מה שלא טוב להן טוב לנו

איסק קוואנקה , בוגר הלה מאסיה היה אחד הכישרונות הגדולים באקדמיה המפוארת של ברצלונה ואף הגיע לבוגרים , קיבל קרדיט מפפ ושיחק הרבה משחקים לצד הכוכבים הקבועים, אז איך שחקן מוכשר כמו קוואנקה הגיע לבאר שבע ?
התשובה פשוטה, חוסר מזל , הילד, שבינתיים כבר לא ילד , חווה קריירה לא פשוטה של פציעות חוזרות בברך ימין אבל כישרון עדיין יש והוא הראה את זה בגראנדה.

קוונקה, היהלום החדש של ב"ש (האתר הראשמי של ברצלונה)

אז אולי בארץ צריכים לחפש כמו באר שבע כי הכישרונות שמסוננים מברצלונה וריאל יותר ממתאימים ומוכשרים לליגה שלנו ויכולים להוות פקטור למשיכת קהל ושיפור הכדורגל הישראלי.

אז קיבצנו לכם מספר שחקנים שיכולים להקפיץ את הרמה ולגרום לנו להגיע למגרשים.

שם : ג'ובאני דוס סאנטוס
גיל : 28
עמדה : קשר התקפי
קבוצה נוכחית : ל.א גלקסי

ג'ובאני היה שחקן שמהרגע הראשון הבחינו בו הוא היה ניחן בשליטה אבסולוטית בכדור והזכיר במשחק שלו את רואלדיניו, אבל משהו בדרך הלך לאיבוד. הוא החל לעבור ממועדון למועדון בקצב מסחרר עזב את הקבוצה שגילתה אותו ועבר לטוטנהאם ומשם לליגה השנייה באנגליה ומשם לגלאטסראיי, ראסינג, מיורקה, ויאריאל ולבסוף נחת בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות והצטרף ללוס אנג'לס גלקסי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
דוס סנטוס עם רונאלדיניו (מארקה)

על אף הופעותיו המצויינות בויאריאל ג'ובאני החליט שלא לחתום על המשך חוזה ולחפש הרפתקה חדשה ובגדול הקריירה שלו די הלכה לאיבוד והוא יכל להיות בקבוצה הרבה יותר גדולה מעכשיו.
הייתי מעריך את השווי שלו במובנים של הליגה שלנו בערך לסכום ששולם על קיארטנסון לפחות אבל אפשר להיות בטוח שהוא שווה כל אגורה, ויכול להיות שקבוצות הצמרת יכולות ללטוש עיניים לכיוונו.

שם : ז'פרן סוארס
גיל : 29
עמדה : חלוץ קיצון / מרכז
קבוצה נוכחית : איופן (ליגת העל הבלגית )

ז'פרן שנולד בונצואלה ומשחק עבור נבחרת ספרד (טוב לא בדיוק משחק, אבל מקווה להמשיך לייצג אחרי הופעה בודדת), כמו הקודמים שלפניו סומן כאחד הכישרונות הגדולים של הלה מאסיה וקיבל קרדיט ענק מפפ שהתבטא בשיא בכיבוש השער החמישי במאניטה ההיסטורית על ריאל מדריד, אבל להבדיל מג'ובאני וקוואנקה כאן ז'פרן אף האריך את החוזה שלו לשנתיים בברצלונה ונקבע סעיף שחרור על סך 10 מיליון יורו. בדיעבד הוא עבר לספורטינג ליסבון ב-4 מיליון יורו ומשם לריאל ויאדוליד שם לא הרבה לשחק והדרך לאיופן הייתה קצרה.
ז'פרן אומנם רק עכשיו עזר לקבוצתו לעלות לליגה הראשונה בבלגיה אבל הוא יכול להתאים מאוד לקבוצות בארץ שמחפשות שחקן קיצוני ימני מהיר ,
העלות שלו לא אמורה לעלות על החצי מיליון יורו ואף פחות אבל הוא בהחלט שחקן כישרוני.

מבלגיה לישראל? ז'פרן (אס)

שם : סרג'י סאמפר
גיל : 22
עמדה : קשר אחורי
קבוצה נוכחית : ברצלונה

השחקן הכי צעיר ברשימה, קשר אחורי, שוב בוגר הלה מאסיה ואחד הילדים המבטיחים בדור הנוכחי ביחד עם שחקנים כמו דניס סוארס ומוניר .
ההבדלים בין סאמפר לשני חבריו הם סעיף השחרור וקבלת ההזדמנויות, מוניר עלה לבוגרים בתקופה שהיה חסר חלוץ עד שסוארז הגיע ולכן קיבל הרבה קרדיט לשחק כ"חלוץ 9", סוארס קיבל את ברכת הדרך של צ'אבי והוא לובש את החולצה מספר 6 של בארסה ומקבל המון הזדמנויות מהספסל ובמספר משחקים גם מההרכב, אצל סאמפר העניין יותר בעייתי מכיוון שהעמדה של הילד המוכשר הזה היא העמדה של סרז'י בוסקטס במגרש, אולי השחקן הכי יציב בברצלונה בעשור האחרון וכל משחק מציג יכולת מצויינת ולכן מתן ההזדמנויות שניתנות לו מאוד קטנות.
סאמפר הועבר לגרנאדה בעונה האחרונה בהשאלה והוא בהחלט יכול לייצב כמה מערכות קישור בליגה הבעיה היחידה היא עלותו שכן גראנאדה נאלצה לשלם 2 מ' יורו עבור השאלתו כשעל רכישה בכלל אין מה לדבר.

המכשול הוא המחיר, סאמפר (האתר הרשמי של ברצלונה)

שם : סרחיו קנאלס
גיל : 26
עמדה : קשר התקפי
קבוצה נוכחית : ריאל סוסיאדד

סרחיו קנאלס היה סמל למעבר מוקדם מדי וחד מדי לקבוצה גדולה, קנאלס החל את הקריירה המקצוענית שלו בקבוצת נעוריו ראסינג סאנטנדר ובה שיחק בעונה אחת לסירוגין בין הקבוצה המשנית לקבוצה הבכירה ובעונה השנייה כולה שיחק במדי הקבוצה הבוגרת ואף סיים עונה מכובדת לכל הדעות עם שבעה שערים ו-4 בישולים.
אנשי ריאל מדריד חשקו ביהלום הצעיר וכבר בפברואר של אותה עונה פורסם כי הנהלת ריאל מדריד שמה את ידה על הספרדי שעבר רשמית ב-2012 כנראה מוקדם מדי.

קנאלס במדי ריאל
PEDRO ARMESTRE/AFP/Getty Images

סרחיו הצעיר מיעט לקבל דקות ונבלע בתוך הספסל מפוצץ הכוכבים של ריאל ובאמת לאחר שנתיים יצא להשאלה של עונה בולנסיה אך לאחר אחד עשר מחזורים במדי העטלפים חווה פציעה קשה וגמר את העונה שבסופה, למרות הפציעה, נקנה ב-4.5 מיליון יורו, שם ערך 32 הופעות ולא הרשים וכך צנח המחיר שלו ל-3.5 מיליון יורו. הוא נקנה ע"י ריאל סוסיאדד במחיר הזה, ולמרות שסוסיאדד של העונות האחרונות נותנת פייט לקבוצות הגדולות אך עדיין קאנלס לא כל כך יודע מה מקומו בסגל וכנראה שיש מקום למעבר בקיץ הקרוב.
המחיר של קנאלס לא אמור להיות מופרח יותר ממה ששולם על מיכאל אוחנה או טל בן חיים (החלוץ) כך שהמספרים יכולים למשוך את בעלי הקבוצות הישראליות ולעשות מחטף של הספרדי.

שם : פדרו לאון
גיל : 30
עמדה : קשר ימני
קבוצה נוכחית : אייבר

פדרו לאון השם שמקושר לריאל מדריד והגיע אליה ברעש גדול והסתיים בקול מגמגם .
פדרו לאון היה אחד הצעירים הכי כשרוניים ומבטיחים גדל בריאל מורסיה ואף עזר להם לעלות לליגה השנייה בספרד לאחר שכבש 7 שערים ב-31 משחקים ומשם עבר ללבאנטה שם לא הרשים וכבש שלושה שערים בלבד ובסיום העונה הקבוצה ירדה לליגה השנייה בספרד .
אומנם פדרו לא ירד איתם ליגה הוא עבר לויאדוליד שם עבר עונת שיא עם שמונה כיבושים ו-9 בישולים (מלך הבישולים של ויאדוליד ורביעי בלה ליגה).

יכול להתאים כמו כפפה, פדרו לאון (אס)

משם עבר לחטאפה שיבחד עם צעירים מבטיחים כמו סולדדו ומנו דה מוראל לקחו את הקבוצה להישג שיא של מקום 6 וכרטיס לאירופה מה שהקנה לפדרו כרטיס לריאל מדריד אך משם הקושי רק החל , פדרו לא קיבל את הדקות להן הוא חשב שהוא מגיע וכבר בשנה שלאחר מכן עבר לחטאפה שוב בהשאלה ולבסוף חתם באייבר שם הוא ניראה מצויין עם 10 כיבושים ו-5 בישולים.
פדרו לאון עדיין עם המון כישרון ויכולת עילאית מול השער יכול לעזור לקבוצה כמו באר שבע באירופה או לחוסר יכולת של מכבי חיפה מול השער, מעט פתיחת ארנק והוא שלהם.

שם : אדריאנו קוריירה
גיל : 32
עמדה : מגן/קשר/קיצוני ימני , מגן/קשר/קיצוני שמאל
קבוצה נוכחית : בשיקטאש

ללא ספק אדריאנו הוא השחקן הכי מגוון ברשימה מבחינת היכולת לשחק בתפקידים שונים והוא משחק כמעט בכל המגרש .
הברזילאי החל את הקריירה בעיר הולדתו קורטיבה והוביל אותה לשתי אליפויות במדינת פרנה ומשם עבר לסביליה ב2005 ושם קבע מספר תארים קבוצתיים מרשימים בינהם גביע המלך , גביע אופ"א (שהפך לליגה אירופית), והסופר קאפ האירופי .
ב-2010 עבר אדיראנו לברצלונה והיה לשחקן משני אך כמו קסם בכל פעם ששחקן לא על המגרש אדריאנו במקומו בשל היכולת שלו להתאקלם בתפקיד ולשחק בכל עמדה אומנם הוא לא זכה להרבה קרדיט אך היה אפשר לראות שהוא היה כישרוני באופן יוצא מן הכלל.
לאדריאנו ניראה על המגרש כאילו הוא בכל מקום , מחפה על ההגנה ותוך שניות הוא כבר בצד השני מתקיף , מהיר וטכני מאוד עם רגל שמאל אימתנית .
בכדי להזכיר לקבוצות הישראליות ש"מבזבזות" על שחקנים כמו ניב זריהן ובן רייכרט סכומים של מיליון יורו ועוד , אדריאנו עבר לבשיקטאש תמורת 600 אלף יורו בלבד (!) , ובהחלט מחיר שכמעט כל קבוצה בארץ יכולה לעמוד בו.

אדריאנו, אמנם מבוגר אבל ורסטילי (אס)

אז כמו שראינו שוק העברות העולמי מתנהל עם סכומים מטורפים על שחקנים שאולי לא באמת שווים את זה ואפילו מכבי תל אביב פיזרה סכום חסר תקדים בכדורגל הישראלי על קיארטנסון אז אולי אם קבוצות יתמקדו טיפה יותר בשחקנים שלא מספיק טובים לבארסה וריאל אך בהחלט טובים לארץ ,אולי גם הקבוצות הישראליות וגם השחקנים המצוברחים יזכו לפריחה מחודשת דווקא בארץ הקודש.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort