האדריכל

אנדרס אייניסטה לוחאן, המהנדס, האדריכל, הנסיך של ספרד , האיש שבמו רגליו הביא בדקה ה-116 מונדיאל ראשון בהיסטוריה לספרד, האיש שהקישור של ברצלונה בשנים האחרונות ברשותו ובראשותו, גאון כדורגל שלקח את כל התארים הקבוצתיים האפשריים , חוגג יום הולדת ואני פה כדי לסכם בקצרה קריירה ענקית ואולי אפילו עצה לעתיד !
אינייסטה גדל בפואנטליבה עיירה קטנה במחוז אלבסטה שידוע בגידול הענבים לייקבים, כאשר השתתף עם קבוצתו בטורניר בעיר ברונט היה השחקן הכי בולט ומשך את עיניהם של סקאוטרים רבים מספרד .
היה זה אנריקה אוריזאולה ,מאמן ילדים בלה מאסיה, ששיכנע את הוריו של אינייסטה לצרפו לאקדמיה של ברצלונה כבר בגיל 12.
באחד מהטורנירים ששיחק, איינסיטה הוביל (והצטיין) את קבוצתו לזכייה בטורניר כאשר מי שהעניק לאנדרס הצעיר את הגביע היה מאמנו לעתיד פפ גווארדיולה שלאחר ההענקה הסתבר שאמר לצ'אבי : "אתה תחליף אותי אבל הילד הזה (אנדרס) יחליף את שנינו", ואכן בשנת 2008/09, פפ צ'אבי ואינייסטה לקחו ביחד את ליגת האלופות.
אינייסטה עלה לבוגרים של בארסה ב' בגיל 16 בלבד והיה כוכב על המגרש, מה שמשך את עיניו של פראנק רייקארד והעלה אותו לקבוצה הראשונה בשנת 2002 בגיל 18 בלבד להופעת בכורה נגד קלאב ברוז' הבלגית בליגת האלופות.
אינייסטה היה ילד יחסית קטן אך מהיר וטכני ביותר כמו שאנחנו מכירים אותו היום מה שהעמיד אותו בעמדת הקשר ההתקפי .
אנדרס פגש את צ'אבי וביחד העמידו קישור אימתני של ברצלונה, לא פעם אמרו עליהם שיש להם "חיבור טלפתי" והם ידעו למצוא אחד את השני מכל מקום במגרש ולגרום לכל החזקת כדור להיראות מסוכנת.

הדרך של אינייסטה עם ברצלונה בליגת האלופות הייתה ארוכה עמה זכה 3 פעמים בתואר החשוב באירופה , ב-6 במאי 2009 ברצלונה פגשה את צ'לסי למשחק הגומלין בליגת האלופות בסטמפורד ברידג' לאחר שבמשחק הראשון הייתה התוצאה 0:0 , המשחק התחיל בסערה ומייקל אסיין העלה את צלסי ליתרון , אך לילד מפואנטליבה היו תוכניות אחרות ובדקה ה-93 כבש את שער החוץ שהעלה את ברצלונה לגמר ומאוחר יותר לתואר הנכסף. אחרי הגול בברידג’ אמר גווארדיולה: “הוא תמיד מתלונן שהוא לא מבקיע מספיק, כאילו שעם כל מה שהוא עושה הוא צריך גם להבקיע. הערב הוא יישב את החוב שלו לנצח”.

אינייסטה אחרי השער ששלח את בארסה לגמר (UEFA)
משם השאר זה היסטוריה אינייסטה הוא אחד הברגים המשמעותיים ביותר בברצלונה שהתחדשה והפכה למכונת תארים, התארים שלקח אינייסטה עם ברצלונה :
8 פעמים אליפות הלה ליגה.
4 פעמים ליגת האלופות.
7 פעמים הסופר קאפ הספרדי.
3 פעמים הסופר קאפ האירופי.

3 פעמים אליפות העולם לקבוצות.

חוגג את התואר הרציני ביותר בבארסה (UEFA)
אנדרס היה בולט לא רק במישור הקבוצתי עם ברצלונה אלא גם בנבחרת ספרד הוא אחד האנשים הכי חשובים בעשור האחרון.
המהנדס התחיל את דרכו בנבחרת ספרד , להפתעת רבים,  בזימון למונדיאל 2006 ושיחק בו משחק אחד ולא היה מהזכורים באותו טורניר.
השער הראשון שלו במדי הנבחרת הגיע ב-7 בפברואר 2007 בניצחון 1:0 על אנגליה במשחק ידידות.
ביורו 2008 אינייסטה מיעט לשחק בגלל וירוס בקיבה אך היה אחד האנשים הכי חשובים בקישור של נבחרת ספרד בעקבות היכולת שהפגים הוא נבחר ברשימת 23 השחקנים המצטיינים של הטורניר.
במונדיאל 2010 בדרום אפריקה זה היה סיפור אחר , נבחרת ספרד נחשבה לאחת מהמועמדות הכי חזקות לתואר בעקבות הסגל שייצג את תור הזהב של ספרד עם סגל שכלל את אינייסטה ,צ'אבי, וייה ,ראמוס , קסיאס , טורס , פויול ועוד רבים וטובים , אך את מי שיזכרו הכי הרבה מאותו טורניר הוא איך לא , הגיבור של הסיפור שלנו , אנדרס אינייסטה.
אינייסטה הפגין יכולת מעולה לכל אורך הטורניר
כבש את שערו הראשון נגד צ'ילה בבתים
והיה אחד הברגים (אם לא הכי ) חשוב של ספרד והוא בא על שכרו בגמר שלא יישכח לדורות .

ספרד הגיע לגמר מול הולנד המוכשרת לא פחות כפייבורטית בעוד שתי המדינות מעולם לא זכו להביא מונדיאל לארצם , אחרי 90 דקות מלאות בהחמצות הולכים להארכה, המשחק המשיך להיות צמוד וללא הכרעה אך בדקה ה-116 ,שבזכותה אינייסטה בכל מגרש אליו הוא מגיע ברחבי ספרד מקבל מחיאות כפיים , אנדרס אינייסטה כבש את השער אולי החשוב ביותר של נבחרת ספרד וקובע את התוצאה 1:0 והביא את הגביע הביתה.

אינייסטה מבקיע את שער הניצחון במונדיאל (goal)
בשנת 2012 היה גם חלק מהיורו אליו ספרד הגיע כפייבורטית ברורה ודרסה לאורך כל הטורניר את הנבחרות בדרך ל-4:0 בגמר על איטליה ויורו שני ברציפות וסגרו דאבל עולמי.

אינייסטה מדהים לא רק על המגרש ,הוא גם איש משפחה שאוהב את המסגרת המשפחתית ותומך בה , הוא יוצא מ2008 עם אנה אורטיז ויש להם בת משותפת , ולריה , לאחר הולדת ביתה החליטו להתארס בשנת 2012.

איש משפחה (AS)
הוא אמר לא פעם בראיונות איתו שהרגע הכי קשה בקריירה שלו היא לעזוב את הבית בגיל 12 , בתור ילד שמחובר למשפחה שלו אינייסטה החליט להקים בעיר הולדתו ייקב על שמו בעקבות המקצועיות של העיירה בבייצור ענבים ובכל מאורע ח??יגי יוצא בציר מיוחד עם האירוע למשל : הגול שהבקיע במונדיאל 2010 ייצא יין מיוחד שנושא את השם '116' כמו הדקה בה אינייסטה כבש את שער הניצחון.
סבו של אינייסטה לקח טיפה יותר רחוק את האהדה לנכדו ופתח בפואנטליבה מוזיאון של אינייסטה, המוזיאון כולל בתוכו את כל הכתבות שנכתבו על אנייסטה או על ברצלונה וספרד מאז ומעולם בנוסף ישנן חלק מחולצות המשחק הרשמיות של המהנדס.
אם נדבר טיפה בהווה, אינייסטה בן 33 כבר , נראה נהדר אבל עדיין בסטנדרטים של שחקן אדיר כזה הוא כבר עבר את השיא , עשה 15 עונות בברצלונה הבוגרת ועבר כבר הכל איתה ,ליגת האלופות , יורו , מונדיאל , אליפויות ספרד וגביעים אין ספור והשאלה שנשאלת כעת האם בגיל הזה אינייסטה, שכל מה שידע בקריירה שלו זה ברצלונה ,צריך לצאת למסע ואולי להשיג דברים אחרים עם קבוצות אחרות אולי מעבר לספרד או שמה בתסריט המציאותי לחלוטין להישאר ולסיים את הקריירה בברצלונה כמו שסמל במעמדו ראוי שייעשה .
מנקודת המבט שלי זו תהיה מחווה יפה על כל הקריירה הענקית של הכוכב הזה אם הוא יהיה כמו טוטי או כמו פויול ויסיים את הקריירה במועדון בו הוא התחיל ולא יתפתה לכסף מסין או לקבוצות אחרות .
אינייסטה הוא אחד הסמלים הכי גדולים של ברצלונה שהוכרזה כקבוצה הטובה בהיסטוריה עם עונת 6 התארים עם פפ , והוא אולי כבר בן 33 ולא ילד אבל הוא עדיין בורג משמעותי בקישור של ברצלונה וכל עוד הוא כשיר אין סיכוי שלא יהיה בו צורך.
לסיום, האדריכל והמהנדס של בארסה הוא חלק בלתי נפרד מהקישור וגם בגיל 33 הוא עדיין אחד הקשרים הטובים והמוערכים בעולם, אז אם (וכנראה) הוא יישאר בברצלונה עד סוף הקריירה אני מאחל לו המון הצלחה ואני מאחל לנו שנמשיך להנות ולראות את השחקן הנפלא הזה משחק בדור שלנו ומה נותר להגיד חוץ ממזל טוב ואשרינו שזכינו !

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort