"אורלנדו מג'יק": יום הולדת 35 לקאקה

ריקארדו איזקסון דוס סנטוס לייטה שידוע לנו גם בתור ״קאקה״ חוגג היום יום הולדת 35 ואין זמן יותר טוב מזה להיזכר בקריירה ובאישיות נפלאה של השחקן הכל כך מדהים הזה. קאקה הוא דוגמה נהדרת של הכדורגל הברזלאי הקלאסי, הכדורגל שעובד על כל כך הרבה יכולת ושליטה בכדור, הכדורגל שכיום אנחנו פחות מקבלים ברמות הגבוהות.

קאקה שהוא יליד ברזיליה שבא ממשפחה עמידה מה שנתן לו את היכולת להתעסק גם בכדורגל וגם בלימודים ובגיל שבע הוא עבר עם משפחתו לסאו פאולו, שם נצפה על ידי סקאוט של הקבוצה וקיבל הזמנה להצטרף לקבוצת הילדים של המועדון. שם הכל התחיל.

קאקה ערך את הופעת הבכורה שלו במעודון הפאר הברזלאי כשהוא בן 18 בלבד וכבר בעונתו הראשונה הוא הפך להיות גורם מרכזי בקבוצה כשהבקיע 12 שערים ב-27 משחקים. בעונה זו הוא גם הוביל את סאו פאולו לזכייה בטורניר הריו – סאו פאולו (טוריניר שכבר לא קיים יותר) עם צמד נהדר בניצחון 2-1 בגמר מול בוטפוגו. בעונה שלאחר מכן, קאקה המשיך להרשים וסיים את עונה זו עם 10 כיבושים אך בסיום עונה זו, הגיעה הרגע הכנראה קשה ביותר בקריירה של קאקה. הוא עבר תאונה קשה בבריכת שחייה וכתוצאה מכך הוא שבר את עמוד השדרה שלו והיה קורב לסיום הקריירה כבר בגיל כה צעיר. קאקה הצליח להתאושש לגמרי מהפציעה ומאז תקרית זו הוא הפך לנוצרי הדוק יותר וייחס את ההחלמה המפתיעה שלו לישו.

קאקה במדי סאו פאולו (Pinterest)

קאקה המשיך להרשים במדי סאו פאולו וההצעות מאירופה הגיעו אל המועדון ללא הפסקה. כשהוא בן 20 בלבד, הוא עזב את ביתו בברזיל והצטרף למועדון שכיום הוא הכי מזוהה איתו, מילאן. תוך מעט מאוד קאקה החל לפרוע שטרות (מדובר במעט מאוד שטרות, מילאן שילמה עליו 8.5 מליון אירו בלבד) וכבר בעונתו הראשונה במועדון הוא כבש 10 שערים ונכנס ללבבות האוהדים בזכות האישיות המרגשת וסגנון המשחק השובה שלו, בעונתו הראשונה של קאקה הוא הוביל את מילאן לזכייה באליפות ובסופרקאפ האירופאי וכבר אז הוא התחיל להתברג כאחד מהשחקנים הטובים בעולם. קאקה גם קיבל כמובן זימונים לנבחרת ברזיל אך לאורך הקריירה שלו, הוא לא הצליח להתברג כשחקן מוביל בנבחרת באף טורניר. עונתו השנייה במועדון היא גם עונת 2004-05 שנחשבת לעונה מאוד מיוחדת בהיסטוריה של המועדון המפואר. קאקה היה חלק מרכזי מאוד בקבוצה מפחידה מאוד שכללה כוכבי ענק דוגמת: אנדראה פירלו, דידה, קאפו, אלסנדרו נסטה, פיליפו אינזאגי ועוד ועוד ועוד. הקבוצה המפחידה הזאת דרסה לא מעט קבוצות והציגה כדורגל מדהים אבל ווינרית גדולה היא לא הייתה. מילאן סיימה במקום השני באיטליה כשהיא מפסידה ליובנטוס את האליפות. הם הגיעו לגמר ליגת האלופות המפורסם מול ליברפול וקאקה עם משחק ענק בישל את השלישי והיה מעורב ישירות בשתיים הנוספים בדרך ל-3-0 קל עד המחצית. המחצית השנייה של אותו גמר הייתה המחצית הנוראית ביותר של קאקה בכל הקריירה שלו בלי שום ספק. ליברפול הצליחה לרשום קאמבק מדהים, השוותה את התוצאה ל-3-3 ושלחה את המשחק לבעיטות עונשין מאחד-עשר מטרים. קאקה בעט שני ובעט פנימה אך ראה שלושה מחבריו לקבוצה מחמיצים את שלהם בדרך להפסד הכואב ביותר בקריירה של קאקה ושל כל אוהד מילאן.

קבוצת הכוכבים (טוויטר)

בעונות שלאחר מכן, קאקה המשיך להציג יכולת נפלאה ומספרים יפים וגם הפך לגורם המרכזי ביותר של התקפת מילאן עם עזיבתו של שבצ׳נקו לצ׳לסי לפני עונת 2006-07. עונה זו נחשבת עונת השיא של הקשר הברזילאי כשהוא מוביל את מילאן לזכייה בליגת האלופות עם ניצחון בגמר על אותה ליברפול בתוצאה 2-1. קאקה סיים עם 10 כיבושים במפעל והיה כמלך השערים של ליגת האלופות באותה עונה. בסיום עונה זו, קאקה כבר נחשב על ידי לא מעט אנשים לכדורגלן הטוב בעולם והוא זכה בתואר שחקן השנה של פיפ"א. את עונת 2008-09 קאקה סיים עם לא פחות מ-19 כיבושים ורשם עונה אישית נפלאה אך קבוצתית קצת פחות, מילאן סיימה במקום החמישי שלא מוביל לליגת האלופות ודבר זה גרם לכוכבים רבים של הקבוצה לעזוב. קאקה שכאמור רשם עונה אישית נפלאה קטף הישגים אישיים רבים כמו כניסה לרשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר של המגזין ״טיימס״ אך רגע השיא מבחינתו היה ההזמנה להטביע את טביעות רגליו בשביל התהילה שליד אצטדיון המרקאנה, המוקדש לגדולי הכדורגלנים של ברזיל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

היכולת הנהדרת של קאקה לא נעלמה מעיניהם של המועדונים העשירים של אירופה שהתחילו לחפוץ בברזילאי הנפלא, היו שמועות רבות על עסקה שתעביר את קאקה למנצ׳סטר יונייטד תמורת 100 מליון ליש״ט אך זה לא קרה בסוף. קאקה הגיב לשמועות אלו בכך שאמר שהוא רוצה ״להזדקן״ במילאן ולהיות יום אחד הקפטן של המועדון. קאקה רשם לעצמו עוד עונה נפלאה עם 16 כיבושים והוביל את מילאן למקום השלישי בליגה. מילאן כבר לא נראתה כקבוצה שהיא מאריות אירופה והניחו כי קאקה הולך לעזוב אותה לאחת הקבוצות שכן רוצות את כל התארים וכך גם קרה, מילאן מכרה את הכוכב הענק שלה לריאל מדריד המתחזקת תמורת 68.5 מליון אירו, במה שלמשך ימים אחדים נחשבה ההעברה לשנייה בשוויה בהיסטוריה של הכדורגל, אך עם מעברו של כריסטיאנו רונאלדו הנהדר ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד תמורת 94 מיליון אירו היא דורגה מחדש במקום השלישי. קאקה היה חלק ממרוץ החימוש של ריאל מדריד באותו קיץ שבמסגרתו צירפה הרבה מאוד שחקנים, בהם רונאלדו, בנזמה, צ׳אבי אלונסו וראול אביול.

קאקה מוצג בריאל מדריד (Pinterest)

עונתו הראשונה של קאקה בקבוצה מבירת ספרד הייתה המשך ליכולת הנפלאה שלו במילאן, הוא סיים את העונה עם שמונה שערים ושישה בישולים בליגה למרות שסבל מפציעה שמנעה ממנו לשחק בחלק מהעונה. קאקה זומן לסגל נבחרת ברזיל למונדיאל 2010 ושם נפצע באופן קשה בברך מה שגרם לו להיות בחוץ לחמישיה חודשים. קאקה התאושש מהפציעה אך לצערו הוא לא נספר על ידי ז׳וזה מוריניו שהיה אז מאמנו וקיבל דקות מעטות באותה עונה למרות שבדקות אלו הוא הראה יכולת טובה מאוד. קאקה המשיך לא להיספר על ידי מוריניו והוא היה נחרץ ביותר לעזוב את ריאל מדריד ולחזור הביתה, אל מילאן.

קאקה שוחרר מריאל מדריד וחתם במהרה על חוזה חדש במילאן שם הרוויח כ-4 מילון אירו בשנה ושיחק בקבוצה במשך עונת 2013-14 אך לא הצליח להרשים ומילאן נראתה רע מאוד. בגיל 32 קאקה הבין שהוא מיצה את עצמו, הפעיל סעיף שחרור בחוזה עם מילאן והלך ל-MLS כדי לחתום באורלנדו סיטי כשהוא מרוויח 7 מילון דולר לעונה. אורלנדו השאילה את קאקה לסאו פאולו עד שהעונה בארה״ב תתחיל והוא גם הספיק לסגור מעגל עם מועדון הנעורים שלו, הוא רשם שני שערים ב-19 משחקים וחזר לאורלנדו שם מצא לעצמו בית וכיום הוא השחקן המוביל בקבוצה שהולכת ומשתפרת ופתחה את העונה הנוכחית טוב מאוד אך ללא קאקה הפצוע. יש לו כרגע  18 שערים ב-53 הופעות במדי אורלנדו סיטי.

מצא בית באורלנדו (טוויטר)

כמו שכבר נאמר, קאקה הוא מסוג השחקנים המעטים שנשארו שמייצגים כדורגל ברזילאי טהור. הוא שיחק ומשחק לרוב כקשר התקפי, כפליימקר, בונה את משחק ההתקפה ומזין כדורים לחלוצים, אך גם מבקיע שערים ויוצר מצבי הבקעה לעצמו. הוא ידוע בריצותיו המהירות וביכולת הכדרור המדהימה שלו שבזכותן הוא מניע התקפות מתפרצות רבות, במסירותיו המדויקות ובעיטותיו החזקות ממרחק. בתקופה בה שיחק יחד עם שבצ׳נקו, הם היו צמד חמד בהתקפה של מילאן והיו מייצרים אחד לשני מצבי הבקעה על בסיס קבוע.

קאקה תיפקד גם כחלוץ מרכז לא מעט פעמים במהלך הקריירה שלו ויכולותיו המגוונות של קאקה באו לידי ביטוי במיוחד לאחר עזיבתו של שבצ'נקו את מילאן, כאשר הוא נדרש לשמש גם כפליימייקר שיוצר מצבים וגם וכחלוץ מרכזי שמבקיע שערים. בשלוש העונות שבין 2006 ל-2009  הבקיע קאקה במדי מילאן לא פחות מ-53 שערים ובישל 31 נוספים.

בתקופתו בריאל מדריד, לעומת זאת, תיפקד  קאקה בקביעות כפליימייקר. משימתו העיקרית בקבוצה היא במסירות לשחקנים כמו רונאלדו, בנזמה והיגוואין שהם היו מבקיעי השערים הבולטים של הקבוצה. במדי הנבחרת שיחק קאקה לאורך השנים בקישור ההתקפי לצד כוכבי ענק כמו רונאלדיניו ורוביניו.

קאקה הוא נוצרי הדוק והוא מאמין כי הקריירה המופלאה שלו היא הרבה בזכות ישו. לאחר הזכייה במונדיאל 2002 הוא הסיר את חולצת הנבחרת וחשף את החולצה שמתחתיה, עליה נכתב "אני שייך לישו״. הוא עשה זאת גם לאחר הזכיות של מילאן באליפות הליגה ב-2004 ובליגת האלופות ב-2007. משפט זה, ביחד עם "אלוהים הוא נאמן", מקועקעים על רגליו של קאקה. לאחר הניצחון בגמר גביע הקונפדרציות 2005 הוא וכמה מחבריו לנבחרת לבשו חולצות שעליהן היה  כתוב "ישו אוהב אותך" במספר שפות. כדי להבין עד כמה הדת היא חלק  חשוב בחייו של הכוכב הברזילאי רק צריך להסתכל על איך הוא חי. הספר האוהב עליו הוא הברית החדשה והוא חובב מושבע של מוזיקת גוספל (מוזיקה דתית נוצרית) לא פעם הוא גם הכריז על רצונו להפוך לכומר כאשר יפרוש מכדורגל ויהיה בהחלט מעניין לראות האם יעשה זאת. קאקה  משמש כשגריר נגד רעב מטעם תוכנית מזון עולמית ובשעת מינויו היה האדם הצעיר ביותר בתפקיד. ללא ספק אישיות מיוחדת.

אישיות מיוחדת (Beliefnet)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort