בפעם השנייה בתולדותיה: גרמניה אלופת אירופה לנבחרות צעירות

אחרי שני משחקי חצי גמר מדהימים, הערב אליפות אירופה לנבחרות צעירות הגיעה לסיומה עם הגמר הגדול בקראקוב בין גרמניה לספרד. הגמר יפגיש בין הנבחרת שזכתה בתואר 4 פעמים בהיסטוריה, ספרד, לבין גרמניה שהייתה לאלופת אירופה פעם אחת בלבד.

גרמניה עשתה משחק נהדר מול אנגליה בשלב חצי הגמר. הם עלו ראשונים ליתרון, אך בדקה ה-50 אנגליה הפכה את התוצאה ל-2:1. עשרים דקות אחר כך, הגיע שער השוויון של פליקס פלאטה ששלח את שתי הנבחרות המצוינות להארכה. אחרי 30 דקות נוספות לא נכבשו עוד שערים והמשחק נשלח לדו-קרב מהנקודה הלבנה. הגרמנים גברו על האנגלים בפנדלים ועשו סוג של שחזור היסטורי. דייבי סלקה נפצע מול אנגליה ולא פתח בהרכב הערב מול ספרד, דבר שנחשב לאבידה גדולה אצל המאמן קונץ. יום טוב של סרג' גנאברי, מקס מייר ומקסימיליאן פיליפ בהחלט יכול להביא הפתעה גדולה וניצחון לגרמנים על הנבחרת הצעירה הטובה ביותר בעולם.

כאמור, ספרד נחשבת לנבחרת הצעירה החזקה ביותר, וקשה לראות את גרמניה עוצרת את הריצה המטורפת של הספרדים. ספרד העפילה לגמר אחרי 3:1 ביכולת מקרטעת של הנבחרת עצמה, אך מי שהתעלה על עצמו ועל חבריו היה סאול ניגז, קשרה של אתלטיקו, שהכניע שלוש פעמים את ג'יאנלואיג'י דונארומה והעלה את ספרד לגמר בהופעת ענק. סלאדס הגיע לגמר עם גישה של "הרכב מנצח לא מחליפים". אותו הרכב בדיוק שפתח מול ה-"אזוריני" פתח הערב מול המאנשאפט וניסה להביא זכייה חמישית ביורו הצעירות.

הנבחרות הצעירות של ספרד וגרמניה נפגשו לאחרונה ביורו הצעירות לפני ארבע שנים, שנערך בישראל. ספרד ניצחה את גרמניה באיצטדיון נתניה משער של אלברו מוראטה בדקה ה-86. הזכייה האחרונה של ספרד ביורו אגב, הייתה באותו טורניר שנערך בישראל והסתיים עם ניצחון 4:2 בגמר על איטליה באצטדיון טדי.

מהלך המשחק:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מחצית ראשונה:

גרמניה הפעילה לחץ גדול על הנעת הכדור של ספרד כבר מהפתיחה ובדקה השלישית הגיעה הקרן הראשונה במשחק אחרי שארנולד בלם את אסנסיו. על אף העבודה ההגנתית הטובה של הגרמנים, שחקני הלה רוחה חטפו את הכדור פעם אחר פעם ולא אפשרו לגרמנים לעבור את החצי במשך דקות ארוכות, ספרד שלטה באופן אבסולוטי על כל חלקי המגרש. בדקה השישית מיצ'ל ווייזר היה עם הניסיון הראשון במשחק של גרמניה, כאשר חצי בעיטה חצי הרמה שלו הביאה קרן ראשונה גם לזכות הגרמנים. אחרי דקות פתיחה של הלם, הגרמנים הגיעו להזדמנות מסוכנת כאשר מקס מייר, מהשחקנים הנמוכים על המגרש, נגח כדור חזק מתוך הרחבה ומצא את עמוד השער של קפה.

עוד ניסיון של גרמניה למצוא את השער המוקדם הגיע מהרגל של ארנולד שבעט מכעשרים מטרים, אך לא מצא את המסגרת. ספרד הייתה מאוד קרובה לעלות ליתרון בגמר, אחרי שדני סבאיוס הרים כדור לרחבה והקטור ביירין נגח את הכדור קרוב מאוד למסגרת אך לא מספיק, 0:0 אחרי 13 דקות קצביות. בדקה ה-16 סרג' גנאברי מצא את הרשת החיצונית אחרי מהלך מדהים. הרכש החדש של באיירן מינכן עצר כדור ובנגיעה הפציץ את הכדור מהאוויר לצד הלא נכון של הרשת. גנאברי שוב קיבל הזדמנות לכבוש אך הבעיטה שלו אחרי ריבאונד מנגיחה של עצמו הייתה חלשה ונעצרה בידיו של השוער הספרדי.

סרג' גנאברי, היה אחראי על יצירת האיומים הראשונים של גרמניה (הטוויטר הרשמי של ההתאחדות הגרמנית)

בדקה ה-29, דאולופאו חטף כדור במרכז המגרש אך השתהה והסכנה חלפה, ניסיון של סבאיוס להכניס כדור לאסנסיו ברחבה נעצר אצל ההגנה הגרמנית המאורגנת. סאול, שכיכב בחצי הגמר מול איטליה, התעורר רק בדקה ה-33 כאשר בעט לכיוון השער אך סטארק בלם בעזרת גופו את הבעיטה של מלך השערים של הטורניר.

1:0 גרמניה חמש דקות לסיום המחצית הראשונה! מיצ'ל ווייזר נגח לשער במפתיע, טוליאן בישל. הצהוב הראשון במשחק נשלף לעברו של סאול. לאחר השער ספרד ניסתה לחזור למשחק ולבנות התקפות אך היכולת החלשה מנעה מהם להשיג את השוויון עוד לפני הירידה לחדרי ההלבשה.

מחצית:

גרמניה 0:1 ספרד (מיצ'ל ווייזר, 40)

קפה לא ראה את זה מגיע, ווייזר כבש את היתרון (הטוויטר הרשמי של ההתאחדות הגרמנית)

מחצית שנייה:

לא היו חילופים עם פתיחתה של המחצית השנייה. המחצית הראשונה הייתה מהרעות ביותר של ספרד בטורניר, גרמניה הובילה עליה בהחזקת הכדור, מספר המסירות ומספר האיומים, דבר שלא מאפיין אף נבחרת ספרדית בכל גיל. סלאדס החליט לעשות את החילוף הראשון חמש דקות בתוך המחצית השנייה. ג'וני קסטרו שנפגע במחצית הראשונה הוחלף על ידי חוסה גאיה, מגנה השמאלי של ולנסיה. גרמניה המשיכה עם המשחק האגרסיבי שלה ומהדקה ה-45 עד הדקה ה-52 חטפה שלושה כרטיסים צהובים. מקס ארנולד, האברר וסטארק נרשמו בפנקס של שופט המשחק.

סאול השתלט מצוין על כדור עומק של אסנסיו, הגיע להזדמנות טובה נוספת ובעט חזק, הבעיטה נהדפה על ידי פולרסבק לקרן. מנגד, בעיטה של ארנולד הלכה החוצה, 1:0גם אחרי 60 דקות, הספרדים נכנסו ללחץ. התקפה פנטסטית של הגרמנים הסתיימה בהצלה מדהימה של קפה, שוערה של בבילבאו, אחרי ניסיון של גנאברי להעלות את נבחרתו ל-2:0 בגמר. עוד ניסיון של גנאברי הלך הפעם לשמיים.

עשרים דקות לסיום, ספרד מתקשה ליצור מצבים (ההתאחדות הספרדית)

החילוף השני של ספרד שבהחלט היה נחוץ הגיע רק בדקה ה-72. סנדרו רמירז יצא ואיניאקי וויליאמס נכנס כדי לנסות לשנות את המצב. דני סבאיוס הגיע להזדמנות אדירה לקבוע את השוויון אך הבעיטה שלו, חזקה מאוד יש לומר, פגשה רק את שלטי הפרסומת ליד השער של פולרסבק. הקטור ביירין פתח מבערים בדקה ה-74 כאשר עבר כמעט מגרש שלם בחצי דקה, הניסיון לדאבל פס עם איניאקי לא היה מוצלח וספרד איבדה עוד הזדמנות.

פעולה טובה של ג'רארד דאולופאו הניבה קרן נוספת לאדומים שהסתיימה בלי איום אמיתי על השער הגרמני. בדקה ה-82 בוצעו שלושה חילופים. שניים אצל זו שנמצאת ביתרון ואחד, אחרון, בנבחרת ספרד. גנאברי והאברר הוחלפו באמירי וקוהר. מנגד בורחה מאיוראל החליף את מרקוס יורנטה. ספרד המאוכזבת התקשתה מאוד להגיע לאזור הרחבה לקראת הדקה התשעים של המשחק, וגם כשהיא הגיעה לשם המהלך האחרון של ההתקפה היה רע. הגבהה רעה של גאיה נחתה בידיים הבטוחות של פולרסבק שדאג למשוך זמן. סאול ניסה את מזלו בדקה האחרונה של תוספת הזמן עם מספרת שהלכה החוצה. הקשר של אתלטיקו סיים את הטורניר עם מלכות שערים אך ללא הדבר החשוב באמת – הגביע.

סיום: נבחרת גרמניה היא אלופת אירופה לנבחרות עד גיל 21 אחרי ניצחון מרשים על נבחרת ספרד! מיצ'ל ווייזר כבש את שער הניצחון! אכזבה עצומה של הספרדים שאיבדו את התואר אחרי טורניר מדהים.

חגיגה לבנה בפולין (UEFA)

הרכבים:

גרמניה: פולרסבק; טוליאן, סטארק, קמפף, גרהארדט; האברר (82, קוהר); ווייזר, מייר, ארנולד, גנאברי (82, אמירי); פיליפ (87, אוזטונלי).

ספרד: קפה; ביירין, ואייחו, מרה, ג'וני (50, גאיה); מרקוס יורנטה (82, מאיוראל), סאול, סבאיוס; דאולופאו, סנדרו (72, וויליאמס), אסנסיו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית