הקונקשן לקארדיף מחכה לעולות

חצי גמר ליגת האלופות יפגיש את שתי נציגות העיר מדריד לדו-קרב על הזכות להעפיל לגמר בקארדיף. במשחק השני מונאקו, הסינדרלה מהנסיכות הצרפתית תנסה לגבור על ההגנה הקשוחה של הגברת הזקנה. חלום הגמר בין הבלאנקוס לביאנקונרי,שתי המובילות בסוכנויות ההימורים עדיין קיים, אך אתלטיקו ומונאקו יעשו הכל כדי למנוע זאת. המשחק הראשון ייערך בתאריכים 2-3/5 והגומלין שבוע לאחר מכן.

הגרלת חצי הגמר (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

ריאל מדריד-  אתלטיקו מדריד

זו השנה הרביעית ברציפות ששתי הקבוצות הבכירות של העיר מדריד נפגשות בליגת האלופות, ובכל המפגשים ידם של הבלאנקוס הייתה על העליונה. בעונת 2013/14 הקבוצות נפגשו בגמר הבלתי נשכח בליסבון, שער שיוויון דרמטי של סרחיו ראמוס מחק יתרון מוקדם שקבע דייגו גודין. שתי הקבוצות הלכו להארכה, שם ריאל התפוצצה וניצחה 1:4 בדרך לתואר העשירי בתולדותיה. שנה חלפה ושתי הקבוצות נפגשו ברבע הגמר. המשחק בקלדרון הסתיים בתיקו 0:0, והמשחק בברנבאו הוכרע על סף שריקת הסיום מרגלי צ'צ'אריטו. ריאל חגגה עלייה לחצי, שם הודחה מול יובה. אולי סימן לבאות? בשנה שעברה, שוב שתי הקבוצות נפגשו במעמד הגמר ושוב הקולצ'ונרוס חוו מפח נפש. סרחיו ראמוס העלה את הבלאנקוס ליתרון, אך יאניק קראסקו שלח את הקבוצות להארכה. הפעם אתלטיקו לא ספגה והקבוצות הגיעו לפנדלים. הבועטים של ריאל לא פספסו ואילו חואנפראן החמיץ והעניק לריאל את התואר.

זה מה שקרה בפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו בליגת האלופות (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

אמנם שלוש שנים חלפו, אך השלד המרכזי בשתי הקבוצות נשמר, וכך גם סגנון המשחק והשוני ביניהן. אתלטיקו בהובלתו של דייגו סימאונה אוהבת משחקי נוק-אאוט, וההפסד לריאל מדריד ברבע הגמר לפני שנתיים הוא היחיד שלהם ב-11 ההתמודדויות האחרונות בשלבי נוק-אאוט בליגת האלופות. אתלטיקו ספגה העונה חמישה שערים בלבד בליגת האלופות והיא מאמינה במשחק הגנתי קשוח. חוליית ההגנה של סימאונה יציבה, ותיקה ומתואמת וככזו מונעת מהחלוצים הטובים בעולם להבקיע מולה. סביר להניח שרונאלדו היה מעדיף לקבל את מונאקו, מולה היה זוכה לשמירה פחות הדוקה שהייתה מאפשרת לו להציג את יכולותיו. במקביל להגנה, לאתלטיקו יש את אחד החלוצים החדים בעולם, קוראים לו אנטואן גריזמן ואחרי שבשנה שעברה הפסיד בשני גמרים (אתלטיקו וצרפת) הוא רעב לתואר.

מנגד, ריאל הוכיחה ברבע הגמר שהיא מסוגלת לנצח כל קבוצה. אמנם לא ניתן להתעלם מטעויות השיפוט במשחק הגומלין, אך גם קשה להתעלם מהיכולת הכבירה של שחקני הבלאנקוס. הבעיה העיקרית של ריאל העונה היא ההגנה הרעועה. בכל אחד ממשחקיה העונה באירופה ריאל לא שמרה על שער נקי, גם מול לגיה ורשה החלשה. אך אלופת אירופה מחפה על כך באמצעות שלישיית חוד קטלנית וקישור שמווסת את המשחק בצורה מופתית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
רונאלדו עם חמישייה לשער של נוייר – מגיע בשיאו (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

ריאל תילחם לא רק מול סימאונה וחניכיו, אלא גם מול הסטטיסטיקה. כל חובבי הכדורגל יודעים שבכל ההיסטוריה של ליגת האלופות, מעולם קבוצה לא זכתה שנתיים ברציפות בתואר. אך גם העפלה לגמר של אלופה מכהנת הוא אירוע נדיר. הפעם האחרונה זה שקרה הייתה לפני תשע עונות, כשמנצ'סטר יונייטד, זוכת 2008 הפסידה לברצלונה בגמר 2009. במדי השדים האדומים שיחק אז כריסטיאנו רונאלדו.

ריאל כבר נכשלה לפני שנתיים במעמד חצי הגמר, עת הייתה אלופת אירופה, אך הודחה מול יובנטוס. זו ההופעה השביעית ברציפות של הבלאנקוס בחצי הגמר. בשש העונות האחרונות היא העפילה רק פעמיים. עם זאת, לריאל יש את כריסטיאנו רונאלדו. הפנומן הפורטוגלי שהתעורר מחדש ברבע הגמר עם חמישה שערים לרשת של אחד השוערים הטובים בעולם, מנואל נוייר והגעה למאה שערים בליגת האלופות, נראה חד מתמיד ואין דבר שהוא אוהב יותר מאשר לנצח את הסטטיסטיקה. שתי הקבוצות נפגשו העונה פעמיים. בפעם הראשונה ריאל ניצחה 0:3, ובפעם השנייה לפני שבועיים המשחק הסתיים בתיקו 1:1. סביר להניח שבמשחק הראשון בברנבאו, סימאונה יעלה במערך זהיר שינסה להעביר את ההכרעה לקלדרון, אך לטעמי גורל ההתמודדות תלוי יותר ברגליהם של שחקני הבלאנקוס מאשר של יריביהם. בכל מקרה לעיר מדריד תהיה נציגה בגמר.

מי תהיה נציגת העיר מדריד בגמר? (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

מונאקו – יובנטוס

כשההגרלה בישרה על המפגש בין הקבוצה מהנסיכות הצרפתית לגברת הזקנה, חיוך עלה על פניו של פאבל נדבד, נציג הביאנקונרי בהגרלה, אך למרות שעל הנייר מונאקו היא הקבוצה הכי פחות מנוסה בשלבים הללו, היא ללא ספק לא הגרלה קלה. מונאקו נמצאת בצומת דרכים. ספק אם מישהו האמין שב-21 לאפריל הקבוצה של לאונרדו ז'ארדים תוליך את הליגה הצרפתית ותהיה בחצי גמר ליגת האלופות והגביע הצרפתי. הסיטואציה הזו יכולה להסתיים בעונה חלומית של פלקאו וחבריו או לחלופין בשחזור עונת הבלהות של באייר לברקוזן מודל 2001/02. אז הקבוצה הגרמנית הייתה במצב דומה למואקו, אך סיימה את העונה ללא תארים. ללא קשר לסיום העונה, מונאקו מציגה כדורגל מהמשובחים שנראו במגרשים בשנים האחרונות. שילוב של שחקנים ותיקים ומוכחים כדוגמת רדאמל פלקאו ומוטיניו עם דור צעיר ורענן כדוגמת קיליאן אמבפה וטימואה באקיוקו, הוביל אותם לחורר רשתות ולהגיע עד למעמד הזה.

עם זאת, שני דברים אפיינו את שני השלבים הקודמים שאותם חלפו הצרפתים וכעת ישתנו בחצי הגמר. בשניהם מונאקו שיחקה מול קבוצה שדומה לה בסגנון המשחק, ואי לכך שתי הקבוצות הבקיעו במספרים גדולים. כמו מונאקו, מנצ'סטר סיטי (שמינית הגמר) ובורוסיה דורטמונד (רבע הגמר) הן קבוצות שמבוססות קודם כל התקפה. במאבק כזה כוחה של מונאקו היה משמעותי יותר ולכן היא עברה. דבר שני, המשחק השני נערך באצטדיונה הביתי, לואי השני, בעוד במפגש מול יובנטוס המשחק השני ייערך בטורינו.

בופון רוצה לזכות בליגת האלופות בפעם הראושנה (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

המשחק מול יובנטוס יפגיש את מונאקו לראשונה העונה במפעל עם קבוצה ששמה את הדגש קודם כל על הגנה. מה לא דובר על ההגנה הקשוחה של הגברת הזקנה, אך קשה שלא להתעכב עליה שוב. הגברת הזקנה ספגה העונה שני שערים בלבד בעשרת משחקיה באירופה. יותר מכך, ההגנה של אלגרי לא ספגה במשך 180 דקות מול ההתקפה הקטלנית של ברצלונה. ובאופן כללי יובה לא ספגה כבר 531 דקות בליגת האלופות. אך, הביאנקונרי בניגוד לקבוצות הגנה טובות אחרות בהיסטוריה בעלת יכולות התקפה משובחות המורכבת משחקנים כישרוניים שרעבים לתארים, דוגמת הארגנטינאים גונזאלו היגוואין ופאולו דיבאלה.

ברבע הגמר יובה הראתה כמה עוצמות יש לה ובאיזה קלות היא מצליחה לנטרל את יריבתה, טובה ומוכשרת ככל שתהיה. למרות שהמשחק הראשון הסתיים בניצחון מוחץ של 0:3 על הקטאלונים. דווקא המשחק השני הראה את האיכויות שיש לקבוצה של מאסימו אלגרי. ההצבה ההגנתית של יובה תיסכלה את ההתקפה הקטלנית ביבשת ולא היה רחוק שדווקא הגברת הזקנה תסיים את המשחק כמנצחת. בניגוד ל-2015 יובה נראית השנה בשלה הרבה יותר לזכייה בתואר, ואם לא בשביל האוהדים אז לפחות בשביל בופון שזכה אפילו במונדיאל, אך עדיין לא שם את ידיו על הגביע עם האוזניים. מונאקו מנגד תצטרך למצוא את הדרכים להכניע את ההגנה של האיטלקים ולכפות את סגנון המשחק שכל כך אופייני לה. שתי הקבוצות נפגשו לפני שנתיים במעמד רבע הגמר, אז יובה ניצחה ועלתה, אך הייתה זו מונאקו שונה לחלוטין.

ההתקפה הקטלנית של מונאקו או ההגנה הקשוחה של יובה (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort