יחסינו לאן-הקריירה של איסקו

במחזור הקרוב כידוע יערך ה"קלאסיקו" בין ברצלונה לריאל מדריד, הפער הקטן בין ריאל לברצלונה נובע מסיבה אחת והיא עומק הסגל והספסל, בעוד ברצלונה נואשת למצוא פתרונות למקרי השעיה ופציעות ואין כמעט תחליפים ראויים על הספסל אם בכלל, לריאל מדריד יש מחליף איכותי בכל עמדה במגרש (למעט דנילו שנחשב "הכבשה השחורה" בסגל), השמות הבולטים ביותר על הספסל הם אלברו מוראטה יקיר האוהדים ושני הקשרים שמועמדים לעזוב- חאמס ואיסקו גיבור כתבתנו.

חגיגה סטנדרטית מול האוהדים (mcfcwatch)

הקריירה של הקשר נראית די ארוכה בהתחשב בזה שהוא בסך הכל בן 25, אבל פריצתו המהירה בגיל צעיר גורמת לנו לחשוב שהוא איתנו כבר שנים מאידך הוא תמיד נחשב "ילד הפלא הספרדי" והאיש שרק מחכים לו שיוביל ויקבל הזדמנות, כזה הוא איסקו דמות די דיכוטומית במועדון עם מדים דיכוטומיים (שחור-לבן).

פרנסיסקו רומאן אלארקון סוארס או בקיצור איסקו נולד בעיר בעלת 60 אלף התושבים הקרויה בנלמאדנה שבמחוז מלאגה ב-21 באפריל 1992, הקשר המוכשר החל לשחק כבר בגיל 18 במדי הקבוצה הבוגרת של ולנסיה והועלה על ידי אונאי אמרי אבל לא נספר וכבר אחרי ארבעה משחקים ראה את הדלת החוצה והתאמן עם קבוצת המילואים למורת רוחם של הצוות בקבוצת המילואים שחשב שיש אצלם כשרון על והוא לא מספיק מוערך, למזלו של איסקו באותה העת החל הפרויקט השאפתני במלאגה עיר המחוז שלו בחסות הכסף מהמפרץ, 6 מיליון יורו שולמו בעבור הכישרון למרות שבאותה תקופה ולנסיה חשבו שהם די "עקצו" את הבעלים הבזבזן של מלאגה ועל כך העיד פראן אסקריבה מאמנו לשעבר: "הייתי מאמן של קבוצת הנוער של ולנסיה, הוא עוד לא היה בגיל נוער אך הוא התאמן איתם, מהרגע הראשון ראו את האיכות שלו מודגשת. כשהוא עזב את ולנסיה שאלו אותי על העסקה, איך הוא נמכר ב-6 מיליון אירו ושאלו אותי אם זה העברה זולה או יקרה, במועדון חשבו שאין לו יותר לאיפה להתפתח ושהוא לא עניין גדול. לדעתי הוא הכישרון הטוב ביותר בדור של 91-92-93, כבר בגיל 18-19 הוא היה כדורגלן". אבל מה שהצוות המקצועי של האנדלוסים ראה זה פוטנציאל ענק, איסקו הגיע בצוותא עם עוד 9 שחקנים חדשים למלאגה כאשר הבולט שבהם היה רוד ואן ניסטלרוי החלוץ ההולנדי האגדי, מסע הרכש היה די מוצלח והשחקנים פרחו גם לאחר מכן כדוגמת נאצ'ו מונריאל, סנטי קאזורלה וחואקין.

מלאגה סיימה באותה עונה( 2011-2012) במקום הרביעי כאשר איסקו מקבל את חולצת ההרכב ומחזיר עם חמישה שערים וחמישה בישולים ומראה ניצוצות נהדרים עם שיתוף פעולה פורה בצוותא עם החלוץ סלומון רונדון העונה המוצלחת הביאה את מלאגה למוקדמות ליגת האלופות, בעונה שלאחר מכן (2012-2013) איסקו כבר היה הכוכב הגדול של מלאגה בליגה ובליגת האלופות והוביל את האנדלוסים לרבע הגמר בצורה מפתיעה והייתה קרובה מאוד להגיע לחצי הגמר אלמלא השערים הדרמטיים של דורטמונד, איסקו קיבל באותה עונה את הכינוי "השייח האמיתי של מלאגה", כקונטרה על צמצום ההשקעות של הבעלים השייח א- תאני.

השייח' של מלאגה (madridboss24)

בעונה שלאחר מכן איסקו שינה כתובת והיה שחקן הרכש הראשון בעידן אנצ'לוטי בצורה די מפתיעה יש לומר, אבל עיקר הכותרות על מעברו הגיעו מחוץ למגרש שם נטען שאיסקו אוהד ברצלונה והעיד על עצמו "כאנטי מדרידיסטה" וכאיש ששונא את הערכים של ריאל מדריד, "אל מונדו דפורטיבו", העיתון הקאטלוני קינח בסיפור עסיסי שם נכתב שאיסקו קרא לכלבו "מסי" ואמר שבגלל שכלב הלברדור שלו הוא הכלב הטוב בעולם הוא צריך לקרוא לו על שם שחקן הכדורגל הטוב בעולם, גם תמונות עבר שלו עם חולצת ברצלונה הלהיטו את האווירה, עד היום הוא נשאל לא פעם על סוגיית אהדתו לריאל מדריד, דבר די חריג ששואלים שחקן על אהדתו בכדורגל הספרדי, לוקה מודריץ' הקרואטי וכרים בנזמה הצרפתי שהם עצמם אוהדי ברצלונה או לפחות היו כאלה עד לפני העברתם לריאל מדריד מעולם לא נשאלו על הסוגייה בניגוד לאיסקו, אולי הסיבה לכך היא שהם שחקנים זרים ואיסקו ספרדי, אנחנו עוד נחזור לסוגיית יחסי איסקו וברצלונה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
התמונה "המפלילה" של איסקו עם חולצה של ברצלונה(Managing Madrid)
התמונה "המפלילה" של איסקו עם חולצה של ברצלונה (Managing Madrid)

עונתו הראשונה של הספרדי המוכשר הייתה סיוט מתמשך והוא ראה איך די מריה השתלט על העמדה בקישור וביסוס מערך ריאל על ה-BBC כל הדרך לזכיית ה"לה דסימה", איסקו המאוכזב, למרות שנתן משחקים ומספרים טובים בתור מחליף (11 שערים ו-5 בישולים ב-36 משחקים) באותה העונה קיווה לקבל את חולצת ההרכב כאשר ידע שדי מאריה יעזוב למנצ'סטר יונייטד, אבל בתום המונדיאל נחתה עליו עליו פצצה, חאמס רודריגז הקולומביאני הוחתם בריאל מדריד תמורת יותר מ-80 מיליון יורו, כמו כן אנצ'לוטי שנחשב מאמן שאוהב שחקנים בתפקידים מוגדרים מראש רצה לראות את איסקו בעמדה יותר אחורית אבל זה כמובן לא התאים לספרדי המחונן, למרות זאת בעונתו השנייה עם אנצלוטי (2014-2015) שיחק איסקו ב-34 משחקי ליגה ונתן עונה סבירה לחלוטין שם פתח ב-26 משחקים מתוכם כאשר הוא הוצב באגף שמאל בעיקר או מאחורי החלוץ, בעוד בחצי העונה הראשונה איסקו היה שחקן משמעותי וגם עזר לריאל לזכות באליפות העולם למועדונים, לאחר פגרת החורף הכל השתנה ומעמדו פחת ותפקידו היה פחות משמעותי וריאל סיימה עונה עגומה מבחינתה ללא אף תואר משמעותי והדחה מאכזבת בחצי גמר ליגת האלופות מול יובנטוס. בעונה שעברה עם כניסתו של בניטס היה פיחות נוסף במעמדו וגם החלפתו בזידאן לא כל כך גרמו לו להיות השחקן המוביל שהוא חשב שיהיה, מאידך ריבוי הפציעות גרמו לו בכל זאת לשחק לא מעט והוא נהיה שחקן כלבו בקישור ובעיקר היה מחליף ראשון לגראת' בייל ופתח ב-21 משחקי ליגה ושיחק בעיקר בתור קיצוני ימני וקשר התקפי. מאידך, הוא לא הרשים ביכולתו וגם השורה הסטטיסטית לא הייתה גבוהה למרות זאת הוא היה שותף בזכייתה ה-11 של ריאל בליגת האלופות שם שותף בעיקר כמחליף במשחקי הנוקאאוט כאשר היכולת הלא טובה גרמה לאי זימונו ליורו האחרון, מעמד שהשתנה רק לאחרונה עם מינויו של לופטגי.

עם העונה החדשה זיזו בחר להתבסס על מערך ה-4-3-3 כאשר בעמדות הקיצוניות ריאל התבססה על מחליפים קבועים (אסנסיו ולוקאס ואסקז) וגם יש את שלישית הקישור הקבועה והדי חשובה קרוס-קאסמירו-מודריץ' ועם מחליף קבוע לשלישיה הזאת קובאציץ', הגם שחאמס בתחילת העונה היה האופציה הראשונה מהקישור ואז איסקו בעצם נחשב לשחקן עם המעמד הנמוך ביותר מבין הקישור, למזלו של איסקו זיזו דוגל בשיטות רוטציה וגם פציעות בלתי נגמרות בסגל גרמו לו לשחק בעיקר נגד הקטנות, מול הגדולות ובמשחקים החשובים הוא לא כל כך קיבל הזדמנויות אבל במשחק האחרון פתח נגד באיירן בשל השיפור ביכולתו (ופציעתו כמובן של בייל) וגם באל קלאסיקו הקרוב נראה אותו בהרכב ככל הנראה כאשר השורה הסטטיסטית שלו השתפרה מאוד השנה ופתאום הוא נספר יותר (על הסיבות נרשום בהמשך).

בזוית הישראלית יש לאיסקו הרבה מזל טוב עם ישראל , איסקו היה שותף די מרכזי בזכייתה של ספרד הצעירה ביורו הצעירות שנערך בישראל ב-2013 תחת מאמן הנבחרת הבוגרת כיום ז'ולן לופטגי, תחת שלישית הקסם שהובילה את הנבחרת הצעירה איסקו-טיאגו (מצטיין הטורניר)-מוראטה, שלושת השחקנים כבשו יחדיו 10 שערים ולראשונה כל שלושת הכובשים בטורניר יורו מגיעים מאותה הנבחרת וגם שלושתם היו בנבחרת הטורניר, בעקבות הזכייה שוער הנבחרת הבוגרת וה"קדוש" באותה העת איקר קסיאס אמר "איסקו הוא השחקן הכי חשוב בדור החדש של הכדורגל הספרדי" . כמו כן איסקו כבש נגד ישראל את השער הרביעי שהיה שערו הראשון בקמפיין המוקדמות מונדיאל ושערו השלישי בנבחרת. סה"כ יש לאיסקו 20 הופעות בינלאומיות במדי הנבחרת הבוגרת אם כי כרגע איסקו שחקן פחות מרכזי בנבחרת ובעיקר הוא אופציה בכירה מהספסל.

שלישית הכוכבים בזכיית ספרד הצעירה ביורו הצעירות שנערך בישראל (uefa)

בזוית המקצועית מה שמייחד את איסקו מכלל שחקני ריאל הוא הגיוון יוצא הדופן שלו על המגרש והיכולת שלו לשחק בכל כך הרבה תפקידים (זה בנוסף חלק מהפילוסופיה של זינאדין זידאן מאמנו שחושב שצריך ששחקן ידע לשחק בכמה תפקידים כדי שהקבוצה תדע לעשות התאמות תוך כדי משחק), האתר Transfermarkt פירט את כמות משחקיו (בריאל מדריד), את התפוקה ובאיזו עמדה: בתור קשר קדמי שיחק איסקו 75 משחקים וכבש 16 שערים ובתוספת ל-14 בישולים, בתור קשר אמצע שיחק 38 משחקים כבש 7 ובישל 5, בתור קיצוני שמאלי שיחק 31 משחקים הבקיע 2 ובישל 11, בתור קיצוני ימני שיחק 15 משחקים כבש 4 ובישל 7, סה"כ מכאן ניתן להבין שכאשר הוא משחק באגפים הוא יותר אמון על יצירת שערים לחבריו ושהוא משחק באמצע הוא יותר אמון על ארגון המשחק וגם ליזום יותר בעצמו ולנסות ליצור לעצמו מצבי הבקעה.

בעונה הבאה איסקו מסיים את חוזהו, בד בבד ריאל רוצה להרוויח סכום משמעותי על השחקנים שלה בכדי שתוכל להוציא לפועל קנייה של שחקנים (בשל חוקי הפייר פליי), שני השמות שעלו הכי הרבה בהקשר הזה הם איסקו וחאמס רודריגז שהם גם חברים ל"ספסל הטוב בעולם" של המועדון שלהם, בעוד לחאמס יש חוזה יש חוזה עד 2020 איסקו כמו שציינתי מסיים אותו ב-2018, מי שקפצה על המציאה על פי מרבית כלי התקשרות היא היריבה השנואה ברצלונה שרוצה לעשות מעבר סנסציוני ולפתור את הבעיה הקשה בקישור, בברצלונה סביר להניח שאיסקו יקבל את חולצת ההרכב או לכל הפחות יקבל הרבה יותר הזדמנויות ממה שהוא מקבל בריאל, שמועות העבר שריחפו על אהדתו של הקשר לברצלונה הוסיפו עוד שמן למדורה, גם תמונת החטיף המפורסמת עם צבעי ברצלונה שהעלה הקשר המחונן לאינסטגרם הייתה עוד גפרור במדורה , כאשר התבטאותו ש"אחשוב על העתיד, הקריירה שלי בסכנה" גרמו לריאל לחשב מסלול מחדש ביחסים עם הקשר הספרדי, מעבר סימבולי כמו של איסקו לברצלונה בעונה שבה לואיס אנריקה מפנה את כיסאו בברצלונה (וכולם כמובן זוכרים את מעברו המפורסם של לוצ'ו מריאל לברצלונה) יגרום צרות לפלורנטיני פרז ומשבר אמון גדול עם האוהדים, אי לכך בחודש האחרון חל שינוי לטובת איסקו ומעמדו בקבוצה עלה והוא מקבל הרבה יותר הזדמנויות, הקשר לא מאכזב ומשחק מעולה, המשחק הטוב ביותר שלו היה בשבוע שעבר מול ספורטינג חיחון שם כבש צמד ובישל במשחק שנחשב כטוב ביותר שלו מאז הגיע לריאל.

במשחקים הקרובים נראה כי איסקו ימשיך להחליף את בייל בהרכב (עקב פציעתו) בעמדת הקיצוני ימני והוא יקבל העדפה על פני לוקאס ואסקז בתפקיד זה, באשר לחאמס, מעמדו ירד לשפלים חדשים ואפילו דקות המשחק ירדו מאוד ונראה כי דווקא הוא זה שיימכר בקיץ, מוריניו מאוד מעוניין בקשר הקולומביאני שהגיע לריאל בקול תרועה וכנראה יסיים אותה בקול ענות חלושה, עסקת מכירה שכזאת תכניס כספים רבים לריאל מדריד, לגבי עתידו של איסקו –דווח לאחרונה שפרז מתכנן לשדרג את החוזה שלו ולהאריכו עד 2022 , גם התבטאותו האחרונה של איסקו רמזה מאוד "אנחנו קרובים מאוד לסכם על הארכת החוזה. אמרתי כבר פעמים רבות שאני רוצה להישאר פה עוד הרבה שנים".

הפוזיציה המוכרת של איסקו וחאמס על הספסל (marca)

אין ספק לגבי כשרונו של איסקו וליכולות הגבוהות שלו, התקדמותו תלויה בכל כך הרבה גורמים אבל בעיקר בעצמו, מה שיש לו ברגליים אין להרבה שחקנים, רק אם יידע איך להשתמש בכישרונו בחוכמה נראה אותו בטופ של הכדורגל וגם בהרכב של קבוצתו ונבחרתו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort