פרוייקט סיכום העונה: הליגה הספרדית

אז הליגה הספרדית הגיעה אל סופה והיו לא מעט דרמות העונה, ריאל מדריד הוכתרה כאלופה ושברה בצורת של חמש שנים, שתיים מתוך העולות שעלו העונה הצליחו לשרוד, אחת מהן אפילו התמקמה בחלקו העליון של הטבלה וכמובן שיש גם את המצטיינים שלנו.

שחקן העונה: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד)

מה אפשר להגיד על הפנומן הפורטוגלי שאמנם לא סיים כמלך השערים ואפילו לא כסגן, אבל עונה יוצאת מין הכלל שלו מסדרת לריאל מדריד אליפות אחרי 5 שנים, וגמר ליגת אלופות שיכול להביא להם דאבל, והוא מסיים את העונה עם 25 שערים ו-5 בישולים.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן העונה ללא ספק. (קרדיט: Daily Mirror)

השחקן המאכזב: גארת' בייל (ריאל מדריד)

הוולשי שעליו שילמו הבלאנקוס 100 מיליון יורו, אמנם רוב העונה היה פצוע ולזכותו רק 19 משחקים, אך למרות תשעה עשר המשחקים אותם שיחק היה צריך לספק יותר כיבושים ובישולים והוא מסיים את העונה עם 7 שערים ועוד 2 בישולים בלבד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
גארת' בייל האם באמת שווה את הסכום האדיר ששולם עליו. (קרדיט: The Sun)

שוער העונה: סרחיו אסנחו (ויאריאל)

בעמדת השוער ישנה הפתעה קטנה, ויאריאל ספגה 32 שערים (רק אתלטיקו מדריד ספגה פחות), ואין ספק שחלק נכבד מהכמות הזו שייכת לשוער הספרדי הנהדר של הצוללת הצהובה שסיימה את העונה במקום ה-5 בליגה.

סרחיו אסנחו ספג רק 32 שערים העונה ומיקם את קבוצתו במקום ה-5 בליגה. (קרדיט: Twitter)

השחקן המשתפר של העונה: קאסמירו (ריאל מדריד)

כשריאל מדריד שילמה 6 מיליון יורו בשנת 2013 על הקשר של סאו פאולו הרבה גבות הורמו במיוחד אחרי שהברזילאי הושאל לפורטו עקב חוסר התאמה לקבוצה וריבוי קשרים אחוריים, , אך העונה הוא תפס מקום של קבע בהרכבה של ריאל מדריד ולא ניתן לעבור אותו (תשאלו את מסי).

הפך לאחד הקשרים האחוריים הטובים בעולם. (קרדיט: The National)

תגלית העונה: מרקו אסנסיו (ריאל מדריד)

עוד שחקן של הבלאנקוס שנכנס לרשימה המכובדת הזו הוא הספרדי הצעיר שנתבקש להחליף את גארת' בייל שהאחרון פצוע והוא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, 3 שערים ו-2 בישולים והרבה עבודה על המגרש מראים כמה כישורים יש לילד.

תפס את מקומו של בייל בצורה מושלמת. (קרדיט: ESPN.com)

מאמן העונה: מאוריסיו פלגרינו (אלאבס)

אין ספק שהעונה של אלאבס הייתה בלתי נשכחת כאשר אף גוף תקשורת בספרד לא נתן סיכוי לקבוצה שרק עלתה ליגה, ועם שחקנים לא גדולים וללא תקציב עתק, הם מסיימים עונה (למעשה עוד לא סיימו מעשית) במקום ה-9 בליגה, ועם גמר הגביע נגד ברצלונה אותה כבר ניצחו במפגש הראשון של העונה.

מאוריסיו פלגרינו ללא ספק עשה סנסציה יחד עם אלאבס העולה החדשה. (קרדיט: Zimbio)

הקבוצה המאכזבת של העונה: סלטה ויגו

לאחר שבעונה הקודמת הגליסיאנים זכו בכרטיס לליגה האירופית, וקמפיין נהדר שנגמר בחצי הגמר לאחר הדחה כואבת נגד מנצ'סטר יונייטד, סלטה ויגו מסיימת את העונה רק במקום ה-13 ולמרות 18 השערים של יאגו אספס בליגה זה לא עזר להם להתמקם גבוה יותר בטבלה.

שחקני סלטה ויגו חגגו עד חצי גמר הליגה האירופית אך לאחר מכן נעצרו. (קרדיט: Daily Mail/Getty Images)

הקבוצה המרעננת של העונה: אספניול

בעמדה הזו היו שתי מועמדות אך לבסוף אספניול נבחרה כקבוצה המרעננת של העונה עקב מיקומה בטבלה על פני אלאבס שהייתה במאבק צמוד על התואר, ואספניול נטולת שחקנים גדולים מסיימת  את העונה במקום ה-8, והיא הייתה רחוקה רק שמונה נקודות מהכרטיס לאירופה.

הקבוצה שהייתה ממש נגיעה מהכרטיס לליגה האירופית אספניול הקבוצה המפתיעה של העונה. (קרדיט: Barcelona-Home)

נבחרת העונה:

שוער: יאן אובלק

לא בכדי הוא נמצא בנבחרת, השוער שספג הכי מעט שערים בלה ליגה מבסס את עצמו כאחד הטובים בעולם.

לא סתם הוא אחד השוערים הטובים באירופה. (קרדיט: Goal.com)

מגן ימני: אלייש וידאל

אמנם הוא רוב העונה היה פצוע, ולזכותו רק 6 משחקים במדי ברצלונה ובקלות יכול היה וידאל לקבל את תואר המאכזב של העונה אך 2 שערים בתוספת של 2 בישולים ב-6 משחקים מכניסים אותו לנבחרת על התרומה הכי גדולה בכמות הכי קטנה של משחקים.

מגן העונה מבלי לשחק כמעט בכלל. (קרדיט: YouTube)

בלם: מאוריסיו לאמוס

הבלם הצעיר של לאס פלמאס שהיה מועמד לברצלונה אך לבסוף נשאר בקבוצתו כבש 5 שערים העונה (שני רק לראמוס בכיבושים לבלם), וגם לא ראה כרטיס אדום אחד בכל העונה מה שמכניס אותו לנבחרת שלנו.

אולי אחרי עונה כזו מוצלחת הוא יעבור לברצלונה. (קרדיט: Twitter)

בלם: סרחיו ראמוס

אין עוד מה להוסיף על הבלם הספרדי הנהדר של ריאל, האיש של המאני טיים נתן שבעה שערים שחלקם גם היו משמעותיים ביותר.

השחקן שהכריע כל כך הרבה משחקים בשנים האחרונות כבש העונה 7 שערים. (קרדיט: Daily Mail/Getty Images)

מגן שמאלי: מרסלו

2 שערים ועוד 10 בישולים זה ההספק של מרסלו העונה במדי הבלאנקוס וזה מוכיח לנו למה הוא המגן השמאלי הטוב ביותר בליגה העונה.

מרסלו עם עוד בישול לרונאלדו שמצדיע לו בתגובה. (קרדיט: Marca)

קשר: איסקו

הקשר שבתחילת העונה לא נספר על ידי זידאן, קיבל בהמשך העונה את המפתחות ולא אכזב 10 שערים ועוד 8 בישולים זו התרומה של הקשר שמיועד להחליף את אינייסטה בנבחרת ספרד כשהאחרון יפרוש.

איסקו מרגע שקיבל יותר קרדיט ענה על המגרש. (קרדיט: talk SPORT)

קשר: יאניק קראסקו

קשרה הבלגי של אתלטיקו אמנם לא זכה בתואר העונה אך ללא ספק זו הייתה אחת העונות הטובות שלו, כאשר הוא תורם לקולצ'ונרוס 10 שערים ו-4 בישולים אין ספק שמצפה לכישרון הזה עוד הרבה מאוד בקריירה שלו.

הקיצוני הבלגי כנראה לא ישאר באתלטיקו לזמן רב. (קרדיט: The Sun)

קשר: איבאי גומז

כן כן, קראתם נכון איבאי גומז שעדיין נחשב לאחד הכישרונות הלא ממומשים בכדורגל הספרדי תרם אמנם רק 5 שערים ועוד 2 בישולים אך אין ספק שהוא אחד האחראים הבלעדיים של אלאבס לעונה המופלאה שהיא חווה שהם מסיימים במקום ה-9 בליגה, ומגיעים עד לגמר הגביע הספרדי מול ברצלונה.

אמנם לא כבש ובישל כמו שאר השחקנים הנמצאים כאן אבל תרומתו על המגרש לאלאבס מכניסה אותו לכאן. (קרדיט: YouTube)

חלוץ: לואיס סוארז

החלוץ האורוגוואי של ברצלונה לא הפסיק לכבוש העונה ואין ספק שהמקום שלו בנבחרת ראוי בעקבות 29 שערים שרשומים על שמו פלוס 12 בישולים לחבריו.

לא מפסיק לכבוש ולבשל האם יחזיר את התואר בעונה הבאה. (קרדיט: Eurosport)

חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו

שחקן העונה של הליגה ללא ספק היה רמה אחת מעל כולם, למרות תפוקתו הדלה יחסית שהוא כובש רק 25 שערים ועוד 5 בישולים הפורטוגלי הצעיד את ריאל לאליפות ראשונה מאז 2012.

השינוי שהוא עבר העונה הפך אותו לקבוצתי יותר ולכן הוא מקבל גם את תואר שחקן העונה. (קרדיט: Goal)

חלוץ: ליונל מסי

חשבתם שנשאיר את הפרעוש בחוץ? אז מסי סיפק לנו העונה מספר ענק של שערים ובישולים שזיכה אותו בתואר הפיצ'יצ'י (מלך השערים של הליגה הספרדית), 37 שערים ו-10 בישולים היו לו העונה והתואר היחידי שעוד נותר לו לקחת זה הגביע.

לאו מסי אמנם לא צלח בזכייה באליפות אך יכול להתנחם בגביע. (קרדיט: GiveMeSport)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort