ההכנות לקראת פתיחת עונת הכדורגל

בכתבה אסקור את קבוצות ליגת העל.
3 חודשים ארוכים של המתנה נגמרו להם, רכישות רבות בוצעו , ולהרבה מאוד שחקנים זו יכולה וצריכה להיות עונת הפריצה אז בואו נעבור לקבוצות.
הפועל באר שבע:
אלופת ישראל הגאה, שבאה אחרי עונת אליפות גדולה, מתחילה את העונה השלישית במספר של בכר, וזו העונה שבדרך כלל הסגל שבע מתארים וצפויות להיות תקופות קשות. בכר, לדעתי המאמן הטוב ביותר לניצול סגל מלא, ויודע לעשות שינויים כנגד כל קבוצה. אחת ההחלטות הטובות שלו היו להתבסס על שוער ישראלי , ובמקרה של באר שבע אפילו שניים. דודו גורש הוותיק וגיא חיימוב, שני שוערים טובים שאמורים להיות דרוכים כל העונה, ובכר אוהב לתת לשניהם צ׳אנסים. באר שבע פה הרוויחה עמדה, וככה יכלה לצרף 6 זרים לעמדות דחופות יותר. הדבר בבאר שבע , הייתה עזביתו של מאור בוזגלו, הקלף של האליפות האחרונה.
האחרון עבר עם באר שבע המון רגעים גדולים, ומאידך אבא אחד שדוחף ודוחף ולפעמים יורה ללא מעצורים. מאור, החליט שדי לו הפרק המוצלח בבירת הנגב, ונפצע בטיימניג הכי נוראי שיכול להיות. בשיא התנופה. מאור החליט די, לא עוד חלק מהפאזל הוא רוצה להוביל או אירופה, ללא הפציעה בוזגלו לדעתי היה בטורקיה או בסין  מרוויח את הסכומים הגדולים.
נכון לרגע זה אין לו קבוצה, ימים יגידו האם קיבל את ההחלטה הנכונה לעזוב את טרנר.
באר שבע הביאה על המשבצת שלו, את קוואנקה, קיצוני ספרדי אקס בארסה. מדובר בכישרון יוצא דופן , אבל נראה שמדובר בשחקן פציע מאוד וזה מאוד מאוד פוגע בבאר שבע. בכלל מכת הפציעות של באר שבע מטרידה מאוד, והרשימה עכשיו כוללת את מיגל ויטור ובן סהר. שני האחרונים היו המצטיינים בבאר שבע בעונה האחרונה יחד עם בוזגלו, שויטור היה פצוע באר שבע לא הצליחה לשחק טוב, והיה נראה שמכבי תל אביב עוקפת אותה. לכן, למרות הסגל הרחב, באר שבע בבעיה רצינית לקראת העונה הנוכחית.
באר שבע הביאה את איינבינדר לקישור, רכש מצויין, ללא ספק אבל הייתי מצפה מבכר בעונה שרוצים ללכת על ליגת אלופות ללכת בכל הכוח גם על אלמוג כהן, אבל אלמוג לדעתי מעדיף גרמניה.
הימור שלי: אין אליפות, תהיה עונה טובה, עם הצגות, גולים וכדורגל נהדר אבל בהתמודדות על האליפות הסגל לא יצליח להביא את התואר בפעם השלישית.
מכבי ת״א :
מילים אלו נכתבות לפני עסקת עטר המסתמנת, ולדעתי אלירן מתאים למכבי תל אביב ויהיה מעולה בה, במידה ויחתום.
נכון לרגע זה, הקבוצה מנוהלת על ידי ג׳ורדי קרויף, שלדעתי מאמן נהדר ואחד שעשה במכבי תל אביב אין ספור החלטות טובות.
לדעתי הוא מאמן של שחקנים, ונראה שהקבוצה אצלו עומדת טוב מאוד על המגרש. נכון לרגע זה אני בטוח שהוא מאוכזב מאוד מהרכש, שכרגע מאוד מאוד רגוע. אין בלם זר, וחסרים לפחות 2 קשרים ברמה לאמצע.בעבר גולדהאר הזרים כסף מהר, ומכבי תל אביב החלישה את יריבותיה, העיקר באמת שלא יהיו ביריבות. העונה זה  לא הסיפור, ויש סחבת רצינית עם כל העברה כמעט. עדיין, אצילי ודויאדזה הגיעו ובפתיחת העונה הם הטובים ביותר. כשעטר יחתום למכבי תל אביב יהיה חוד קטלני, יותר מבאר שבע אפילו. קיראטסון חלוץ 9 קלאסי וגם ספסל עם צעירים ויצחקי. זו החולייה החזקה, אם יגיע הרכש הנכון מכבי תל אביב פייבוריטית לאליפות מספר 1. חיסרון: שנאת הצהובים לאיצטדיון בנתניה.
הימור שלי : מכבי תל אביב עד הסוף פוטו פיניש עם באר שבע, אבל לפניה.
בית"ר ירושלים :
רציתי להמר על ביתר כאלופת ישראל לעונת 2017/2018.
אבל אז הגיעו 2 החלטות בעיתיות מאוד.
אחת: שיחרורו של דן מורי, בלמה של בית"ר שהיה לא רע בעונה החולפת. אם לא די בכך שרואדה, המצטיין של העונה האחרונה, עזב, ועדיין לא הגיע מחליף.  דן מורי אחרי באמת פתיחת עונה נוראית ישר נזרק עקב ההגנה החלשה של בית"ר בפתיחת העונה.
הבעיה? לא הביאו תחליף הולם , ויתרה מכך, כרגע בלי מורי כחילה את סירושטין הם הבלמים הפותחים, לא מספיק טוב ואני עדיין עדין מאוד.
בית״ר חייבת לא בלם אחד, אלא שניים. במצב שנוצר חובה להביא את גוטליב, שכרגע ללא קבוצה, ועוד בלם זר. בלי זה, באמת זה צאן לטבח גם עם עשרה חלוצים מוכשרים.
מבחינת הסגל נעשו החלטות יפות ונכונות בצירופם של שחקני התקפה יוצאים מן הכלל. בניון, בן ה-37 הגיע על תקן התוסף, והוא תמיד יהיה בניון. שחקן שגם בגיל הזה מראה ניצוצות, והתנועה שלו ומעבר לכך התשוקה שלו לשחק זו השראה לכל ספורטאי. אני בטוח שתראו מבניון רגעים גדולים, שימו את הגיל בצד, תסתכלו על היכולת.
בנוסף , ז'ורז'יניו הגיע, המללפון של הקיץ, ואני מאמין שהוא תוסף אדיר לקישור. תוסיפו לכך את עגייב, כישרון שאמור לפרוץ, ויש לו המון כדורגל ובנוסף יש את ורד, עזרא ושכטר. המון המון אפשריות בחלק הקדמי של בית״ר, אחרי שנים די עקרות. בנוסף וארן הגיע כחלוץ מחליף ומי שעוקב אחרי הלאומית יודע שהוא חלוץ משלים לא רע, ציון צמח המצטיין של עכו בשנים האחרונות בקיצור יש סגל. די התעצבנתי שמויאל, שחקן בית של ביתר ופייטר אמיתי שוחרר ככה בקלות, בטח ובטח שיש רק קשר אחורי אחד מובהק, קלאודמיר. אבל לטענת רבים, מויאל אחרי הפציעות זה לא אותו מויאל. אני לא חושב שקיבל מספיק צ׳אנסים להראות את חזרתו להיות "פיט".
ההחלטה השנייה : היא פיטוריו של מימר עוד לפני שהתחילה העונה. ביזיון. זה לא שמימר כזו הצלחה אבל בטח לא כישלון. מה שיותר מעצבן זו הדרך הדפוקה, אין מילה אחרת. גם עם זה שבית״ר הודחה בבושת פנים, אין סיבה לזעזוע כזה  ועוד לאיים באי חיזוק  הקבוצה ? התהנלות דוחה.. זו יריקה בפרצוף ב-5,000 מנויי בית״ר, אגב אחרי שנים ארוכות לא היו מספרים כאלה.
הימור שלי : בגלל ההחלטות ואי חיזוק ההגנה במקום אליפות היסטרית , מקום 3-4 וגיא לוי.
מכבי חיפה :
כמה דיברו על אהבת חיי הקיץ הזה, ומכבי חיפה מודל 2017/2018 אחרי שנים של בינוניות אמורה לצאת למסע ירוק יותר.
גיא לוזון חרש את הקבוצה, ביקש לבנות את הסגל קיבל  הון עתק להשיג את המשימה: להחזיר את האימפריה למקומה.
נכון לרגע זה: הסגל בהחלט קיבל צורה, ואחרי הזנחה במספר עמדות, אחרי שנים ניתן לו לומר ״יש קבוצה״.
אליפות זו מילה גסה כרגע בכרמל ובטח ששונאים בחיפה את המילה ״תהליך״ אבל קבוצה נבנית בשלבים, ועד שלא רואים כדורגל טוב לאורך זמן, הצהרות זו לא הדרך לצאת לדרך חדשה. הדרך היחידה: ניצחונות בכל מחיר, וקהל גדול שהולך אחרי הקבוצה.הקהל כרגע, יסתפק בכדורגל טוב ולא התבזות כמו בפלייאוף העליון האחרון. עם שחקנים כמו קאיו, אופיר מזרחי, קהת ודאמרי למכבי חיפה יש הרבה כלים למעלה. מרכז המגרש קיבל את אלברמן, שהוא בהחלט תופעת טבע. שחקן יציב , ותמיד נותן הכל. הקישור באמצע לדעתי חסר ברק, אבל לוזון יודע את זה ואני מקווה מכין איזו הפתעה. כרגע חסר למכבי חיפה פליימייקר ברמה גבוהה מאוד, וזוהי נקודת התורפה הברורה. מאבוקה, דוס סנטוס וגרשון על נייר נראים כרכש טוב, אבל עוד פעם קשה מאוד כרגע לדעת איך הכל יתחבר. מכבי חיפה מחכה גם להתחמת מאור בוזגלו, שאני מודה, חולם עליו חודשים, אבל עד שלא נסגר קשה לשמוח, כי נוכחנו לדעת לא פעם שעד שלא נסגר זה לא נשלם.
הימור שלי : מכבי חיפה נותנת סוף סוף כדורגל, אבל במאני טיים לא מתעלה על יריבותיה לצמרת. חסר גרוש ללירה. מגיע זר חמישי חלוץ וזר שישי למרכז המגרש. יש סגל, יש קהל, יש קבוצה אין יציבות בתוצאות.
מקום 3-4 עם אירופה, לוזון מרוצה.
השאלה מה עם שחר ?
100 מיליון שקל תקציב בשביל מקום 3? ספק אם יהיה המשכיות לעניין.
מכבי נתניה :
העולה החדשה,  עולה עם המון ציפיות ועם צמד המאמנים העולים סולאבן דראפיץ ושי ברדה.
מכבי נתניה נבנתה לדעתי לא רע, אבל עדיין ההגנה שלה לטעמי לא מספיק טובה. בחלק הקדמי ערן לוי, דיא סב ועדן שרם הם שחקנים של מספרים.
ערן לוי, פתח את העונה טוב הסוד של הקבוצות נגד נתניה זה לשמור את לוי אישית, שמירה אישית עליו- הוא חוטף קריז ואדום.
נתניה בהימור שלי בגלל הגישה החיובית של המאמן והקהל המעולה, יספיק לה למקום 6-7, פחות מזה כישלון.
מכבי פ"ת:
קובי רפואה קיבל עליו משימה קשה מאוד. לשמר את ההצלחה משנה שעברה. מבחינת סגל, מכבי פ"ת לא יעזור כלום נחלשה. גיא מלמד לא יודע לאן יילך, קניוק מקפיץ דולרים באזרבג'אן עם שוטה ודוס סנטוס התעקש לעבור לכרמל. הגיעו זרים  טובים בדמות  אח של מרסיאל מיונייטד, וכמובן קפטן נבחרת צ'כיה, סיבוק.
סיבוק, בהחלט רכש  מזן אחר, למרות הגיל מדובר בשחקן בעל רזומה מרשים.  מכבי פ"ת איבדה את דני עמוס שהיה מצויין בעונה החולפת, אבל רפואה בעצמו אמר שמבחינתו צחי גיגי הוא "בחירה ראשונה" ורק בגלל הפציעה שלו , הוא הביא עוד שוער שנה שעברה.
מבחינת הגנה מכבי פ"ת נראת לי מסודרת למרות שגם דור אלו עזב, והגיע עודד אלקיים. יש פה סגל לא רע, אבל  מלבד הזרים, שחקני הבית הטובים עזבו והתחליפים כרגע לפחות , לטעמי, לא באותה רמה. מה שיפה במכבי פ"ת שהיא כבר שנים פס ייצור של עשרות שחקנים: אלברמן, עומר גולן, טל בן חיים, דאמרי, עומר דנינו, לידור כהן, דובב גבאי. ועכשיו מנור סלומון הנהדר, שצריך ליטוש בול בזמן, והחלוץ הצעיר שכבר נכנס ונראה טוב מאוד, בריבו.
אני מאמין שנשמע עוד שמות וזה בהחלט יפה שככה הצעירים משתלבים בקבוצה הבוגרת במשך עשור בתדירות קבועה.
הימור שלי : מכבי פתח תקווה מחוץ לפלייאוף העליון ותהיה במרכז טבלה.
הפועל חיפה :
ניר קלינגר הבין שהפועל חיפה היא קבוצת הגנה חלשה וחיזק את מרכז ההגנה, אבל בזה זה נגמר. בור אדיר באמצע ועדיין מחכים לדור פרץ שלא נראה מגיע. הפועל חיפה כוללת התקפה שעל הנייר נראת טוב עם חנן ממן, עדן בן בסט ואלון תורג׳מן. בנוסף הגיע שוער סגל נבחרת ליטא.  לדעתי הסגל הזה חסר לפחות 2 שחקנים במרכז המגרש ולכן שאין איזון בין כל חלקי המגרש קשה לי לראות את הפועל חיפה מגיעה לפלייאוף העליון, מטרתם העילאית. הכל יכול להשתנות בעוד החתמות. להפועל חיפה יש את טאמאש, בלם רומני טוב עם רזומה עשיר אבל גם בבעיות משמעת. מקסים פלקושצנ׳קו הצעיר חייב השנה לפרוץ ולתת עונה מחוייבת, ולבלוט ברוב העונה.
הימור שלי : עונה משעממת מחוץ לפלייאוף העליון ושוב יציעים ריקים בסמי עופר.
בני סכנין :
המתנה שאבוקסיס הגיע נגמרה. סכנין ניסו מאמן זר ועל 2 קילו שניצל ושאר דברי ביאזר המאמן סבירסקי לא איתנו. אולי זה לטובה, פליקס נעים שהוכיח את עצמו בכפר סבא חוזר לליגת העל. סכנין לא נחלשה יותר מדי, ויש לה זרים עם סימן שאלה. סכנין צריכה את הקהל שלה, ובוודאי שבלי המגרש הביתי שוב פעם בחודשים הראשונים ( נושא הזוי אחר שמאוס כבר) זה לא עוזר לבנות יציבות.
הימור שלי : עונה הרבה פחות טובה מהשנתיים האחרונות, לא פוסל מאבקי תחתית, ההישגים של סכנין נבעו בעיקר מהמאמן יוסי אבוקסיס שרואים שכל נגיעה שלו בעמידת קבוצה הוא מהטוב בארץ נקודה. מוציא מים מהסלע. סכנין בתחתית.
קריית שמונה:
 אחרי עונה משוגעת, 3 מאמנים , ורצון מתוקשר של איזי לפרוש מהאימפריה שלו, היה נראה שעוד קבוצה עומדת להימחק. תודה לאל, איזי מטורף על כדורגל ובהחלט הידע שלו והרצון לעושת משהו בעצמו נותן לנו עוד עונה של קבוצה שמשקיעה תקציב ענק כדי לחזור למסלול.
קריית שמונה הרגילה אותנו להישגים, לקחה אליפות פנומנלית, גביע, גביע הטוטו, אירופה, הנחית לחיינו את המאמן הטוב ביותר, וגם ללא ספק הייתה חממה לשחקנים.
העונה, איזי מעמיד תקציב יפה של 32 מיליון שקל (איך הוא עושה את זה?) ולמרות חוסר התחשבות  מהמנהלת לגבי  האיצטדיון , מעמיד קבוצה מגוונת עם סגל רחב ולוקח שחקנים שמאמין בהם. לפי תצפית נראה שתהיה להם הגנה חזקה מאוד עם קווייאר והבלם הזר החדש. בנוסף הביאו עוד 4 זרים ונראה שעם גוזלן וריאן וצעירים נוספים צפוייה לנו עונת פלייאוף נוספת. כמובן שהגיע מאמן שהצליח בטירוף בשקט של רעננה והוא עלה מ-100 אוהדים ל-1,000 וזה גם שקט, אך עם שיפור קל. סילבס בזמן הנכון במקום הנכון. אין לי ספק שהוא יצליח בגדול. סילבס מאמין בקבוצה, אולי  לא כדורגל התקפי , אבל את המטרות הוא משיג. איזי רוצה פלייאוף עליון ותחרות בגביעים. יהיה לו חד משמעית.
מ.ס אשדוד:
43 מיליון שקל עשו בעיר הנמל מרכש. אין ספק האקדמיה באשדוד מצליחה. השנה אור אינברום עבר לבלגיה, וחאתם אלחאמיד ברגע האחרון בבאר שבע. אשדוד בטוח תעלה עוד שחקן או שניים, ותהיה לדעתי שוב הפרווה של הליגה. משמע: קבוצה ללא קהל ללא מגרש נורמלי, וללא תחרות,  לא למעלה לא למטה. פרווה.
בני יהודה:
אחרי עונת הגביע, החלפת הבעלים ואין ספור טעיות מהעונה החולפת, בני יהודה פותחת עונה בצורה מעודדדת. ויש סיבה, יוסי אבוקסיס חותם כמאמן הקבוצה.
לפי פתיחת העונה, והרכש הקטן מצליח אבוקסיס להעמיד קבוצה מכלום. אם יגיע עוד רכש בדמות דן מורי לדוגמא ועוד קשר מרכזי כל זה יחפה על החורים שיש בסגל כרגע. אבוקסיס מודע לחורים בסגל ואחרי ששנה שעברה היה תקציב של 20 מיליון, השנה הבעלים אמרו שהתקציב  אפילו יגדל.
בואו נראה. בנתיים אלמוג בוזגלו נראה כשחקן יוצא מן הכלל ואני נהנה ממנו מאוד, ואלסקיס וזובאס בהחלט זרים טובים ובני יהודה צריכה למצוא נוסחה לכך שהקבוצה תהיה מאוזנת עד הסוף.
במצב הנוכחי : תחרות על מקום 6-7, לדעתי יהיה פלייאוף. הרכש יגיע ואבוקסיס יעשה זאת שוב.
הפועל רעננה :
רעננה הביאה גורדן פושה, שחקן שהיה מלך השערים בהרצליה , ואני אומר עברת מקבוצה בשרון לעוד אחת בלי קהל ? מאיפה המוטביציה?
בכל מקרה זה רכש מצויין ואני בטוח שהוא יצליח באופן אישי. כקבוצה שלא יקללו אותי ברחוב אחוזה בעיר, אני לא פחות מחבב אותם. קבוצה משעממת ללא קהל, ללא מגרש , ללא כלום. מה שכן הפועל רעננה בנוער פשוט נהדרת ורק בגלל זה מגיעה להם שאפו. יש לרעננה מאמן חדש, לא מנוסה שנכנס לנעליים ענקיות של סילבס, שהצליח מעל ומעבר.
תמיד מהמרים נגדם ותמיד הם מפתיעים. השנה ההימור שלי תחתית. דודו אברהם המאמן לא שורד עד מחזור 10.
הפועל עכו:
ביג בלאגן. זה מה שעובר בקבוצה הצפונית ההזוייה הזו. כמה השקיעו בשביל לעלות, זרקו חצי סגל בשביל להביא שחקנים של דודו דהאן שעוזר לקבוצה. היו הרבה קטעים מגעילים בפתיחת העונה והייתה רכישה ולא הצליחה ואחר כך כן נמכרה, שוב כאב ראש, בלאגן.
יחסוך ממכם פרטים לוגיסטים כרגע זה נראה רע. קבוצה חלשה. היחידי שצד את עייני זה אלקרנוואי המושאל מבאר שבע. בחזות סמיר נאסרי, בביצועים בהחלט נראה שחקן. אמור להיות בהרכב ולרוץ חזק. עכו פה הרוויחה, גם עם הבלם עמית ביטון שנחשב להבטחה ואפילו הושאל להפועל תל אביב, והיה טוב. גל שיש, בן אז'ובל ורם שטרואס הצטרפו. שחקנים טובים אבל זה לא מספיק. שלומי דורה המאמן יודע שיהיה קשה מאוד להישאר בליגה.
ההימור שלי : ירידה, זה לא יהיה מהיר, אבל ירידה.
אחרונה וחביבה הפועל יובל נעים אשקלון:
מאמן טוטאלי, מנהל טוטאלי וללא ספק הנס של אשקלון. מה שיובל נעים עשה בכדורגל שלנו מהפועל עכו, הפועל רמת-גן והיום באשקלון זו סנסציה. קבוצה שנראת חלשה, יובל מוטיבטור ווינר מלידה, עומד במילה שלו ופשוט מצליח מכלום להשאיר אותם בחיים ובליגה.
השנה הוא בהחלט בונה סגל סביר ועם שנה שעברה מכלום הוריד את הפועל תל אביב, העונה הוא כנראה יעשה את זנ לאקסית מעכו.
 הימור שלי : שורדת, אבל בטח ובטח לא לפני  חודש מאי.
זה היה הפתיח לליגה השישית בטיבה באירופה, נתפלל לפחות 0-0 ו-0 חלוצים, קהל גדול, פחות גילויי גזענות וקהלים רבים בכל חלקי השנה, לרק עכשיו בהתחלה שחם. אין על הכדורגל שלהו, הוא לא הכי טוב אבל הוא שלנו.
שיהיה בהצלחה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort