גילה את אמריקה

החלוץ המקסיקני שידע לא מעט עליות ומורדות בקריירה שלו וכיום קורע רשתות בארה"ב חוגג 28. ג'ובאני דוס סנטוס, בשונה מכישרונות אחרים, נכשל ב-"לה מאסיה" המפוארת של ברצלונה וסלל את דרכו למעמד מנהיג בויאריאל דרך טוטנהאם באנגליה וראסינג סנטאנדר ומאיורקה הקטנות מספרד.

"ג'יו" דוס סנטוס נולד במונטריי –  מקסיקו, אך את הקריירה שלו ככדורגלן החל בברצלונה, אליה הגיע כבר בגיל 13. דוס סנטוס עבר מקבוצות הילדים עד לקבוצת הנוער בדרכו לשחק משחקים רשמיים גם בקבוצה הבוגרת. הוא סומן כעילוי של ממש לאחר שכבש 6 שערים ב-27 משחקים במדיה של קבוצת המילואים של הקטלונים. החלוץ שכבר הספיק לרשום הופעת בכורה בנבחרת המקסיקנית, נחת ישירות על תור הזהב של הבלאוגרנה, כאשר סביבו כיכבו שחקנים כמו רונאלדיניו, הנרי, אינייסטה ואף מסי שהחל להתפתח לאחד מהכדורגלנים הטובים בהיסטוריה. העובדה שדוס סנטוס העביר את מרבית עונתו היחידה על הספסל של פרנק רייקארד, גרמה לו להבין שאולי הוא לא מתאים, לא שייך לקבוצה מפוארת כמו ברצלונה והחליט לעזוב בניגוד לציפיות.

הצל של הכוכבים היה גדול מדי (FC Barcelona News)

"מדוע עזבתי? מסיבות מקצועיות. בארסה ניסתה לשכנע אותי להישאר, אך הכי טוב היה לעזוב" – כך הסביר דוס סנטוס מדוע עזב את הקבוצה  שגידלה וחינכה אותו בראשית דרכו בכדורגל האירופי. למרות שמשפחתו העתיקה את עצמה לספרד ועל אף השכנועים מצד המועדון הקטלוני שהשחקן יישאר ויחכה להזדמנויות שלו, ג'ובאני החליט לעזוב את ספרד ולחתום בטוטנהאם מהפרמיירליג.  דוס סנטוס החל וסיים את דרכו בתרנגולים עם טעם של אכזבה. הוא אמנם כבש את שער הבכורה שלו בגביע אופ"א מול שחטאר דונייצק בפברואר 2009, אך לאחר 12 משחקים בלבד במדים הלבנים הוא הושאל עד סיומה של העונה לאיפסוויץ' מליגת המשנה. במדי איפסוויץ' ג'יו רשם 8 הופעות בהן כבש 4 שערים,  וסיכם עונה ראשונה מאכזבת למדי.

לא מצא את עצמו באנגליה (talkSPORT)

בחולן ההעברות של חורף 2010, ג'ובאני הושאל ע"י טוטנהאם, שוב, אך הפעם לליגה הטורקית, לגלאטסראיי. למעשה, החלוץ הצעיר העביר חצי עונה נוספת בטוטנהאם במהלכה שיחק בשלושה משחקים בלבד. בחצי העונה השנייה של עונת 2009/10 דוס סנטוס רשם 14 משחקים במסגרת הליגה הטורקית,  וכבש שלושה שערים לפני נדידתו להשאלה הבאה. דוס סנטוס שוב חזר לסגל של טוטנהאם בתחילתה של עונת 2010/11 ושיחק בארבעה משחקים בלבד עד חודש ינואר, אז הושאל בפעם השלישית מטוטנהאם, הפעם לראסינג סנטאנדר ששיחקה אז בליגה הספרדית. החזרה לספרד ככל הנראה עשתה רק טוב למקסיקני, כאשר בחצי עונה בלבד הוא הספיק לשחק בשישה עשר משחקים, לכבוש חמישה ולבשל שלושה נוספים.

בסיומה של תקופת ההשאלה לסנטאנדר, שני הצדדים הבינו שהגיע הזמן להיפרד, ודוס סנטוס עזב באופן סופי את טוטנהאם כאשר חתם במאיורקה מה-"לה ליגה" תמורת כמיליון פאונד. ג'ובאני קיבל את ההזדמנות הראשונה שלו במדי מאיורקה רק במחזור השמיני של עונת 2012/13 במשחק מול סביליה. המשחק אמנם נגמר בהפסד 3:2 אך דוס סנטוס רשם הופעת בכורה מוצלחת,  כאשר בישל את שני השערים של המפסידה. בשארית העונה הפך דוס סנטוס לבורג משמעותי בקבוצה והעמיד שורה סטטיסטית של 32 משחקים, 6 שערים ן-6 בישולים בכל המסגרות בהן הקבוצה שיחקה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מאיורקה האירה פנים לג'יו (Tiempo Real)

בחודש יולי של שנת 2013, ויאריאל שמה את ידה על החלוץ שהחל לצבור ניסיון ושילמה עבורו כ-6 מיליון יורו. מאמנה של ה-"צוללת הצהובה", מרסלינו, האמין בדוס סנטוס מהרגע בו נחת במועדון ובסיומה של אותה עונה ג'יו כבש 11 שערים והפך למנהיג של הקבוצה. עונתו השנייה בויאריאל מוגדרת ככישלון, בעיקר בגלל חוסר מזלו והתדירות בה היה נפצע. במצטבר, דוס סנטוס היה פצוע במהלך 87 ימים במהלכם החמיץ 20 משחקים. ג'ובאני סבל בעיקר מפציעות של מתיחות שרירים. ג'יו אמנם שיחק ב-26 משחקים במסגרת הליגה במהלך עונת 2014/15, אך הפציעות הקשו עליו וזה היה ניכר במספרים – שער אחד בלבד בליגה הספרדית באותה עונה. בליגה האירופית הוא רשם 7 הופעות וכבש 4 שערים, והוסיף שער אחד בגביע המלך של ספרד.

הכל הלך טוב עד הפציעות (INFO7)

בסיומה של העונה הרעה, לוס אנג'לס גלאקסי, שעקבה אחרי השחקן מזה מספר שנים, החתימה את דוס סנטוס ושם החל הרנסאנס של ג'יו. לא מעט אנשים הרימו גבה לגבי המעבר הפתיע, בעיקר בגלל גילו המוקדם, שהרי שחקנים שנמצאים בשלהי הקריירה היו עושים את הדרך הארוכה לליגת ה-MLS בכדי לגרוף עוד כמה דולרים לכיסם. דוס סנטוס הסביר את המעבר שלו כך: "אני חושב שזה היה הזמן הנכון לעזוב. ישנם הרבה מקסיקנים שחיים בלוס אנג'לס ואהיה קרוב יותר לבית. אני שמח ורוצה להתחיל לשחק ולחוש את התמיכה של כל האוהדים". אין ספק שהמעבר של החלוץ המקסיקני לארה"ב עשה לקריירה שלו רק טוב.

ג'ובאני חזר לחייך וליהנות מהכדורגל. בשנתיים בהן הוא משחק במדי לוס אנג'לס גלאקסי, ג'ובאני כבש 19 שערים ונראה שהוא מצא את ייעודו. אז נכון, ציפו ממנו להישאר בברצלונה ולחכות לרגע בו יקבל את המושכות והוא לא חיכה, ג'יו גם לא מצא את עצמו באנגליה ו-ויאריאל היוותה לו בית נהדר למספר עונות, אך זה עדיין לא היה זה. ג'יובאני דוס סנטוס תפור לכדורגל האמריקאי ובזכותו הוא גם חזר ליהנות מהכדורגל. מזל טוב ג'יובאני, ההנאה חשובה יותר מהכל!

חזר לחייך (Los Angeles Times)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort