תמונת מצב: מה קורה עם קבוצות ליגת העל?

רגע לפני שריקת הפתיחה של משחקי גביע הטוטו, התיישבתי ובדקתי איפה עומדת כל קבוצה, איך הפאזל נראה כרגע, ומה ההערכה שלי לקראת העונה. פייר, התגעגעתי.

הפועל באר שבע

תכל'ס? ב"ש כבר לא מפתיעים אותי. כולנו ראינו את המשחק הגדול נגד לודוגורץ, כן, עוד משחק גדול בזירה האירופית, כששוב לא נתנו להם הרבה סיכויים. אבל ברק בכר יצר כאן קבוצה חזקה, כזאת ששוב פעם אנחנו רואים, לא תלויה בכוכב כזה או אחר. אפשר לומר שאחרי העזיבה של בוזגלו (אפרופו כוכב), הדרומיים "התחלשו", אבל עם נוואקמה, מליקסון ושאר החבורה שרצה כבר עונה רביעית, הכל נוצץ. תוסיפו לזה את קואנקה שהגיע, שחקן שגדל ב'לה מאסיה' של ברצלונה, ואת דן איינבינדר שנראה מעולה במשחקים האירופים, אפשר להבין שגם השנה האליפות כנראה תדרים.

אולי נוואקמה יהיה כוכב האליפות התורן? (חשבון הפייסבוק הרשמי של הפועל ב"ש)

מכבי ת"א

בצד הצהוב של ת"א בוצע השינוי הגדול ביותר. ג'ורדי קרויף – מנהל מקצועי OUT מאמן IN. זה הרכש הכי גדול שלה לדעתי. בסה"כ מכבי ת"א הייתה חייבת זעזוע, אחרי שנתיים עקרות. על המגרש הם איבדו את יוסי בניון, או אפשר לומר ויתרו, ולקישור הגיעו כריסטיאן באטוקיו האיטלקי, שהשמועה אומרת שהוא שחקן נפלא, ועומר אצילי, אחרי הגלייה לספרד, וכרגע עם המספר המחייב של ערן זהבי על הגב – 7. אבל, וזה אחד גדול, לפני בניון, הצהובים נפרדו הקיץ מהשחקן הישראלי המרכזי ביותר שלהם, טל בן חיים החלוץ. זה נכון שמאמצע העונה הוא לא כל כך התעסק בכדורגל, וזה נכון שיש האומרים שהוא 'אוברייטד', אבל אין ספק שמדובר בשחקן מוכח, עם מספרים לא רגילים, ואחד בכיר. בכיר מאוד. אז האם הם יתגברו על החלל שהשאיר? יש סיכוי גדול. האם הם שוב יסיימו רק בסגנות? אני לא חושב. האם עוד עונה ללא תואר תתקבל? אני ממש לא חושב. יהיה רותח בקריית שלום!.

עוד שנה בלי תואר לא תתקבל במכבי. (חשבון הפייסבוק הרשמי של מכבי ת"א)

בית"ר ירושלים

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סימן השאלה הכי גדול. מצד אחד, אלי אוחנה תפס את המושכות, שחקנים מרשימים הגיעו בדמות ז'אורז'יניו, בניון ועגייב. מצד שני, נתק מוחלט מדווח בין שרון מימר לאלי טביב, ומה לעשות, דן מורי הוא לא ראמוס. אז אם כבר נפרדתם מחסוס רואדה כי הוא עבר לברצלונה (אה לא?), וכבר היד נכנסה עמוק יותר לכיס, מה עם הגנה? מה שואשאש עשתה כאן בארץ לא הספיק? היו צריכים רביעייה בפרצוף כדי להבין?. בכל מקרה, יש סיכוי שהגנה כזאת תספיק לליגה שלנו, במיוחד כשהביאו מאשדוד את מיקי סירושטיין, שבעונה שעברה היה מבין האחראים שאשדוד תהיה במקום השלישי, אחרי ב"ש ומכבי ת"א בדירוג ההגנות. חלון ההעברות לא הסתיים, אבל מסתמן שכבר הרבה דברים מתחילים שם להירקב, ולא בטוח שעל המגרש. אז האם ישבר כבר מחסום המקום השלישי?.

מחסום המקום השלישי חייב להישבר! (חשבון הפייסבוק הרשמי של בית"ר י-ם)

מכבי פ"ת

אתם לא קניתם במכירת החיסול של לוזונ'ס איזה שחקן? כי דוס סנטוס, קוויאר, קניוק, דני עמוס ועוד כמה ברגים מרכזיים, כבר מזמן לא שם. אז האם יש סיכוי לקובי רפואה, לייצר עוד עונה גדולה במושבה? יש גם יש! אחרי שטעמנו מעט ממנור סולומון בסוף העונה שעברה, כנראה השנה ילד הפלא יזכה ליותר דקות. תוסיפו לזה את הרכש המרשים בדמותו של תומאס סיבוק, הבלם הצ'כי, שבשיאו היה הקפטן של בשיקטאש והנבחרת שלו. ואיך אפשר בלי ג'ואן מרסיאל, אח של. גיא מלמד כנראה לא ימשיך בכחול, אבל יובל אבידור ולידור כהן שבא בינואר, עתידים לשאת עליהם את ההתקפה. צפו לעוד עונה גועשת באם המושבות, ולא מצידו על עמוס לוזון.

מכבי פ"ת מודל 2017-18. (חשבון הפייסבוק הרשמי של מכבי פ"ת)

בני סכנין

ללא ספק, הקיץ המשעשע ביותר. קודם כל, בני סכנין התרחבה מעט, כשהוקמה קבוצה בליגת החופים, מטעם המועדון, שאפו לעבאס סואן. וכנראה שהחום בנתניה קצת השפיע על המועדון, כשהמחליף שהם הנחיתו ליוסי אבוקסיס, הוא לא אחר ממאמן ברזילאי. ז'אירו סווירסקי בשמו. קצת עירוני שגם הוא יהודי, אבל זה לא משנה לאבו יונס, שמעולם לא ישב עם מאמנו לשיחה, עד כשעתיים לפני חתימתו בקבוצה. מלבד מושבה ברזילאית שקמה לה, לאט לאט בצפון, הצטרפו גם זגורי וכליבאת להתקפה. בסה"כ, עוד עונה עם פלייאוף עליון תהיה הצלחה כבירה לסכנין, ואולי גם פזילה לאירופה. אם אני חושב שהם יסיימו בין שש הראשונות? מסוּפּקַני.

ביום שסווירסקי (שמאל) הוצג. נקווה שסכנין לא תיפול איתו. (חשבון הפייסבוק הרשמי של בני סכנין)

מכבי חיפה

אולי כי אני אוהד, או אולי כי שוב אני נאיבי, אבל אני חושב שהפעם העונה בכרמל תהיה טובה. וכשאני אומר עונה, אני מתכוון אחרי המחזור הרביעי. מצד אחד, אחרי עונה כזאת ביזיונית כמו שעברה, אין יותר נמוך לרדת. מצד שני, אולי דווקא יש?.
הרכש של מכבי חיפה הקיץ בהחלט נראה מבטיח (דז'ה וו). דוס סנטוס שבא מפ"ת או אופיר מזרחי ששב ארצה. קאיו הברזילאי או מאבוקה מנבחרת קמרון. אבל מצרכים טובים זה לא הדבר הכי חשוב, אלא מי שמבשל את התבשיל. גיא לוזון כרגע נמצא תחת זכוכית מגדלת, בגודל של סמי עופר. הוא קיבל הכל. גם את אלברמן ועמרי בן הרוש, ואולי את השובר שיוויון הגדול ביתר, מאור בוזגלו. אז שוב פעם יש רוחות של תקווה בכפר גלים, אבל המבחן אמיתי יהיה בליגה, ולא בשום מחנה אימון.

"זכוכית מגדלת בגודל של סמי עופר". גיא לוזון. (חשבון הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

עירוני ק"ש

קיץ די מעניין בקבוצה הצפונית ביותר שלנו. חיים סילבס הצטרף, מבין המאמנים היציבים שלנו בכדורגל. רכישות מאוד מעניינות הגיעו כמו האסלביינק (שוב, אח של), ראדיבוייביץ' המגן ודיניז הבלם. שובל גוזלן הצטרף סופית, וגם אבו עביד הגיע לחזק את ההגנה. בסה"כ, איזי שרקצי לא מעוניין בעונה 'פרווה' כמו בעונה שעברה, כשב'מאני טיים' הקבוצה שלו אפילו לא נכנסה לפלייאוף העליון. ההערכה שלי, כי ק"ש תוכל להשתחל השנה למקום השישי.

לא עוד פרווה בקרית שמונה!. (חשבון הפייסבוק הרשמי של עירוני ק"ש)

הפועל חיפה

הפועל חיפה חייבת כבר להידבק לצמרת. כסף יש שם. קהל יש שם. איצטדיון יש שם. קלינגר ירד לקווים סופית בסוף העונה הקודמת, אחרי שהבין שיואב כץ לא מעוניין במנהל המקצועי. הקיץ התחזקו הכרישים באלון תורג'מן, שנראה טוב בבני יהודה, ובנוסף גם צירפו את שוער נבחרת ליטא, שטקוס. תאמאש הרומני גם הגיע לחזק את ההגנה, ובואו לא נשכח את עדן בן בסט וחנן ממן. הצד הרע בתחילת העונה, הוא כל מה שקרא עם מאהרן לאלה, ואסור שזה ישפיע על הקבוצה. אם פלקושצ'נקו הצעיר המרשים ישאר, אני מאמין שהשנה זה אפשרי.

בן בסט חייב לקחת העונה את הפועל חיפה לגבהים חדשים. (חשבון הפייסבוק הרשמי של הפועל חיפה)

מ.ס. אשדוד

לא ברור מה קורה באשדוד הקיץ. ידוע שג'קי כבר לא נמצא ליד, וגם מכרו את סירושטיין ואור אינברום. אבל העזיבה של רן בן שמעון כנראה הייתה הקש ששבר. כרגע עומד על הקווים יוסי מזרחי, שלא רוצה להיות שנייה בתפקיד, וגם הוא מחפש עכשיו בנרות מאמן, אחרי שההכנה לעונה כבר נעשתה. מי יודע? קבוצות אצלנו עברו לפעמים התחלות יותר קשות, והשתפרו "תוך כדי תנועה". סיכוי מאוד גדול שאשדוד יאבקו חזק על מקומם בליגה הראשונה.

עונה לא פשוטה צפויה באשדוד. (חשבון הפייסבוק הרשמי של מ.ס. אשדוד)

הפועל רעננה

לא בטוחה בכלל. במצבה הנוכחי, הפועל רעננה של דודו אברהם בלי שוער ראשון, ועם סגל שחקנים שכנראה לא ירתיע הרבה הגנות בליגה. אדמוביץ' הצטרף לקבוצה, ששוב פעם תשחק בנתניה, כאילו לא מספיק שאין לה הרבה קהל. שמעון אבוחצירא, דור חוגי ופושה מתופקדים על מלאכת השערים, שנקווה שיגיעו יותר העונה. יובל שבתאי, שכבר הפך ל'סמל' רעננאי, גם בסופו של דבר עזב לפ"ת. לדעתי האישית, יורדת כמעט בטוחה.

רק בעזרת אמונה רעננה תשרוד את העונה הקרובה. (חשבון הפייסבוק הרשמי של הפועל רעננה)

בני יהודה

השכונה כבר הרבה זמן לא נראתה כל כך טוב. רק ממשחקי המוקדמות בליגה האירופית, השתכנעתי סופית שיוסי אבוקסיס מאמן גדול. בני יהודה שלו פשוט נראת קבוצה. אחרי כל הבלאגן של העונה שעברה, עם כל הפיטורים, הריבים וההשמצות, שגם הניבו גביע בסוף, העונה עוד לא התחילה, אבל כבר נראת טוב. ההצלחה בלשמור על זובאס, ביחד עם ואלסקיס שנראה מעולה, אז גם צ'יבוטה שבא מכפ"ס, מראה למה מכבי ת"א בחרה אותו לפני מספר שנים. אני חוזה משחקים בפלייאוף העליון עם התרנגול.

האם זה היה מזל או שבני יהודה חזרה לקדמת הכדורגל? (חשבון הפייסבוק הרשמי של בני יהודה)

הפועל אשקלון

אחרי סיום עונה מפוצץ באופי, אני חושב שהשנה יובל נעים יקפוץ מדרגה עם אשקלון. שנה רביעית כבר שהוא רץ עם כמה מהשחקנים, והשנה נוספו גם אלעד גבאי, טל איילה, עוז ראלי ושי חדד. אפילו שרון גורמזנו הגיע, אחרי עבודת סקאוט בכדורגל חופים. רודי חדד, אורמוש ואיינוגבה נשארים לעת עתה, וזה כבר נראה יותר טוב מהעונה שעברה. לטעמי הם לא יאבקו על הירידה, אבל גם לא יעשו פלייאוף עליון.

קואץ' נעים נראה יותר רגוע בשלב זה, מאשר אשתקד. (חשבון הפייסבוק הרשמי של הפועל אשקלון)

מכבי נתניה

המרעננת הרשמית! אין ספק שהתגעגענו לנתניה, שמקומה הטבעי הוא בליגת העל, ולא רק למגרשה. אחרי עונה שבה המועדון השתקם לגמרי, עלה על דרך המלך בלאומית, והוכיח שגם צמד מאמנים ישראליים יכולים להציג כאן כדורגל שמח. ברק בדש, ערן לוי, דני עמוס ודיא סבע הם רק חלק מהשמות בסגל של מועדון הפאר מהשרון, ולי אישית יש ציפיות מהם. ביום בהיר, דראפיץ' וברדה גם רואים איזה פלייאוף עליון.

וולקאם באק! (חשבון הפייסבוק הרשמי של מכבי נתניה)

הפועל עכו

בושה! בושה! ועוד פעם בושה!

זה נראה רקוב מההתחלה. מה שעוברים כרגע "המנודים" של הקבוצה, זאת המראה למי נמצא שם. מושיקו מישאלוף, גל אראל ודניאל בורחל הם רק עוד דוגמא למה אנחנו עדיין לא ברמה האירופית. אין בכלל מה להרחיב על הקבוצה, שגם נענשה על חוזים כפולים בהפחתת שלוש נקודות, יו"ר מורחק לשנה, ומאמן מורחק על תנאי – עוד לפני שהם בכלל עלו על הדשא. יש יותר מדי קולות שמי שמנהל את העניינים שם הוא דודו דהאן, סוכן השחקנים. הדג מסריח מהראש בעכו.

לדעתי, יורדת בטוחה!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort