זמן האקסים

4 אקסים הולכים להיפגש בקרב הטיטאנים הקארדיף בעוד יומיים, 2 לכל קבוצה – סמי חדירה וגונזאלו היגוואין שיחקו במדי הבלאנקוס, ומנגד, אלברו מוראטה וזינאדין זידאן לבשו בעבר את מדי הגברת. כל אלו הופכים את הגמר לפיקנטי ומעניין הרבה יותר, ומעבר, אלו לא "סתם" 22 גברים רצים אחרי כדור, הפעם זה אישי. בחרתי להתמקד בשני שחקנים – היגוואין ומוראטה.

הרווק הממוצע ישמח מאוד לחגוג מול האקסית שלו. לרוב אנחנו נוטרים טינה כלפיו/ה, ומבטי שנאה הם דבר שבשגרה כשאתה פוגש את הפושע/ת הארור/ה הזה/הזאת. ואם הייתה לנו את האפשרות לחגוג כשמשחקים נגדו, רובנו לא היינו חושבים פעמיים. אך בכדורגל זה שונה, ובמקרים כאלה יש צורך לחשוב גם שלוש פעמים כשמאות אלפי צופים עוקבים אחרי כל תנועה שלך.

היגוואין
קצת עליו – בן 29, ארגנטינאי, משחק ביובנטוס מאז הקיץ האחרון.
על התקופה עם האקסית – 2006 – 2013. הגיע בגיל 19 מריבר פלייט. הוא התחיל את הקריירה בריאל ביכולת סבירה למדי עבור ילד בן 18, אך הפריצה הגיעה שנתיים לאחר מכן כשהפך לחלוץ הראשון בקבוצה, ואז הוא זהר. פיפיטה הוא מסוג השחקנים שזקוקים לעקביות בהרכב הראשון, וכשהם מקבלים את זה, אתה תראה צדדים בהם שלא הבחנת בהם אף פעם. וזה מה שקרה לו. כך היגוואין המשיך במשך כמה שנים בריאל מדריד, שבהן הציג יכולת גבוה יותר משל בנזמה, עד שהפערים בינהם החלו להצטמצם ודקות המשחק התחלקו יותר ויותר שווה בין השניים. שניהם היו נחושים להיות החלוצים הפותחים באחת ממעצמות אירופה, איך היגוואין נכנע לתחרות, ועבר לדרום איטליה, לשחק בנאפולי.

ב-7 שנים בבירת ספרד, הוא שותף ב-264 משחקים וכבש 121 שערים, וראוי לציין שהוא היה הכובש המצטיין בעונת 2008-09 בליגה.

היגוואין בתקופתו הטובה בריאל (סקיי ספורט)

הפרידה – קשה. פיפיטה היגוואין אמר בעצמו בראיון לאחר הפרידה: "היו רגעים שבהם נהניתי ב(ריאל) מדריד, אך היו כאלה שפחות. אתה סובל כשאתה לא משחק הרבה, כאשר את הצריך לחלוק משחקים עם קארים בנזמה". פיפיטה לקח את הפרידה כל כך קשה, ואף אמר שבכה בעקבות זה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ה-"שנים שאחרי" –  3 עונות אדירות בנאפולי, שבהן כבש 91 שערים בכל המסגרות. גונזאלו חזר לעצמו מהר למרות הפרידה המהירה.

הגיע לאיטליה חזק מאי פעם (espn)

יובנטוס – הוא נמצא בכושר נהדר. הכובש המצטיין של הקבוצה בעונה הנוכחית בכל המסגרות, וזה נתון מרשים מאוד, בהתחשב שזוהי עונת הבכורה שלו בקבוצה, ושבתחילת העונה לפני שינוי המערך הוא נאלץ להתחרות על המקום בהרכב עם מנדזוקיץ' ודיבאלה.

הסיכוי שיכבוש בגמר – די גבוה. היגוואין הוא סקורר מהרמות הגבוהות ביותר, הוא מחזיק ב-30 שערים בליגת האלופות נכון לעכשיו, והוא יעשה הכל בשביל להעלות את המספר הזה. אבל, וזה אבל גדול, היגוואין ידוע לשמצה ביכולת הפושרת למדיי שלו במעמדים גדולים. ההימור שלי – 40% שיכבוש.

האם הוא יחגוג? – לדעתי כן. בכל זאת, עברו הרבה שנים מאז ימיו בבירת ספרד, וזה לא משחק ידידות בטורניר סוג ד' בסוף העולם שמאלה. זה גמר ליגת האלופות, מעמד מרגש ויהיה קשה להדחיק את הרגשות במצב כזה.

בנוסף, המפגש של היגוואין עם בנזמה יכול להיות מעניין, ואפילו מעט אלים. נקודה ששווה לשים לב אליה.

האם הוא יכבוש? (צילום מסך יוטיוב)

מוראטה

קצת עליו – ספרדי, בן 24, משחק בריאל מאז הקיץ האחרון.

על התקופה על האקסית – 2014-2016. נרכש מריאל מדריד, שרצתה להשאיל אותו אך לבסוף הוא נמכר עם סעיף החזרה. הוא קיבל מקום דיי קבוע בהרכב בעונתו הראשונה, והשילוב שלו עם קרלוס טבס עשה פלאים ליובנטוס, כבש בחצי כמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד והעלה את יובנטוס לגמר, שגם בו הוא כבש. עונת בכורה פנטסטית, שבה הוא בנה לעצמו שם של שחקן שמגיע למשחקים גדולים. אבל כל האגדה הזאת קרתה בעונה הראשונה. ואז עבר עליו חלון העברות רע. הברגים המרכזיים בקבוצה עזבו, ובינהם הפרטנר שלו לחוד – קארליטוס טבס. בלעדיו מוראטה זה לא אותו מוראטה. ומעבר לזה, שהזיק לו מספיק, הגיעו דיבאלה, ילד הפלא של פלארמו, ומנדזוקיץ' עם רעב כבד ורזומה מרשים, ש"גנבו" לו הרבה דקות משחק. את העונה הזאת הוא סיים עם 12 שערים בלבד, לעומת העונה הקודמת שבה כבש 15 שערים בכל המסגרות.

מוראטה ביובנטוס (goal)

הפרידה – לא שגרתית. הוא חזר בעקבות סעיף רכישה, ולמרות שייתכן שיכל לעצור את המהלך, הוא בחר שלא. לאחר מכן, הוא גם אמר שהוא שמח לחזור לריאל מדריד, ושזה הבית שלו. נראה שחוץ מבדקות המשחק, שכן הוא יושב הרבה על הספסל בריאל מדריד, הוא לא התוודה על רגשות חרטה, געגוע עז או חיבור נפשי חזק לקבוצה כמו היגוואין.

ה-"שנים שאחרי" – ריאל מדריד – האמת, שעברה רק שנה, ולמוראטה יש מקום כמעט קבוע בספסל, למרות שכאשר הוא משחק הוא משחק נהדר. נושא שנוי במחלוקת. כמעט ובכל משחק הוא עולה מהספסל, ולפעמים גם פותח. אם מסתכלים על נתונים יבשים – הוא שותף ב-42 משחקים העונה, ולמעלה מ-20 הם מהספסל. בנוסף, שנותיו ביובנטוס זיכו אותו בזימון ראשון לנבחרת הבוגרת לקראת יורו 2016 ומוקדמות המונדיאל.

משחק טוב אבל לא פותח (goal)

הסיכוי שיכבוש בגמר – לא גבוה בכלל. כנראה שבנזמה יפתח, וגם אם אלברו יפתח בהרכב הראשון, ישנם הרבה סוקררים שסיכוייהם לכבוש יותר גבוהים משלו. אבל מוראטה זה שחקן של משחקים גדולים, בעיקר בליגת האלופות, אז אני אתן לו סיכוי של 30%, מכיוון שהוא כבר מכיר את המעמד.

האם הוא יחגוג? – לפני שנה הוא עוד לבש את מדי הגברת הזקנה. לדעתי, הוא בחיים לא יחגוג בפני אוהדי יובנטוס שתמיד אהבו אותו, מהרגע הראשון.

לדעתך, האם מוראטה יזכה למקום בהרכב הפותח בריאל? האם יקרה משהו מעניין במפגש בין בנזמה להיגוואין? או שאולי מוראטה יכבבשו כמו שעשה בגמר ליגת האלופות לפני שנתיים? ומי מהאקסים יכבוש נגד המועדון הישן שלו? שתפו אותנו בתגובות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort