זמן של הכרעות: העיר מדריד רוצה שתי נציגות בחצי הגמר

אחרי שבשבוע שעבר קיבלנו את החצי הראשון, היום ומחר נפרד מארבע קבוצות ונישאר עם רביעיית חצי הגמר. הערב, שתי המדרידאיות שניצחו במשחק הראשון יקוו לסיים את המשימה ולהעפיל. אתלטיקו תצא לאנגליה למשחק מול לסטר (0:1 בראשון) וריאל תארח את באיירן אחרי 1:2 מדהים באליאנץ ארינה.

השער של גריזמן עשה את ההבדל במשחק הראשון (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

ריאל מדריד – באיירן מינכן

ההפסקה בין המחציות במשחק הכדורגל אמורה לספק מנוחה לשחקנים, שרצים ללא הפסקה על כר הדשא ולאפשר למאמנים להעביר מסרים טקטיים ומנטאליים לפני העלייה לחלק השני במערכה. ישנם משחקים בהם המחצית השנייה מהווה המשך ישיר לחלק הראשון, אך יש משחקים שבהם הפער בין שתי המחציות כל כך שונה, עד כדי שיכולנו לחשוב שאינן שייכות לאותו משחק. הדוגמא הבולטת לכך, למי שעדיין לא ירד לסוף דעתי הוא גמר ליגת האלופות 2005. מחצית ראשונה של מילאן הסתיימה בתוצאה 0:3, במחצית השנייה ליברפול נראתה כמי שיצאה מלוע של תותח והשוותה תוך רבע שעה ל-3:3.  ביום רביעי האחרון באיירן מינכן וריאל מדריד סיפקו משחק שכזה. אמנם לא באותו רמה טירוף כפי שסיפק הגמר באיסטנבול, אך נראה שהעלילה נכתבה בהשראת אותו תסריטאי. אגב, לאוהבי הפיקנטריה, צ'אבי אלונסו שיחק בשני המשחקים האלה.

ובחזרה לאליאנץ ארינה, במחצית הראשונה הבווארים שטפו את המגרש ונראו כמי שהולכים לגבור בקלילות על אלופת אירופה. החיסרון של לבנדובסקי לא הורגש ושער מוקדם של ארתורו וידאל רומם את רוחם של הגרמנים. על סף המחצית השנייה הגיעה השריקה המפוקפקת לפנדל והצ'יליאני יכול היה להכפיל את התוצאה בדקה קריטית, ולקרב באופן משמעותי את הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי לחצי הגמר, אך למזלם של הבלאנקוס הכדור של וידאל טס ליציע, ושחקני ריאל שחששו מתסריט דומה למה שקרה לברצלונה ערב קודם לכן מול יובנטוס טסו לחדר ההלבשה.

קרלו אנצ'לוטי לא מבין מה קרה לשחקניו במחצית השנייה (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

במחצית השנייה עלתה ריאל אחרת לחלוטין. הגרמנים לא הזכירו את הקבוצה האימתנית מהחצי הראשון והבלאנקוס השתלטו על מרכז השדה, אלמנט כל כך מרכזי בניהול המשחק של הגרמנים. בסופו של דבר העליונות של הספרדים, הובילה למהפך אדיר בניצוחו של כריסטיאנו רונאלדו שעם צמד קירב את הבלאנקוס לחצי הגמר, וחשוב לא פחות הפך לשחקן הראשון אי פעם שמבקיע 100 שערים במפעלים אירופיים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בשבת שני המאמנים עלו בהרכבים חסרים מאוד למשחקי הליגה. זינדין זידאן עשה לא פחות מתשעה שינויים בהרכב שניצח את באיירן ועלה ללא ה-BBC במשחק החוץ מול ספורטינג חיחון ולא היה רחוק מלשלם על הרוטציה ההרפתקנית הזו. המארחת מתחתית הלה-ליגה הוליכה פעמיים במהלך המשחק, אך קאמבק של ריאל מדריד בניצוחו של איסקו, שאף כבש את שער הניצחון בדקה ה-90 קבע 2:3 מותח לבלאנקוס, ששמרו על פער שלוש הנקודות מברצלונה.

איסקו קיבל קרדיט והביא כמעט לבדו את הניצחון על חיחון (הטוויטר הרשמי של הלה-ליגה)

גם קרלו אנצ'לוטי התייחס בחשיבות פחותה למשחק הליגה מול באייר לברקוזן ופתח ללא חלק נכבד מהשחקנים שהיו בהרכב שהפסיד לריאל, ביניהם פרנק ריברי, אריאן רובן ופיליפ לאם. בניגוד לבלאנקוס, באיירן לא הצליחה לנצח וסיימה בתיקו 0:0, שאמנם צימק את הפער בפסגה לשמונה נקודות, אך לא אמור למנוע מבאיירן אליפות בונדסליגה נוספת.

מלבד העיסוק בספורט, בסוף השבוע חשף העיתון הגרמני "דר שפיגל" שכריסטיאנו רונאלדו תקף מינית בחורה בעת ששהה בחופשה בלאס וגאס בשנת 2009. לטענת העיתון, הכוכב הפורטוגלי שילם לבחורה דמי שתיקה בסך של 375 אלף דולרים. מאז פרסום הפרשה, רונאלדו הספיק להכחיש באופן גורף את הפרסומים, אך כאמור בשבת הוא לא שיחק מול חיחון, וקשה לדעת כיצד הפרסום הזה ישפיע על תפקודו של הסופרסטאר, אם בכלל במשחק מול באיירן. חובבי הקונספרציות האשימו את ברצלונה בניסיון להשפיע על השחקן ערב הקלאסיקו, אך אני דווקא בוחר לא להתעלם מכך שדווקא עיתון גרמני מנסה להוציא מכליו את הכוכב שעשוי להדיח את באיירן מאירופה.

ובחזרה לספורט, אין ספק כי ריאל מדריד פייבוריטית לקראת הגומלין. הניצחון בתוספת שני שערי החוץ אמורים להספיק לאלופת אירופה במסעה לעבר זכייה שנייה ברציפות במפעל. אך, כזכור ההגנה של ריאל תחסר את פפה, ובכל מקרה הבלאנקוס לא מתגאים בחוליה ההגנתית שלהם. באיירן ידועה כמי שיכולה לכתוש במהירות, כפי שעשתה רק לפני חודש לארסנל, ובמצב שאין לה מה להפסיד, הבלאנקוס יהיו חייבים להיזהר.

רונאלדו אחרי שבירת השיא במינכן. האם הפרסומים ישפיעו עליו? (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

 לסטר סיטי – אתלטיקו מדריד

דייגו סימאונה ידוע כמאמן שאוהב משחקי נוק-אאוט, ולראייה בארבע העונות האחרונות הפסיד המאמן הארגנטינאי רק בדו-קרב אחד מתוך עשרה בליגת האלופות. היה זה מול ריאל מדריד ברבע הגמר לפני שתי עונות. כמאמן כזה, צ'ולו מכיר בחשיבותו של משחק החוץ, אך חשוב מכך את משחק הבית. החשש שלו לא נובע מהפסד, השם ישמור, אלא מספיגת שער חוץ, ולכן במשחקים הללו הוא נוקט בטקטיקה הגנתית וניסיון קדחתני לשמור על שער נקי. האסטרטגיה של סימאונה הצליחה גם במשחק הראשון מול לסטר בויסנטה קלדרון. הקולצ'ונרוס שמרו על שער נקי וניצחו 0:1. השער אמנם הובקע מפנדל מפוקפק מאוד, אך את הספרדים זה לא מעניין והם יוצאים לאנגליה עם מקדמה.

צ'ולו סימאונה – כל כך אוהב משחקי נוק-אאוט (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

סימאונה יכול לשאוב עידוד מכך שבשלב חצי הגמר אשתקד, עת שיחקה אתלטיקו מול באיירן מינכן, ניצחו הקולצ'ונרוס את הבווארים בתוצאה 0:1 במשחק הבית. תוצאה זו הספיקה לעלייה, שכן בגומלין הם הפסידו 1:2 ועלו הודות להבקעת שער החוץ. אמנם צ'ולו לא רוצה להפסיד, אך הבקעת שער החוץ, ומוקדם ככל האפשר היא הטקטיקה במשחק הערב.

אתלטיקו מגיעה למשחק בכושר מצוין, וביום שבת הביסה את אוסאסונה 0:3. סימאונה לא עלה עם ההרכב החזק ביותר שלו, אך שמר על השלד המרכזי של הקבוצה. השחקן המרכזי שלא שותף היה אנטואן גריזמן, כובש השער מול לסטר. אך כאמור אתלטיקו הסתדרה מצוין בלעדיו כשיאניק קראסקו הציג משחק מצוין וסיים עם צמד. אם סימאונה רוצה סיבה לדאגה הוא יכול למצוא אותה באירועי סיום המשחק מול אוסאסונה. לטובת קבוצתו נשרקו שני פנדלים, אך שניהם הוחמצו. הראשון ע"י קרסקו והשני ע"י תומאס פארטיי. מי שחושב שזה צירוף מקרים, אז הסטטיסטיקה מראה שששת הפנדלים האחרונים של האדומים-לבנים בליגה הספרדית הוחמצו. אם נוסיף לכך את ההפסד של הקולצ'ונרוס בדו-קרב פנדלים בגמר ליגת האלופות אשתקד, אזי שסימאונה צריך לחשוש מהגעה לפנדלים מול האלופה האנגלית.

ניצל את המנוחה של גריזמן כדי להוביל את הקולצ'ונרוס (הטוויטר הרשמי של הלה-ליגה)

מנגד, לסטר מזייפת בשלושת המשחקים האחרונים. הקבוצה שקמה לתחייה מרגע מינוי של קרייג שייקספיר למאמנה והשיגה שישה ניצחונות רצופים, לא הצליחה לנצח בשלושת משחקיה האחרונים. זה התחיל בהפסד 4:2 לאברטון, המשיך עם ההפסד לאתלטיקו, וביום שבת סיימו השועלים בתיקו 2:2 מול קריסטל פאלאס בקרב בין שתי קבוצות שעד לא מזמן היו קרובות מאוד לקו האדום. הלהט שאפיין את השועלים עם הגעתו של שייקספיר נעלם במעט והשיא השלילי הגיע במשחק הקודם מול אתלטיקו, אמנם התוצאה הייתה רק 0:1, אך ביכולת כזו אין לשועלים מקום בחצי גמר ליגת האלופות.

אם לסטר תציג את היכולת שהובילה אותה למעמד הזה, היא בהחלט יכול לשאוב עידוד משמינית הגמר. אז השועלים הפסידו במשחק הראשון, שגם הוא נערך בספרד, מול סביליה. ובגומלין לסטר ניצחה 0:2 ועלתה לרבע הגמר. ההבדל היחיד הוא שלסטר הבקיעה שער חוץ, במה שלעיתים הוא כל ההבדל. קשה לצפות איזה כיוון יתפוס המשחק בקינג פאוור, אך מהיכרות עם שתי הקבוצות המדוברות ופילוסופיית המשחק שלהן סביר להניח שהוא לא יהיה מרובה שערים, לכן הקבוצה שתבקיע ראשונה וככל הנראה תשפיע על קצב המשחק תהיה זו שלדעתי תעפיל לשלב הבא, ללא קשר לתוצאת המשחק הראשון.

האם ניפרד הערב מהסינדרלה של המפעל? (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort