מסע הנדודים של חואמפי

כמה כדורגלנים יהודים זכו בכבוד של להיות הקפטן של הנבחרת הלאומית של אחת מהנבחרות הטובות בעולם? כנראה שאף אחד מלבד חואן פאבלו סורין הארגנטינאי.

שאלת הזהות היהודית היא שאלה מאוד מרכזית שליוותה את סורין לאורך הקריירה למרות התנערותו של שחקן ההגנה היהודי ארגנטינאי שחש ארגנטינאי וממש לא הגדיר את עצמו כיהודי  ואף הצטלב במשחקי הנבחרת הארגנטינאית "כי אם כולם מצטלבים אז גם אני חלק מזה ולא שונה".

חואן פאבלו סורין (totalposter)

חואן פאבלו סורין נולד ב-5 במאי 1976 בבואנוס איירס, ה-5 במאי זה אחד מהימים המעניינים  במוזיקה של ימינו כי חולקים יומולדת באותו יום אדל, כריס בראון וג'יימס לאברי סולן להקת דרים ת'יאטר, אז לא פלא לדעת שגם סורין הוא חובב מוזיקה מאוד גדול.

הקריירה של האיש בעל רעמת השיער הארוכה החלה בקבוצת ארחנטינוס ג'וניורס בעונת 1994/5 שם שיחק כבר מהרגע הראשון שעלה לבוגרים, באותו הקיץ סורין בעל כישורי המנהיגות כבר החל לכהן כקפטן הנבחרת הארגנטינאית עד גיל 20 וסייע לה לזכות באליפות העולם לנבחרות צעירות שנערכה בקיץ 1995, למרות זאת רק סורין עשה קריירת משחק מרשימה בנבחרת ובמועדונים לאחר מכן וכל השאר נעלמו לחלוטין, יובנטוס התרשמה מאוד באותו קיץ והחתימה אותו אבל מהר מאוד הבינה שהוא הגיע לא בשל לאיטליה ועדיין צריך להתפתח ובסוף אותה עונה(1995/6) החזירה אותו לריבר פלייט, החתמה שתרמה גם לשחקן וגם למועדון הארגנטינאי, סורין וריבר זכו ביחד ב3 אליפויות אפרטורה ופעם אחת בקלאוסורה והדובדבן שבקצפת- זכייה בליברטדורס ב-1996 וזכייה בסוד אמריקנה בעונה שלאחר מכן, הארגנטינאי היה שותף די מרכזי בזכיות בקבוצה אותה הוביל הכוכב הרנן קרספו האגדי.

תחילת הקריירה המבטיחה במדי ריבר (worldfootball)

Next time I'll be braver"

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

I'll be my own savior

And if I'm the cause for me

Next time I'll be braver

I'll be my own savior

Standing on my own two feet"

(Turning Tables-Adele)

לאחר הקדנציה המאוד מוצלחת בריבר פלייט המשיך סורין לשחק בדרום אמריקה ועבר לשחק במדי קרוזיירו הברזילאית וחתם בעונת 1999/2000 ל4 שנים, בשנתיים וחצי הראשונות היה טוב מאוד בעמדת המגן השמאלי ונבחר פעמיים בתקופה זו לנבחרת העונה של הכדורגלנים הדרום אמריקאים כמו כן זכה בגביע הברזילאי, לאחר תקופה זו השתתף סורין בקמפיין המאכזב מאוד של נבחרת ארגנטינה במונדיאל 2002 שם הודחה בצורה מפתיעה כבר בשלב הבתים   למרות סגל נוצץ שכלל את פאבלו איימאר, גבריאל באטיסטוטה, רוברטו אז'אלה, הרנן קרספו, שני המאמנים המצליחים לעתיד דייגו סימאונה ומאוריסיו פוטאצ'ינו ושנוא נפשו והיריב הגדול חואן ורון שעוד נחזור אל הסכסוך.

בסוף המונדיאל עבר סורין בהשאלה ללאציו במעבר שלא התקבל יפה אצל חלק מהאוהדים הגזענים בשל מוצאו היהודי, אבל התכחשותו הקודמת של סורין ליהדותו  והצהרתו שהוא אתאיסט העלימה את המחאות מצד הקומץ הגזעני שקיים בלאציו (אני מדגיש שרוב האוהדים בלאציו ממש לא גזענים ואף תומכים גם היום בשחקנים שחורים שמשחקים כיום במועדון), לצערו של סורין הוא נפצע בפציעה קשה ושוחרר כעבור מספר משחקים מועט, מעברו הבא היה ב-2003 לקבוצת ברצלונה בהשאלה שם שיחק חצי עונה סבירה, השנה בדירוג המארקה נכלל סורין ברשימת הכדורגלנים האלמונים ששיחקו בקלאסיקו לצידם של ג'ורדי קרויף ואוסקר גארסיה. לאחר אותה עונה הושאל שוב סורין והפעם לפאריס סן ז'רמן שם סייע לה לזכות בגביע הצרפתי.

 

Yellow model chick"

Yellow bottle sipping

Yellow Lamborghini

Yellow top missing

"Yeah yeah

(Look at me now-Chris brown)

בתקופה הטובה בקריירה במדי ויאריאל (greguets)

אחרי כל הנדודים שעבר סורין הוא סוף סוף מצא בית חם והפעם אצל הצוללת הצהובה  ויאריאל הספרדית שם שיחק בקבוצה הטובה ביותר שהעמידה ויאריאל אי פעם וסייע לה בשנתיים שהיה שם שחקן הרכב להגיע לחצי גמר ליגת האלופות בקבוצה המלהיבה של מנואל פלגירני עם הסמל הארגנטינאי חואן רומן ריקלמה חברו עוד מהנבחרת ומברצלונה והחלוץ  האגדי דייגו פורלאן סורין כבש בשנתיים ששיחק עם 8 שערים, אחד המקרים המפורסמים שלוו בקדנציה של סורין בויאריאל הוא המפגש נגד אינטר שם תוקל בפראיות פעם אחר פעם מצידו של חואן סבסיטיאן ורון, שחקנה של אינטר, שאף ניסה לתקוף פיזית את סורין במנהרת השחקנים, התקשורת הארגנטינאית באותה תקופה דיברה על זה בהרחבה ואמרה חד משמעית שהסיבה היא שבגלל שסורין קפטן הנבחרת ורון לא מקבל זימונים לנבחרת, אז לאחר הסאגה בסוף אותה עונה סורין ערך את הטורניר האחרון שלו במדי הנבחרת, כצפוי חואן ורון לא זומן לנבחרת בטורניר זה. מה שיזכרו מהטורניר הזה בקשר לסורין זה את חניכתו של ילד צנום בן 18 העונה לשם ליאונל מסי, כבר אז סורין ניבא שמסי יגדל להיות השחקן הטוב בעולם ושברצלונה וארגנטינה אף פעם לא ישכחו אותו, נבואה שאכן הגשימה את עצמה, ארגנטינה באותו טורניר הגיעה לרבע הגמר שם הודחה בפנדלים מול נבחרת גרמניה של קלינסמן, בסה"כ שותף סורין ב-76  הופעות במדי הנבחרת שם כבש 12 שערים ונחשב לאחד הסמלים הגדולים ביותר של הנבחרת הארגנטינאית אי פעם.

קפטן הנבחרת הארגנטינאית (taringa)

בסוף המונדיאל ב-2006 נמכר סורין להמבורג שם שיחק עוד כשנתיים בעונות רוויות בפציעות בלתי נגמרות, המבורג הייתה די מאוכזבת ושיחררה אותו בתום השנתיים שם חזר לקדנציה נוספת לקרוזיירו אבל גם שם חווה פציעות קשות ושיחק רק משחק אחד ופרש.

הקשר של סורין עם מדינת ברזיל חזק מאוד עד היום והוא מתגורר בבלו הוריזונטה ומשמש כפרשן espn  בברזיל, כמו כן הוא מאוד מוכר בברזיל כיום ומשתתף דרך קבע בפאנלים של תוכניות ואף יש לו תוכנית רדיו משלו ומרבה לשתף על חייו ברשתות החברתיות.

הקריירה החדשה בתור פרשן (buzfeed)

הקשר בין יהודי ארגנטינה לכדורגל הוא דבר מאוד טבעי ואת אהבתם לענף הביאו איתם לארץ, לאורך השנים היו לא מעט אנשי כדורגל יהודים ארגנטינאים כדוגמת חוזה פקרמן המאמן המאוד מוערך של נבחרת קולומביה, וולטר סמואל בלם העבר של נבחרת ארגנטינה שהיה שותף בזכייתה של אינטר בליגת האלופות וגם השחקנים שמשחקים כיום קלאודיו יאקוב קשרה האחורי בן ה-29 של ווסט ברומיץ שמשחק לא מעט בפריימרליג ואף שיחק מספר משחקים בנבחרת ארגנטינה, וכן את דריו צביטאניץ' החלוץ היהודי  של באנפילד בן ה-32 של בעל קריירה מרשימה באייאקס ובניס שם נחשב סמל וכדאי מאוד לקבוצות מליגת העל לחשוב על חלוץ שכזה שיחשב לשחקן ישראלי, עוד שחקן שמשחק הרבה מאוד שנים בליגה הארגנטינאית הוא מגינה הותיק של חימנסיה לוקאס ליכט.

Live another day "

Climb a little higher

Find another reason to stay

Ashes in your hands

Mercy in your eyes

If you're searching for a silent sky"

(Another day –Dream Theater )

סורין לאורך הקריירה היה נחשב סמל למנהיגות למרות שלא היו לו יכולות יוצאות דופן בתור שחקן הגנה ובעיקר היה שחקן כלבו אם כי עמדתו העיקרית הייתה בעמדת המגן השמאלי וגם הרבה להתקיף משם והיה נחשב לשחקן נשמה מאוד אגריסיבי שמקריב את עצמו בשביל הקבוצה, אי לכך איןו להתפלא על פציעותיו הרבות לאורך הקריירה שאולי גם מנעו ממנו לעשות קריירת מועדונים טובה יותר אבל אישיותו החיובית של סורין גרמה לו להרגיש מיצוי קריירה ופחות תסכול ותמיד הוא ידע להסתכל על חצי הכוס המלאה, לגבי יהדותו כמו שהזכרתי הוא הרגיש חלק ממשהו יותר גדול(ויותר לאומי ארגנטינאי(ולא רצה להסתכל על הצד האתני שלו מתוך בחירה אבל כמובן החיבור בין היהודים לכדורגל הארגנטינאי טבעי לחלוטין וכדאי שידעו לנצל את הידע שצברו ולהביאו לישראל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort