הגביע הוא אדום: ארסנל מנצחת את צ'לסי וזוכה בגביע

כולם דיברו על הדאבל המתקרב של צ'לסי, על העונה הלא טובה של התותחנים ועל החלפתו של ארסן ונגר, אך המאמן הצרפתי השתיק הערב את המבקרים והביא לארסנל את הגביע ה-13 בתולדותיה. ארסנל הייתה עדיפה על צ'לסי כמעט בכל שלבי המשחק וראויה להניף הערב את הגביע. אלכסיס סאנצ'ז כבש כבר בדקה הרביעית את שער היתרון השנוי במחלוקת. דייגו קוסטה השווה את התוצאה בדקה ה-78, אך דקה לאחר מכן ארון ראמזי כבש את שער הניצחון. הבלוז שיחקו בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-68 בגלל הרחקה של ויקטור מוזס.

חגיגה של התותחנים עם הקהל הנהדר שהגיע לוומבלי (the guardian)

לפני המשחק:

RELATED POSTS

אחרי שביום הראשון נערך המחזור האחרון בפרמייר-ליג, עיני הבריטים יופנו הערב לגמר הגביע בוומבלי. צ'לסי שזכתה באליפות רוצה לזכות בגביע ולהשלים דאבל שני בהיסטוריה. מנגד, ארסנל שלראשונה מזה 20 שנה לא סיימה בין ארבע המוליכות, ולא קיבלה את הכרטיס לליגת האלופות רוצה להמתיק את הגלולה. שתי הקבוצות מגיעות בכושר נהדר. צ'לסי סיימה את העונה עם שבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות שבלם את סיום העונה האדיר של טוטנהאם, יריבתה למאבק האליפות. ארסנל השיגה חמישה ניצחונות רצופים שבסופו של דבר לא הספיקו כדי לעקוף את ליברפול.

הבלוז זוכים באליפות בשבוע שעבר (הטוויטר הרשמי של צ'לסי)

שתי הקבוצות נפגשו העונה פעמיים. בכל אחד מהמפגשים הקבוצה הביתית ניצחה בקלות: התותחנים ניצחו 0:3 באמירויות והבלוז 1:3 בסטמפורד ברידג'. בדרך לגמר צ'לסי חלפה של שלוש יריבות מליגות נמוכות, אך ברבע הגמר נאלצה לחלוף על יריבה קשה בדמות מנצ'סטר יונייטד, ובחצי הגמר הדיחה את סגניתה טונטנהאם. מנגד, מלבד מפגש עם סאות'המפטון, בארבעת השלבים הראשונים התותחנים לא נתקלו ביריבה מהפרמייר-ליג. בחצי הגמר פגשו את מנצ'סטר סיטי ויצאו כשידם על העליונה.

לשתי הקבוצות מאזן טוב בגמרי גביע. לצ'לסי זו תהיה ההופעה ה-12, כשבאמתחתה שבע זכיות. ואילו, ארסנל היא שיאנית ההופעות בגמר, כשזו תהיה ה-20 בתולדותיה. כשמתוך 19 ההופעות הקודמות זכתה ב-12 גביעים. הגמר האחרון בין השתיים נערך בעונת 2001/02 כשארסן ונגר זכה בו. לארסנל יש חמישה ניצחונות רצופים בגמר הגביע, ואילו לצ'לסי ארבעה. מי תעצור את הרצף למי את הרצף ותוסיף גביע נוסף לארונה?

הזכייה של ארסנל בפעם האחרונה שבה שתי הקבוצות הללו נפגשו בגמר (metro)

מהלך המשחק:

דקה 5: 0:1 לארסנל. רגע שנוי במחלוקת בוומבלי. אלכסיס סאנצ'ז קיבל את הכדור מארון ראמזי והחזיר לו כדור עומק לתוך הרחבה. הוולשי שהיה בעמדת נבדל לא נגע בכדור והצ'יליאני בעצמו הספיק להגיע לכדור כדי להכניע את טיבו קורטואה. התותחנים שמחו, אך השופט פסל את השער בטענה לנגיעת יד של אלכסיס בתחילת המהלך וגם בגלל המעורבות של ראמזי בשער. עם זאת לאחר התייעצות עם הקוון אישר השופט את השער. איזה פתיחה חלומית לארסנל!

ארסנל חוגגת שער מהיר בוומבלי (telegraph)

דקה 13: גם אחרי השער המוקדם, שחקניו של ארסן ונגר מכתיבים את קצב המשחק. שמונה דקות אחרי שכבש את שער היתרון, מלך שערי הקבוצה בליגה ניסה את מזלו מחוץ לרחבה עם בעיטה חזקה שפספסה את המסגרת.

דקה 15: שוב סאנצ'ז היה במרכז המהלך. הצ'יליאני הכניס כדור מצוין למסוט אוזיל שהקפיץ מעל טיבו קורטואה, אך לרוע מזלו גארי קייהיל הרחיק מהקו.

אוזיל מאוכזב אחרי שכבר ראה את הכדור השני ברשת (הטוויטר הרשמי של ארסנל)

דקה 19: קרן של התותחנים פגשה את ראשו של דני וולבק שעם ניתור מצוין הקדים את ההגנה של הבלוז ונגח את הכדור לקורה של קורטואה, ראמזי שעמד ליד הקורה ניסה לדחוק את הכדור עם ראשו לרשת אך הזווית הייתה קשה והכדור יצא לחוץ. ארסנל קרובה מתמיד לשער השני, צ'לסי עוד לא הגיעה לוומבלי.

דקה 28: סופסוף צ'לסי נכנסה למשחק. כדור עומק של פדרו מצא את דייגו קוסטה שתוך כדי מאבק עם הולדינג שחרר בעיטה חזקה שנעצרה ע"י אוספינה. קרן לצ'לסי.

ההזדמנות הטובה ביותר של צ'לסי במחצית הראשונה (the guardian)

דקה 30: קרן לא טובה של צ'לסי הובילה להתקפה מתפרצת של ארסנל בהובלת אלכסיס סאנצ'ז. הצ'יליאני  העביר כדור לדני וולבק באגף השמאלי. חילופי מסירות בינו לבין הקטור ביירין הביאו את האנגלי המצוין לאחד על אחד מול קורטואה, הכדור שלו עבר את השוער הבלגי, אך לא היה מספיק חזק ושוב קייהיל הרחיק את הסכנה.

דקה 32: התקפה נוספת של התותחנים הסתיימה בבעיטת יעף של גרניט ג'אקה מחוץ לרחבה. קורטואה היה עירני והדף לקרן.

דקה 39: פדרו קיבל כדור מצוין מהזאר בתוך הרחבה ובעט כדור חזק מעל השער של אוספינה.

דקה 45: השופט שרק לסיום המחצית הראשונה. ספק אם מישהו האמין שכך ייראה המשחק. צ'לסי שהייתה הקבוצה הטובה ביותר העונה באנגליה בקושי הגיעה להזדמנויות, מנגד ארסנל שולטת במגרש, מגיעה להזדמנויות ורק בגלל חוסר מזל וגארי קייהיל אחד התוצאה היא רק 0:1. קונטה חייב לעשות שינוי כבר בפתיחת המחצית השנייה כדי שחלום הדאבל לא יחמוק לו מבין האצבעות.

אם לא גארי קייהיל, הבלוז היו יורדים במצב גרוע הרבה יותר (the guardian)

מחצית שנייה:

דקה 49: כבר בפתיחת המחצית השנייה ניכר כי צ'לסי חזרה לעצמה. אחרי ארבע דקות של גישושים, דייגו קוסטה עמד בגבו אל השער על סף הרחבה ומסר כדור אחורי לנג'ולו קאנטה. שחקן השנה באנגליה שחרר כדור חזק שגם פגע בשחקן של ארסנל, אך אוספינה היה במקום ועצר את הכדור.

דקה 51: שתי דקות לאחר ההזדמנות הקודמת, התקפה מתפרצת של הבלוז מצאה את ויקטור מוזס באגף הימני. הניגרי שלח בעיטה שטוחה וחזקה לפינה הרחוקה, אך שוב אוספינה היה במקום.

אוספינה שומר על היתרון של ארסנל בפתיחת המחצית השנייה (הטוויטר הרשמי של ארסנל)

דקה 58: השליטה של צ'לסי בפתיחת המחצית השנייה נמשכת, אך ארסנל עדיין בעניינים. נמניה מאטיץ' מסר לויקטור מוזס באגף הימני. מוזס העביר את הכדור לפדרו שמ-18 מטרים שלח כדור חזק שפספס במעט את המסגרת של אוספינה.

דקה 68: צ'לסי נותרת בעשרה שחקנים. ויקטור מוזס חדר לרחבה מהאגף הימני ונפל כשהגיע לאלכס אוקסלייד-צ'מברליין. השופט לא קנה את ההצגה, שלף לו כרטיס צהוב שני ושלח אותו למקלחת מוקדמת. נראה אם הבלוז יצליחו לצאת מזה?

דקה 77: צ'לסי משווה ל-1:1. דווקא בנחיתות מספרית צ'לסי מוצאת את שער השיוויון. מהלך קבוצתי נהדר של הבלוז הסתיים בכדור לדייגו קוסטה, שעצר את הכדור על חזהו, התגבר על הולדינג והכניע את אוספינה.

דייגו קוסטה משווה את התוצאה ונותן תקווה לבלוז (the guardian)

דקה 78: ארסנל עולה ל-1:2. דקה חלפה משער השיוויון וארסנל שוב עולה ליתרון. כדור עומק הגיע לז'ירו שנכנס למשחק עשר שניות קודם לכן. הצרפתי הגביה את הכדור מהאגף השמאלי וארון ראמזי התגנב מאחור ונגח מקרוב לרשת של קורטואה.

ראמזי חוגג את שער הניצחון (the guardian)

דקה 86: צ'לסי שולחת את כל מה שיש לה ודייגו קוסטה היה קרוב להשיג את השיוויון בפעם השנייה במשחק, אך שוב אוספינה היה במקום ועצר כדור של ספרדי מרחבת החמש.

דקה 87: אוזיל קיבל כדור ברחבה של צ'לסי, השכיב את אספיליקואטה, נותר לבדו מול קורטואה, אך בעט לקורה בלבד. איזה חוסר מזל לגרמני של ארסנל.

חוסר מזל לאוזיל (the guardian)

הרכבים:
ארסנל: דויד אוספינה; רוב הולדינג,  פר מרטסאק, נאצ'ו מונריאל; הקטור ביירין, ארון ראמזי, גרניט ג'אקה,  אלכס אוקסלייד-צ'מברליין (פרנסיס קוקלין 82); אלכסיס סאנצ'ס (מוחמד אלני 93), מסוט אוזיל; דני וולבק (אוליבייה ז'ירו 77).

צ'לסי: טיבו קורטואה; ססאר אספיליקווטה, דויד לואיז, גארי קייהיל; ויקטור מוזס, אנגולו קאנטה, נמניה  מאטיץ' (ססק פברגאס 61), מרכוס אלונסו; פדרו (ויליאן 72), דייגו קוסטה, אדן הזאר.

הנפת הגביע – רגע מרגש לתותחנים (the guardian)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?