אלירן עטר – החתיכה החסרה בפאזל הצהוב?

נדמה שבכל שנה חלון ההעברות בכדורגל הישראלי מספק סאגה חדשה: מאבק עיקש על כמה עשרות אלפי שקלים בין שני הצדדים, שחקנים שלא קשורים לפרשה משתרבבים והופכים חלק ממנה, ושחקן אחד שנמצא במרכז ולא יודע אילו מדים ילבש בעונה החולפת. אחרי שבתחילת השנה, מספר קבוצות נאבקו על החתמת עומר אצילי, הגיע תורו של אלירן עטר להיכנס לקלחת. אמנם מלבד מכבי תל-אביב אף קבוצה לא תרה אחרי השחקן שחתום אצל יעקב שחר לעוד שנתיים, אך הבאז התקשורתי סביב העניין לא נרגע בשבועות האחרונים.

העסקה שנראתה כסגורה מסרבת להיחתם, ומשני הצדדים עולים קולות של ייאוש. ספק אם מישהו האמין שעטר ילבש בעונה הבאה את מדי הירוקים של הקבוצה מהכרמל. אך, הספורט הישראלי והעולמי למוד מקרים בהם גם כשכל הצדדים רצו עסקה מסוימת, השחקן מצא את עצמו בצד השני של המתרס, תשאלו את דויד דה חאה שכבר קנה כרטיס למדריד ונשאר בסופו של דבר במנצ'סטר בגלל איחור של דקה בשליחת המסמכים. אך, השאלה המתבקשת לא צריכה להיות לאן מועדות פניו של החלוץ הישראלי, אלא האם אלירן עטר הוא החתיכה שחסרה בפאזל הצהוב שמרכיב ג'ורדי קרויף?

האם עטר הוא החתיכה החסרה בפאזל של קרויף? (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

פתיחת העונה של הצהובים טובה, לפחות לפי התוצאות. החבורה של קרויף ניצחה את ששת המשחקים באירופה והעפילה לפלייאוף, שם תפגוש את אלטאך האוסטרית. גם בזירה המקומית, לצהובים ניצחון ותיקו בגביע הטוטו. מכבי טרם הפסידה העונה בשמונת משחקיה ושמרה על שער נקי בשבע מהם. אך, חשוב לזכור כי עד כה לא נתקלה בקבוצה רצינית, וגם פאניוניוס היוונית שרבים חשבו כי תקשה על סגנית האלופה הישראלית לא הצליחה אפילו להבקיע. לפחות לפי מה שראינו עד כה, החוליה ההגנתית לא זקוקה לשינוי. עם זאת, החלק ההתקפי של הצהובים לוקה בחסר. אמנם מכבי כבשה עד כה 14 שערים (ממוצע של 1.75), אך כאמור מרבית המשחקים היו מול קבוצות שמכבי עדיפה עליהן בכמה רמות, ולכן יש לקחת את הנתון בעירבון מוגבל.

מוקדם יותר הקיץ, הצהובים איבדו את טל בן חיים. החלוץ המוכשר העדיף לוותר על המקום הקבוע בהרכב של מכבי, כדי לנסות ולהגשים את החלום האירופי. מכבי לא עמדה בדרכו, והוא חתם בספרטה פראג הצ'כית. מאז השאלה העיקרית בקריית שלום היא מי ייכנס לנעליו של החלוץ הפעלתן? אמנם בסגל של מכבי יש מספר לא קטן של חלוצים, כמו וידאר קיארטנסון, ארון שוינפלד, ברק יצחקי ושגיב יחזקאל שהגיע העונה, אך ברור לכל שקרויף רוצה להעמיק את הסגל לקראת העונה הארוכה העומדת בפתח. אחרי שמוקדם יותר השבוע הצטרף לקבוצה הבוסני, טינו סוואן סושיץ', מכסת הזרים של הצהובים כבר עומדת על חמישה. משמע מקום רק לעוד אחד.

אם בסופו של דבר, עסקת עטר תושלם, והחלוץ ילבש את המדים הצהובים, זו תהיה הקדנציה השנייה שלו בקריית שלום. עטר הגיע למכבי בשנת 2010 ושיחק בשורותיה שלוש עונות. בתקופה זו היה החלוץ המרכזי של הקבוצה, שיחק 96 משחקים והבקיע 53 שערים. עטר היה חלק מהקבוצה שהתחילה את השושלת של הצהובים, כשבעונת 2012/13 הבקיע 22 שערים, הוביל את מכבי לאליפות ראשונה בעידן גולדהאר, סיים כמלך השערים ונבחר לכדורגלן העונה. החלוץ היה בשיא כושרו, וניסה את מזלו באירופה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
עטר בקדנציה הקודמת שלו אצל הצהובים (youtube)

התחנה הראשונה והאחרונה של עטר באירופה הייתה סטאד ריימס, קבוצה צרפתית צנועה. עטר לא התאקלם ואחרי עונה וחצי, בה שיחק ב-23 משחקים והבקיע שני שערים בלבד, חזר לארץ הקודש. בתום מאבק בין מספר קבוצות, מכבי חיפה שמה את ידיה על החלוץ, תוך ציפייה שהוא יהיה המושיע שלה. עטר הפך להיות הסקורר המוביל של הירוקים, אך הדבר העיד יותר על החוסר בהתקפה של חיפה, מאשר על היכולת של עטר. החלוץ אמנם הסיר את החלודה מהליגה הצרפתית, אך הנתונים שלו היו בנסיגה, שכן ב-72 הופעות כבש 23 שערים.

עטר כבר לא ילד, ובפברואר חגג 30. מצד אחד, הוא מכיר את המערכת של הקבוצה שרוצה אותו. בשלוש השנים ששיחק בקבוצה הוא שם לב לשינוי שהכניס קרויף יחד עם צוותו למועדון. מצד שני, חלפו ארבע שנים מאז עזב את הצהובים, ודברים השתנו. מכבי לא זכתה בתואר בשנתיים האחרונות ומפלס הלחץ בקריית שלום עלה. אורך הרוח שהיה לקברניטי הקבוצה בתחילת התהליך, כבר פחות מאפיין את הקבוצה, והשנה יותר מכל התוצאות והחזרה לקדמת הבמה הכרחיים מתמיד.

בשנים הללו הכישרון והיצירתיות של עטר בחלק הקדמי של המגרש נשארו בעינם, אך החדות והיעילות הם לא כמו שהיו בעבר. עם זאת, קשה לשפוט את עטר בקבוצה הפכפכה כמו מכבי חיפה של השנים האחרונות. האמון שקיבל ממאמניו היה חצוי, ולעיתים דווקא אחרי תקופות טובות ירד לספסל ואף הוצא מהסגל. אין ספק שכרגע בשוק הישראלים אלירן עטר הוא האופציה הטובה ביותר עבור הצהובים. עם זאת, יכול להיות שבמחיר שחיפה מבקשת עליו (1.2 מיליון יורו), מכבי יכולה לנסות ולמצוא חלוץ זר צעיר שיעשה את טבילת האש הראשונה שלו לצידו של קיארטנסון, הבאנקר של מכבי בחוליית ההתקפה.

הירוקים מהכרמל קיבלו את עטר לאחר הגיחה הקצרה לאירופה (הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

עטר הוא חלוץ שצריך שחקנים טובים ויצירתיים לידו, כאלה שימצאו את הרגע הנכון כדי להציב אותו מול השוער, שירימו כדור מדויק לנגיחה ברחבת החמש ויחפשו אותו בכל התקפה מתפרצת. עם זאת, מי שראה את הצהובים מפתיחת העונה, וגם את מכבי של השנתיים האחרונות, יודע כי חוליית הקישור רחוקה מלהיות כזאת, בעיקר מול הגדולות. אם המצב בקישור יישאר בעינו, עטר ייאבד מהתכלית שלו כחלוץ מטרה, יהפוך מתוסכל והמספרים המצופים ממנו לא יבואו לידי ביטוי.

ובחזרה לשאלה מתחילת הכתבה, אין לי תשובה מוחלטת. אלירן עטר יכול להתאים לפאזל של מכבי, אך בשביל זה, הפאזל צריך קודם כל להתאים את עצמו לאלירן עטר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort