מצעד עשרת הגמרים הגדולים של ליגת האלופות

בשבת, גמר ליגת האלופות יפגיש את ריאל מדריד מחזיקת הגביע ושיאנית הזכיות (11) מול האלופה האיטלקית ב-6 שנים האחרונות, יובנטוס.

לפני עוד גמר שיכול להפוך להיסטורי זה הזמן להכיר ולהזכר בעשרת הגמרים הגדולים בתולדות המפעל:

 

במקום העשירי: ריאל מדריד-באייר לברקרוזן  2002

לברקרוזן הגיעה לגמר ליגת האלופות הראשון בתולדותיה ונגדה עמדה שיאנית הזכיות במפעל (8 זכיות ערב הגמר) ריאל מדריד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ראול העלה את ריאל מדריד ל-1:0 ולוסיו השווה מנגד כחלוף מספר דקות. לפני הירידה להפסקה זינדין זידאן, לימים מאמן ריאל מדריד, כבש את השער הכי יפה התולדות גמרי ליגת האלופות ואחד המרשימים בהיסטוריה של הענף כאשר בעט בעיטת יעף היישר לחיבוריי השער, גול שהכריע את ההתמודדות, 2:1 לריאל מדריד בסיום.

הוולה המדהים של זיזו (UEFA)

מקום תשיעי: הגמר הכי טרי במצעד שלנו הוא גם הדרבי האמיתי הראשון בגמר ליגת האלופות ריאל מדריד-אתלטיקו מדריד 2014

אתלטיקו מדריד שהגיעה לגמר כאלופת ספרד הטרייה וברצון עז לזכות בפעם הראשונה בגביע עם האוזניים הגדולות נתקלה בירביתה הנצחית ריאל מדריד שמגיעה היא בשביל לזכות באלופות בפעם העשירית בהיסטוריה.

הסיפור המעניין במשחק הגיע בתוך תוספת הזמן של המחצית השנייה כשאתלטיקו ביתרון 1:0 כשבדקה ה-93 כדור קרן הגיע לווינר הגדול של ריאל, הלוא הוא סרחיו ראמוס והבלם נגח את הכדור פנימה ושלח את המשחק להארכה. בהארכה אתלטיקו מדריד נפלה מהרגליים וחטפה עוד שלושה שערים והמשחק נגמר ב-4:1 שייזכר בזכות אותה נגיחה של סרחיו ראמוס שהביאה את התואר העשירי במספר לריאל(כעבור שנתיים בשחזור של הגמר ריאל קטפה את התואר ה-11 של המועדון).

ווינר. ראמוס בה ברגע האמת (UEFA)

במקום השמיני, ברצלונה- מנצסטר יויינטד 2009

ברצלונה של המאמן הרוקי, פפ גווארדיולה, הגיעה לגמר במטרה להשלים טרבל אחרי שזכתה באליפות ספרד ובגביע ומנגד, אלופת אנגליה ואלופת אירופה הנוכחית מנצסטר יונייטד.

לא בכל יום אנחנו זוכים לראות את שתי הקבוצות הטובות בעולם משחקות וזה אכן היה משחק מצוין בו בארסה גברה על יונייטד 2:0 וזכתה בטרבל (שלימים הפך לשישה תארים, הראשונה בהיסטוריה לעשות זאת).

בשורות היונייטד הצטיין כריסטאנו רונאלדו אבל הוא לא הצליח למצוא את הרשת. מנגד, אטו כבש את הראשון של בארסה ומצטיין המשחק, צ'אבי מצא את מסי בכדור גובה ומסי הכפיל בנגיחה שתזכר לדורות.

במקום השביעי: צ'לסי- מנצסטר יונייטד 2008

אולי לא המשחק עם הרמה הגבוהה ביותר אבל ללא ספק אחד הזכורים שבהם, הוא הגמר הכל אנגלי, הראשון בהיסטוריה של ליגת האלופות בין צ'לסי למנצסטר יונייטד. בו יונייטד ניצחה בדו קרב פנדלים 6:5 כשהרגע הזכור ביותר הוא ההחלקה הטרגית של ג'ון טרי שיכול היה לגמור את התמודדות הזאת ולבסוף מירר בבכי על כתף מאמנו הישראלי, אבהרם גרנט.

טרי מחליק ומונע מגרנט תואר (UEFA)

במקום השישי: ריאל מדריד-ריימס 1956

הגמר הזה הוא תחילתה של היסטוריה, מכוון שהוא לא אחר מהגמר הראשון אי פעם של ליגת האלופות. בגמר נפגשו ריאל מדריד אלופת ספרד וריימס האלופה הצרפתית.

הגמר שנערך בצרפת נפתח בסערה כשכבר אחרי כ-10 דקות ריימס הוליכה 2:0, כעבור 4 דקות אלפרדו די סטאפנו החזיר את ריאל למשחק ובדקה ה-30 הקטור מריאל השווה את התוצאה, במחצית הקבוצות יורדות לחדר ההלבשה ב-2:2.

במחצית השנייה הייתה זאת שוב ריימס שעלתה ליתרון 3:2 אך כחלוף כ-5 דקות ריאל שוב השוותה ובדקה ה-79 הפכה את התוצאה , 4:3 לריאל מדריד בסיום. התואר הראשון בהיסטוריה של ליגת האלופות הולך לריאל מדריד.

ריאל זוכה בגביע הראשון (UEFA)

במקום החמישי: בנפיקה ליסבון-ריאל מדריד 1962

בנפיקה, עם מאמנה היהודי המצליח בכל הזמנים, בלה גוטמן, פגשה לגמר את ריאל מדריד לקרב הגדולות של היבשת. כאשר ב-6 שנותיו הראשונות של המפעל לריאל מדריד יש 5 זכיות ולבנפיקה 1.

בדקה ה-18 פושקש האגדי מעלה את ריאל מדריד ליתרון 1:0 ובדקה ה-23 מכפיל את התוצאה, 2:0 לריאל. ז'וזה אגואס (25) ודומיסיאנו (33) השוו את התוצאה. בדקה ה-39 פושקש השלים שלושער ובירידה למחצית ריאל ביתרון 3:2. המחצית השנייה הייתה של אאוזביו הלא פחות אגדי וחבריו, מריו קולונה השווה את התוצאה ובדקה ה-64 אאוזביו השלים את המהפך. בדקה ה-69 אאוזביו סוגר את הסיפור עם 5:3 ענק לבנפיקה. זהו התואר האירופי האחרון של בנפיקה לאחר שפיטרה את מאמנה, בלה גוטמן. גוטמן "הטיל קללה" על בנפיקה כאשר אמר שהם לא יזכו בשום תואר אירופי ב-100 שנים הבאות. ומאז, בנפיקה הגיעה ל-5 גמרי ליגת האלופות ובכולם הפסידה.

במקום הרביעי:  ריאל מדריד – פרנקפורט 1960

1960, כשאמא שלי עוד בחיתוליה ואני לא קרוב לתכנון עדיין ובכל זאת, הגמר הזה ידוע לכל אוהד כדורגל ממוצע שנולד עשרות שנים לאחריו.

ריאל מדריד האגדית של די סטפאנו ופושקש מגיעה לאחר שהיא זוכה בכל ה-4 עונות הראשונות של המפעל ופוגשת בגמר את איינטרכט פרנקפורט שהייתה לנציגת גרמניה הראשונה בגמר ליגת האלופות. פרנקפורט, שלא הייתה אמורה להוות יריב אמיתי, באופן מפתיע, היא הראשונה לעלות על לוח התוצאות אבל אז די סטפאנו (שלושער) ופושקש (רביעיה) דורסים בדרך ל-7:3 עצום ולאחד המשחקים הטובים שנראו עד עצם היום הזה במשחקי גמר ובכלל אל מול כמות צופים שיא במשחקי הגמר של ליגת האלופות, כ-127,621 אלף איש ביציעי בהאמפדן פארק שבגלאזגו.

במקום השלישי: מילאן-ברצלונה 1994

מילאן שהגיעה למשחק הגמר בלי חלק משמעותי מההרכב שלה במטרה לא להפסיד שנה שנייה ברציפות בגמר לאחר ההפסד למארסיי. האיטלקים פגשו את ה'דרים טים' המפלצתי של יוהאן קרויף שבאו כפיבורטים ברורים להתמודדות. בפועל, המצב היה אחרת לגמרי. מילאן השפילה את ברצלונה באחת התצוגות הגדולות שנראו בגמר ליגת האלופות, בתוצאה של 4:0 מהדהד ולוקחת את הגביע הביתה לאחר הזכייה החמישית שלה בתולדות המפעל.

במקום השני והמכובד ממוקמם הגמר בין ליברפול למילאן 2005

"וואו!" היא המילה שמסכמת את מה שאירע בגמר בין ליברפול למילאן. ליברפול הגיעו לגמר הזה כאנדרדוג מובהק ובסיום המחצית הראשונה גם היה ברור למה.

החבורה של רפא בניטז ירדה למחצית בפיגור של 3:0 מוחץ לטובת מילאן. ליברפול עלתה למחצית השנייה ומחקה פיגור של שלושה שערים ב-6 דקות בדרך ל-3:3. משחק שהלך להארכה ופנדלים שבסיומו ליברפול חותמת את הקאמבק המרשים שלה ומסיימת עם הגביע הנכסף, וחמישי במספר של המועדון.

דודק עוצר את הפנדל של שבצ'נקו כדי להתחיל לחגוג (UEFA)

ובמקום הראשון…מנצסטר יונייטד-באיירן מינכן 1999

אז הנה אנחנו, הגענו למקום ראשון החגיגי בו נמצא אם כל הקאמבקים, מ.יונייטד מול באיירן מינכן.

כבר בפתיחת ההתמודדות באיירן עלו ליתרון מהיר של 1:0 ודאגו לשמור עליו כל ה-90 דקות, מה שקרה אחרי זה אף אחד לא ישכח, אבל לפני זה נחזור רגע לדקה ה-80 כאשר טדי שרינגהאם וסולשיאר עולים לשחק בשורות מנצסטר. ובקרן בדקה ה-91 אותה בעט דויד בקהאם ושגם השוער, שמייקל, עלה לרחבה וגם נגע בזמן המהלך בכדור שהגיע אל לא אחר מהמחליף טדי שרינגהאם וזה 1:1 הולכים להארכה. לא אם תשאלו את יונייטד. הדקה ה-93 שוב כדור קרן ושוב בקהאם זה שניגש לכדור, הפעם הכדור הולך היישר לראשו של המחליף השני, סולשיאר, והכדור נכנס! הקאמבק הושלם 2:1 למנצסטר הגביע שלהם.

סולשייר רגע אחרי שהכדור נכנס (UEFA)

האם נזכה לראות בגמר הקרוב משהו דומה לאחד המשחקים שהוזכרו כאן? אפשר רק לקוות שכן ואפילו יותר מכך. ובהצלחה לשתי הקבוצות ומי יתן והגמר הזה יכנס למצעד של שנה הבאה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort