ברוך השב וברוך הנמצא: השבוע המקסים של משפחת דגו

משפחת דגו חזרה לתודעה, לפחות בשבוע האחרון. זה התחיל ביום רביעי שעבר כשמסאיי דגו מונה באופן רשמי למאמן הפועל כפר סבא ובכך הפך למאמן ממוצא אתיופי הבכיר בהיסטוריה והמשיך ביום חמישי שעבר כשברוך, אחיו הבכור חתם בקבוצת נעוריו המתחדשת, מכבי עירוני אשדוד.

זה סיפור על שני אחים, ברוך דגו ומסאי דגו שני שחקנים שעברו בליגות הבכירות, האחד חתם במועדון נעוריו כשחקן פעיל למרות שרק אשתקד שיחק בליגת העל והשני שבגיל 31 מונה למאמן הפועל כפר סבא.

ברוך הנמצא: מסאי דגו הפך מעוזר מאמן למאמן בהפועל כפר סבא

ביום רביעי שעבר הודיעה הפועל כפר סבא שהיא ממנה את עוזר המאמן מאשתקד, מסאי דגו לאימון הקבוצה. זאת לאחר שפליקס נעים התפטר מהתפקיד. דגו, רק בן 31 קיבל את האחריות והפך בכך למאמן האתיופי הבכיר בהיסטוריה וכמובן שגם לאחד המאמנים היותר צעירים בכדורגל הישראלי.

דגו, מוצג כמאמן הפועל כפר סבא (צילום: דוברות הפועל כפר סבא)

ההתמכרות לכדורגל החלה במחלקת הנוער של הפועל תל אביב. מסאיי שיחק בעמדת הקשר ולא הצליח להשתלב בקבוצה הבוגרת של המועדון, לאחר מכן חתם במ.ס אשדוד וגם שם לא מצא את מקומו בהרכב, דגו ניסה להציל את הקריירה ובחר לרדת לליגה הלאומית ולשחק בהפועל רעננה וגם שם לא הצליח להשתלב ששותף ב-14 משחקים ובעיקר עלה מהספסל. עונה לאחר מכן חתם בהפועל ראשון לציון מהליגה הארצית דאז ורשם לזכותו עונה טובה, הוא כבש 4 שערים במדי הקבוצה מעיר היין ופתח באופן קבוע בהרכב הקבוצה שעלתה ליגה באותה עונה, גם בעונתו השנייה במועדון היה חלק בלתי נפרד מההרכב וכבש 5 שערים בקבוצה שסיימה במרכז הטבלה. עונה לאחר מכן, מסאי חתם במכבי הרצליה לצד תום מונד ואלן מסודי, שם המשיך דגו ביכולת הטובה שלו והמשיך גם בעונה לאחר מכן, לקראת סוף העונה מסאי סבל מפציעה קשה ולקח לו זמן להתאושש ממנה. הפועל אשקלון מהליגה הלאומית החליטה לקלוט את דגו והוא חזר למגרשים ולא הצליח להשתלב, כנ"ל בהפועל קטמון ירושלים בעונה לאחר מכן. מסאי דגו בחר להשאיר את הכדורגל כתחביב חתם בהפועל קריית שלום מליגה ג' תל אביב ושם החל את קריירת האימון שלו כשאימן את קבוצת נערים ב' של הפועל תל אביב. בעונה החולפת, סתיו שחם נתן למסאי דגו הזדמנות ומינה אותו לעוזרו של שרון מימר, מאמן הפועל כפר סבא דאז, רק לפני שבוע לאחר שמאמן הקבוצה פליקס נעים התפטר מתפקידו מסאי דגו מונה לאימון הקבוצה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הסיפור של מסאי דגו מזכיר במקצת את סיפורו של ברק בכר, שחקן שפחות הצליח וקיבל את הצ'אנסים מהממונים עליו, רק שעכשיו חובת ההוכחה עליו. דגו, קיבל על עצמו את תפקיד המאמן בקבוצת הפועל כפר סבא, קבוצה גדולה בכדורגל הישראלי עם היסטוריה מכובדת, כיום הירוקים משחקים בליגה הלאומית לאחר שירדו בעונה החולפת והמטרה העיקרית של מסאי דגו להחזיר את הקבוצה למקומה הטבעי, ליגת העל.

ברוך השב: ברוך דגו האח הבכור של מסאי חתם בקבוצת נעוריו, מכבי עירוני אשדוד.

ביום חמישי שעבר, מועדון הכדורגל המתחדש מכבי עירוני אשדוד הטיל פצצה בקרב חובבי הכדורגל, ברוך דגו (35) חתם בקבוצת נעוריו.

דגו במדי נעוריו (צילום: דוברות מכבי עירוני אשדוד)

כזכור, קבוצת האוהדים מכבי עירוני אשדוד הוקמה בשנת 2015 לאחר מחאה גדולה כנגד האיחוד שעל פי האוהדים כשל ונגד התנהלות הבעלים ומאחד הקבוצות המיתולוגיות הפועל אשדוד ועירוני אשדוד, ג'קי בן זקן. בעונתה הראשונה שיחקה בליגה ג' דרום ועלתה לליגה ב' דרום ב' מהמקום הראשון לאחר מאבק עיקש עם האדומים אשדוד (קבוצה שנוסדה באותה עונה ומזוהה עם הפועל אשדוד המיתולוגית) ועירוני שדרות. עונה לאחר מכן, בליגה ב' דרום ב', הקבוצה סיימה במקום הרביעי והגיעה לפלייאוף העלייה לליגה א', בגמר מחוז דרום נגד אור יהודה, הקבוצה הפסידה 2-1 לאחר 120 דקות ואיבדה את סיכוייה לעלות לליגה א'. כחלק מההכנות לעונת 2017/2018, ברוך דגו חתם כשחקן וינסה לעזור לקבוצת נעוריו המתחדשת לעלות לליגה א'.

עירוני אשדוד המתחדשת (צילום: מוטי קדוש)

ברוך דגו נולד ב-1982 באדיס אבבה שבאתיופיה ועלה ארצה לעיר אשדוד שם החל לשחק כדורגל במחלקת הנוער של מכבי עירוני אשדוד, כשהיה בן 16 עלה לראשונה לקבוצה הבוגרת ולאט לאט הפך לבורג משמעותי בקבוצה, גם לאחר האיחוד ברוך דגו המשיך את דרכו במ.ס אשדוד וכיכב בקבוצה. ניר לוין, מאמן מכבי תל אביב לא יכל להישאר אדיש ליהלום האשדודי והביא אותו לבלומפילד. דגו הצליח מאוד במכבי תל אביב איתה לקח אליפות ושלושה גביעי מדינה כשבעונת האליפות כבש 14 שערים ובישל 12 בכל המסגרות והוכתר לכדורגלן העונה של עיתון מעריב. גם בליגת האלופות, דגו זכור לטוב לאחר שכבש 4 שערים ונכון להיום הוא השחקן הישראלי הפורה ביותר  בליגת האלופות לאחר הקמפיין של מכבי תל אביב בעונת 2003/2004, למרות ההצלחה הקהל הצהוב האשים את דגו בעזיבה של אבי נמני ולחץ עליו לעזוב. עונה לאחר מכן, חצה את הכביש כשחתם בפועל תל אביב וכבר בדרבי הראשון של העונה, במסגרת גביע הטוטו דגו ספג קללות קשות מהקהל הצהוב. גם בהפועל תל אביב ברוך דגו הצליח במסגרות האירופאיות שכבש שערי ניצחונות מול גלאזגו ריינג'רס בשלב 32 הגדולות (בגומלין של אותה עונה, הפועל תל אביב הובסה והודחה) וחטאפה במסגרת של הבתים בעונת 2007/2008. עונה לאחר מכן דגו עזב למכבי נתניה ושוחרר מהר ומשם הגיעה לעיר ילדותו ולקדנציה שנייה במ.ס אשדוד שם לא הצליח להשתלב והושאל לנאה סלמיס הקפריסאית עם המאמן הישראלי שאיתו זכה באליפות המדינה עם מכבי תל אביב, ניר קלינגר. לאחר שלא הצליח בסלמיס ניסה את מזלו באפולון לימסול הקפריסאית וגם שם לא הרבה לשחק. דגו לא אמר נואש, שב לארץ להפועל רמת השרון וסייע לה להישאר בליגת העל, לאחר מכן ירד לליגה הלאומית ושיחק בראשון לציון, בשנת 2013 הצטרף לפרוייקט של הפועל אשקלון המתחדשת ועלה איתם עד לליגת העל, בעונה החולפת רשם לזכותו 17 משחקים שבהם שותף.

ברוך דגו בחר לרדת לליגה ב' לסייע לקבוצה המתחדשת שהיא בעצם קבוצת נעוריו לאחר שחתם אמר " שמח שעשיתי את הבחירה הזו וחזרתי לקבוצת נעוריי, תקופה הייתי בקשר רציף עם חברי ההנהלה, אני שמח שחזרתי לעירוני אשדוד,  אני מאמין שביחד נצליח להחזיר את עירוני למקום הטבעי שלה, מתרגש".

מי שהיה אחראי על השידוך למועדון היה חבר ההנהלה, שי אבו שסיפר כי מלבד האהבה למועדון נעוריו וסגירת המעגל, ברוך חשב על היום שאחרי הכדורגל וסביר להניח שיעסוק בנדל"ן "הגענו להבנות, גם בתחום הכדורגל, וגם מחוץ לתחום הכדורגל. הצעתי לברוך לחבור לתחום הנדל"ן עסק שהוא עסק בו בעבר, ואמרתי לו שאשמח לעבוד מולו בשיתוף פעולה, ברוך אהב את הרעיון. דבר נוסף ברוך בא נטו מאהבה לסמל, וויתר על הרבה כסף, מה שגם הרבה ניסו לטרפד את החתימה, הפועל מרמורק ניסתה להחתים אותו במחירים שהמועדון לא יכל לעמוד בהם, וברוך שיצא ענק עמד על שלו וראה גם את ההצלחה שיכולה להיות גם מחוץ למגרש, ברוך מאוד מתרגש לחזור ולא שוכח מאיפה התחיל את דרכו, ואמר שהוא יעשה הכל להחזיר את עירוני לימים הטובים, למרות שהיו לו מספר הצעות מליגה לאומית."

דגו עצמו מאמין שהוא יוכל לעזור לקבוצת נעוריו המתחדשת לעלות ליגה כבר העונה.

מלבד היותו שחקן פעיל, דגו ישמש כמאמן במחלקת הנוער של הפועל אשקלון לאחר לחץ האוהדים לשמר ולכבד את השחקן שנתן הרבה למועדון בשנים האחרונות.

זה סיפור על שני אחים, שלקחו על עצמם מבחן גדול וינסו לעלות ליגה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort