שלא תתבלבלו – לייפציג תהיה בליגת האלופות

אופ"א נגד רד-בול – האם הארגון האירופי ימנע מסגנית אלופת גרמניה, ראזנבולשפורט (ר.ב) לייפציג, מלהשתתף בליגת האלופות בעונה הבאה? ספוילר – לא. טור דעה על הפרשייה החמה של הכדורגל האירופי.

פרשה חדשה שוררת במשרדי ענקית המשקאות רד-בול. לייפציג וזלצבורג צפויות להשתתף בליגת האלופות בעונה הבאה, אבל באופ"א אוסרים על שתי קבוצות הנשלטות ע"י אותה חברה להשתתף במפעל אירופי אחד. החוק אומר שהקבוצה שסיימה במקום הגבוה ביותר בטבלה (בלי קשר למעמד הליגה) תשחק במפעל, כלומר – זלצבורג, שזכתה באליפות אוסטריה, תהיה שם, ולייפציג, שסיימה במקום השני בגרמניה, לא תשתתף. דבר זה עורר זעם גדול בקרב הנהלת הקבוצה ואוהדיה, אבל מי שנמצאת פה בבעיה היא ארגון אופ"א, ולא הקבוצה.

דמיינו לכם שאתם שחקני כדורגל מקצוענים. אתם משחקים ברד-בול לייפציג ובעונה הראשונה שלכם בליגה הראשונה, אתם מגשימים את חלומכם ומגיעים לליגת האלופות – המפעל האירופי שבו חלמתם להיות בו מהרגע שהמוצץ יצא לכם מהפה, המקום שבו הכדורגל מהסוג המשובח ביותר משוחק. אבל בגלל שהנהלת הקבוצה קשורה כלכלית לאלופת אוסטריה, רד-בול זלצבורג, ובגלל החוק ההזוי של ארגון אופ"א, עליכם לוותר על חלום הילדות הרטוב, לשכוח את ההישג הנפלא שהשגתם עם רגליכם המזיעות והעייפות ולקנות ספה נוחה כדי לצפות בנציגת אוסטריה משתתפת בליגת האלופות במקומך.

למרות הריקבות של לייפציג, היא חייבת להשתתף בליגת האלופות (bundesliga)

אבל נעזוב את רגשות השחקנים, הרי מזמן ידוע שלאופ"א לא אכפת מזה. ניתן לקחת כדוגמה את ההחלטה המסעירה שבה הארגון דחה את המפגש בין דורטמונד למונאקו רק ל-24 שעות לאחר ניסיון ההתנקשות בקבוצה ופציעתו של מארק בארטרה, בלם הקבוצה. אז מדוע מלכתחילה לא מנעו מחברת המשקאות רד-בול מלהקים יותר מקבוצה אחת? הרי ידוע היה שהפוטנציאל של רד-בול הייתה להגיע לליגת האלופות ולשחק ברמות הגבוהות ביותר הוא עצום. אופ"א עשתה שגיאה עצומה שהיא אפשרה לרד-בול להקים את מועדון ראזנבולשפורט לייפציג. כיצד זה קרה שאופ"א לא מנעה משתי קבוצות שמנוהלות ע"י אותה חברה באותה יבשת, עם פוטנציאל אדיר להשתתף באותו מפעל אירופי, מלהתקיים?

החוק הזה של הארגון האירופי הוא טיפשי וחסר התחשבות לגמרי, רק בגלל שלשחקנים והצוות הספורטיבי וגם המקצועי של המועדון זה לא מגיע. אנשים שחולמים כל חייהם להגיע לליגת האלופות נאסרים בגלל הסכמים כלכליים עם חברה. אמנם, ברור לכולם שהמקרה עם לייפציג וזלצגבורג הוא שונה – קייטה, זאביצר ואילסנקר ועוד רבים אחרים הם שחקני מפתח בקבוצה הגרמנית וכולם הגיעו מזלצבורג. עם זאת, הם עדיין בני אדם ואופ"א יכולה לקבל הרבה כאב ראש ממקרה זה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

"תאמינו לי, אנחנו לא משתפים פעולה יותר מאחרים. בנוסף, אני מאמין ששיתוף פעולה זה ישחק תפקיד גדול יותר ברמה הלאומית והבינלאומית בעתיד" אמר אוליבר מינצלאף, מראשי המועדון הגרמני. "אין לנו שום חששות ואנחנו מצפים להגרלת ליגת האלופות ב-25 באוגוסט וליריבות אטרקטיביות ללייפציג" הוסיף אוליבר והוריד את האש התקשורתית.

גם אם אתם אוהבים את לייפציג וגם אם לא, היא תהיה בליגת האלופות בעונה הבאה כי היא הרוויחה את זה "ביושר" – הכוונה היא לעונה הנוכחית כמובן, בואו לא נדבר על כל מה שקרה משנת 2009. הטעות היא של אופ"א, ולנו מצפה קיץ מאוד מעניין ומלא התרחשויות בגזרה זו.

שלא תתבלבלו, שתיהן יהיו בליגת האלופות (The Sun)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort