עם ישראל חי! 29 שנים לגמר של אוחנה

29 שנים חלפו מאז אותו בישול של אלי אוחנה, לשער הניצחון הראשון, והיחידי עד כה, בגמר אירופאי שבו השתתף ישראלי. לרגל היום המיוחד הזה, החלטתי לטייל קצת בדפי ההיסטוריה, להביא לכם כמה רגעים גדולים תוצרת כחול-לבן. חלקם צרובים לכם לנצח בראש, אבל יש כאן כמה שבטוח תהנו להכיר.

10. תומר חמד נגד ולנסיה, 17.1.2015

RELATED POSTS

ישראלים שנתנו משחקים גדולים, הרבה פעמים לא טעמו בסוף כל משחק את טעם הניצחון. ככה היה לתומר חמד, היום שגרירנו בפריימר-ליג, אבל לפני שנתיים הוא היה הנציג שלנו ב'לה-ליגה'. בינואר לפני שנתיים הוא עלה עם אלמריה שלו לדשא המפורסם של המסטאייה, ובלי כל רגשי נחיתות, כבש צמד עוד לפני המחצית, וכל שער בצבע! (ולא בפנדל). בסופו של יום, ולנסיה זאת ולנסיה, ואלמריה זאת אלמריה, והמקומיים ניצחו 3:2. אבל היי! באותם זמנים זה היה אחלה חומר לקלטת!.

9. רוני רוזנטל נגד צ'רלטון, 11.4.1990

רוני רוזנטל לדעת רבים, הוא גדול הליגיונרים שאי פעם היו לנו. אישית, אני די תומך בדעה הזאת, למרות הזליגה שלי לבניון. אבל אם נחזור לרוני, אני יכול לספר לכם שהוא אחד מהשחקנים ששמו אותנו על המפה (אחרי טל ברודי כמובן). גם באנגליה יודעים שרוזנטל הוא שחקן שכל אוהד היה רוצה, עם הפיזיות שלו, הכוח פריצה שאי אפשר לעצור, וכמובן, הגולים! באותו משחק שאני מדבר עליו, החלוץ החיפאי היה עוד מושאל לליברפול, אבל עלה לשחק בחוד באותו משחק בלונדון, וכבש לא פחות משלושער מושלם! (גול בימין, בשמאל ובראש). ההשאלה שלו לאדומים הייתה רק לשמונה משחקים, בהם כבש 8 פעמים, זכה באליפות אנגליה, ונקנה ע"י ליברפול, בסכום ששבר שיא באותם ימים לשחקן זר. אז קבלו אותו, רוני רוזנטל בשלושער מושלם נגד צ'רלטון!

8. אייל ברקוביץ' נגד ריינג'רס, 7.11.1999

עוד ליגיונר גדול, אייל ברקוביץ' אולי לא אוהב את התקופה שלו בסקוטלנד, ואילו הסקוטים בהחלט לא אוהבים אותו, אבל לפני כל הסכסוך שלו עם האוהדים, הם הראה להם טוב טוב מי זה "הקוסם". ביולי אותה שנה הוא תפס הרבה כותרות, מאחר וההעברה שלו הייתה היקרה ביותר באותם זמנים בכדורגל הסקוטי. בדרבי הראשון שלו נגד הריינג'רס, אייל הימם פעמיים את איצטדיון אייברוקס הידוע, אך כמו חמד, לא טעם את הניצחון ב'אולד-פירם'.

7. יוסי בניון נגד בשיקטאש, 6.11.2007

אז שמונה שנים ויום אחרי ברקוביץ', הגיע לו יוסי בניון (ולא בהופעה ראשונה כאן) למשחק בליגת האלופות נגד בשיקטאש. ישראלי בליברפול? לא משהו חדש, ישראלי כובש שלושער בליברפול? גם לא חדש לנו, אבל שלושער של ישראלי בליגת האלופות? כאן נכנס יוסי בניון, ובהחלט מגיע לו. באותו משחק מדובר, בשלב הבתים ליברפול דרסה את הטורקים עם שמינייה, שמתוכה יוסי הרשית שלוש פעמים, וגם בישל פעמיים. אם אתם רוצים עוד הישג מכובד, הוא קיבל את תואר איש המשחק מאופ"א, וכמה ימים אחר כך, איש המחזור בליגת האלופות.

6. חיים רביבו נגד ליברפול, 8.12.1998

ליברפול שלנו הפעם הייתה בצד השני, כשחיים רביבו ניפץ את כל התקוות ליושבי אנפילד. רביבו כידוע, היה לאחד הכוכבים הגדולים של סלטה ויגו, באותם ימים, ביחד עם מקאללה, מאזיניו ועוד כמה שמות גדולים. באותו משחק, הגליסיאנים הגיעו עם יתרון 3:1 במשחק הראשון, ובסך הכל זאת הייתה אחד הקבוצות הכי לא נוצצות של המרזיסיידס. סטיבן ג'רארד היה אז רק בן 18, וערך את הופעת הבכורה שלו במפעלים האירופיים. בדקה ה-57', קלוד מקאללה ניצל איבוד כדור של ליברפול, שלח לרביבו, שחלף על דני מרפי, ניער בקלות את סטיבי ג'י, ושלח כדור לפינה הימנית של דיוויד ג'יימס, ושלח את סלטה לרבע גמר גביע אופ"א.

5. תומר חמד נגד פולהאם, 15.4.2016

יחסית טרי, ואולי חלקיכם ירימו מעט גבה לבחירה, אבל אותו משחק היה מופע מרהיב של כדורגל, בליגה פיזית וקשה (יש האומרים גם יותר מהפריימר-ליג). בניצוחו של המופע, עמד/רץ/נגח לו תומר חמד, שהתכבד לו בשלושה שערים, מתוך החמישייה של קבוצתו, שגם עלתה למקום השני מיד אחרי, ופינטזה כבר על העלייה. כידוע,היא הגיעה רק עכשיו. אגב, בירם כיאל בעצמו נתן גם משחק לפנתיאון (שני ישראלים בולטים בחמישייה? בהחלט שווה מקום כאן). קבלו אותם!

4. יוסי בניון נגד ארסנל, 24.4.2009

במשחק שכבר הוגדר כ"פריימר-ליג קלאסיק", ארסנל הגיעה לאנפילד, מצויידת באנדריי ארשבין שכבש ארבע פעמים לפפה ריינה, אבל פרננדו טורס ויוסי בניון דאגו לדרמה, ול-4:4 סופר דרמטי. בלי הרבה מילים, אני מזמין את כולכם, לשים את הרגליים בפוזיציה נוחה, להישען עם הגב, ולצפות באחד מהמשחקים הגדולים שהיו בליגה האנגלית, מאז ומעולם (עם שידור כזה של ג'ון צ'מפיון, אני ממליץ גם לשים ווליום).

3. אייל ברקוביץ' נגד מנצ'סטר יונייטד, 26.10.1996

הקוסם, אמרנו? מאסטרפיס של ברקוביץ' באי הבריטי, ומשחק שאף אוהד סאות'המפטון (או יונייטד) לא ישכח. שנים שכבר לא היה כזה וואן-מן שואו, ועוד מול מי? מנצ'סטר יונייטד של בקהאם, סקולס, קאנטונה, קין והרשימה עוד מתארכת. ברקוביץ', שידוע בחוצפתו כבש פעמיים לשמייקל (ועוד מהאוויר), ובישל שלושה שערים לאוסטנסטאד, חברו הנורבגי להתקפה. בסיום אותו משחק, הוא גם נבחר לאיש המשחק, וכל זה כשהוא עדיין לא השלים חודש בכדורגל האנגלי.

2. חיים רביבו נגד סמסונספור, 26.5.2001

למה משחק מהליגה הטורקית, הגיע למקום השני אתם שואלים? אז ככה, מעט רקע, פנרבחצ'ה כולנו יודעים מועדון פאר בכדורגל הטורקי, ויש לה גם מקום מכובד באירופאי. אבל הייתה להם תקופה שחורה ביותר, כחמש שנים רצופות הם לא זכו בכלום, ויותר מזה, הם ראו את גלאטסראיי, היריבה הגדולה ביותר, זוכה שנה אחרי שנה באליפות. כל זה נגמר בעונת 2000-01, עם חיים רביבו בעונת הבכורה שלו במועדון. המאבק עם גלא היה קשה, כשפנר מגיעה למחזור האחרון ביתרון של שלוש נקודות בלבד. באותו משחק, הם נקלעו לפיגור, אבל מי היה המושיע? נכון! רביבו, מלך השערים, עם צמד היסטורי שהעניק את האליפות לקבוצתו, ומאותו יום הוא נחקק בהיסטוריה של הכדורגל הטורקי (ואתם זוכרים שגם בספרד הוא הטביע חותם?).

1. יוסי בניון נגד ריאל מדריד, 25.2.2009

בגלל המעמד, בגלל היריבה ובגלל התוצאה. יוסי בניון לפני המשחק כבר פגש כמה וכמה פעמים את ריאל, וגם הכניע יותר מפעם אחת את קסיאס. אבל זה רגע שונה לכולנו אני חושב. 71,579 צופים בסנטיאגו ברנבאו ראו במו עיניהם את יוסף הקטן, זה מדימונה, שהיה בחיל הים, עולה גבוה כמה שהוא יכול, אבל מספיק כדי לנגוח כדור חזק, שנעצר עמוק מאוד בתוך הרשת. המשחק נגמר ב-1:0 קטן, אבל גדול מאוד לכל אחד ואחת מאיתנו. באותו מפגש שמינית גמר ליגת האלופות, ליברפול דרסו לגמרי את ריאל בגומלין, עם 4:0 מוחץ. אבל בואו נחווה שוב את אותו המשחק, ואת אותו רגע היסטורי, שנחרט בליבה של מדינה שלמה.

לפני סיום, יש עוד כמה הופעות מרשימות של שגרירים שלנו, שלא זכו למקום ברשימה, אבל בהחלט מגיע להם את מירב הכבוד. אז בואו נציין אותם, ונזכור שעם ישראל חי!.

-שלושער מדהים של רוני רוזנטל, שנכנס כמחליף נגד סאות'המפטון, ופשוט הימם איצטדיון שלם!

-וואליד באדיר כמעט ומנצח את יונייטד במדי ווימבלדון, אבל ג'ורדי קרויף היה זה שהרס לו את החלום באולד טראפורד.

-אבי כהן ז"ל, במשחק האליפות של ליברפול (הקבוצה הטובה בעולם אז) נגד אסטון וילה, מבקיע תחילה שער עצמי, אבל אז מיד מתקן.

-ליאור רפאלוב בגמר הגביע נגד אנדרלכט, עמוק בתוך תוספת הזמן, כובש שער ניצחון מהאוויר, ומביא את הגביע!

-יוסי בניון כובש שער עמוק בתוך תוספת הזמן נגד פולהאם, ומעלה את ליברפול למקום הראשון בטבלה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?