״הזמן שלה לפרוח״: על ההצלחה של התרנגולים

טוטנהאם והתהליך של פוצ׳טינו הצליחו למשוך רבים מאוהדי הכדורגל בשנתיים האחרונות. סיפור ההצלחה של הקבוצה ה״לוזרית״ של צפון לונדון, ההתקדמות והשאיפות לתואר, וגם מאבק האליפות שעדיין לא הסתיים. 

טוטנהאם תארח מחר (ראשון 18:30) את ארסנל בווייט הארט ליין לעוד דרבי בין היריבות של צפון לונדון, הפעם לא רק היריבות הוותיקה תניע את התרנגולים, טוטנהאם 4 נקודות בלבד ממוליכת הטבלה (צ׳לסי), שרק לפני שבוע הדיחה אותה מחצי גמר הגביע האנגלי. עם 5 משחקים לסיום העונה הכל נראה פתוח והליגה שהייתה נראת סגורה עד לא מזמן נפתחת מחדש ומספקת לנו סיום עונה דרמטי במיוחד.

חוזרים אחורה לעונת 2013ֿ/14 שמסתיימת רע מבחינתה של טוטנהאם עם סיום במקום השישי בלבד לאחר שהיא משקיעה 100 מיליון פאונד על רכש ומבצעת שינוי בעמדת המאמן במהלך העונה (שרווד במקומו של וילאש בואש). דניאל לוי מבין שהגיע הזמן לשינוי ועוקב אחרי מאמן צעיר, מאוריסיו פוצ׳טינו שבאותה תקופה היה מאמנה של סאות'המפטון. פוצ׳טינו שהיה ידוע כבר אז כמאמן התקפי שמומחה בטיפוח צעירים, מקבל את המושכות מדניאל לוי וחותם בתרנגולים ל5 עונות.

עונת 14/15 הייתה חיובית מבחינתה של טוטנהאם שמצליחה לסיים בין ה5 הראשונות ואף העפילה לגמר גביע הליגה נגד צ׳לסי (והפסידה לה 2:0). כבר באותה העונה נראה היה שמשהו מתחיל להתפתח בליין, שחקנים צעירים התחילו להוכיח את עצמם, אחד מהם כוכב התרנגולים והנבחרת אנגליה, הארי קיין שעם עונת בכורה חלומית סיים עם 31 שערים בכל המסגרות, ובעזרת ההזדמנות שמקבל מפוצ׳טינו מצליח למחוק כמעט כל זכר לסולדאדו ואדבאיור שעזבו בסיום אותה עונה.

מאוריסו פוצ׳טינו
מאוריסיו פוצ׳טינו (Shoot)

קופצים עונה קדימה. אחת העונות ההיסטורית שחווה הכדורגל העולמי עם הסנסציה שחוללה לסטר סיטי שזכתה באליפות בפעם הראשונה בתולדותיה. לא רק לסטר הייתה הסיפור היפה של אותה עונה, גם טוטנהאם הציגה יכולת נהדרת ובמשך עונה שלמה היא ממכבת בין הרביעייה הראשונה ואף מצליחה להעפיל לליגת האלופות, כאשר ההופעה האחרונה שלה במפעל הייתה 6 שנים לפני. טוטנהאם הייתה טובה לאורך כל העונה אבל נראה שכולם היו נגדה. לאחר הפיטורים של ראניירי מלסטר בעונה שאחרי, הודה המאמן הוותיק שבאותה עונה ״כל העולם ניסה להרוג את טוטנהאם״ הסימפטיה ללסטר החביבה והרצון של כולם לראות את הקבוצה הקטנה עושה היסטוריה גרמו לחבורה הצעירה של פוצ׳טינו קצת להיעלם.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

פוצ׳טינו עצמו התראיין בעונה האחרונה ואמר דברים דומים- ״הוצאנו הרבה אנרגיות במאבק עם לסטר אבל גם במאבק עם השאר, הקבוצות, התקשרות והציבור. נלחמנו מול כולם״. פוצ׳טינו תיאר פחות או יותר בצורה מדויקת את אותה עונה של התרנגולים ונראה היה שהם אכן הפנימו את העניין בקיץ ועלו כקבוצה אחרת שמסתכלת קודם כל על עצמה ומרוכזת בהצלחה שלה ובמטרות שלה. טוטנהאם פתחו את העונה בצורה לא כל כך משכנעת עם תיקו 1:1 מול אברטו וניצחון קטן 1:0 על פאלאס. עם הזמן התרנגולים התחילו להיכנס להעניינים וכל התהליך שעוברת הקבוצה בשנים האחרונות החל לקבל כיוון. למרות שצ׳לסי הובילו על הליגה ב-13 נקודות החלו כבר לדבר על העתיד, איך טוטנהאם של היום תוכל להביא תואר והאם הם מספיק איכותיים בשביל לעמוד מול שאר הענקיות. אפשר להגיד שהמשחק שהתחיל לשנות את זווית הראייה של האנגלים היה בניצחון 2:0 על צ׳לסי בליין, טוטנהאם שטפה את המגרש וגרמה למובילת הליגה שהייתה עד אותו משחק עם 12 ניצחונות רצופים להראות חסרת אונים.

העונה התקדמה וטוטנהאם הצליחה לצמק את הפער ל-7 בלבד ועל הדרך להעפיל לחצי גמר הגביע האנגלי שם היא הוגרלה מול מוליכת הליגה, צ׳לסי. במועדון הרגישו שזו השנה שלהם, עם כל כך הרבה כישרון ויכולת נהדרת, עם רצף של 8 ניצחונות נראה היה שטוטנהאם לא באמת מגיעה כאנדרדוג למשחק. אך עם כל התקוות גברו הבלוז 4:2 על טוטנהאם ומנעו שוב פעם את הסיכוי של התרנגולים לתואר.

שבוע אחרי טוטנהאם עומדת לפגוש את ארסנל בליין, והדרך לסנסציה מחייבת אותה להשאיר את שלושת הנקודות בבית. אך אם נהיה ריאליים טוטנהאם עדיין לא שם, הדרך המדהימה, החברה הצעירים והרעב להצליח, לא הוא מביא את התארים בכדורגל המודרני, דניאל לוי צריך להבין שאם אכן כמו שהצהיר פוצ׳טינו התרנגולים מכוונים גבוה, הגיע הזמן שלו להיכנס לשוק ולהתחיל למשוך שחקנים בסכומים שהוא לא אוהב לשמוע. אבל התהליך שלהם בדרך לפרוע שטרות, עם כניסה עתידית לאצטדיון חדש והשקעה נכונה(וקצת יקרה) של לוי נראה שהעתיד אכן ורוד.

שחקני הקבוצה
אולי עוד נראה אותם עם אליפות (Hotspur HQ)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort