקנים, אם בכלל, שיכולים לכתוב בקורות החיים שלהם שלבשו את המדים של שלוש נבחרות לאומיות. למעשה, לפי תקנון פיפ"א שחקן יכול לשחק רק עבור נבחרת לאומית אחת במהלך הקריירה שלו. אז איך בכל זאת הדבר אפשרי? תשאלו את דניאל בריילובסקי, שחוגג היום 59 שנים להולדתו. לרגע המאורע מוזמנים להצטרף אליי ולגלות קצת יותר על הקשר ההתקפי הנהדר.

בריילובסקי נולד בארגנטינה למשפחה יהודית, אך בצעירותו עבר לשכנה הקטנה, אורוגוואי. קבוצתו הראשונה הייתה פניארול ויחד איתה זכה באליפות המקומית. במקביל להצלחתו בקבוצה, זומן לנבחרת הצעירה של אורוגוואי, על אף היותו ארגנטינאי. בריילובסקי נענה להזמנה והשתתף באליפות העולם עד גיל 21. לאחר מכן, חזר למולדתו ושיחק במספר קבוצות קטנות עד אשר קיבל את ההזדמנות באינדפנדיינטה, אחת מחמש הקבוצות הבכירות של בואנוס איירס. הוא השתתף ב-75 משחקים והבקיע 27 שערים במדי הקבוצה.

בעקבות ההצלחה זומן בריילובסקי לנבחרת הלאומית של ארגנטינה. הוא ניצל את הפירצה בתקנון של פיפ"א שקובע ששחקן יכול לשחק תחת נבחרת צעירה אחת ולשחק בנבחרת בוגרת אחרת. בריילובסקי היה חלק מהסגל של האלביסלסטה למונדיאל 1982 יחד עם הכוכב הגדול, דייגו ארמנדו מראדונה. אך הוא לא קיבל הזדמנות ונכלל בסגל בלבד.

במדי אמריקה קלוב, איתה זכה בשלוש אליפויות (clubamericanista)

לאחר המונדיאל עבר צפונה והחל לשחק עבור אמריקה קלוב המקסיקנית. עם קבוצה זו זכה בשלוש אליפויות והבקיע במדיה 37 שערים. סביר להניח שבריילובסקי היה ממשיך לשחק בקבוצה עוד שנים רבות, אך רעידת האדמה הקשה שהכתה במקסיקו הבהילה את בני משפחתו, ובעיקר את אשתו שביקשה ממנו לעזוב את המדינה עד יעבור זעם. הם עזבו במהירות ולא עדכנו את הנהלת הקבוצה, דבר שהוביל לסיום דרכו של השחקן בקבוצה.

בעקבות המקרה, בריילובסקי שכאמור היה יהודי עלה לישראל יחד עם משפחתו ומצא את מקומו במכבי חיפה. הוא הגיע לקבוצה מהכרמל כאחת ההבטחות הכי גדולות שהגיעו לארץ. חלק כינו אותו כ"מראדונה היהודי" וחלק הכתירו אותו כשחקן היהודי הטוב בעולם. בריילובסקי הגיע לחיפה, אחרי עזיבתו של רוני רוזנטל לקלאב ברוז'. הם אמנם שיחקו בעמדות שונות על המגרש, אך הירוקים קיוו כי הרכש הנוצץ מארגנטינה ימלא את החלל שהותיר הסקורר הנהדר, שהוליך את חיפה לשתי אליפויות ברציפות. עם זאת, הציפיות הגדולות לא מומשו. בריילובסקי שיחק בקבוצה במשך שתי עונות, בהן כבש 11 שערים, אך לא הותיר חותם, וחיפה לא זכתה בתארים באותן שנים. בתום העונה השנייה החליט בריילובסקי לפרוש ממשחק פעיל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
במדי מכבי חיפה (Press Reader)

במקביל לקריירה הקצרה במכבי חיפה, בריילובסקי קיבל זימון לנבחרת ישראל. כאמור שחקן לא יכול לשחק בשתי נבחרות בוגרות, אך הקשר היהודי לא שיחק במדי ארגנטינה, אלא רק היה חלק מהסגל. לכן בסופו של דבר הוא שיחק במדים הכחולים-לבנים של ישראל. הוא לא הותיר חותם בנבחרת, שותף ב-18 משחקים והבקיע שלושה שערים בלבד.

לאחר שפרש, החליט בריילובסקי לנסות את מזלו כמאמן. הוא החל כמאמנם של שתי קבוצות מליגת המשנה: ראשית, מכבי כפר-כנא ולאחר מכן מכבי הרצליה. בסופו של דבר חזר בריילובסקי למכבי חיפה והצטרף לצוות המקצועי של המועדון. באותה עונה, גיורא שפיגל פוטר ובריילובסקי מונה במקומו למאמן הקבוצה. אמנם בליגה המקומית המאמן הארגנטינאי לא נחל הצלחה, אך הוא הוביל את הירוקים לזכייה בגביע המדינה. זכייה שהייתה האחרונה של הירוקים למשך כמעט 20 שנים, עד אשר רוני לוי זכה עם הקבוצה בתואר לפני שנתיים.

קריירת האימון בישראל הגיעה לסיומה, אך בריילובסקי נשאר בישראל והצטרף לערוץ 2, שם במשך שתי עונות שימש כפרשן ששידר יחד עם יורם ארבל את המשחק המרכזי של ליגת העל בימי שבת. רבים מהצופים ודאי זוכרים את המבטא הדרום-אמריקאי הכבד שליווה את הפרשנות שלו והוסיפה צבע וניחוח לטיני לכדורגל הישראלי אחת לשבוע.

לאחר ההרפתקה בישראל חזר בריילובסקי ליעד הקודם שלו, מקסיקו ואימן במספר קבוצות, כולל אמריקה, קבוצתו משכבר הימים. לאחר מספר עונות לא טובות, עזב את קריירת האימון לעד עתה ומצא את מקומו כפרשן ברשתות שונות דוגמת ESPN בשפה הספרדית ו-FOX.

כשחזר לקבוצה המקסיקנית בתור מאמן (as mexico)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית