פרוייקט סיכום העונה: הליגה האנגלית

יומיים חלפו משריקת הסיום של הפרמייר-ליג והגיע זמן הסיכומים. אחרי שליוו אותה בתשעת החודשים האחרונים, עידן בן חמו ועידו סגל בוחרים את הדמויות והרגעים שעיצבו את העונה החולפת. אז זה הזמן לגלות מיהו שחקן העונה, מאמן העונה, התגלית, השחקן המשתפר, השער הכי יפה, המשחק הכי טוב ועוד כמה הפתעות.

לפני שנתחיל במלאכת הסיכום, הנה קצת סדר ונתונים לגבי העונה החולפת:

אלופה: צ'לסי.

כרטיסים לליגת האלופות: צ'לסי, טוטנהאם ומנצ'סטר סיטי (ישירות לשלב הבתים), ליברפול (מוקדמות).

כרטיסים לליגה האירופית: ארסנל, מנצ'סטר יונייטד, אברטון.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

יורדות לצ'מפיונשיפ: האל סיטי, מידלסבורו, סנדרלנד.

עולות לפרמיירליג: ניוקאסל וברייטון. העולה השלישית תיקבע ביום שני בקרב בין רדינג להאדרספילד.

תומר חמד עלה יחד עם ברייטון לפרמייר-ליג – יככב גם בעונה הבאה? (bbc sport)

מחזיקת הגביע: תיקבע בגמר שייערך בשבת בין צ'לסי לארסנל.

מחזיקת גביע הליגה ומגן הקהילה: מנצ'סטר יונייטד.

הקבוצה ההתקפית: טוטנהאם (86), צ'לסי (85). הכי פחות: מידלסברו (27).

הקבוצה ההגנתית: טוטנהאם (26), מנצ'סטר יונייטד (29). הכי פחות: האל (80).

מנצ'סטר יונייטד מניפה את גביע הליגה – נחמה בעונה לא טובה של השדים האדומים (telegraph)

מדד הניצחונות: צ'לסי (30), טוטנהאם (26). הכי מעט: מידלסברו (5).

מדד תוצאות התיקו: מנצ'סטר יונייטד (15), מידלסברו (13). הכי מעט: צ'לסי (3).

מדד ההפסדים: טוטנהאם (4), מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי (5). הכי הרבה: סנדרלנד (26).

מלך השערים: הארי קיין (29), רומאלו לוקאקו (25), אלכסיס סאנצ'ז (24).

מלך הבישולים: קווין דה ברוינה (18), כריסטיאן אריקסן (15), גילפי סיגורדסון (13).

ממוצע שערים למשחק: 2.8.

הארי קיין – מלך שערי הפרמייר-ליג (הטוויטר הרשמי של הארי קיין)

מאמן העונה: אנטוניו קונטה (צ'לסי)

לא צריך להכביר במילים כדי להסביר מדוע בחרנו בקונטה לתואר מאמן העונה. האיטלקי הגיע לצ'לסי אחרי עונה מסוייטת, בה סיימה במקום העשירי כדי לעשות סדר כמו שרק הוא יודע. צ'לסי פתחה את העונה עם שלושה ניצחונות רצופים, שלאחריהם הגיע תיקו עם סוונסי ואז שני הפסדים: 2-1 לליברפול ו-3-0 לארסנל. הרצף השלילי הזה ובייחוד ההפסד האחרון גרם לקונטה להחליף את המערך ל-3-4-3. התוצאות היו מיידיות והחל מהמשחק הראשון יצאה צ'לסי לרצף של 13 ניצחונות רצופים, הרצף השני הכי ארוך בהיסטוריית הפרמייר ליג. הרצף אמנם נקטע עם הפסד לטוטנהאם, אך צ'לסי המשיכה להיות יציבה והפסידה בסך הכל ב-3 משחקים כשהיא משחקת במערך הזה. אפשר לזקוף את האליפות הנהדרת הזאת של הבלוז לאנשים רבים כמו הזאר, קאנטה ואחרים אבל אין ספק שהאיש שעומד מאחוריהם ומפעיל אותם הוא האחראי הגדול ביותר לכך.

אנטוניו קונטה – מאמן העונה. עונת בכורה חלומית על הקווים באנגליה (dailymirror)

תגלית העונה: גבריאל ז'סוס (מנצ'סטר סיטי)

קצת מהפכני לקבוע שתואר תגלית העונה שייך לשחקן שהגיע לפרמייר-ליג רק באמצע העונה ועוד יותר כשמדובר בשחקן ששיחק רק  עשרה משחקים. אבל לדעתינו אין מתאים ממנו לקבל את ההוקרה הזו. ז'סוס נקנה ע"י הסיטיזנס ממועדונו הברזילאי פלמיירס בחודש אוגוסט ב-27 מיליון ליש"ט, אך הגיע בפועל לאנגליה רק בסיום העונה בברזיל, קרי חודש דצמבר. לא לקח הרבה עד שפפ גווארדיולה התאהב בכישרון הברזילאי, ואכן המאמן הספרדי ראה כיצד השחקן הצעיר (רק בן 20) מלהטט על המגרש ומוסיף את החדות שכל כך הייתה חסרה לתכולים באותה העת. באותו שלב פפ העדיף להוציא את אגווארו מההרכב לטובת ז'סוס, והברזילאי גמל לו בשערים בדקות קריטיות. אך באמצע חודש פברואר, ז'סוס שבר עצם בכף רגלו ונעדר לחודשיים וחצי. לפני שלושה שבועות הוא חזר לשחק, נכנס ישירות להרכב של פפ וכאילו כלום לא קרה. הוא חזר להבקיע ולהראות את הכישרון האדיר שלו. סך הכל ז'סוס כבש שבעה שערים ובישל ארבעה בעשר הופעות בלבד. אין ספק שפפ בונה עליו לקראת העונה הבאה, ולולא היה נפצע בשלב כל כך קריטי אולי הסיטיזנס היו מסיימים את העונה במקום גבוה יותר.

גבריאל ז'סוס – תגלית העונה ואחת ההבטחות הגדולות של הפרמייר-ליג (the sun)

השחקן המשתפר של העונה: יונג מין סון (טוטנהאם)

קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר שייכת לדעתנו לכישרון הדרום קוריאני יונג מין סון. החלוץ/שחקן הכנף שהגיע לפני שתי עונות מבאייר לברקוזן היווה את אחד הגורמים שעיצבו את העונה של התרנגולים והובילו לכך שתסיים כסגנית האלופה. סון היה חלק מטריו התקפי קטלני שכלל את הארי קיין מלך השערים ודלה עלי שנבחר ע"י הפרמייר-ליג לשחקן הצעיר של השנה. אך, בניגוד לשניים האחרים, שגם בעונה הקודמת קרעו רשתות, סון השתדרג העונה. הוא זכה למקום של קבע בהרכב של פוצ'טינו ופרע את השטרות. אם בעונה הקודמת הוא כבש חמישה שערים בלבד במסגרות האנגליות, העונה הדרום-קוריאני העלה את מאזנו ל-20. במקביל לכיבושיו הוא בישל חמישה שערים לחבריו והיה חלק מאחת ההתקפות הקטלניות בפרמייר-ליג, שרק בשבוע  האחרון הבקיעה 13 שערים לרשתות של לסטר והאל.

יונג מין סון – השחקן המשתפר של העונה (הטוויטר הרשמי של טוטנהאם)

שחקן העונה : נג'ולו קאנטה (צ'לסי)

לכאורה שום דבר בנתונים של הקשר הצרפתי לא מרמז על היותו מועמד ראוי לתואר שחקן העונה. אך בתרבות המיינסטרים שנמשכת אחרי סופרסטארים וכוכבים יותר מאשר אחרי השחקנים עצמם הגיע הזמן לעצור ולחזור ליסודות שמניעים את המשחק. קאנטה שהגיע לבלוז מלסטר כאלוף אנגליה גאה תמורת 32 מיליון ליש"ט הוא בדיוק הדוגמא לכך. הוא לא סקורר והעונה כבש שער ליגה אחד והוסיף בישול אחד בלבד. לכאורה קאנטה היה שותף רק בשני שערים, אך בפועל חלק גדול מהשערים שהביאו לכחולים את האליפות הגיעו ממנו. קאנטה אמנם בחור שקט וביישן, אך את הדומיננטיות שלו על המגרש קשה לפספס. הוא בין עשרת שחקני הליגה שמסרו ונגעו בכדור הכי הרבה עונה ושני בקטגוריית חטיפות כדור וחילוצי כדור בצורה נקייה. קאנטה כמו סרחיו בוסקטס בברצלונה, צ'אבי אלונסו בבאיירן או קאסמירו בריאל הוא קשר אחורי קלאסי. תפקידו הוא כפול. מצד אחד, הראשון לבלום את כל ניסיונות ההתקפה של היריבה לפני שהם מגיעים לרביעיית ההגנה. השני, העברת הכדור בצורה יעילה ומהירה מחוליית ההגנה לעבר הקישור ההתקפי ומשם לחלוצים. קאנטה היה האיש של קונטה על המגרש ובלעדיו היה קשה לבלוז להניף את הצלחת בסיום העונה.

נ'גולו קאנטה – שחקן העונה והמנוע השקט של הבלוז בדרך לאליפות (הטוויטר הרשמי של נ'גולו קאנטה)

אכזבת העונה:  קלאודיו בראבו (מנצ'סטר סיטי)

אחרי כל הסיפור של השאלת ג'ו הארט על מנת לפנות מקום לבראבו בסגל של פפ, הגיע השוער הצ'יליאני לסיטי, או שאולי בעצם לא. השוער הגיע לקבוצה בשל "משחק הרגל" שלו, אך שכח בבית את משחק היד. מי שרשם מונדיאל נהדר, שני טורנירי קופה אמריקה אדירים שהסתיימו בזכייה ושתי עונות מצוינות בברצלונה הפך לבדיחה של הפרמייר ליג עם מקבץ ענק של טעויות וסטטיסטיקה נוראית של 1.08 הצלות לפני שער, כלומר שתי בעיטות למסגרת במשחק יהיו שוות גול. יש דיבורים על חיפוש אחר תחליפים לבראבו כמו דונוארומה, אבל בינתיים הגיע הזמן "להעניק" לו את התואר המפוקפק.

קלאודיו בראבו – אכזבת העונה אחרי עוד שער שספג (the sun)

שוער העונה: טיבו קורטואה (צ'לסי)

מי שבניגוד לבראבו רשם שיפור עצום מהעונה הקודמת זהו שוער העונה, טיבו קורטואה. לבלגי הייתה עונה פשוט מזעזעת יחד עם כל ההגנה של צ'לסי אשתקד, אבל העונה עם שיפור כל החלק האחורי חזר קורטואה להיות אחד מהשוערים הטובים בעולם. הביטחון שב לכתפיים הרחבות של שוער נבחרת בלגיה ואיתו גם היכולת הנהדרת. לא סתם הוא זכה בכפפות הזהב עם 16 משחקים ללא ספיגה.

טיבו קורטואה – שוער העונה ואחד השוערים הטובים והיציבים בעולם (independent)

שער העונה: אנדי קארול (ווסטהאם).

ב-14/1/17 נפגשו ווסטהאם וקריסטל פאלאס לדרבי לונדוני קטן. בדקה ה-79 כשהם מוליכים 0:1 יצאו הפטישים להתקפה נוספת. ארון קרסוול שלח כדור עומק לאגף השמאלי, שם חיכה מנואל לנציני שמסר את הכדור למיכאיל אנטוניו. הקשר הבריטי הנהדר הרים את הכדור לרחבה ואנדי קארול עם מספרת מרהיבה קבע 0:2 לווסטהאם. ביצוע מושלם של החלוץ הנהדר, שכבש העונה שבעה שערים בפרמייר-ליג.

לצפייה בשער של קארול

משחק העונה: ארסנל – ליברפול 4:3

את הקטגוריה הזו יכולנו לסגור עוד במחזור הראשון של העונה. ב-14/8/16 שתי הקבוצות המאכזבות של השנים האחרונות נפגשו באצטדיון האמירויות במטרה להתחיל את העונה ברגל ימין. המשחק התחיל טוב עבור התותחנים כשת'יאו וולקוט העלה אותם ליתרון. קוטיניו הצליח להשוות בבעיטה חופשית על סף השריקה לסיום המחצית. בדיעבד, העיתוי של השער היה קריטי ונתן רוח גבית לרדס, שעלו למחצית השנייה בטירוף והבקיעו שלוש שערים תוך 17 דקות. לאלנה, קוטיניו ומאנה היו אלה שהעלו את ליברפול ל-1:4 מטורף. משחק סגור? לא ממש. דקה אחרי השער של מאנה, אוקסלייד-צ'מברלין צימק את התוצאה, ובדקה ה-75 צ'יימברס הבקיע את השלישי לארסנל. השער הרביעי של התותחנים היה באוויר עם בליץ על השער של מיניולה, אך קלופ וחבורתו שמרו על היתרון עד לסיום וחגגו ניצחון יוקרתי מול יריבתם העיקרית על הכרטיס לליגת האלופות.

קוטיניו חוגג אחרי הצמד באמירויות – ללא ספק משחק העונה (skysport)

נבחרת העונה:

שוער – טיבו קורטואה (צ'לסי). הסברנו מדוע נבחר לשוער העונה.

הגנה: קייל ווקר ודני רוז (טוטנהאם), דויד לואיז וגארי קייהיל (צ'לסי).

שתי ההגנות הטובות בליגה היו צ'לסי וטוטנהאם. אמנם מנצ'סטר יונייטד ספגה פחות מצ'לסי, אך הגנה לא נמדדת רק בכמות השערים שחטפה אלא בתיאום בין כל מרכיביה, היכולת לפגוע בחדות של התקפת היריב והיכולת להעביר את הכדור לחצי המגרש השני. לכן אין ספק שהגנות התרנגולים והבלוז היו הטובות ביותר. לנבחרת העונה בחרנו מצ'לסי את שני הבלמים שהיוו תחנה אחרונה עבור כל חלוצי הליגה-דויד לואיז וגארי קייהיל. ואילו, מטוטנהאם את שני המגנים המצוינים שבלמו את הכניסות מהאגפים ועלו כדי לסייע להתקפה.

לואיז וקייהיל – מרכז ההגנה של צ'לסי (mirror)

קישור: נג'ולו קאנטה ואדן הזאר (צ'לסי), סאדיו מאנה (ליברפול).

כבר הסברנו מדוע קאנטה הוא שחקן העונה. אך קשה להתעלם מהתרומה של שותפו לקישור להצלחה של הבלוז. הכוונה כמובן לאדן הזאר שהיה עושה המשחק העיקרי של האלופה עם כמות נכבדת של שערים ובישולים. הצלע השלישית היא גם הנציג היחיד של ליברפול בהרכב והראשון שלא שייך לשתי המוליכות. סביר להניח שלו מאנה לא היה נוסע לאליפות אפריקה ליברפול הייתה מגיעה גבוה יותר. ההיעדרות שלו הייתה קריטית לרדס וכשהיה על המגרש הראה ניצוצות של שחקן שיגיע לאחד המועדונים הגדולים באירופה.

התקפה: הארי קיין (טוטנהאם), רומאלו לוקאקו (אברטון), אלכסיס סאנצ'ז (ארסנל).

אמנם שלושת הסקוררים הללו מוליכים את טבלת מלכות השערים באנגליה, אך זו לא הסיבה היחידה לכך שהצבנו אותם בשלישיית החוד של הרכב העונה. שלושתם הציגו רמה אחת מעל כל חלוצי הליגה והיוו את הקרקע היציבה והבטוחה לקבוצותיהם. קיין, הלוא הוא מלך שערי הליגה הצעיד את החוד של טוטנהאם יחד עם סון ועלי בדרך לסגנות, לוקאקו היה השחקן היחיד באברטון שכבש מעל 10 שערים ולולא סיום פושר של הטופיז הם היו יכולים להתברג לפני אחת מהגדולות. והאחרון, אך לדעתי המשמעותי ביותר הוא אלכסיס סאנצ'ז. הצ'יליאני הוליך את ההתקפה התותחנים לאורך כל העונה. השערים שלו היו קריטיים, וסביר להניח שבלעדיו המאבק על הכרטיס לליגת האלופות היה מוכרע לרעת ארסנל בשלב מוקדם הרבה יותר.

אלכסיס סאנצ'ז – היחיד ששמר על ארסנל בצמרת (skysport)

נבחרת העונה השנייה:

שוער: הוגו לוריס (טוטנהאם).

הגנה: מרקוס אלונסו (צ'לסי), יאן ורטונגן וטובי אלדרווירלד (טוטנהאם), אנטוניו ולנסיה (מנצ'סטר יונייטד).

קישור: קווין דה בריינה (מנצ'סטר סיטי), דלה עלי וכריסטיאן אריקסן (טוטנהאם) גילפי סיגורדסון (סוונסי).

התקפה: דייגו קוסטה (צ'לסי), יונג מין סון (טוטנהאם).

רומאלו לוקאקו – הנציג השני של העיר ליברפול בנבחרת העונה (all football news)

טבלת הפרמייר-ליג הסופית – עונת 2016/17:

מקום קבוצה מש' נ' ת' ה' יחס הפרש נק'
1 צ'לסי 38 30 3 5 85 : 33 52 93
2 טוטנהאם 38 26 8 4 86 : 26 60 86
3 מנצ'סטר סיטי 38 23 9 6 80 : 39 41 78
4 ליברפול 38 22 10 6 78 : 42 36 76
5 ארסנל 38 23 6 9 77 : 44 33 75
6 מנצ'סטר יונייטד 38 18 15 5 54 : 29 25 69
7 אברטון 38 17 10 11 62 : 44 18 61
8 סאות'המפטון 38 12 10 16 41 : 48 -7 46
9 בורנמות' 38 12 10 16 55 : 67 -12 46
10 ווסט ברומיץ' 38 12 9 17 43 : 51 -8 45
11 ווסטהאם 38 12 9 17 47 : 64 -17 45
12 לסטר 38 12 8 18 48 : 63 -15 44
13 סטוק סיטי 38 11 11 16 41 : 56 -15 44
14 קריסטל פאלאס 38 12 5 21 50 : 63 -13 41
15 סוואנזי 38 12 5 21 45 : 70 -25 41
16 ברנלי 38 11 7 20 39 : 55 -16 40
17 ווטפורד 38 11 7 20 40 : 68 -28 40
18 האל סיטי 38 9 7 22 37 : 80 -43 34
19 מידלסברו 38 5 13 20 27 : 53 -26 28
20 סנדרלנד 38 6 6 26 29 : 69 -40 24

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort