פרוייקט סיכום העונה: הליגה הלאומית

הליגה הלאומית בעונת 2017\2016 הייתה הכי צמודה כבר בפתיחתה כשלכל קבוצה היה משבר בתקופה כזו או אחרת במהלך העונה.
לאחר עונה עמוסה באירועים, מכבי נתניה שעלו ארבעה מחזורים לסיום, ואילו הפועל עכו שבה לליגת העל שני משחקים לסיום. עירוני נשר אשר הייתה תלויה בעצמה uנשארה בליגה ואילו הפועל נצרת עילית תתמודד בפלייאוף משחקי ההישרדות נגד מ.ס. כפר קאסם (יום שישי הקרוב 16:00 בוינטר, הגומלין ביום שלישי בשבוע הבא בשעה 15:00 במגרש "גרין"). הפועל ירושלים ומכבי שעריים נשרו לליגה א' ויהיו תלויים בתוצאת הפלייאוף באשר שיבוציהם במחזות (במידה ונצרת עילית תישאר, אחת מהן מן הסתם תשחק במחוז הצפוני).
בעונה הבאה יגיעו ארבע קבוצות חדשות שלא נראו במחוזות הליגה השנייה, הפועל מרמורק, הפועל חדרה עלו מפסגות המחוזות בליגה א', והפועל כפר סבא והפועל תל אביב שירצו לשחזר את ההישג של נתניה ועכו ולשוב לליגה הראשונה כבר לאחר עונה.

לכבוד סיום הליגה אתר jsport  בחר לסכם את העונה במספר קטגוריות –

שחקן העונה – ערן לוי (מכבי נתניה),
בגיל 31 ולאחר שלא שיחק בעונה הקודמת כאשר קבוצתו ירדה לליגה הלאומית, בשל פציעה בה קרע את הרצועה הצולבת בברכו, הצליח לרשום הישג אישי מרהיב עם 17 שערים בכל המסגרות, ובסך הכל בארבעת העונות בהם שיחק בקבוצת היהלומים סיים עם 44 שערים.
יש לציין מיד כי בדומה לעונה זו בה היה דומיננטי כשכבש 15 שערי ליגה וקבע את השערים המדויקים ברגעים הקריטיים במשחק בכדיי לעלות בקלות יחסית, אך בתור מי שעזר בפעם הקודמת להחזיר את הצהובים לליגה הראשונה היה שם בכדי לשחזר את ההישג ולעלות באופן דומה להחזיר את הקבוצה לטופ הישראלי.

ערן לוי, שחקן העונה (עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי נתניה)

מאמן העונה – בני בן זקן (הפועל קטמון ירושלים)
חודש דצמבר, קטמון נפרדה ממאמנה פרדי דוד לאחר שהייתה לבשר התותחים של קבוצות הליגה, השיגה שלושה ניצחונות בלבד והדרדרה עד למקום ה-15 בליגה. בני בן זקן שסיים את דרכו במועדון קרית שמונה, בה שיחק במהלך קריית המשחק שלו וגם החל בו את דרך האימון כאשר התמנה להדרכת קבוצת הנוער ולאחר עזיבתו של מוטי איווניר הופקד בידיו להדריך את הקבוצה הבוגרת לראשונה אך פוטר לאחר פחות מחודש בסערה. בן זקן חיפש אתגר ונקרא להציל את ספינת האוהדים האדומה מן הבירה. השינוי שחלחל אל השחקנים עשה את שלו, העלה את הקבוצה מעל הקו האדום וניצל את צוואר הבקבוק במרכז הליגה והחזון החלף מהישארות לשנה שנייה ברציפות שהמועדון יעמוד בפלייאוף העליון. לאחר שחניכיו השיגו בתושייה לראשונה לאחר שניצחו לראשונה בארבעה משחקים רצופים והצליחו להלחיץ את כל הליגה על להגעה לפלייאוף העליון מן המקום השישי. בשלב הפלייאוף השיגו חניכיו ארבעה ניצחונות בסך הכל וסיימו את העונה בטעם טוב אך לא מבחינת המאמן שנפגש עם מנהלי הקבוצה, שבו החולט כי דרכיהם נפרדות בתום העונה.

בני בן זקן במעמד החתימה (עמוד הפייסבוק של הפועל קטמון ירושלים)

תגלית העונה  – דור ג'אן (בית"ר תל אביב\רמלה)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

החלוץ הצעיר בן ה-23 המשחק במדי בית"ר\תל אביב הבקיע העונה לא פחות מ-19 שערים בכל המסגרות, לאחר שהגיע במחצית העונה הקודמת בה החל את מסע הכיבושים עם שלושה שערים. יש לציין כי ג'אן היה החולייה המרכזית בהרכב של עמיר תורג'מן שהגיע למקום השלישי בליגה בתום העונה, כשבששת המחזורים האחרונים העונה מצא ג'אן את הרשת וכבש שער בודד בכל אחד מן המשחקים והיה לסגן כובשי השערים בליגה, ומלך שערי הקבוצה שאיימה על הפסגה פעמים רבות בליגה.

דור ג'אן, תגלית העונה (עמוד הפייסבוק של דור ג'אן)

הפתעת העונה – עירוני נשר

הקבוצה שעלתה העונה לראשונה לליגה השנייה ובשביל כך שינתה את כל הסגל שעלה עמה מלבד השוער טל במושטיין שהמשיך. נשר הייתה המרעננת הרשמית של פתיחת הליגה כשהפסידו 4 פעמים בלבד בסיבוב הראשון והתברגו במרכז הטבלה והפלייאוף העליון לא היה מילה גסה כשאלדד שביט עדיין אימן את חניכו. לאחר שנכנסו לסיבוב השני והאופוריה שהתנפחה למימדים גדולים התפוצצה מהר מאוד כאשר ניצחה פעמיים בלבד בסיבוב השני והתדרדרה עד לתחתית הליגה בפלייאוף התחתון. במהלך הפלייאוף החליטו מנהלי הקבוצה ושביט להפריד כוחות ועוזרו הייל חשאן היה זה שעלה לעמד על הקווים בכדי לשמור על עסקים כרגיל ודווקא זה אולי היה מה שהקבוצה הייתה צריכה בכדי לעשות זעזוע עמוק, שהוכיח את עצמו בדיעבד כשתחת הדרכתו של חשאן הקבוצה לא הפסידה. יש לציין מיד כי נשר בעלת ספיגת השערים הנמוכה ביותר העונה (35) ובדומה לעונה הקודמת בעונה החולפת (18).

נשר שרדה עונה נוספת בליגה הלאומית, הפתעת העונה (עמוד הפייסבוק של עירוני נשר)

אכזבת העונה  – מכבי שעריים

הבעלים אלדד פרי, שרכש את הקבוצה לפני שתי עונות וביצע את המהפיכה בשביל להקים קבוצה למופת בוודאי מאוכזב. שעריים בהנהגתו הצליחה לעלות למקום הראשון בעונה הקודמת מן המחוז הדרומי לאחר כ-23 שנים. העונה נפתחה בצורה קטסטרופלית תחת הדרכתו של יורם הוכנבוים, למרות שפתח עם שני ניצחונות אך מהר מאוד הוא עצר את הרצף. אלי מחפוד היה המאמן המחליף כשקלינגר היה עדין המנהל המקצועי שירד לקווים, אך הפארסה הזו נמשכה חודש בלבד וקלינגר ניצל את חלון ההזדמנויות ויצא לשוב בכדי להשאיר את הפועל חיפה בליגה בתפקיד דומה. אלדד פרי מינה בינואר את אופיר חיים שניסה ונתן סימניי חיים לשעריים שנזכרה להופיע לליגה מאוחר מדי.

אופיר חיים, מאמן שעריים אולי תשוב בעונה הבאה בחזרה לליגה השנייה? (עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי שעריים)

משחק העונה + שער העונה  – מכבי נתניה נגד הפועל עכו 3–2 

משחק העונה בסיבוב השני היה בסימן קרב ישיר על העלייה בין השתיים כשרמת גן עוד ניסתה לאיים על העלייה. שון וייסמן קבע את ראשון לטובת היהלומים שעלו ליתרון מוקדם על סף המחצית. חמש דקות במחצית השנייה בראנקו מיכאלוביץ׳ היה במקום בכדי להשוות את התוצאה. ההגנה של נתניה עשתה את כל הטעויות האפשריות באותו המשחק שכשלאחר דקתיים בלבד ציון צמח מצא את הרשת וקבע 2:1. בדקה ה 73' וייסמן כובש השער הראשון כבש גם את השני לזכות הצהובים והשווה את התוצאה 2:2. 4 דקות לסיום המשחק המשוגע של העונה הגיע השער של השנה – דידייה קוגבנייה שכבש מקרוב וקבע 3:2 שקידם את העלייה המבורכת לליגת העל.

משחק העונה ושער העונה במקום אחד (צילום: STRAVO, הפייסבוק הרשמי של מכבי נתניה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort