אל אל ישראל

שנות ה-60 וה-70 היו מוצלחות מאוד מבחינתה של נבחרת ישראל בכדורגל, ההעפלה למונדיאל 1970 במקסיקו הינו עד היום ההישג הגדול ביותר של נבחרתנו. אך שש שנים קודם לכן בשנת 1964 נערכה כאן בישראל אליפות אסיה, בה לקחו חלק רק 4 נבחרות בלבד ביניהן ישראל (המארחת כאמור).

השיטה הייתה שהנבחרות משחקות בבית 1 כאשר כל קבוצה תשחק מול יריבותיה פעם אחת בלבד, כמו ליגה בעלת 3 משחקים לכל נבחרת. מי שהגיעו ארצה היו נבחרות הודו, דרום קוריאה והונג קונג וכל אחת מהן פגשה את ישראל פעם אחת כשמי שעומד על הקווים של נבחרתנו היה יוסף מרימוביץ' כאשר מלך השערים של הטורניר ושל הנבחרת היה מורדכי (מוט'לה) שפיגלר כשלזכותו 2 שערים. במשחק הראשון פגשה הנבחרת את הונג קונג באצטדיון רמת גן, ויצאה מנצחת בתוצאה של 1-0 ובמקביל ניצחו ההודים את דרום קוריאה 2-0. המשחק השני של הנבחרת היה מול הודו בבלומפילד ושוב יצאה עם ידה על העליונה בניצחון מרשים 0-2, ואת המשחק שסגר את הטורניר מבחינתה של ישראל היא פגשה את דרום קוריאה, ברמת גן שם ניצחו חניכיו של מרימוביץ' 2-1 וזכו להניף את גביע אסיה רגע לפני שעזבו את ההתאחדות האסייתית ועברו לשחק באירופה.

כיום כאשר הנבחרת שלנו מלאה בכישרונות עולים בקבוצות השונות בארץ, הם אינם מצליחים להשתקע בדרך קבע בהרכבה של ישראל עקב אמונה יתרה בליגיונרים שלא מספקים את המספרים בדומה לקבוצותיהם, יש רק דרך אחת שאפשר להחזיר את נבחרת ישראל להיות שוב בדרג 3 ואולי אפילו דרג 2 כל מה שצריך לעשות הוא להצעיר את הנבחרת בתוספת של 3,4 שחקנים בעלי ניסיון וחניכיו של אלישע לוי יוכלו לקרוא תיגר על הכרטיס לטורניר יורו 2020, והנה הסגל שעליו צריך לבנות את הנבחרת לשנים הבאות.

שוער: עומרי גלזר (מכבי חיפה)

נכון שוערה של מכבי חיפה אמנם לא הציג כדורגל גדול בעונה הנוכחית, אך מה אפשר לצפות משוער בן 20 שכל שחקני ההגנה שלו היו כמו מסננת.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
השוער הצעיר של מכבי חיפה בהחלט יכול להיות תוספת נהדרת לקמפיין של הנבחרת. (עמוד הפייסבוק של עומרי גלזר)

מגן ימני: דור אלו (הפועל באר שבע)

המגן שיעבור בתחילת העונה הבאה ממכבי פתח תקווה להפועל באר שבע, יהיה בטורניר המוקדמות בן 25, והוא אחד המגנים הטובים שגדלו כאן בשנים האחרונות הוא ניחן במהירות טובה, הרמות מדוייקות, ובעיטה נפלאה אין ספק שאם באר שבע תיתן לו קרדיט בעמדת המגן לא רק הם ירוויחו בענק, אלא גם נבחרת ישראל.

דור אלו חוגג שער בדרך לכבוש גם את בירת הנגב ובתקווה שגם את נבחרת ישראל. (עמוד הפייסבוק של דור אלו)

בלם: עאייד חבשי (מכבי חיפה)

לחבשי שעדיין לא מוצא את מקומו במדי הירוקים יש פוטנציאל להיות אחד הבלמים הגדולים בארץ, הוא יהיה רק בן 23 בתחילת הטורניר וכבר תפס את מקומו כבלם ראשון בנבחרת הצעירה, שם סיפק משחק הגנה מרשים במוקדמות, ואין ספק שעוד שחקן לידו ברמה גבוה יוכל לשדרג את הנבחרת וגם את מכבי חיפה שמחפשת בלם בנרות.

הבלם הצעיר רשם כבר לא מעט הופעות לזכות הנבחרת הצעירה אולי יתפוס גם את המקום בבוגרת. (קרדיט: וסים מוואסי)

בלם: רמי גרשון (גנט)

אמנם לא מדובר בשחקן צעיר כאשר יתחיל טורניר המוקדמות גרשון כבר יהיה בן 29, אך עם ניסיון אירופי שכולל ליגת אלופות יכול הבלם/מגן לשדרג את חבשי לצידו ולעזור לנבחרת ישראל להילחם על הכרטיס ליורו 2020.

אין ספק שגרשון יכול לתרום את היכולות שלו והניסיון שלו. (עמוד הפייסבוק של רמי גרשון)

מגן שמאלי: אורן ביטון (הפועל באר שבע)

עוד שחקן שעשה את הדרך מהצפון הרחוק לבירת הנגב הוא אורן ביטון רק בן 22 וכבר שילמה בעבורו אלונה ברקת 2.8 מיליון שקלים ואין ספק שהגנת באר שבע התחזקה באופן משמעותי וכנראה שביטון סלל את דרכו של תורג'מן אל מחוץ להפועל באר שבע ואת הדרך שלו לנבחרת ישראל.

קשר אחורי: דוד קלטינס (בית"ר ירושלים)

מה עוד נספר ומה עוד נאמר על הילד המוכשר הזה שגדל במחלקת הנוער של הירושלמים, קלטינס נחשב כדבר הבא בכדורגל הישראלי, וכבר מושך את עינייהם של מכבי תל אביב, שרוצה לשים עליו את ידם. קלטינס הוא שחקן שלא משנה איכן תציב אותו על המגרש הוא ייתן את כולו למען הקבוצה הוא מאוד שקט וצנוע וזה מה שיכול להביא אותו לגדולות.

דוד קלטינס כבר לא עוד שחקן בליגה אלא הדבר הגדול הבא. (קרדיט: ליאת אבשלומי, גלריית התמונות של בית"ר ירושלים)

קשר התקפי: מיכאל אוחנה (הפועל באר שבע)

כמו רבים אחרים שהיו בעבר כוכבים גם מיכאל אוחנה גדל באשדוד ועשה דרך ארוכה ויפה בכדי להגיע לאלופת המדינה, ואף סיפק שער אדיר מול מכבי פתח תקווה שהזכיר את דניס ברגקאמפ הגדול, אין שום עוררין על זה שברקת ששילמה סכום גבוה בכדי להנחית אצלה את היהלום של אשדוד נהנת ממנו עד כה, ועם עוד קצת ניסיון גם נבחרת ישראל תהנה משחק נהדר.

מיכאל אוחנה לצידם של חבריו לנבחרת. (עמוד הפייסבוק של מיכאל אוחנה)

קשר כנף ימין: (עומר אצילי)

כרגע לא ידוע איכן ישחק הקשר אבל אין ספק שהוא אחד השחקנים הטובים שיעזרו לנבחרת ישראל אם רק יבחר בקבוצה הנכונה בשבילו לשחק ויחזור לכושר. הוא רק בן 24 וכל הקריירה שלו עוד לפניו ואולי עונה או שתיים טובות בקבוצה שבא יבוא לידי ביטוי, תביא לו מקום בנבחרת ישראל והוא יוכל לתרום את מה שיש לו ברגליים.

אצילי שעתידו לא ידוע אמור להיות אחד מעמודי התווך של הנבחרת. (עמוד הפייסבוק של עומר אצילי)

קשר כנף שמאל: דור מיכה (מכבי תל אביב)

דור מיכה שיהיה בן 26 בתחילת המוקדמות בהחלט ראוי לקבל זימון לנבחרת הלאומית ועליו לבנות את הנבחרת, כשהוא המוציא העיקרי לפועל של מכבי תל אביב, ואחד האהובים בקרב האוהדים אין שום ספק שאיתו נבחרת ישראל יכולה להשיג תוצאות שימקמו אותה חזק בקרב על הכרטיס לטורניר הנחשב.

חגג שלוש אליפויות עם מכבי תל אביב ואמור לשמש כעמוד התווך השני של הנבחרת הבוגרת בצוותא עם אצילי. (עמוד הפייסבוק של דור מיכה)

חלוץ: מוחמד עוואד (מכבי חיפה)

עוואד הוא מסוג החלוצים שלא מפסיק להתרוצץ על המגרש, הוא יורד לעזור בהגנה וגם נלחם בחלק המגרש של היריבה בכדי להשיג את הכדור, הוא עושה הרבה מאוד תנועה ללא כדור ומכסה שטחים ובגלל זה הוא כבש 30 שערים בעונה החולפת בליגת הנוער, ועוד שער ובישול מול בית"ר ירושלים. יוכל להביא לידי ביטוי את כישוריו בעזרת חוליית הקישור כאשר הוא יפתח את המשחק עם פריצותיו לאזורים מתים.

מכונת שערים ללא ספק חלוץ העתיד של הנבחרת. (עמוד הפייסבוק של מוחמד עוואד)

יונתן כהן: (מכבי תל אביב)

אמנם היה כהן מושאל לבני יהודה העונה אך היה אחד החלוצים הטובים בליגה, פעולותיו הרבות תרמו רבות לכתומים והוא היה אחד הפקטורים לכך שהקבוצה זכתה בגביע המדינה לאחר 36 שנים, וגם בכרטיס לאירופה. בעונה הבאה הוא יחזור לסגלה של מכבי תל אביב ויהיה מעניין מאוד לראות האם ישתלב יונתן כהן בהרכב של קרויף והמאמן שיגיע.

כל אלו הם שחקני העתיד של הנבחרת הלאומית ובתוספת של מנור סולומון וגידי קאניוק ממכבי פתח תקווה, עמית זנטי ונטע לביא ממכבי חיפה, ניב זריהן מהפועל באר שבע ועוד מספר ליגיונרים כגון ערן זהבי, בירם כיאל, אלמוג כהן ועוד תוכל נבחרת ישראל להעפיל אולי לראשונה לטורניר היורו, ופעם השניה בהיסטוריה לטורניר גדול, רק ככה אפשר לשחזר את זכייתה של נבחרת ישראל באליפות אסיה (למרות שהמשימה קשה בהרבה).

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort