ליגת העל: אשדוד עם מהפך גדול על בני יהודה

עמיר תורג'מן ואשדוד עם ניצחון בכורה העונה בליגה, לאחר מהפך גדול במחצית השנייה. בני יהודה רושמת הפסד ליגה שני ברציפות זאת לאחר שהובילו ונראו יותר טוב במחצית הראשונה

המחזור השמיני של ליגת העל נפתח באחה"צ נאה זה, באצטדיון המושבה, שאירח את המשחק בין בני יהודה למ.ס. אשדוד ומאמנה החדש. עמיר תורג'מן חוזר לעיר בה גדל והתפתח כחלוץ גדול בליגת העל, במטרה להציל את הקבוצה המקומית מפתיחת העונה הקטסטרופלית. לאחר שהצליח לעצור את רצף ההפסדים במחזור הקודם,  היום הוא התייצב  למבחן הראשון שלו מול יריב גדול מהעבר כשחקן – יוסי אבוקסיס, שמגיע עם קבוצתו לאחר ההפסד למכבי ת"א בשבוע שעבר.

המאמן החדש של הדרומיים הראה שעמו אין חוכמות, לאחר שהוריד לספסל את גדי קינדה ודן ביטון, שאיחרו לאימון המסכם. אבוקסיס העלה הרכב התקפי למדי, עם מאוויס צ'יבוטה ונריוס ואלסקיס בחוליית ההתקפה.

אוראל גרינפלד הוציא את המשחק לדרך, מול נוכחות צנועה של אוהדי בני יהודה ונוכחות דלילה אף יותר של קהל אורח. כעבור שתי דקות ועשר שניות מפתיחת ההתמודדות, בלסינג אלקה האורח חטף את הכדור מהגנת בני יהודה והצליח לייצר בעיטה שפספסה את המסגרת. בדקה ה-5 גם הכתומים הגיעו להזדמנות מסוכנת אך נעצרו במקור בלתי צפוי. רועי גורדנה השתלט על הכדור אלכסונית לשער ושחרר טיל שכבר היה בדרך למסגרת, אך לרוע המזל פגע דווקא בראשו של אלמוג בוזגלו, שבנוסף היה בעמדת נבדל.

המשחק החל לקבל קצב מהיר, אך משחק המסירות במרכז השדה של שני הצדדים לקה בחסר. בדקה ה-9 עוד חטיפת כדור במרכז השדה הכתום, הובילה להתקפת מעבר של הדרומיים, כשבנצי מושל מספק עבודת הכנה נהדרת ליעקובוביץ', שסיפק ניסיון מאכזב.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שתי דקות בלבד חלפו עד הקבוצה של אבוקסיס הענישה. התקפה מהירה של הכתומים הסתיימה במסירה רוחב נהדרת של צ'יבוטה מהאגף השמאלי, אליה הגיע יונתן כהן, שמקצה הרחבה הפציץ את הרשת הגבוה. 0:1 לבני יהודה.

לאחר הפתיחה החזקה, קצב המשחק התאזן לנורמה לה התרגלנו מליגת העל, בעוד קבוצתו של אבוקסיס הורידה את הקצב משמעותית, אך לא נאלצה להתמודד עם יותר מידי איומים על השער מצד החבורה של תורג'מן.

דקה לסיום המחצית הראשונה, אלמוג בוזגלו יצא לריצה באגף הימני וסיפק כדור טוב לצ'יבוטה שבעט כדור חלש שפגע במגן, אך תפס ריקושט שהסתיים במשקוף השער של קרישטול. מעבר לתוספת הזמן בת שתי הדקות, גורדנה הרים קרן שעברה את כולם, כולל צ'יבוטה הבלתי מכוסה שכשל לנגוח מארבעה מטרים.

שש דקות מפתיחת המחצית השנייה, מאור קנדיל הסתנן היטב לרחבה מהאגף, אך במקום להעביר מסירת רוחב המגן סיפק בעיטה חלשה שפגעה ברשת החיצונית בלבד. תורג'מן הבין שצריך להתחיל לחשוב על מהירות בהתקפה והכניס בדקה ה-54 את קינדה על חשבון משה אוחיון. בחלוף שמונה דקות גם דן ביטון ההתקפי נכנס על חשבון טום בן זקן.

בדקה ה-65 החילופים ההתקפיים הניבו פרי לתורג'מן. גדי קינדה סיפק בעיטה מדהימה מ-20 מטרים, שנערצה בחיבור של זובאס. 1:1 במושבה. 

שתי דקות חלפו והמהפך הושלם! טעות קשה בהגנת בני יהודה, הובילה לחטיפת הכדור של מאוריסיו קרורדיירו שהחל בריצה לרחבה. החלוץ לא התבלבל מול המגן שבא להפריע והעביר מסירה נהדרת ל-אלקה שהמשיך בנגיעה אלגנטית לפינה הימנית. 2:1 לאשדוד, מהפך בזק.

גם אבוקסיס היה צריך להתחיל לעשות התאמות לאחר איבוד העשתונות של שחקניו. לכן דובב גבאי ומתן חוזז נכנסו לשדה בדקה ה-72, על מנת להחזיר את הקבוצה משכונת התקווה לחיים. גם תורג'מן ביצע את חילופו האחרון באותה דקה, אך הפעם היה מדובר בצורך בריאותי, לאחר פגיעת ראש קשה של מאוריסיו שהתקשה ללכת ללא עזרה ונראה מטושטש במשך מספר דקות.

עקב ריבוי הפציעות, חלקן מעט מוקצנות במטרה למשוך את הזמן, בנוסף לקוון שגם כן נאלץ לטיפול רפואי קצר, שופט המשחק הוסיף שש דקות של תוספת לזמן החוקי. עקב ריבוי הנפילות של שחקני האורחת גם בתוספת הזמן, השופט נתן לשחקנים עוד אקסטרה לתוספת הארוכה גם ככה, אך זה לא שינה יותר מידי.

מ.ס אשדוד עם ניצחון בכורה העונה, לאחר מהפך בזק במחצית השנייה. בני יהודה עם הפסד ליגה שני ברציפות.

 

(צילום: שון דין)

 

המאמן המנצח התייחס בסיום בנוגע לסיפסולם של קינדה וביטון:  " זו הדרך שלי כמאמן להביא את כולם מפוקסים ודרוכים למשחק. במידה ושחקן מאחר בדקה לאימון מסכם מבחינתי זה לא מפיק טוב. יאמר לזכותם, שהם קיבלו את זה כמו גברים. ".

 

בנוגע למשחק תורג'מן הוסיף: " יש לנו עוד דרך לעבור אבל אני גאה בבחורים על העבודה והשקעה. הכישרון יגיע לידי ביטוי".

כובש שער השיוויון – גדי קינדה אמר בסיום: "קיבלתי כדור, בעטתי וזה הצליח. אני חושב שאני שחקן חשוב לקבוצה. קורה שמאחרים בדקה לאימון אבל הגיע לי העונש ולמדתי ממנו".

יוסי אבוקסיס המאמן המנוצח הוסיף:

"ספגנו משתי טעויות קריטיות. השחקנים רצו ונלחמו אבל איבדנו ריכוז ושילמנו על כך. חבל כי זה לא היה משחק שהגיע לנו להפסיד".

 

 

הרכבים: 

בני יהודה: 

אמיליוס זובאס, מאור קנדיל (דובב גבאי, 72'), איציק עזוז, עיאד חבשי, בן תורג'מן, סתיו פיניש (אליאל פרץ, 82'), רועי גורדנה, יונתן כהן, מאוויס צ'יבוטה (מתן חוזז, 72'), אלמוג בוזגלו, נריוס ואלסקסקיס

מ.ס.ע אשדוד:

ירדן קרישטול, טום בן זקן (דן ביטון, 62'), קרלו בורצ'יץ', ויקטור גנב, אביב סלומון, תום מונד, יובל יעקובוביץ', משה אוחיון (גדי קינדה, 54'), בלסינג אלקה, מאוריסיו קורדיירו ( אדיסון בהייה, 72'), בנצי מושל

 

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort