סרט הודי

היום, חוגג עופר טלקר את יום הולדתו ה-44. המגן שערך 23 הופעות בנבחרת וזכה עם הפועל חיפה באליפות היחידה שלה פרש לפני כ-8 שנים, והיום זאת הזדמנות טובה לחזור אחורה לקריירת המשחק שלו וגם לקריירת האימון הקצרה יחסית אך רוויית האירועים שלו.

טלקר נולד ב-22 באפריל 1973 באשדוד, העיר בה בילה את שנותיו הראשונות בעולם הכדורגל. טלקר שיחק במחלקת הנוער של עירוני אשדוד, ובשנת 1990 כאשר היה בן 17 הוא כבר עלה לקבוצה הבוגרת והיה שותף חלקי לעלייה של אשדוד לליגה הארצית בעונתו הראשונה בקבוצה הבוגרת. בשתי העונות הבאות הוא שיחק עם אשדוד בליגה הארצית, עד שבעונת 92-93 הקבוצה הצליחה להעפיל לליגה הלאומית (הליגה הראשונה דאז). המגן שיחק עם אשדוד עונה אחת בליגה הלאומית, בה סיימה הקבוצה במקום ה-12, ובסיום אותה עונה הוא עבר להפועל חיפה שבדיוק נרכשה על ידי רובי שפירא.
בעונה הראשונה שלו בקבוצה טלקר היה שותף שוב לקרבות תחתית, אך חיפה הצליחה לסיים במקום ה-13 מתוך 16 קבוצות הליגה והיא ניצלה מירידה. בגביע היא הצליחה להגיע לגמר לאחר ניצחון 3-2 על מכבי נתניה בחצי, אך היא הפסידה ליריבתה העירונית מכבי חיפה 2-0.
בעונת 1995-96 הפועל חיפה השתפרה מאוד, הרבה בזכות הכסף שהבעלים השקיע במועדון, וסיימה במקום הרביעי עם מספר נקודות זהה לזה של בית"ר ירושלים שבמקום השלישי אך הפרש שערים נמוך יותר (בשער אחד!). בזכות המיקום שלה בטבלה העפילה הפועל חיפה למוקדמת גביע האינטרטוטו אך כשלה בהעפלה לטורניר.
בעונה הבאה-עונת 96-97, הפועל חיפה ירדה ביכולת ובמיקום שלה וסיימה במקום השביעי בטבלה. טלקר תרם לה 5 שערים בעונה זאת, כמות יפה מאוד למגן. באותה עונה הוא גם רשם את הופעתו הראשונה במדים הלאומיים, בניצחון 3-2 על בלארוס במשחק ידידות.
עונה לאחר מכן הפועל חיפה הראתה שיפור וסיימה במקום השלישי אך כל זה לא משתווה למה שקרה בעונת 98-99. לפני עונה זאת הפועל חיפה סומנה כקבוצת צמרת לגיטימית אך אנשים לא שיערו שהיא יכולה להתמודד על האליפות. הקבוצה של אלי גוטמן פתחה את הליגה טוב מאוד וגם הובילה אותה בפער מהאחרות, אך עדיין לא חשבו שזאת הולכת להיות האלופה הבאה. העונה הלכה והתקדמה וחיפה המשיכה להוליך את הטבלה. במחזור ה-27 של העונה הגיע משחק העונה נגד מכבי תל אביב השנייה בטבלה. הפועל חיפה ניצחה 3-2 בסיום והוכתרה עוד באותו ערב לאלופת המדינה בפעם הראשונה בתולדותיה. הייתה לה את ההגנה הטובה בליגה, לא מעט בזכות טלקר שתרם גם שבעה שערים שזה באמת מספר אדיר למגן.
טלקר נשאר בקבוצה עוד שתי עונות לאחר האליפות, בהן סיימה הפועל חיפה במקומות השביעי והשלישי ולאחר מכן הוא עבר לבית"ר ירושלים.
לצערו, המגן הנפלא הגיע לבית"ר בשנים קשות שלה, לאחר שנרכשה על ידי מאיר פניג'ל, ששון שם-טוב ומאיר לוי. הקבוצה עברה עונה נוראית והייתה קרובה לירידת ליגה, אך היא ניצלה במחזור האחרון עם שער ניצחון בדקה ה-87 נגד מכבי קרית גת ומי שירדה במקומה היא לא אחרת מהאקסית של טלקר-הפועל חיפה. באותה עונה טלקר ערך את הופעתו האחרונה בנבחרת, בתיקו 1 נגד נבחרת אוסטריה. בסך הכל טלקר שיחק 23 פעמים בנבחרת וכבש שער אחד.
גם בעונות 02-03 ו03-04 נאבקה בית"ר בתחתית אך בשתיהן היא סיימה במקום התשיעי והצליחה לשרוד בליגה. טלקר נשאר בקבוצה עונה נוספת בה סיימה במקום הרביעי ובסיומה עבר לצהוב שחור אחר, זה של מכבי נתניה.
לא הגיע לבית"ר בזמן טוב (Archivofutbol)
בנתניה בילה טלקר עונה אחת בלבד, בה סיים במקום השביעי בפעם השלישית בקריירה שלו.
לאחר מכן נדד המגן להפועל כפר סבא בה שיחק שלוש שנים, שנה בליגת העל ושנתיים בלאומית. בסיום עונת 2008-09 פרש טלקר ממשחק פעיל והשאיר אחריו קריירה נהדרת שאמנם נחלשה קצת לקראת הסוף אך תיזכר להרבה זמן לא רק בגלל היכולת הטובה שלו אלא גם בגלל אליפות אחת, מיוחדת במינה. הוא כבש 46 שערים בליגת הראשונה בכל הקריירה שלו, נתון נפלא לשחקן הגנה.
למרות שפרש ממשחק פעיל, טלקר לא עזב את עולם הכדורגל וישר בעונה שאחרי הפרישה שלו הוא מונה להיות מאמן קבוצת הנוער של מכבי הרצליה ובמקביל עוזר מאמן של הקבוצה הבוגרת שהודרכה אז על ידי סלובודאן דראפיץ' מאמן נתניה היום. בעונתו השנייה הוא הצליח להעלות את הנוער לליגת העל ולאחריה הוא מונה להיות המאמן הראשי של הקבוצה הבוגרת. תחת הדרכתו הקבוצה כמעט העפילה לליגת העל אך סיימה במקום השלישי. מספר חודשים אחרי סוף העונה הוא סיים את תפקידו במועדון ובשנת 2013 התמנה למאמן בית"ר תל אביב רמלה. הוא היה קרוב מאוד לרדת עם הקבוצה לליגה א' אך בסופו של דבר הם נשארו בזכות הפרש שערים עדיף על זה של הפועל אשקלון. למרות שהקבוצה שרדה בליגה טלקר ירד ליגה וחתם כמאמן סקציה נס ציונה. גם את נס ציונה הוא הדריך רק עונה אחת בה סיים במקום השלישי בליגה א' דרום. לאחר מכן הוא נדד להפועל נצרת עילית בלאומית ופוטר לפני סיום העונה כשהקבוצה הייתה במצב רע, ובסופו של דבר גם בלעדיו היא ירדה ליגה. באותה עונה הוא גם חזר למכבי הרצליה אך הוא התפטר אחרי משחק אחד בלבד בגלל חילוקי דעות עם הבעלים אריאל שיימן.  כיום טלקר מאמן את הפועל הרצליה שנמצאת במקום השביעי בליגה א'.
יהיה מעניין לראות אם טלקר יצליח בעתיד בקריירת האימון שלו או יישאר כמו שהיה עד עכשיו ברמות הנמוכות, עד אז שיהיה במזל טוב.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort