הויקינגים באים!

בסוף חודש הבא ייצאו לדרך משחקי מוקדמות ליגת האלופות כאשר ההגרלה שתקבע מי משחקת מול מי בסיבוב הראשון והשני (היכן שהפועל ב"ש משובצת) תיערך כבר באמצע החודש. אחת הקבוצות שיוגרלו בסיבוב הראשון היא אלופת איי פארו הטרייה. אם בעבר היה שכיח מאוד לראות את שמה של HB מטורשהאבן, עיר הבירה של האיים הקטנים, בתור אלופת המדינה ונציגתה במפעל הרי שהשנה הסיפור שונה. הכירו בבקשה את ויקינגור גוטה!

המועדון הצעיר מהכפר נורדרגוטה שצפון האיים הוא שילוב של איחוד בין GI גוטה ולייבריק, קבוצות מהליגה השנייה במדינה, שתחת הקבוצה המאוחדת הגיעו לליגה הראשונה בזכות זה שגוטה הייתה אמורה לעלות גם כך. אחרי שבפברואר 2008 הקבוצה זכתה להכרה רשמית תחת השם החדש, במרץ הם כבר פתחו את עונת המשחקים ואיזו פתיחה זאת הייתה! 4:1 מהדהד על TB-36, קבוצה שבאופן קבועה נמצאת בצמרת במדינה. את העונה הראשונה ויקינגור סיימה במקום החמישי אבל בשנה הבאה הם כבר נתנו לכל המדינה להבין שיש "כריש" חדש ב-"בריכה". ויקינגור סיימה שלישית, העפילה למוקדמות הליגה האירופית ולקינוח זכתה בגביע המקומי אחרי שבין היתר הדיחה את האלופה HB. את עונת 2010 ויקינגור פתחה עם הפסד בסופרקאפ לאותה HB וגם המסע באירופה הסתיים מוקדם אחרי הפסדים 3:0 בחוץ ו-4:0 בבית לבשיקטאש. כנראה חוסר הניסיון והמהלומות של תחילת העונה השפיעו כי ויקינגור סיימה חמישית, לא תפסה מקום לאירופה אחרי שבמחזור האחרון הייתה תלויה בעצמה והפסידה ליריבתה הישירה על המיקום וגם הודחה מהגביע בחצי הגמר אבל אם חשבתם שהם השלימו עם מעמד הבינוניות טעיתם!

ויקינגור בפעולה (Flickr)

כמו ויקינגים אמיתיים, גוטה תפסה את עצמה בידיים בשנה שאחרי ושוב סיימו במקום השלישי מה שכמובן גרר השתתפות נוספת במפעל המשני באירופה. ויקינגור אמנם שוב הודחה ובצורה יותר כואבת מהקודמת (10:0 בסיכום מול גומל הבלארוסית) אבל את העונה היא סיימה עם גביע שני מה שכמובן שוב שלח אותם לליגה האירופית. עונת 2013 היה סיוט עבור ויקינגור בכל הקשור לליגה המקומית. הקבוצה לא הצליח לחבר רצפים גדולים מדי של ניצחונות וסיימה רק במקום השישי. בגביע הסיפור היה שונה, שם היא שוב גרפה את התואר והפכה רשמית לקבוצת גביע טיפוסית-כזו שיודעת להופיע במאני טיים. בליגה האירופית הסיפור היה עוד יותר מדהים. ויקינגור קיבלו את אינטר טורקו הפינית וסיימו ב-1:1 מכובד בבית מה שהקנה להם שער בכורה במפעל. הגומלין בפינלנד היה אמור להיות טיול קליל עבור מחזיקת הגביע הפיני אבל לויקינגים היו תוכניות אחרות. אמנם זה רק 1:0 קטן מפנדל יש האנוס יאקובסן אבל לויקינגור היה לא רק ניצחון בכורה במפעל, גם רשת נקייה בפעם הראשונה וכמובן מעבר סנסציוני לשלב הבא! בשלב הבא חיכתה לה פטרולול פלויישטי ששמה קץ לחגיגת הויקינגים עם 7:0 כללי בשני המפגשים, ממש כמו בשיקטאש בפעם הראשונה אבל הויקינגים ניצלו את הזכייה בגביע כדי לשוב למפעל שנה לאחר מכן ושם, שם הם כבר התעלו על עצמם בהחלט!

את עונת 2014-15 אף אוהד כדורגל באיי פארו לא ישכח. ויקינגור הקטנה עברה את הסיבוב הראשון של הליגה האירופית (פעם שניה) עם 2:1 בבית ו-1:1 בחוץ מול דאוגבה הלאטבית, עברה את הסיבוב השני (פעם ראשונה בתולדותיה ובתולדות הכדורגל באיי פארו) אחרי 0:0 בבית ו-2:1 סנסציוני בחוץ מול טרומסו הנורבגית ונעצרה רק אצל הגנת הברזל של רייקה שהשליכה עליה את המחץ ההתקפי שכלל את אדיס ג'אהוביץ' שכבש 5 שערים בצמד המפגשים ואנדריי קראמאריץ' שבינתיים התקדם ללסטר והופנהיים.

שחקני הקבוצה חוגגים אחרי הניצחון על טרומסו (HOCU)

עונת 15-16 הייתה סבירה עבור הויקינגים שאמנם שוב לקחו גביע אבל הודחו בסיבו הראשון של הליגה האירופית ואת העונה הנוכחית הם גם פתחו בהדחה מוקדמת מהמפעל האירופאי. אבל בליגה, בליגה קרה הבלתי יאמן. HB פתחה כרגיל את העונה במקום הראשון אבל משום מה באמצע העונה דעכה, KI תפסה את מקומה בפסגה ושלושה מחזורים לסיום העונה, היא עדיין שמרה עליו אבל באותו מחזור KI הפסידה לאחרונה בטבלה, גוטה ניצחה את יריבתה, עלתה למקום הראשון והשכילה לנצח את יתר המשחקים עד סוף העונה כדי לקחת אליפות מדהימה! הם עשו זאת עם סגל מגוון ומעניין שניתן למצוא בו את גזה טורי, שוער הונגרי בן 43 שנמצא 11 שנה במועדון עוד כשלא היה איחוד, את אנדראס הולסן, שחקן הכנף שנחשב לשחקן הטוב ביותר בקבוצה ואת סולבי ונת'אמאר שנותן לו קונטרה בכנף הנגדית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

זה אומר שכעת, הויקינגים יהיו חלק מההגרלה של מוקדמות ליגת האלופות, בפעם הראשונה בתולדותיהם. עם הנקודות שצברו במעבר של אותם שלבים בליגה האירופית, הם יהיו מדורגים בהגרלת הסיבוב הראשון למרות שטרם ידועה זהותה של אלופת ארמניה. בסיבוב השני (אם יעברו את הראשון) הם לא יהיו מדורגים ויוכלו לפגוש גם את אלופת ישראל, הפועל ב"ש. ואם לרגע חשבתם שבבירת הנגב יכולים להיות רגועים מהדייגים, כדאי מאוד לזכור שלא מדובר בדייגים, מדובר בויקינגים!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort