משחקי המחזור ה-35 בליגה הספרדית

ריאל מדריד-ולנסיה 1-2

ריאל מדריד מנצחת במשחק דרמטי את ולנסיה בברנבאו. המשחק התחיל טוב מבחינת ריאל, ששלטה יותר בכדור ונראתה בטוחה בעצמה. את השער הראשון כבש כריסטיאנו רונאלדו, אחרי מסירה נהדרת של קרבחאל בדקה ה-27. רונאלדו כובש בנגיחה ונותן רוח גבית לבלאנקוס. זהו שערו ה-20 של כריסטיאנו רונאלדו בלה ליגה העונה, אבל יותר משמעותי מכך – הוא שובר שיא יוצא דופן שהחזיק עשרות שנים: זהו שערו ה-367 של כריסטיאנו בליגה כלשהי, והוא עובר את ג'ימי גריבס והופך לגדול הכובשים ב-5 הליגות הגדולות. השער הזה היה באוויר זמן רב, והגיע סוף סוף, כשהוא מסמל מצד אחד את ההווינריות האדירה של הפנומן ומצד שני את הירידה ביכולת, כי באופן יחסי זוהי עונת הכיבושים הרעה ביותר של רונאלדו מאז הגיע לריאל.

אבל ולנסיה לא פראיירית. אמנם העטלפים הפסידו כאן בעונה שעברה 3-2 במשחק דרמטי נוסף, אך ב-4 העונות הקודמות הקבוצה שהמקום שלה בטבלה מרמה (ולנסיה היא קבוצה גדולה עם מסורת) לא הפסידה בברנבאו במשך 4 עונות רצופות. ולנסיה הביכה את השליטה של ריאל לא רק בהנעת הכדור אלא גם בשליטה במרכז המגרש ומצאה את הפרצות שבין הבלמים פעם אחר פעם. זה דבר שזידאן חייב לתת עליו את הדעת, היות ורק ב-10 משחקים העונה בכל המסגרות ההגנה הזו שלו, שלעתים נראית כמו מסננת מליגה שנייה, הצליחה לשמור על שער נקי במעל 50 משחקים. לא נתון שמתאים לריאל מדריד.

מרסלו מביא ניצחון לזידאן (ריאל מדריד רשמי)

והאמירה הזו באה לידי ביטוי גם במשחק הזה כשבדקה ה-82 ריאל הייתה קרובה "לבעוט בדלי" כשהאקס דני פארחו כבש בעיטה חופשית יוצאת דופן אל בין חיבורי הקורות של נבאס שלא היה יכול להושיע. כאן התעוררה שוב הקבוצה הלבנה ומכולם דווקא מרסלו עשה שער ניצחון בדקה ה-86. ובימין! ריאל חוזרת מפיגור בסביבות 20 משחקים העונה בכל המסגרות, וראינו את זה כל כך הרבה פעמים העונה. זה התחת של זיזו, וזה, נכון לעכשיו, די אן איי של אלופים.

לאס פלמאס-אתלטיקו מדריד 0-5

לקבוצה השכנה ממדריד יש מטרות משלה. אתלטיקו עדיין רוצה לסיים במקום השלישי כדי להימנע ממוקדמות ליגת האלופות. ליגת האלופות הפכה לבמה מרכזית לקולצ'ונרוס, שב-3 מ-4 העונות האחרונות העפילה לחצי הגמר ופעמיים מ-3 לגמר. וזה לא רק עניין של יוקרה, אלא של כסף. המועדון האדום-לבן עומד לעבור בעונה הבאה לאצטדיון החדש, וההכנסות חשובות מאוד כדי לעמוד בכל ההוצאות ולמשיכת שחקנים בקליבר לו דרושה אתלטיקו. על אף שצ'ולו כבר דיבר על כך שהוא נשאר בעונה הבאה, אתלטיקו תהיה חייבת לשמור על המקום הבטוח באלופות כדי לא להיקלע לבעיה בפלייאוף האלופות, כי שם היא עשויה להיות מודחת. בינתיים היא מתרכזת במאבקי הליגה.

כבר בדקה השנייה סאול מוסר מהאגף השמאלי אל גמיירו שמדייק בצורה מתוחכמת וכובש את הראשון. למן הרגע הזה היה ברור שרק קבוצה אחת באה לעבוד היום. אתלטיקו המשיכה לשחק בכל הכוח, ובדקה ה-17 מבשל השער הראשון סאול כבש את השני בנגיחה. ביום שלישי תשחק אתלטיקו בחצי גמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד, והיא רצתה להשיג את הניצחון כמה שיותר מהר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אתלטיקו מתחממת היטב לקראת חצי גמר האלופות בשלישי (לה ליגה)

ואכן זה מה שקרה, כשבדקה ה-18 כשגמיירו שעט אל עבר הרחבה ושוב בעט בעיטה מתוחכמת כדי להוציא את העוקץ מהמשחק. זהו שערו ה-12 העונה של גמיירו, שאיכזב בחלקים מסויימים של העונה אך בסך הכל חווה עונה נהדרת. לאס פלמאס נמצאת במחצית שנייה גרועה של העונה כשהיא עומדת להישאר עם 14 נקודות מ-16 משחקים, מאזן פשוט עלוב לקבוצה שעשתה סיבוב ראשון נהדר. בסופו של דבר הליגה חוזרת לפרופורציה. במחצית השנייה לא היה הרבה הבדל, אתלטיקו שלטה וגם השיגה שני שערים נוספים של פארטי ואל ניניו טורס ששיפרו לה את הסטטיסטיקה והוסיפו ניסיון טוב מאוד לשחקנים לקראת יום שלישי.

אספניול-ברצלונה 0-3

ברצלונה מגיעה לדרבי שלה נגד אספניול, משחק שתמיד מניב דרמה בהקשר של האליפות. עם זאת, ברצלונה בעידן הגדול בהיסטוריה שלה ומנגד אספניול איננה אותה קבוצה חזקה של ראול טמודו ואיוואן דה לה פניה כפי שהייתה בעבר. בששת המפגשים האחרונים בין הקבוצות יש רק ניצחון אחד לאספניול, וגם הוא במשחק ידידות. אם כן, ברצלונה שראתה את ריאל מנצחת שוב חייבת לנצח כדי להמנע מפתיחת פער מהקבוצה שאמנם שנייה לכאורה אך יש לה משחק עודף ואותו מספר נקודות (ערב המחזור). ויש לה את ניימאר שיעזור לה לאחר שהוא חוזר מההשעייה בת ה-3 משחקים.

המחצית הראשונה שיחקה לידיה של האורחת. מסי לא היה במשחק, גם לא רקיטיץ' שהצטיין במשחקים האחרונים. אספניול התמקמה טובה והצליחה לסחוט באומץ רב תיקו מאופס. המחצית השנייה פרצה את הסכר הקטאלוני הקטן מול שטף המים האדיר של בארסה וטעות הגנה נוראית חשפה את השוער לופז לאחד על אחד מול סוארס, שבועט חד עם החלק החיצון וכובש את שער היתרון המיוחל של ברצלונה.

 

ברצלונה עושה את שלה בדרבי, סוארס כוכב הערב עם צמד (לה ליגה)

ובדקה ה-76 הצפוי קורה כשליאו מסי מוצא את ראקיטיץ' בתוך הרחבה והקרואטי כובש את שער הניצחון. מלך הבישולים של הליגה הספרדית בכל הזמנים לא זר למילה פרגון וכשזה מה שהקבוצה צריכה ממנו הוא נותן את זה כמו גדול. בדקה ה-87 מתבל סוארס עם צמד את ה-0-3 של ברצלונה, שערו ה-26 בליגה העונה, שזה כנראה כבר לא יעזור לו לעבור את חברו מסי עם 33 שערי ליגה. ברצלונה עושה את שלה וממשיכה את המרדף; לה נותרו שלושה משחקי ליגה, לריאל 4. אם ריאל מנצחת 3 ומוסיפה תיקו, היא אלופה לא משנה מה תעשה ברצלונה. לבארסה כזכור יש עוד את גמר הגביע נגד אלבס ב-27 במאי, בעוד פחות מחודש.

משחקים נוספים

אתמול ויאריאל ניצחה בבית את ספורטינג חיחון 1-3. גרנאדה נכנעה לריאל סוסיאדד בחוץ בתוצאה 1-2. אצילי מספר 15 ישב על הספסל אבל גרנאדה הרימה ידיים ואפילו לא ביצעה חילוף שלישי. אצילי יכול לחזור לבית"ר שלו העונה, ששוב תשחק במוקדמות הליגה האירופית, כי אין לו מה לחפש ברמות האלה. בטח כשלא בונים עליו. גרנאדה מרוסקת לחלוטין; את הניצחון הקודם שלה השיגה אי שם במחזור ה-25, כש-9 מבין עשרת משחקיה האחרונים היא מפסידה. זה פשוט לא מתאים עבור קבוצה מהליגה הראשונה ובצדק גרנאדה יורדת באופן רשמי לסגונדה.

בליגה האיטלקית נפרדו טורינו וסמפדוריה ב-1-1 משערים של איטורבה לטורינו ושיק לסאמפדוריה.

טבלת הליגה (whoscored)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית